Zakaj v spletni trgovini ni nakupov?

Avg 30, 2023
Avg 30, 2023

Vložili ste čas, energijo in vire v izdelavo spletne trgovine, uporabili trženjske strategije za spodbujanje obiska in vidite, da stran obišče mnogo ljudi, vendar iz nekega razloga – ni nakupov.

V kolikor se to dogaja tudi vam, vedite, da niste sami.

Mnoge spletne trgovine se znajdejo pred enigmo obilnega prometa, a skromne prodaje. Dobra novica je, da lahko zelo natančno ugotovite, kaj potencialnim strankam preprečuje nakup in naredite izboljšave.

Obstaja namreč več dejavnikov, ki igrajo vlogo pri odločitvi stranke za nakup, od tako majhnih podrobnosti, kot je barva gumba »Kupite zdaj«, pa vse do tega, na kakšen način predstavite zgodbo svoje blagovne znamke. Kot pri vsaki diagnozi morate tudi vi objektivno ovrednotiti vsak možni vzrok težav, preden jih lahko odpravite.

V nadaljevanju bomo razčlenili pogoste pasti, ki vodijo do pomanjkanja konverzij. Še pomembneje, opremili vas bomo z uporabnimi vpogledi in preizkušenimi rešitvami za ponovni zagon vaše spletne prodaje.

Povzetek:

  • Poenostavljena navigacija: dajte prednost jasnim in intuitivnim navigacijskim menijem za nemoteno vodenje obiskovalcev skozi vašo trgovino in tako zmanjšajte možnost, da bi zapustili stran ali predolgo iskali želeno.
  • Privlačna domača stran: Ustvarite vizualno privlačno in profesionalno domačo stran, ki odraža identiteto vaše blagovne znamke in vključuje močan poziv k dejanju ter obiskovalce spodbuja k nadaljnjemu raziskovanju.
  • Mobilnim napravam prijazen dizajn: Optimizirajte svoje spletno mesto za mobilne naprave, da zagotovite brezhibno izkušnjo, saj bo večina vaših potencialnih strank brskala na svojih telefonih.
  • Zaupanje in sodelovanje: zgradite zaupanje s funkcijami, kot so klepet v živo, aktivno sodelovanje na družbenih omrežjih, delite vsebino, ki jo ustvarijo uporabniki, in zgodbo blagovne znamke, ki spodbuja občutek povezanosti in verodostojnosti.

Kako optimizirati spletno trgovino za več nakupov

V živahnem svetu spletne prodaje je doseganje prepoznavnosti, vidnosti in spletne prodaje velikokrat pravi izziv.

Vendar, kaj se zgodi, ko je spletna trgovina polna obiskovalcev, a do nakupa ne pride? To je izziv, s katerim se spopada nešteto spletnih trgovin. Poglejmo si razloge, ki ovirajo spletno nakupovanje in rešitve.

1. Krmarite po svoji spletni trgovini kot nova stranka

Vaša spletna trgovina ne bo prva izkušnja vaših potencialnih strank s spletnim nakupovanjem. Obstajajo namreč določena pravila, ki jih uporabniki pričakujejo od spletne trgovine. Morda se vam bodo zdela nekatera pričakovanja nepomembna, vendar lahko vsak napačen korak zlahka povzroči manj nakupov.

Je vaš glavni navigacijski meni enostaven za uporabo?

V večini primerov uporabniki najdejo pot od vaše domače strani do strani izdelka do košarice z uporabo vaših navigacijskih menijev. Običajno so na vrhu (navigacija v glavi) in na dnu (navigacija v nogi) spletne strani.

uporabniška izkušnja v spletni trgovini

Oglejte si primere velikih spletnih prodajalcev, kot so Bailey Nelson, Knixwear in Kylie Cosmetics, in hitro boste opazili skupne elemente, ki so jih kupci vajeni videti v spletni trgovini.

