Posodobljeno 06. 05. 2024
Kljub temu, da je bilo o kontaktnih obrazcih že ogromno napisanega, to še ne pomeni, da smo že povedali vse. In vedno bo nekaj novega, zato sem danes za vas poiskala kar nekaj trikov in nasvetov, ki bodo pripomogli, da bodo kontaktzni obrazci na vaši spletni strani konvertirali bolje. Kar po domače pomeni, da jih bodo obiskovalci spletne strani raje in hitreje izpolnili. Kljub temu, da konverzija še zadelč ni samo izpolnjen kontaktni obrazec, je prav, da imate ta element na spletni strani podstavljen in oblikavn tako, da je čim bolj učinkovit.
Kazalo
1. Leva poravnava
Poleg tega, da ima kontaktni obrazcev levo poravnavo jo pomembno tudi:
a.) dolžina vnosnega polja se naj ujema s pričakovano dolžino odgovora. Večina ljudi ima 7 do 8 črk v imenu, ali manj. Zato naj ne bo okence za ime dolgo za 20 znakov.
b.) oznaka na vrhu vnosenga polja naj ima ime, tako, da bo uporabnik bre dvoma vedel aktere podatke obrazcev zahteva od njega. Če je določeno vnosno polje nujno, da ga izpolni, potem ga označite z zvezdico. In pod kontaktni obrazec navedite, da so ti podatki obvezni.
c.) obrazcev nikoli ne delite na dva ali celo tri stolpce in vsako vprašanje na bo v svoji vrsti
2. Pozicija kontaktnega obrazca
Za kontaktni obrazec je ključena pomena to, da je na vidnem mestu. Ker je cilj kontaktnega obrazca, da se ga čim večkrat izpolne, je pametno, da izstopa od ostalih elementov, ki so na spletni strani, da obiskovalcu spletne strani takoj pade v oči. Če bo kontaktni obrazec na dnu strani, ga ne bo nihče našel!
3. Dolžnina kontaktnega obrazca
Iz lastnih izkušenj vem, da daljši kot je obrazcev – manj ljudi ga izpolne. Kontaktni obrazec je v prvi vrsti namenjen temu, da obiskovalec spletne strani stopi z vami v kontakt. In sigurno ne zato, da boste od njega dobili ulico, poštni številko, višino ali celo celo dolžino čevlja. Zato je pravilo, ki velja, da naj kontaktni obrazec ne vsebuje več kot treh vnosnih polj, čeprav je to danes že prava redkost. Število vnosnih polj vpliva tudi na samo uporabniško izkušnjo, ki jo bodo imeli obiskovalci, ki bodo prišli iz drugih naprav. V mislih imam predvsem tiste, ki bodo na spletno stran prišli iz pametnega telefona, saj naj je kar 60% takih, ki za brskanje po internetu uporabljamo telefon in niti ne več namizni ali prenosni računalnik…
4. Barva gumba “pošlji” ali “oddaj povpraševanje”
Vsaka barva ima svojo moč in vsaka barva sporoča nekaj drugega. In barva gumba za oddajo povpraševanja je pomembna! Sicer je pravilo, da se držite svojega celotnega grafičnega dizajna in barv, ki jih vaša podoba vključuje, a vseeno poskrbite, da gumb “pošlji” izstopa do te mere, da ga ne bo moč zgrešiti. Glede na vse teste, ki smo jih izvedeli do danes pa se nam je v praksi potrdilo, da je najbolj učinkovita barva za te vrste klicev k akciji – rdeča. Če tudi ne paše najbolje k vašem dizajnu, je vredno preizkusit.
Pri enem izmed naših naročnikom smo pred kratkim naredili A/B test ravno z različnimi barvami gumbov. Verzija A je imela siv gumb (ker je siva barva del njihove grafične podobe) in pa verzija B, kjer smo gumb obarvali rdeče. In kaj se je zgodilo? Pri verziji B smo zabeležili 40% več oddanih povpraševanj kot pri verziji A. In kljub temu, da jim rdeča barva ni najljubša so jo obdržali na spletni strani.
5. Znebite se “captcha” okenca
Kljub temu, da nas “captcha” varuje pred neželenimi prijavami in robotki, ki nam meša štrene in statistiko, jih noben človek ne mara. In da ne bo ostalo samo pri besedah, si poglejte naslednji graf, ki prikazuje stopnjo konverzije z vklopljeno captcha funkcijo in sliko spodaj, kjer je bila captcha funkcija izklopljena. Razlika je v treh 3% izgube izpolnjenih kontaktnih obrazcev!
6. Ne zahtevajte telefonske številke
In to katerekoli številke. Raziskave v praksi so pokazale, da ljudje ne marajo deliti svoje telefonske številke v kontaktnem obrazcu. In že to, da izpolnjujejo kontaktni obrazec (in ne pokličejo) priča o tem, da si najbrž želijo kontakt preko elektronske pošte. In ravno želja po telefonski številki vodi do veliko neizpolnjenih kontaktnih obrazcev. Če že hočete z vašo potencialno stranko stopiti v kontakt, potem to lahko naredite v naslednjem koraku. Za vzpostavitev stika pa menim, da je dovolj, da dobite njegov e-mail naslov in predmet sporočila.
Če pa res ne morete brez telefonske številke, potem dajte obiskovalcu spletne strani možnost izbire. Naj ne bo vnosno polje za telefonsko številko obvezno za oddajo obrazca.
7. Povejte jim kaj se bo zgodilo po tem (ko bodo oddali kontaktni obrazec)
Ljudje si ne želimo, da nas pozabijo nekje v temi. Želimo si vedeti kaj se bo zgodilo, ko bomo izpolnili kontaktni obrazec in stisnili gumb “pošlji”. Na kratko (lahko z enim stavkom) pod obrazec napišite kaj sledi (da se bodo znašli na zahvalni strani, da gre njihovo povpraševanje na pravi naslov..).
In pomembno je tudi kaj piše na gumbu. Najbolj je, da sta kar čim bolj direktni in napišete “klikni tukaj”, “klikni in pošlji”, kar lahko vpliva na stopnjo konverzije tudi do 30%! Vredno je poizkusiti.
8. Dajte jim razlog, da vam bodo zaupali
Ravno od zaupanja je danes največ odvisno kako vam bo šel posel na internetu. Obiskovalci spletne strani morajo imeti dober razlog, da vam bodo zaupali, sploh če še niso nikoli slišali za vas. Imeti morajo dober razlog zakaj bi vam zaupali svoje informacije in vaš problem zaradi katerega so se znašli na vaši spletni strani. Vedeti morajo, da ste jim hvaležni za oddani kontakt in da je njihov e-mail pri vas na varnem. To jim povejte v nekaj kratkih stavkih in videli boste, da bo na koncu meseca več izpolnjenih kontaktnih obrazcev!
Če želite, da vas naredimo učinkovite kontaktne obrazce, ki jih bomo hkrati merili v naši nadzorni plošči, potem ste na pravem mestu.
Pokličite nas na 01 600 99 30, nam pišite na info@spletnik.si ali pa izpolnite kontaktni obrazec!
Srečno,
Andreja Ogrinc