Posodobljeno 27. 06. 2024
Za vsako dobro in varno hišo potrebujemo dober temelj in tako je tudi pri ustanavljanju podjetja. Potrebujemo dober temelj, na katerem bomo razvili strategijo za uspeh. In eden izmed začetnih temeljev je izdelava celostne grafične podobe (CGP), kamor spada tudi logotip podjetja. To je znak, ki si ga bodo ljudje zapomnili, slogan, ki ga bodo ljudje ponavljali. Posledično je premišljeno oblikovanje logotipa izjemnega pomena.
Logotip ima velik vpliv na to, kako bodo vaše stranke dojemale vašo blagovno znamko. Seveda želite, da je vaš logotip oblikovan na podlagi vaših želja. Kot že rečeno, mora biti izdelava logotipa premišljena. V prispevku si bomo ogledali vse, kar morate vedeti za oblikovanje popolnega logotipa.
Kazalo
Kaj je logotip?
Pri izdelavi logotipa gre za tipično vizualno predstavitev vašega podjetja, ki vsebuje tako grafiko kot tekst. Lahko oboje, lahko le en element. Z logotipom podjetje identificira sebe, ponudbo oz. dejavnosti, ki jih želi predstaviti širši publiki.
Logotipi podjetij le-tem pomagajo ustvariti prepoznavnost, ki je v poplavi konkurence še kako pomembna za uspeh. Predstavlja tudi prve informacije o vaši blagovni znamki. Konec koncev tudi vaša spletna stran vsebuje logotip, publika pa hitro začne logotip povezovati z vašo blagovno znamko. Logotipi podjetji tako pustijo močan prvi vtis pri strankah.
Ker je logo podjetja tako pomemben del blagovne znamke, se prepričajte, da je oblikovanje logotipa dobro premišljeno. Odličen, profesionalen dizajn logotipa ni le zmožen sporočiti, za kar se zavzemate. Prav tako vam pomagal izstopati iz konkurence. Vse to je bistvenega pomena, da vaše podjetje popeljete v množice.
Na trgu je na tisoče podjetij, ki si skušajo pridobiti pozornost kupcev. Toda uspešno podjetje je tisto, ki si je ustvarilo edinstveno identiteto. Podjetja to identiteto ustvarjajo na več načinov in logo je eden izmed njih. Obstaja nekaj zelo pomembnih vidikov razvoja logotipov, ki lahko logotipe spremenijo v tržno orodje.
Izdelava logotipa mora biti produkt podjetja in grafičnega oblikovalca ter se mora držati nekaterih grafičnih osnov izdelave logotipov. Takšen profesionalni pristop k oblikovanju logotipa je bistven za spodbujanje kupcev. Logotip je namreč del celostne grafične podobe podjetja, zato je njegovo grafično oblikovanje izjemnega pomena.
Katere so funkcije logotipa
Kratek odgovor je: večino težkega dela.
-> Ustvari odličen prvi vtis, ki spodbuja stranke, da se povežejo z vašo blagovno znamko
-> Pomaga pri ustvarjanju identitete blagovne znamke – celostna grafična podoba
-> Vašemu podjetju daje simbol, preko katerega si vas ljudje lažje zapomnijo.
-> Logotip vas loči od konkurence
-> Krepi zvestobo blagovni znamki
Oblikovanje logotipa
Nikakor ne smemo pozabiti, da je logo nekaj, kar bo vaše podjetje spremljalo na vsakem koraku. Načeloma ga ne spreminjamo in moramo že v fazi izdelave logotipa dobro premisliti glede tega, kaj z njim sporočamo. Paziti morate, da se logotip sklada z vizijo in poslanstvom podjetja. Premisliti morate tudi o njegovi uporabi. Kje ga boste uporabili? Na spletnih straneh? Bo del vaše vizitke? Boste izdelali reklamne letake za promocijo storitev? Gre za pomembno odločitev, zato si vzemite čas in pretehtajte vaše želje glede na cilje, ki bi jih radi dosegli.
Izdelava logotipa – kako narediti logotip?
Oblikovanje logotipa poteka v več fazah. Začne se z zbiranjem informacij o podjetju in njegovi viziji, nadaljuje s tem, kaj bi radi z logotipom sporočili ter skuša upoštevati želje naročnika.
Prvo pravilo je, da nikoli ne posegajte po kompliciranem dizajnu. Logotip ni umetniška slika, ampak pomemben simbol vašega podjetja. Linije naj bodo čiste, znak prepoznaven in barve tiste, ki bodo logo poživile, mu dale dušo. V Spletniku smo za vas pripravili 10 nasvetov, na kaj biti pozorni pri izdelavi logotipa.