Navigacijski meniji v glavi pogosto vsebujejo gumb “shop”, ki običajno vodi v spletno trgovino z vsemi izdelki blagovne znamke ali do spustnega menija za razvrščanje izdelkov v nadaljnje kategorije, kot so puloverji, majice in kratke hlače.

dobra navigacija spletne trgovine

Vključite lahko tudi povezave do drugih (pod)strani, ki bi jih stranke morda želele obiskati, preden opravijo nakup:

  • O nas: za stranke, ki želijo izvedeti več o vašem podjetju ali zgodbi vaše blagovne znamke.
  • Kontaktirajte nas: da se lahko stranke obrnejo na vas s kakršnimi koli vprašanji ali pomisleki.
  • Pogosta vprašanja: da odgovorite na nekatera najpogostejša vprašanja strank o vaših izdelkih.
  • Načini plačil: da pokažete s čim vse je možen nakup (s kreditno kartico itd.)
  • Poštnina in dostava: tako da stranke vedo, koliko bodo morale plačati poleg cene nakupa.
  • Vodnik po velikosti oblačil: pomaga kupcem, da naročijo pravo velikost, vi pa s tem zmanjšate možnost vračil artiklov.

Ali lahko katero koli sekundarno stran premaknete v navigacijo v nogi? Obiskovalci se pogosto obrnejo na navigacijo v nogi, da bi izvedeli več informacij o podjetju.Navigacijski meniji v nogi so še ena najboljša praksa za spletne trgovine. Povezave, ki jih najdete tukaj, se razlikujejo od tistih v glavi. Povezave do sekundarnih informacij, kot so vaša politika vračil in menjav, ocene strank, zasebnost ter določila in pogoji, spadajo v nogo vaše spletne trgovine.

navigacija strani v nogi

Prepričajte se, da povezave v glavi in nogi strani delujejo pravilno. Prekinjena ali nepravilna povezava je napaka, ki jo je potrebno odpraviti, saj lahko škodi vaši prodaji.

2. Bodite pozorni na domačo stran spletne trgovine

Domača stran vaše spletne trgovine je kot izložba v fizični trgovini. V najboljši luči mora odražati vašo blagovno znamko, ter spodbujati stranke v spletno nakupovanje.

Upoštevati je treba tudi številne druge dejavnike:

Ali je videz vaše blagovne znamke videti profesionalno?

Vaša blagovna znamka je prikazana na domači strani vaše spletne trgovine – vse od pisave, ki jo izberete, do vaše barvne palete – vse to daje obiskovalcem vedeti, kdo ste kot podjetje. To tudi vpliva na njihovo odločitev ali bodo postali vaša stranka. Vprašajte se:

  • Ali imate profesionalni logotip?
  • Ali gradite močno vizualno identiteto blagovne znamke z doslednimi barvami in pisavami?
  • Ali so vaše slike visoke kakovosti in jasne? (izogibajte se zamegljenim slikam ali slikam s piksli)
  • Je vaše besedilo enostavno brati in kar je še pomembneje, hitro preleteti in izluščiti bistvo?
predstavitev blagovne znamke v spletni trgovini

Izbira barv za spletno stran in profesionalen logotip igrajo pomembno vlogo pri uspehu spletne trgovine. Barve vzbujajo čustva in zaznave ter vplivajo na to, kako stranke dojemajo vašo blagovno znamko. Dobro izbrana barvna paleta povečuje prepoznavnost blagovne znamke in ustvarja dosledno, nepozabno izkušnjo. Profesionalni logotip služi kot vizualna predstavitev vašega podjetja, ki ustvarja verodostojnost in zaupanje. Pogosto je to prvi vtis, ki ga stranke naredijo o vaši blagovni znamki, zaradi česar je močno orodje za sporočanje vaših vrednot in identitete. Ti elementi skupaj ustvarjajo kohezivno in zaupanja vredno podobo blagovne znamke, zaradi česar je večja verjetnost, da bodo stranke sodelovale in opravile nakupe.

Kar se tiče fotografij je najbolje, da imate svoje, vseeno pa lahko uporabite tudi brezplačne profesionalne slike, ki so na voljo na Burst. Večina slik na Burstu je primerna za spletno trgovino, tako da boste verjetno našli nekaj, kar najbolje odraža vašo blagovno znamko.

izbira barv v spletni trgovini

Ko gre za ustvarjanje lastnih visokokakovostnih fotografij izdelkov, uporabite preprosta in cenovno dostopna orodja oziroma brezplačno programsko opremo/aplikacijo za urejanje fotografij.

