Posodobljeno 15. 12. 2022
Je prenova spletne strani ali spletne trgovine res nujna? V kolikor razmišljate v to smer, se je potrebno zavedati nekaj stvari.
Ali veste, da lahko zaradi slabo zasnove spletne strani izgubljate potencialne stranke? Po podatkih univerze Stanford 75% ljudi ocenjuje verodostojnost podjetja glede na zasnovo spletne strani in relevantnosti vsebin. Cilj prodajnih spletnih strani je pretvoriti obiskovalce v stranke. In če je zasnova ali vsebina strani ovira pri tem, je potrebno to resno vzeti in razmisliti o prenovi.
Prepoznavanje težav, ki preprečujejo, da bi vaše spletno mesto vodilo k konverziji in angažiranju obiskovalcev, je pomemben korak v pravo smer. Pomembno je, da ugotovimo ali naša spletna stran še vedno zadosti tako našim, kot tudi potrebam naših obiskovalcev.
Prenove spletne strani se lotite premišljeno in z jasnimi cilji, zato da bo obstoječa ali nova stran, prinesla želene rezultate podjetju in uporabniku. Vas zanima kako? Berite dalje.
Kazalo
Kdaj je čas za prenovo spletne strani?
Glede na različne kazalce, lahko presodimo kdaj je skrajni čas za prenovo spletne strani. Recimo, ko spletna stran ni odzivna ali pa, ko povezava, ki vodi na podstran katero smo ukinili 3 leta nazaj še vedno deluje oz. bolje rečeno ne deluje, a je še vedno objavljena na strani.
A vendar vsi kazalci niso tako očitni. Konec koncev je spletna stran lahko še vedno delujoča, kar nam da lažen občutek, da s prenovo lahko počakamo. Zato je prenova spletne strani in v nekaterih primerih postavitev nove, smiselna ko naredimo analizo delovanja strani.
Kakšni so znaki, da je izdelava ali prenova spletne strani res potrebna?
Pripravili smo “check listo” s pomočjo katere lahko sami pri sebi vidite, kateri segmenti prodajne spletne strani vam manjkajo, za to, da bo ta opravila svojo prvotno nalogo. Potem se lahko lažje odločite za prenovo spletne strani ali postavitev nove.
Vaša stran beleži visok delež odbojne stopnje (ang. Bounce Rate)
Odločitev, da bo obiskovalec na vaši spletni strani ostal in nadaljeval z brskanjem, je zelo kratka. Traja od 3-5 sekund! Prenova spletnih strani pomaga rešiti veliko težav in obenem prepriča bralce, da ostanejo dlje.
Vendar, če stopnja obiskov ene strani stalno dosega od 70–90% , je to mogoče znak, da se naredi raje nove spletne strani.
Spletna stran se prepočasi nalaga
Spletna stran, ki se predolgo odpira hitreje izgublja ne samo potrpežljivost ampak tudi število obiskovalcev na strani! Preverite hitrost strani preko orodja kot je gtmetrix.com, da vidite, kako hitro se naloži. Če traja več kot tri sekunde, posodobite spletno mesto.
Spletne strani ne odražajo vaše blagovne znamke ali dejavnosti
Vaša blagovna znamka, izdelki in sporočila se sčasoma razvijajo ali popolnoma spremenijo. Vprašanje je ali so tudi vaša stran in ključne vsebine del teh novih sprememb?
Prenovi se v tem primeru težko izognete. Saj želite, da se vas obiskovalci zapomnijo po dobro oblikovanem spletnem mestu, ki ima aktivne povezave in da se vsebina ujema z vašo blagovno znamko.
Ko spreminjate svojo dejavnost ali pa ste v procesu rebrandinga, je velikokrat najbolj pametna poteza, da si omislite ne samo urejanje ampak tudi povsem novo spletno stran.
Stran deluje zastarelo
Ali vaša stran vsebuje stare vsebine brez slik, več slogov pisav in barvno shemo, ki bode v oči zaradi pisanega izbora ali kontrastov ? Če se to odraža na vaših straneh, je povsem mogoče, da vas je v tem primeru konkurenca že zdavnaj prehitela, s strankami vred. To sta za vas pomembna znanilca, da je prenova spletne strani neizbežna.
