Google ali Facebook oglaševanje?

Mar 30, 2022
Mar 30, 2022

Posodobljeno 08. 03. 2023

Do nedavnega so številni oglaševalci ter podjetja na Google in Facebook oglaševanje, gledali kot na dva pola, ki si popolnoma nasprotujeta. Dolgoletno rivalstvo obeh podjetij, je pustilo vtis, da sta si obe platformi v neposredni konkurenci in da se morajo podjetja vseh velikosti odločiti, katera platforma je prava za njihove potrebe. Gre za napačen pristop, ki še vedno zmede in zavaja tiste, ki so novi v spletnem oglaševanju. Namesto, da razmišljate o tem katero platformo izbrati in katero izločiti, poskusite gledati na Google in Facebook kot harmoničen oglaševalski tandem.

Vsak od obeh trženjskih kanalov ima svoje prednosti in slabosti, a če ju obravnavamo skupaj in kot eno super-mega-veliko marketinško silo, vam zagotovo lahko prinese vrhunske rezultate. Skrivnost je v tem, da je potrebno izkoristiti moč obeh platform in omogočiti, da se podpreta v delovanju.

Zakaj je pomembno spletno oglaševanje?

Internetna revolucija je uvedla izboljšano povezljivost, ki je vodila v povečanje radovednosti in povpraševanja uporabnikov po informacijah, izdelkih in storitvah. Danes stranke pričakujejo hitre odgovore. Zaradi vse večjega števila izdelkov in storitev na spletu je prepoznavnost blagovne znamke postala pravi izziv. In ker želite strankam pomagati, da najdejo na spletu vašo blagovno znamko oziroma podjetje, morate “postati” del njihovega iskanja. Pomagati jim morate na način, ki jih prepriča o kvaliteti vašega izdelka/storitve. Nakupna pot stranke se je močno spremenila; vse skupaj je postalo veliko bolj zapleteno in medsebojno povezano kot kdaj koli prej. Spletno oglaševanje vam omogoča, da izstopate iz množice raznolikih ponudb na spletu.

Spletno oglaševanje vam lahko pomaga pri naslednjem:

  • Spodbujanje določenega vedenja kupcev
  • Zagotavljanje več nakupnih poti
  • Ponavljanje za izboljšanje prodaje
  • Grajenje (spletne) prepoznavnosti blagovne znamke
  • Večje širjenje informacij
  • Zagotavljanje opomnikov obstoječim in potencialnim strankam

Oglaševanje na Googlu (Google Ads)

Google Ads, prej znan kot Google AdWords, je oglaševalska platforma s plačilom na klik (CPC). Google je zavzel mesto največjega iskalnika na svetu, ki dnevno opravi več kot 5 milijard iskanj. Zaradi tega je Google oglaševanje odlična izbira, če želite doseči to ogromno količino iskalnega prometa.

Načini oglaševanja vaše blagovne znamke v Google Ads so naslednji:

Prikazno omrežje (angl. display network): oglaševalske kampanje v prikaznem omrežju prikazujejo vaše oglase v aplikacijah in spletnih mestih, ki imajo povezane ključne besede z vsebino spletnega mesta. Ti oglasi so lahko slike, videoposnetki in še veliko več. Tukaj je primer tipičnega prikaznega oglasa:

Iskalno omrežje (angl. search network): prikazuje oglase za iskanja na podlagi ključnih besed, kot je »avto zavarovanje«. Ti oglasi se prikazujejo na vrhu Googlovih rezultatov iskanja:

Video: oglasi, ki temeljijo na videoposnetkih, vam omogočajo prikazovanje oglasov na spletnih mestih kot je YouTube. Ti oglasi se prikazujejo tudi v Google prikaznem omrežju.

Google Ads retargeting: Google vam omogoča ponoven stik z izgubljeno stranko s prefinjenim ponovnim ciljanjem (angl. retargeting). To vam lahko pomaga zaključiti prodajo.