V kolikor vaša spletna trgovina ne uporablja profesionalne in čiste fotografije, je lahko to razlog, ki odvrača stranke.

Ali ima vaša domača stran prepričljiv poziv k dejanju?

Tako kot navigacijski meni lahko tudi pravi pozivi k dejanju na vaši domači strani pomagajo usmeriti stranke do spletne trgovine in do strani za dokončanje nakupa. Poziv k dejanju je prepričljivo besedilo, podprto z gumbom, ki ga je mogoče klikniti. Vse z namenom, da pritegne pozornost in spodbudi k dejanjem obiskovalca spletne strani.

Spletne trgovine, svoj glavni poziv k dejanju običajno prikažejo prek pasice na domači strani. Glavna pasica najprej pritegne pogled stranke in se uporablja za promocijo vašega najbolje prodajanega izdelka ali najbolj privlačne kolekcije.

vstopna stran spletne trgovine

Če vaša domača stran nima privlačne slike pasice ali če na prvi pogled vsebuje preveč sporočil, lahko zmedete stranke in jih posledično izgubite.

Kadar imate sekundarno sporočilo za promocijo, kot je brezplačna dostava ali popust na določene artikle, je najboljše mesto za prikaz te informacije vrstica z obvestili. Vrstice z obvestili so običajno prikazane na samem vrhu strani vaše spletne trgovine in z majhnim besedilom, da ne tekmujejo z vašo glavno pasico.

akcija v zgornji pasici

Ali besedilo na vaši spletni trgovini govori vaši ciljni publiki?

Drug pomemben element vsake dobre spletne trgovine je besedilo, ki obiskovalce prepriča in usmeri v spletno nakupovanje.

Besedilo mora biti prepričljivo in jedrnato. Zaradi nepotrebno dolgih stavkov ali velikih odstavkov lahko uporabniki izgubijo zanimanje za to, kar poskušate prodati. Večina velikih spletnih trgovcev je nagnjena k čim manjši količini teksta.

besedilo na domači strani trgovine

Tudi ko pripoveduje zgodbo o svoji blagovni znamki, lahko opis omejite le z enim ali dvema stavkoma. Uporabnike, ki želijo izvedeti več, pa spodbudite, da kliknejo in preberejo stran “O nas”.

Ena najpogostejših napak pri pisanju besedil je, da nimamo v mislih idealnega občinstva. Vaša ciljna stranka bi morala pristati na vaši spletni strani in si misliti: “Ta spletna stran je idealna zame.”

V kolikor poskuša besedilo vaše spletne strani nagovarjati vse, potem ne nagovarja nikogar.

Spletna prodaja temelji na zaupanju in nič ne izgleda tako neprofesionalno kot očitna tipkarska napaka v vaših besedilih. Tudi če ste lektorirali svojo spletno trgovino, si je vredno sposoditi svež pogled sodelavca, najeti tekstopisca ali urednika, da pregleda ali izboljša vaše tekste.

Je vaša spletna trgovina enako dobro videti tudi na mobilnem telefonu?

Izziv pri odpravljanju težav na lastni spletni strani je, da je verjetno ne vidite na istem zaslonu kot vaše potencialne stranke. Večina prometa spletnih trgovin prihaja namreč iz mobilnih naprav, kjer je lahko vaše spletna trgovina videti zelo drugače kot na računalniku.

Zato naložite stran na svoj mobilni telefon in vse druge naprave, do katerih imate dostop. Tako se boste najlažje prepričali, da je stran videti dobro in da pravilno deluje na vsaki napravi.

Če nimate dostopa do priljubljenih naprav, kot so Androidi ali iPhone, lahko uporabite orodje Inspect v brskalniku in si ogledate svoje spletno mesto, kot bi bilo videti na različnih napravah:

prikaz spletne trgovine na vseh napravah

Se vam zdi vaše podjetje zaupanja vredno?