Uporabniška izkušnja je zmedena in brez smiselnih povezav
Za uspešno delovanje in upravljanje spletne strani je nujno, da imamo v mislih tudi pričakovanja in pot uporabnika na naši strani. Uporabniki morajo povsem razumeti proces in potek povezav strani ali spletnih trgovin, kjer lahko kar najhitreje najdejo rešitev, informacije ali enostavno opravijo nakup.
Zato ne zanemarite funkcionalnosti in delovanje vaše obstoječe strani ter poskrbite za primerne aktivnosti, tehnologije ali izboljšave, da boste obdržali pozornost in obisk uporabnikov.
Nizka stopnja konverzije na spletni strani
Namen vsake spletne strani mora biti pridobivanje kontaktov. Če ta ni ustrezno “oborožena”, kontaktov ne boste dobili oz. velikokrat jih boste dobili manj kot bi jih lahko. Kadar je stopnja konverzije nizka, je potrebno vložiti v stran nekaj časa in dela ter jo postaviti tako, da bo omogočala boljše nabiranje kontaktov. Stopnjo izračunate tako, da delite nabrane kontakte s številom ogledov spletnega mesta.
Stran ni odzivna
Pri dizajnu spletne strani upoštevajte dejstvo, da veliko ljudi za obisk spletnih strani uporablja tablice in pametne telefone in temu primerno prilagodite dizajn. Več kot polovica (56 %) iskanj na Google se namreč zgodi na mobilnih napravah.
Ne uporabljate vhodnega (inbound) marketinga
Baza kontaktov je jedro vsakega podjetja. Na spletni strani ponudite vsebino in vir informacij, ki privlači, pritegne in razveseli obiskovalce, kar bo le “pika na i” v procesu negovanja potencialnih spletnih strank. Kako lahko to dosežete? Z uporabno in SEO optimizirano vsebino postanete kredibilen vir informacij, objavljate aktualne novice iz svojega področja ali pa ponudite svoji dejavnosti primeren lead magnet kot je e-knjiga, ki jo stranka dobi v zameno za njen mail.
Kako uspeti na področju izdelave magneta za pridobivanje lead-ov imamo konkreten nasvet: orientirajte se po željah obiskovalcev, da boste z vašim magnetom zadovoljili kar največ njihovih potreb, nadgradili uporabniško izkušnjo in prejeli nove kontakte.
Pomanjkljiva SEO optimizacija strani in nekvalitetna vsebina
Zagotovo želite svojo stran uvrstiti v Google in druge iskalnike po ustreznih poizvedbah. Vsaka stran, na primer, mora imeti edinstveno naslovno oznako (element HTML), ki opisuje glavni fokus strani.
Poleg tega mora glavna stran vsebovati jedrnat naslov iz katerega mora biti razvidno s čim se vaše podjetje ukvarja oz. kaj ponujate, sliko, ki predstavlja vaš posel, jasen navigacijski meni, podprt s ključnimi besedami, v kontekstu vašega posla.
Poskrbite tudi za aktivne povezave, aktualne novice in vire uporabnih informacij. Kvalitetna vsebina vam omogoča več obiska in zadrži uporabnika dalj časa na vaših straneh.
Minila so vsaj 3 leta od zadnje prenove spletne strani
Podjetja morajo poskrbeti za kvaliteto delovanja, upravljanje strani ter proizvajanje novih vsebin. Zelo je pomembno, da so na tekočem z najnovejšimi trendi oblikovanja in izboljšavami uporabniške izkušnje.
Ali ima stran na primer potrdilo SSL (Secure Sockets Layer)? Če pred vašim URL-jem v spletnem brskalniku ni majhne ikone ključavnice, se ne šteje za varnega. Potrdilo SSL je glavni dejavnik, kako dobro je vaše spletno mesto uvrščeno v iskanje.
Zgornje smernice vam služijo, da ugotovite ali vas čaka delo na vaši strani in ali je za vas potrebna delna ali celovita prenova spletne strani. Na voljo imate tudi bolj praktična orodja za hitro analizo funkcionalnosti strani, ter tako sami ugotovite v kakšnem stanju je zares vaša spletna stran.
Kaj pa prenova spletne trgovine?
Prenova spletne trgovine je nekoliko bolj zapletena in ima nekatere specifike. Spletna trgovina je izredno dinamična spletna stran, kar pomeni, da bo večina sprememb vidna kar na nekaj mestih in da bomo težko brez znanja ter dodatnega programiranja naredili določene spremembe samo za specifično podstran.