Glede na vaše potrebe, lahko uporabite zgornje možnosti, da pritegnete svoje potencialne stranke.

Poleg tega se oglasi v YouTubu in Google prikaznem omrežju odlikujejo pri krepitvi prepoznavnosti blagovne znamke in zagotavljanju brezhibne podpore strankam po nakupu. To omogoča Google oglaševanju, da neposredno tekmuje s Facebook oglasi.

Prednosti Google Ads oglaševanja

Google oglaševanje, je sprva v iskalniku ponujal le precej preproste besedilne oglase. Od takrat je Google Ads razvil funkcije, ki lahko znatno izboljšajo razmerja med prikazi in kliki, kot so nakupovalne funkcije, ocene, podrobni kontaktni podatki, skupaj z optimizacijo za mobilne naprave.

Ponovno trženje ali remarketing, opredeljeno kot ponovno povezovanje s strankami, ki so že v interakciji z vašo blagovno znamko, je zdaj s pomočjo Google Ads veliko preprostejše. Kadar nekdo obišče vašo spletno stran in doda nekaj v spletno košarico, vendar nakupa ne dokonča, lahko takšne uporabnike znova pritegnete, ko brskajo po Googlu. To strategijo lahko izvedete tudi, ko vaši uporabniki krmarijo po spletni strani ali gledajo videoposnetek v YouTubu v okviru Googlovega prikaznega omrežja. Poleg tega se Google Ads oglaševanje ponaša s preprostim vmesnikom, prepletenim z naprednimi funkcijami, kot so urejevalnik oglasov, poročilo o iskalnih izrazih in vpogledi v dražbe. Te prefinjene funkcije olajšajo zagon, gradnjo in spremljanje vaših oglaševalskih kampanj.

Kaj so Facebook oglasi?

Facebook Ads so plačljivi oglasi kot pri Google Ads, vendar se le-ti prikazujejo samo na Facebooku. Ti oglasi so vidni na različnih mestih, kot so:

  • Instagram vir novic (zid)
  • Facebook vir novic (zid)
  • Video viri novic
  • Facebook Marketplace
  • Desni stolpec na Facebooku
  • Zasebna sporočila na Facebooku
  • Storiji (Facebook in Instagram)

Oglaševanje na Facebooku je bolj primerno za doseganje strank, ki so blizu vrha prodajnega lijaka. Facebook oglas oziroma kampanja lahko veliko naredi za prepoznavnost izdelkov in blagovne znamke.

Prednosti Facebook oglasov

Facebook se ponaša z več kot 2,7 milijarde aktivnih uporabnikov na mesec. Poleg obsežne baze občinstva, Facebook svojim uporabnikom omogoča natančne možnosti ciljanja. Tako lahko neko podjetje doseže uporabnike na podlagi vedenja, življenjskih dogodkov, demografskih podatkov in njihovih interesov.

Facebook tudi omogoča, da pred zagonom kampanje ustvarite “podvojeno občinstvo”, ki služi kot vaša “user persona”. V tem je velika prednost oglaševanje na Facebooku pred Google Ads oglasi. Poleg tega lahko z uporabo Facebook Ads dosežete več uporabnikov in na koncu dobite boljše razmerje med prikazi in kliki (CTR).

Prednosti Facebook oglasov

Google Ads in Facebook Ads – v čem so razlike?

Zdaj, ko imate idejo o tem, kaj prinašata ti dve obliki oglaševanja, lahko bolje razumete razlike o oglasih na obeh platformah. Tu so dejavniki, ki jih lahko upoštevate pri premišljeni odločitvi o tem, katero oglaševanje vam najbolj ustreza.

Kako deluje Facebook in Google oglaševanje?

Medtem ko sta tako Facebook Ads kot Google Ads oglaševalski platformi s plačilom na klik (CPC) s konkurenčnim sistemom ponudb/dražb, pa delujeta na različne načine. Facebook Ads so v bistvu oglasi, ki se prikažejo ljudem na Facebooku, Instagramu, Messengerju in razširjenem omrežju. Google Ads, pa so oglasi v iskalnem in prikaznem omrežju, ki se pojavljajo poleg Googlovih rezultatov iskanja.