10 stvari, ki jih je treba upoštevati pri ustvarjanju logotipa podjetja:
Raziščite poslovanje svojega podjetja in dejavnosti, s katerimi se ukvarjate: Z analizo spletne strani lahko ugotovite, kdo so vaše stranke in kaj jim je všeč. Ugotovite njihovo finančno, izobraževalno in socialno ozadje. Če se poslužujete Facebook in Google oglaševanja, so vam ti podatki tako že znani.
Izogibajte se trendom: Trendi oblikovanja trajajo le nekaj mesecev ali leto. Pametni oblikovalci bodo ustvarili dober logotip, ki je univerzalen, a še vedno izstopa.
Logotip najprej ustvarite v črno-beli barvni kombinaciji: Logotip vašega podjetja mora biti enako impresiven tudi v črno-beli barvi. Obstaja veliko primerov, ko boste logotip tiskali brez barv.
Uporabite primerne barve – teorija barv: Barva močno vpliva na to, kako ljudje dojemajo vaš logotip. Po mnenju nekaterih strokovnjakov lahko prepoznavnost blagovne znamke poveča do 80 %. Vsak odtenek pomeni nekaj posebnega in ima različen vpliv, odvisno od tega, kako se ga uporablja.
Logo naj bo prilagodljiv: Uporabljajte vektorsko obliko, ki je preprosta in enostavna. Logo boste sigurno uporabljali na različnih formatih, oblikah, velikostih, (poskrbite, da paše povsod).
Uporabite minimalističen pristop: Eden od zanesljivih načinov oblikovanja logotipa na edinstven način je odstranitev vseh odvečnih elementov. Torej, obdržite samo tiste barve, oblike, črte, simbole, pisave, ki so dovolj za sporočanje sporočila logotipa. Vse elemente, ki po nepotrebnem zasedajo prostor logotipa, odstranite.
Dajte logotipu globlji pomen: Ena najpomembnejših stvari za uspeh oblikovanja logotipa je njegov pomen ali sporočilo. To mora biti jedrnata vizualna predstavitev vaše blagovne znamke. Tudi vaše bodoče stranke bi morale zlahka razumeti in opisati namen vašega logotipa.
Logotip naj bo preprost: Na splošno so preprosti in enostavni logotipi pogosto bolj učinkoviti kot preveč podrobni. Preprostejša je zasnova, večja je verjetnost, da se doseže “zlati standard“. To je lastnost, ki jo želite povezati z vašim podjetjem in bi jo zato morali uporabiti v svojem logotipu.
Izbor pisave naj bo premišljen: Slaba izbira pisave lahko povzroči, da ljudje logotip napačno razumejo. Pri oblikovanju logotipa iz tega razloga ne pozabite na pisavo in ker vpliva na dojemanje ljudi o vaši blagovni znamki.
Vizualna privlačnost: Oblikovanje logotipov je v bistvu prvi vtis potencialne stranke o vas. Če je logotip slabo oblikovan ali zmeden, ljudje morda ne bodo zaupali vašemu podjetju.
Registracija in zaščita logotipa
Izdelava logotipa naj se zaključi z njegovo registracijo in zaščito. Logotip je del vaše strategije in vizije, zato je prav, da ga zaščitite. Če ste vanj vložili veliko energije, ne smete dovoliti, da vam ga vzamejo. Hkrati pa boste z zaščito logotipa zaščitili tudi svojo blagovno znamko, ki jo logotip predstavlja.
Izdelava logotipa – cena
Cena izdelave logotipa je odvisna od naročnikovih želja in urne postavke grafičnega oblikovalca. Izdelave celostne grafične podobe pač ne naročite različnim ponudnikom, ampak samo enemu. Pri enem samem naročniku je lažje uskladiti vse vaše želje. Tudi paket ponudbe je ugodnejši. Celostna grafična podoba se namreč z namenom imenuje celostna. Sem pa spada tudi izdelava logotipa. Pošljite povpraševanje več ponudnikom in preglejte njihove reference. Pomembno je, da se že v naprej dogovorite o ceni izdelave logotipa ter številu popravkov.
Odlična storitev za ugodno izdelavo logotipa je tudi 99designs, kjer oddate zahteve (brief) za željeni logotip, potem pa prejmete na desetine različnih predlogov logotipa od različnih vrhunskih dizajnerjev in nato izberete najljubšega.
Izdelaj svoj logotip sam
Sicer pa lahko logotip izdelate tudi sami (kliknite na povezavo, da se vam odpre). Nekatere spletne aplikacije vam to omogočajo celo zastonj. Običajno vam to vzame več časa in živcev, na koncu pa se vedno za bolj primernega izkaže logotip, ki ga izdelajo profesionalni oblikovalci. Narejen je v roku, temu primerna pa je tudi cena. Zato enoznačnega odgovora na to, koliko stane logotip, ni.
Uspešno,
Spletnik