Za uspeh podjetij na spletu, so med najbolj pomembnimi dejavniki tudi detajli kot npr kakšno podobo in funkcionalnost ima spletna trgovina, kako jo stranka uporablja, kaj iščejo, njene potrebe, kakšne so vsebine in opis (novih) izdelkov ali storitev, čas ter pot stranke po spletni košarici, kaj se zgodi po nakupu itd.
Glavni 3 razlogi za prenovo spletne strani/trgovine
Danes vas vaše potencialne stranke ocenjujejo na podlagi spletne strani, zato prenove spletne strani/trgovine ne smete jemati z levo roko. Tu je pomembno poudariti, da prenova ne pomeni nujno celotna sprememba grafičnega dizajna, logotipa, vseh slik in postavitve.
Gre za spremembe in modifikacije spletne strani v smeri boljše uporabniške izkušnje, cenejšega oglaševanja in lažjega doseganja ciljev. Konec koncev je spletna stran/trgovina ena ključnih elementov vašega digitalnega marketinga, mar ne?
1. Da dosežete cilje, ki ste si jih zadali
Je vaša spletna stran/ trgovina lepa, funkcionalna in moderna? Odlično! Vendar, če z njo ne dosegate zadostnega števila povpraševanj, če obiskovalci takoj odidejo iz spletne trgovine, je čas, da razmislite o prenovi.
Spletno stran/ trgovino morate imeti, da pridobivate kontakte potencialnih strank, vendar če imajo obiskovalci na njej slabo uporabniško izkušnjo, je vse zaman. V kolikor preko spletne trgovine/strani tedensko dobite vsaj nekaj povpraševanj oziroma na drug način pridobite stranke (z generatorjem kontaktov), potem je vaša spletna stran/trgovina solidno naravnana.
2. Ker je odzivnost vaše spletne strani slaba
Kakšen bi bil dobiček podjetja, če bi lahko število strank povečali za delež vseh tistih, ki jih izgubite preko mobilnih naprav zaradi neodzivnosti vaše strani? Dejstvo je, da danes ljudje nakupujejo v velikem deležu tudi preko telefona. Je vaša stran na to pripravljena?
3. Želite oglaševati ceneje
Ste vedeli, da boste oglaševali veliko ceneje, če boste prenovili spletno stran/trgovino? Ko vložite denar v katero koli oglaševanje, morate preračunati, koliko vas je stal določen kontakt ali določena nova stranka. Vedeti morate, da na Facebooku ali Googlu plačujete samo za potencialno stranko, ki jo zanimajo vaši produkti – v kolikor boste za tako stranko plačali, jo privabili na vašo spletno stran/trgovino, ona pa jo bo zapustila ker je morda stran nepregledna, bo to za vas strošek.
Manj kot bo “izpada” ljudi iz spletne strani/trgovine, bolj boste lahko oplemenitili investicijo v oglaševanje. Še na en način, lahko s prenovo spletne strani/trgovine prihranite – v kolikor spletno stran/trgovino prenavljate, boste s tem izboljšali uporabniško izkušnjo, vaše izdelke boste po vsej verjetnosti ponovno opisali, pri tem pa pazili na optimizirano vsebino (z uporabo ključnih besed, da Google lažje prepozna vsebino na spletni strani).
Vse to bo pripomoglo, da se bo vaša spletna stran/trgovina višje uvrščala med naravnimi rezultati na Googlu, ko vas bo iskala vaša potencialna stranka. Eureka! Sploh vam ne bo potrebno vlagati toliko v oglaševanje, kot bi bilo sicer potrebno.
Še razmišljate, ali res potrebujete prenovo spletne strani?
Zavedajte se, da vaše spletno mesto deluje kot hrbtenica vašega podjetja. V svetu, kjer prevladuje spletna izkušnja in čedalje bolj tudi spletna prodaja, mora biti med vašimi bolj pomembnimi cilji funkcionalnost in izgled spletne strani podjetja.
In ko boste razmišljate o prenovi ali o novi spletni strani ter ne boste vedeli kje in kako začeti, se lahko pridružite nam in preko 1500 zadovoljnim uporabnikom, ki s svojo prodajno naravnano spletno stranjo povečujejo obseg svojega posla na spletu. Pošljite neobvezujoče povpraševanje še danes ali nas za nasvet kontaktirajte na blog@spletnik.si.
Uspešno,
Spletnik