Velikost občinstva

Tako Facebook kot Google imata ogromen doseg. Facebook ima približno 1,73 milijarde aktivnih uporabnikov na dan, medtem ko Google dnevno opravi več kot 5,8 milijarde iskanj. Prihodki od mobilnega oglaševanja predstavljajo skoraj 90 % Facebookovih prihodkov od oglaševanja. Toda vaša ciljna skupina prebiva na obeh platformah. Zato sprejemanje odločitev samo na podlagi velikosti občinstva ni priporočljivo. Če želite razumeti, kako izkoristiti svoje oglaševalske kampanje na teh platformah, morate biti jasni glede dveh stvari:

Usmerjenost v produkt: vedeti morate, ali ima vaš izdelek ali storitev dovolj veliko povpraševanje potencialnih kupcev/uporabnikov.

Aktivnost ciljne skupine: pogledati morate, kje preživi vaša ciljna skupina večino svojega časa.

V kolikor imate nove produkte, vam Facebook ponuja boljšo možnost za grajenje občinstva, kjer bi vas našle nove stranke.

Nakupna namera potencialnih kupcev

Google oglaševanje ima prednost pred Facebook oglasi v smislu nakupne namere. Na primer, če se nekomu pokvari hladilnik, bo takoj začel iskati servis za popravilo. Oglasi v iskalnem omrežju bi potencialnim strankam predstavili vaše podjetje točno takrat, ko potrebujejo vaše storitve. Facebook Ads o storitvi popravila ne bodo vidni oziroma imeli prednosti, saj so uporabniki že našli odgovor prek iskalnih oglasov v Googlu.

Prav tako je manj verjetno, da bo oglaševanje na Facebooku hitro pretvorilo leade/uporabnike v kupce. Tisti, ki preživijo čas na Facebooku, so običajno tam zaradi dogajanja in objav skupine ljudi, ki jih spremljajo ter za lastno sprostitev. Nakupovanje na Facebooku ni prioriteta. Zato bi morali oglaševati na Googlu, če iščete takojšnje konverzije.

Stroški in donosnost naložbe (ROI)

Oglaševalski budget je zelo pomemben dejavnik za vašo oglaševalsko kampanjo. Povprečna CPC (cena na klik) v Google oglaševanju je 2,45 EUR v različnih panogah. Pri plačanem iskanju lahko spletne trgovine pričakujejo, da bodo plačala približno 1,06 EUR na klik. Kot zanimivost: najdražja ključna beseda v Google Ads je »zavarovanje« z najvišjo CPC 49,99 EUR.

Google in Facebook oglasi se razlikujejo v ceni, saj so oglasi na Facebooku nekoliko cenejši. Podjetje v modni industriji bo morda moralo plačati le 0,41 EUR/klik na Facebooku. Najdražja podjetja za prikazovanje oglasov na Facebooku bi bila tista, ki delujejo na področju zavarovanj in financ. Povprečna CPC zanje je še vedno le 3,43 EUR. Kljub temu, da je povprečni CPC v Google Ads dražji, lahko služi kot boljša možnost pri doseganju uporabnikov v času njihove odločitve o nakupu.

Drugo merilo uspešnosti, ki ga morate upoštevati, je CPA (cena na dejanje), da ugotovite, ali bo vaše oglaševanje imelo visoko donosnost naložbe (ROI). Podobno kot pri CPC je učinkovitost CPA odvisna od tega, kako dobro so vaši oglasi ciljani in kakšna je stopnja konverzije (po možnosti visoka). Povprečni CPA za Facebook je 17,01 EUR v vseh panogah. Povprečni CPA za Google Ads je 44,58 EUR za iskanje in 68,75 EUR za prikaz (“display”) v vseh panogah.