Vzpostavitev zaupanja strank, ko nimate še nič prodaje, je lahko izziv, vendar je nujen korak pri pretvarjanju obiskovalcev spletne strani v kupce. Ker vas obiskovalci ne morejo osebno spoznati, se morate prepričati, da je vaše spletno mesto vabljivo in da se vsak obiskovalec počuti varnega.

To lahko storite na več načinov:

1. Klepetajte s strankami v živo

Čeprav ne morete biti fizično prisotni v svoji spletni trgovini, se lahko še vedno predstavite in zgradite osebno povezavo z vsakim obiskovalcem prek klepeta v živo. Funkcijo klepeta v živo lahko dodate na svoje spletno mesto z aplikacijami, kot sta Shopify Chat in Tidio, ali prek Facebook Messengerja.

možnost klepeta v spletni trgovini

Klepet v živo vam omogoči, da pozdravite obiskovalce, medtem ko si še ogledujejo stran in odgovorite na morebitna vprašanja o vaših izdelkih. Nekatere aplikacije za klepet v živo je mogoče celo programirati z avtomatiziranimi sporočili in odgovori. To vam omogoča, da ostanete dosegljivi tudi izven delovnega časa, tako da lahko obiskovalci postavljajo vprašanja ter prejmejo odgovore 24/7.

2. Uporabite družbena omrežja za grajenje odnosov

Profili na družbenih omrežjih so ključna sestavina spletne prisotnosti blagovne znamke. Obiskovalci vaše spletne trgovine, bodo verjetno na neki točki želeli najti tudi vaše profile na družbenih omrežjih.

Čeprav ni treba, da ste na vseh platformah, pa bi morali biti prisotni na tistih, ki jih uporabljajo vaše stranke. To zahteva, da svoje profile redno posodabljate z vsebino, s čimer pokažete, da je vaše podjetje aktivno in sodeluje s strankami v komentarjih ali celo neposrednih sporočilih.

spletna trgovina na socialnih omrežjih

3. Deljenje vsebine, ki jo ustvarijo uporabniki

V primeru, da nimate fotografij ali mnenj strank, ki bi jih lahko uporabili pri trženju, razmislite o tem, da bi svoj izdelek dali prijateljem, družini ali vplivnim osebam v zameno za fotografije ali mnenja. Izvedete lahko tudi tekmovanje ali nagradno igro – z namenom, da prejmete vsebine, ki jih lahko delite.

Te slike ali mnenja je mogoče uporabiti v oglasih, na vašem spletnem mestu ali na profilih družabnih omrežij, zaradi česar so dragoceno sredstvo pri krepitvi zaupanja strank.

vsebina, ki so jo ustvarili uporabniki

4. Ustvarite svojo zgodbo in jo delite s strankami

Ljudje radi kupujejo od ljudi. To je ena prednost, ki jo imajo manjše spletne trgovine pred veletrgovci. Če vaši blagovni znamki manjka ta osebni element, razmislite o vključitvi svoje zgodbe ali poslanstva na svojo domačo stran ali na stran “O nas”, da se povežete z novimi obiskovalci in jih spodbudite, da vas bolje spoznajo.

vključitev osebne zgodbe na spletno stran

3. Poglejte svoje podatke, da vidite, kje izgubljate kupce

Ko se prepričate, da vaše spletno mesto sledi najboljšim praksam, ki jih večina kupcev pričakuje v spletnih trgovinah, je čas, da si podrobneje pogledate podatke vaše spletne trgovine.

Vsaka spletna trgovina je drugačna in pregled vaše analitike lahko izpostavi določena področja, na katerih imajo vaši uporabniki težave. Te podatke lahko najdete na nadzorni plošči spletne trgovine ali prek storitve Google Analytics.

statistika nakupova GA4

Odstotek obiskovalcev spletne trgovine, ki pridejo do faze nakupa, se imenuje stopnja konverzije. Čeprav je vaša skupna stopnja konverzije pomembna, vam bo razčlenitev na nakupovalne korake, kot sta »dodano v košarico« in »dosežen zaključek nakupa«, pomagala natančno določiti določene točke opustitve nakupovalne košarice.

