Posodobljeno 29. 01. 2021
Ogromno lahko naredimo pri optimizaciji našega nakupnega procesa v spletni trgovini. Vemo, da 70 % ljudi začne s spletnim nakupom in nato zapusti košarico – kaj torej narediti?
Preden začnete spreminjati gumbe in upati na izboljšanje, morate stopiti korak nazaj in pogledati širšo sliko. Ko stranka pride do postopka nakupa, najprej pogleda število korakov. Je nakupni proces dolg 5 strani z nepotrebnimi obrazci in vprašanji? Ali pa je kratek in pregleden?
Če je vaša košarica dolga in nepregledna, bo to zagotovo odvrnilo ogromno število ljudi. Na vašo stran so prišli po nakup in ne odgovarjati na 10 minutni vprašalnik – še posebej, če prodajate produkte, kjer stranke nakupujejo impulzivno.
Ravno zato, pa se je pomembno vprašati, ali je hitra blagajna (celosten zaključek nakupa na eni podstrani) res tako pomembna? Po eni strani gre za hiter in poenostavljen zaključek nakupa, po drugi strani pa je moramo upoštevati, da vsi nakupi vendarle niso impulzivni.
Kazalo
Je hitra blagajna res lahko tako cenjena?
Pogosto je ideja hitre blagajne avtomatsko ocenjena kot dobra, saj je jasno – hitrejši kot bo zaključek nakupa, manj ljudi bo zapustilo košarico in impulzivno zaključilo nakup. Pa je res tako?
Baymard (neodvisno raziskovalno središče na področju spletnih trgovin) je marca lansko leto objavil raziskavo o hitri blagajni, kjer ugotavljajo, da obstajajo primeri, kjer se hitra blagajna ne odnese tako dobro kot nakupni proces v več korakih.
Brezpredmetno je primerjati zastarele postopke nakupa, ki ste jih ustvarili ob odprtju spletne trgovine in novo optimizirano hitro blagajno. Tu ni dvoma, da bo hitra blagajna zvišala število zaključenih nakupov. Vendar v raziskavi navajajo: “uporabniki na splošno nimajo problemov z navigiranjem po nakupnem procesu v več korakih (dokler je stran pregledna) ampak jih pogosto zmoti vsebina posameznega koraka”.
Zaključimo lahko z dejstvom, da hitra blagajna prinese popolnoma enake rezultate kot nakupni proces v dveh ali treh korakih, če le je vsebina (izpolnjevalna okenca) enaka kot pri hitri blagajni. Če bi npr. hitro blagajno razdelili na 2 strani (osebni podatki na 1. strani in način dostave na 2. strani), bi lahko opazili enake rezultate.
To pomeni, da število korakov v nakupnem procesu ni najpomembnejši dejavnik. Vse kar je pomembno, je zahtevati prave podatke ob pravem času na pravi način. Ravno tako pomembno – stranka se mora v vašem nakupnem procesu počutiti varno, kar lahko zagotovite s hitro blagajno ali brez nje.
Poglejmo si primer spletne trgovine Mimovrste, kjer lahko pričakujemo večkrat testirane postopke nakupa.
Nakupni proces je sestavljen iz 5 korakov, pa vendar nikjer ni opaziti nepotrebnih okenc in nepomembnih vprašanj. Morda zato, ker prodajajo tudi visoko-cenovne izdelke?
Kakšen nakupni proces torej uporabiti?
Pokazali vam bomo prednosti in slabosti hitre blagajne v primerjavi z več-stranskim nakupnim procesom v spletni trgovini ter zaključili z nekaj raziskavami.
1. Hitra blagajna
- hitrost (hitrejši kot je nakupni proces, manj je možnosti, da nas nekdo med tem zmoti)
- dolžina (pri hitri blagajni je takoj razvidno, koliko časa je potrebno do zaključka nakupa, kar lahko igra pomemben psihološki faktor)
- navigacija (hitra blagajna nima nepotrebne navigacije oz. gumbov “naprej” ipd.)
- postavitev (če prodajate izdelke visoke vrednosti, kjer je treba zahtevati več podatkov vaših strank, je nemogoče 3-4 strani strniti v 1)
2. Več-stranski zaključek nakupa
- zbiranje e-poštnih naslovov (npr. če nekdo vpiše e-poštni naslov v prvem koraku in v naslednjih korakih zapusti košarico, imate od potencialne stranke še vedno e-poštni naslov)
- raziskovanje (v primeru več-stranskega zaključka nakupa, lahko z orodjem Google Analytics natančno ugotovimo kateri korak je kritičen)
- postavitev (v primeru, da od strank morate zahtevati več podatkov, je postavitev veliko jasnejša in preglednejša)
- dolžina (iz psihološkega vidika je dolg zaključek nakupa lahko odvračalen)
Primer iz prakse
Očitno je, da obstajajo plusi in minusi obeh različic zaključka nakupa. Vprašanje je, katerega izbrati. Odgovor na to je preprost – testirajte!
Z našo stranko smo testirali postopek nakupnega procesa, ko so imeli še 4-stranski zaključek nakupa. Prvi korak je bil, da uporabnikom pokažemo, na kateri strani se nahajajo in koliko strani jih še čaka. Vsako stran posamezno smo naredili preglednejšo in jasno, pa vendar nismo dosegli želenih rezultatov. Ko smo zaključek nakupa spremenili v hitro blagajno, smo število nakupov zvišali za 21,8%.
Vendar – samo ker je hitra blagajna delovala v tem primeru, ni nujno da je prav odločitev za vas. Tudi vi morate testirati!
Lahko pa seveda to prepustite nam. Ekipo Spletnik sestavljajo tudi razvijalci dodatkov za spletne trgovine Magento, kot je hitra blagajna oziroma ang. “one step checkout”. Pojdite v vašo analitiko spletne trgovine in se prepričajte, da je procent zapuščene košarice ogromen. Potem nas pokličite na 080 3339, nam pišite na info@spletnik.si ali pa izpolnite kontaktni obrazec in pomagali vam bomo, do boljših rezultatov na spletni trgovini.
Obilo spletnih uspehov vam želim,
Matjaž Sedlar