Oblike oglasov

Oglaševanje na Googlu vam omogoča različne oblike oglasov:

Vir: https://ppcexpo.com/blog/google-ads-format

Možnosti oglaševanja na Facebooku so prav tako raznolike in na voljo imate naslednje oglase oziroma formate le teh:

Vir: https://newsfeed.org/new-enhanced-collection-ads-are-here/

Že kratka primerjava obeh platform pokaže, da imate na Facebooku več možnosti glede formatov. Če uporabljate Google Ads, morate delati z majhnim blokom besedila, da pritegnete pozornost potencialnih strank v iskalnikih. Čeprav lahko razširitve oglasov uporabite za dodatne informacije in besedilo, bo vaša oblika na koncu omejena na besedilo, pri delu z oglasi v iskalnem omrežju.

Facebook vam po drugi strani omogoča, da svojemu sporočilu dodate vizualni učinek prek slikovnih oglasov. Facebook se izogiba »oglasni utrujenosti ali slepoti« z nenehnim uvajanjem različnih oblik oglasov. To je velik plus, če se ukvarjate s spletno prodajo in izbirate pravo platformo za vas.

Poleg tega Facebook oglaševanje ponuja tudi nekaj edinstvenih funkcij:

Engagement Ads on Wall Posts : z oglasi za “engagement” lahko vaša Facebook stran izstopa za vsakogar, ki preverja/išče vaše podjetje. Ti oglasi so prikazani samo ljudem, za katere je najverjetneje, da bodo sodelovali z vašo objavo: jo komentirali, všečkali ali jo delili.

Lead Ads: so precej poceni in učinkoviti. Pri njih ni potrebno, da ljudje obiščejo vašo pristajalno oziroma spletno stran. To oglaševanje vam pomaga pridobiti dragocene kontaktne podatke potencialnih strank, ki uporabljajo Facebook na mobilni napravi. Te oglase lahko uporabite za načrtovanje sestankov, ponudbe in popuste, spodbujanje ljudi, da se prijavijo na vaše e-novice in še veliko več.

Behavioral Targeting: Facebookovo vedenjsko ciljanje vam omogoča, da dosežete ljudi na podlagi nakupne namere, naprave, ki jo uporablja, zgodovine nakupov in drugih kriterijev. Facebook uporablja podatke tretjih partnerjev za prepoznavanje določenih vedenj, brez povezave in na spletu. Facebook te podatke najprej poveže z ID-ji uporabnikov, nato pa oglaševalcem omogoči, da segmentirajo in ciljajo občinstvo na podlagi različnih nakupnih odločitev (več kot tisoč). Oglase lahko na primer ciljate na ljudi, ki so kupili izdelke za tehnologijo, zdravje, lepoto ali hišne ljubljenčke.

Facebook Messenger Bots: Facebook podjetjem omogoča ustvarjanje botov za Facebook Messenger, ki lahko komunicirajo z vašo stranko kadar koli, 24 ur na dan, 7 dni v tednu. Ti chatboti kažejo veliko potenciala v smislu prodaje in storitev za stranke. Zagotavljajo obvestila o pošiljanju, sprejemajo naročila, nudijo avtomatizirane informacije in pomagajo uporabnikom pri nakupu storitev ali izdelkov. To pomeni, da vam ni treba zapustiti Facebook Messengerja za nakupovanje ali pridobivanje informacij, ki ste jih iskali.

Facebook Pixel: Facebookov Pixel za sledenje spremlja dejanja, ki se zgodijo na vaši spletni strani kot posledica vaših organskih objav in plačanih oglasov. Na strani, kjer jim želite slediti, morate samo dodati Pixel kodo. Sledljiva dejanja vključujejo stvari, kot so ogled vsebine, dodajanje izdelka v košarico, dokončanje registracije in nakup. Facebook Pixel za sledenje vam pomaga optimizirati ciljanje in oglase, meriti konverzije in pridobiti dragocene vpoglede o uporabnikih Facebooka, ki obiščejo vašo spletno stran.