Ali kupci dodajajo izdelke v svojo košarico?

Podatek, koliko obiskovalcev vašega spletnega mesta dodaja izdelke v košarico, je dober način za oceno sprememb, ki jih boste morda morali narediti v svoji spletni trgovini.

V kolikor obiskovalci ne dodajajo izdelkov v nakupovalno košarico, lahko razmislite o naslednjem:

  • Ponudite različne fotografije izdelkov
  • Povečate velikosti ali spremenite barve gumba “Dodaj v košarico”
  • Prepričajte se, da je gumb “Dodaj v košarico” enostavno najti tako v namiznih kot mobilnih različicah vaše spletne trgovine
  • Odstranjevanje odvečnega besedila v opisu izdelka
  • Uporaba alinej, krepke pisave in drugih možnosti oblikovanja za lažji pregled teksta
povprasevanje povprasevanje

Ali kupci zapuščajo svojo nakupovalno košarico?

Eno od področij, kjer se stopnje konverzij najpogosteje “zatikajo”, so zapuščene košarice.

Na srečo obstaja več načinov za obnovitev zapuščenih košaric in privabljanje strank nazaj v vašo spletno trgovino, da dokončajo nakup.

Nekaj najboljših načinov za zmanjšanje števila zapuščenih nakupovalnih košaric:

  • Prilagodite svojo e-pošto o zapuščeni košarici, bodisi v urejevalniku spletne trgovine bodisi prek platforme za e-poštno trženje, kot je Klaviyo ali MailerLite.
  • Razmislite o dodajanju kode za popust v vaša email sporočila o zapuščeni košarici, da vam pomaga povrniti izgubljeno prodajo in izboljšati stopnjo konverzije
  • Pošljite več email sporočil o zapuščenih košaricah, nastavljenih v avtomatiziranem zaporedju, kar vam daje več možnosti, da prepričate stranke v nakup
  • Razmislite o odstranitvi strani “Pregled košarice” in imejte voziček z gumbom, ki stranke takoj popelje na blagajno po dodajanju izdelkov v košarico
  • Dodajte gumb »Kupite zdaj« na svojo stran izdelka z dinamičnim zaključkom nakupa, ki strankam omogoča, da pridejo direktno na zadnji korak zaključka nakupa
košarica v spletni trgovini

Jim cena ali možnosti plačila preprečujejo, da bi opravili nakup?

V kolikor je vaša stopnja konverzije visoka od strani izdelka do zaključka nakupa, vendar izgubljate ljudi na zadnji točki nakupne poti, boste morda morali narediti naslednje:

  • Ponovno ovrednotite nekatere svoje cene in stroške pošiljanja, da boste privlačnejši za kupce
  • Ustvarite kriterije brezplačne dostave, da spodbudite kupce, da kupujejo več
  • Zagotovite večjo izbiro načinov pošiljanja, od poceni standardnega pošiljanja do dražje hitre pošte
  • Dajte strankam več izbire pri plačilu na blagajni z dodajanjem možnosti mobilnega plačila, kot so PayPal, Apple Pay ali Google Pay
  • Novim strankam ponudite kodo za popust ob prvem nakupu, ki jo lahko uporabijo na blagajni
dodaten popust v spletni trgovini

Lažji kot bo postopek zaključka nakupa, večje so vaše možnosti za povečanje stopnje konverzije. Če kupci pridejo do tega zadnjega koraka na svoji nakupni poti, morate vi nato poskrbeti, da bo izkušnja na blagajni brez trenja.

Ali izvajate remarketing?

Pomembno je upoštevati, da niso vse stranke pripravljene na nakup ob prvem obisku spletne trgovine. Njihova odločitev za nakup bo morda zahtevala več obiskov na vašo spletno trgovino, več časa in nadaljnji premislek. Remarketing cilja na prejšnje obiskovalce spletnega mesta na podlagi dejanj, ki so jih izvedli, kot je zapustitev košarice ali brskanje po strani določenega izdelka.

To je učinkovita strategija, s katero ohranite svojo blagovno znamko na očeh obiskovalcev spletne trgovine, ki še niso pripravljeni na nakup. Remarketing je običajno v obliki e-mail marketinga (kot je pošiljanje kode za popust kupcem, ki so zapustili svoje košarice) ali oglasov (Google in Meta).

Remarketing ali ponovno ciljanje je močna oblika oglaševanja, saj lahko obiskovalcem dinamično prikazuje oglase za izdelke, ki so si jih ogledali v vaši spletni trgovini.

Kako se obiskovalci pomikajo, klikajo in iščejo po vaši spletni trgovini?

V kolikor želite preveriti kako stranke dojemajo vašo stran, blagovno znamko ali izdelek, razmislite o ogledu nekaj posnetih sej dejanskih uporabnikov. To lahko storite z dvema aplikacijama Hotjar ali Lucky Orange, ki ustvarjata posnetke sej na vašem spletnem mestu, ki si jih lahko ogledate kot videoposnetke.

ogled poti uporabnika v spletni trgovini

Videti nekoga, ki se trudi najti, kar išče, ali ne more krmariti po vašem spletnem mestu, je velika lekcija o uporabniški izkušnji. Hotjar ustvarja tudi “toplotne zemljevide”, ki vam pokažejo, kje večina strank klika in odhaja, ter vam omogočajo, da načrtujete in izboljšate njihovo pot do blagajne.

Če želite razumeti, kje se vaši uporabniki morda izgubljajo in kaj manjka vaši glavni navigaciji, je dobro, da na svojem spletnem mestu omogočite funkcijo iskanja. Ko imate na domači strani iskalno vrstico, si lahko ogledate recimo poročila Shopify za najpogostejša iskanja v spletni trgovini. To poročilo vam bo dalo vpogled v misli vaših kupcev in idejo o tem, kaj težko najdejo na vašem spletnem mestu.

Dodajanje priljubljenih iskalnih izrazov v vaš glavni meni, lahko pomaga pri krmarjenju po trgovini in izboljša stopnjo konverzije.

Kaj bi vas še lahko oviralo pri prodaji?

Po ogledu podatkov o vašem spletnem mestu, lahko hitro razkrijete luknje, skozi katere uhaja potencialna prodaja. Medtem ko lahko vpeljevanje najboljših praks, ki jih uporablja večina velikih spletnih trgovin, pomaga izboljšati vašo uporabniško izkušnjo. Če ste prepričani v svojo poslovno idejo in nišo, so te majhne spremembe pogosto tisto, kar potrebujete, da začnete z uspešno spletno prodajo.

V primeru, da vaša prizadevanja za spodbujanje prometa še vedno niso dala rezultatov, se pa vprašajte:

  • Ali prodajate prave izdelke pravemu občinstvu?
  • Ste se poskusili osredotočiti na nišo?
  • Ali usmerjate kakovosten obisk na spletno trgovino?
  • Ali pošiljate e-poštna sporočila, ki pritegnejo pozornost strank?

Spletna trgovina pripravljena na uspeh

Ne pozabite, da je preoblikovanje in optimizacija vaše spletne trgovine dinamičen proces. S poznavanjem pomena jasne navigacije, privlačnih vizualnih elementov in zaupanja strank ste že opremljeni z znanjem, s katerim lahko utrete pot do večjih konverzij.

Z uporabo zgornjih nasvetov ne boste poskrbeli le za povečanje prodaje, temveč tudi za vzpostavitev dobre spletne prisotnosti, ki najde “pravi jezik” pri ciljnem občinstvu in spodbuja trajne odnose s strankami.

Medtem ko se digitalna pokrajina še naprej razvija, vaša zavezanost optimizaciji vaše spletne trgovine zagotavlja, da ne boste le premagali izzivov, ampak tudi uspevali v živahnem svetu spletne prodaje.

V kolikor ste pripravljeni premostiti vrzel med navalom obiskovalcev in pomanjkanjem prodaje, se nam prepustite, da odkrijemo razloge ter optimiziramo vašo spletno trgovino.

Srečno,

vaš Spletnik

5/5 - (1 vote)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)