Možnosti ciljanja

Google in Facebook Ads ponujata možnosti za ciljanje (in ponovno ciljanje) na določeno ciljno skupino. Na obeh platformah lahko ciljate potencialne stranke glede na lokacijo, spol, starost in celo raven dohodka.

Pa vendar: katera platforma je boljša v smislu ciljanja – Facebook ali Google? Torej, kar se tiče naprednih možnosti ciljanja je oglaševanje na Facebooku boljša izbira. Poleg omenjenih možnosti ciljanja vam Facebook omogoča ustvarjanje občinstva na podlagi različnih vedenj in interesov. S svojim ciljanjem ste lahko neverjetno natančni, na primer – lahko ciljate na starše vegetarijance z otroki, starimi od 6 do 10 let, in dohodkom gospodinjstva v višini 50.000 do 100.000 EUR. Torej, če je vaša ciljna publika zelo nišna, izkoristite oglaševanje na Facebooku.

Facebook ponuja tudi uporabno orodje, imenovano “lookalike audiences”, ki vam omogoča oglaševanje ljudem, ki so podobni vašemu obstoječemu občinstvu. Facebook uporablja svoje obstoječe podatke, da poveže vaše stranke s podobnimi uporabniki, kar je lahko zelo donosna možnost za oglaševalce.

Lastnosti oglaševalske kampanje

Način ciljanja občinstva razlikuje Facebook in Google oglaševalsko strategijo. Čeprav ima Facebook veliko možnosti za ciljanje specifičnega občinstva, pa tu ne poteka veliko iskanja ali namere nakupa s strani uporabnikov.

Medtem ko ima Google Ads manj opcij za ciljanje na ciljno skupino, pa njegovi uporabniki aktivno iščejo določen izdelek ali storitev – z namenom pridobivanja informacij ali nakupa. Poleg ciljne publike ima vsaka platforma svoj nabor funkcij, kot so Google oglasi za lokalne storitve in Facebook oglasi na Instagramu.

Google in Facebook oglaševanje

Enostavnost uporabe

Na prvi videz se lahko oglasi na Facebooku in Googlu zdijo preveč kompleksni. Medtem ko so Facebook oglasi uporabniku prijaznejši, je uporabniški vmesnik Googlovih oglasov bolj usmerjen na podatke.

Večini ljudi je preprosto uporabljati temeljne funkcije Facebooka, vendar se mnogi trudijo razumeti njegove naprednejše funkcije. Po drugi strani je Google sprva težje obvladati, a ko se uporabnik navadi, je celotno platformo enostavno upravljati, uporabniki pa se lahko pozneje razširijo na prikazne oglase in ponovno ciljanje oglasov za še večji doseg in prodajo. Včasih je bolje zadevo prepustiti strokovnjakom za Facebook oglaševanje in Google oglaševanje, s katerimi boste hitreje dosegli želene rezultate.

Kako skupaj uporabljati Google Ads in Facebook Ads

Mnoga podjetja se sprašujejo: kje bi morali torej oglaševati – na Googlu ali Facebooku? Kaj pa, če bi izkoristili možnosti oglaševanja obeh platform? Digitalni prodajni lijak obravnava vsako fazo kupčeve poti. Cilj je uporabnike potisniti v naslednje faze nakupnega procesa. Ker imajo Facebook in Google oglasi različne prednosti, je uporaba obeh za ustvarjanje celostne izkušnje in povezave z uporabniki na več stičnih točkah, najboljša strategija.

1. faza: Odkrivanje/zavedanje

Cilj te faze je doseči nove stranke in jim predstaviti vašo blagovno znamko. Google in Facebook oglase lahko uporabljate na naslednje načine:

  • Aktivirajte Google Ads kampanjo za iskalno in prikazno omrežje.
  • Uporabite YouTube video oglase (vključno z ultra kratkimi in nepreskočljivimi odbojnimi oglasi t.i. bumper ads), za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke.
  • Zaženite Facebook oglase z uporabo “lookalike audience” iz obstoječega občinstva, zato, da dosežete nove stranke, ki so podobne vašim obstoječim strankam.
  • Zaženite video oglase na Facebooku, tako da ponovno ciljate na uporabnike, ki so si ogledali vsaj 50 % videoposnetka.

Vaši oglasi morajo biti zasnovani tako, da izzovejo želeno dejanje – ogled videoposnetka, klik na spletno mesto ali izpolnjevanje obrazca. To vam bo omogočilo ponovno ciljanje strank v naslednji fazi.

2. faza: Premislek/odločitev

Uporabniki raziskujejo različne možnosti in se odločajo, ali bodo sploh opravili nakup. Na tej stopnji boste morda želeli narediti naslednje:

  • Preizkusite nove oglase za uporabnike v vaši ciljni publiki, ki z zadnjo kampanjo niso komunicirali z vami. Recimo uporaba Facebook vrtiljaka ali carousel oglasa, poveča verjetnost, da bodo videli nekaj, kar jim je všeč.
  • Uporabite Facebook in Google prikazno omrežje, da ponovno ciljate na uporabnike, ki so kliknili vašo povezavo ali naredili kakršno koli drugo dejanje na vaši spletni strani.
  • Uporabite pričevanja strank in oglase z vsebino, ki jih ustvarijo uporabniki, da zgradite zaupanje.
Google in Facebook oglaševanje

3. faza: Nakup

Zdaj je čas, da pripeljete stranko do nakupa.

  • Ponovno ciljajte na občinstvo v Googlovem prikaznem omrežju, vključno z umestitvijo v Gmail, in v celotnem Facebook sistemu s ponudbo visoke vrednosti. Vaš namen je povečanje konverzij.
  • Preizkusite brezplačne preizkuse storitev, nagradne igre, brezplačno dostavo in kode za popust.

4. faza: Sodelovanje in zadrževanje strank

Kadar uporabnik postane stranka, njegova pot še zdaleč ni končana. Cilj je, da se te stranke vračajo, s čimer se poveča razmerje med ceno na nakup in življenjsko vrednostjo stranke.

Zato navajamo nekaj strategij zadrževanja strank z uporabo Google in Facebook oglasov:

  • Nadaljujte z navzkrižno prodajo tako, da aktualnim strankam pokažete dodatke ali nove izdelke, da spodbudite dodatne nakupe.
  • Ciljajte na uporabnike, ki so kupili produkt, ki zahteva stalen ponovni nakup. Na primer detergent za perilo. Določena količina praška zadostuje le za omejen čas. Opomnite jih, da bodo kmalu potrebovali novega, in jim ponudite popust na ponovni nakup ali celo naročnino.
  • Ciljajte na lanske sezonske kupce z letošnjimi novimi izdelki ali prihajajočimi sezonskimi razprodajami.
  • Obrnite se na stare stranke in jim ponudite velik popust, da jih privabite nazaj.

Kaj potem izbrati – Facebook ali Google oglase?

Nobena od platform, ni sama po sebi boljša od druge. Kadar upoštevate svoje cilje, oglaševalski proračun in ciljno občinstvo, boste ugotovili, da vsaka ponuja edinstvene funkcije, ki so lahko koristne za vašo blagovno znamko na različnih točkah njene rasti.

Sedaj veste, da lahko uspešno uporabite obe platformi hkrati za ciljanje strank na vsaki stopnji nakupne poti. Poznavanje glavnega cilja vaše kampanje vam bo pomagalo ugotoviti, katera platforma je bolj primerna za dosego tega cilja in kdaj uporabiti moč obeh.

V kolikor želite izvedeti več o tem, kako povečati učinek vaših Google Ads kampanj ali kako se uspešno lotiti Facebook oglaševanja nam pišite na oglasevanje@spletnik.si. Z veseljem vam pomagamo doseči cilje in rast vašega podjetja!

Uspešno ! Spletnik

5/5 - (1 glas)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 glas)