Posodobljeno 11. 04. 2024
Najboljši način, da se kar najbolje približate vašim kupcem, je t.i. “emocijski marketing”. To je marketinška metoda, ki vaš ciljni trg poveže z vašim izdelkom ali storitvijo, predvsem na osnovni t.j. emocijski ravni.
Emocije stimulirajo ljudi 3000 krat hitreje, kot pa če jih sploh ne bi omenjali. Emocije usmerjajo naše življenje. Ko naš nakup temelji na emociji, ljudje nakupujemo impulzivno. Za razliko, kot takrat ko ta temelji na racionalnosti, takrat vedno raje dvakrat premislimo.
Torej če pri prodaji znate izkoristiti to dejstvo, boste najverjetneje uspešni tudi takrat, ko kupec niti ni nameraval kupovati.
Znani marketingar Spence Kramer, ki deluje za zelo uspešno ameriško podjetje Virgin America, je izjavil:
“Emocijski marketing nima prav velikega pomena, če v ozadju ni pravih ljudi in kvalitetnih produktov ali storitev, ki bi ga podprli… Podjetje Nike je zelo uspešno prav zaradi njihovega osnovnega prepričanja – Znamka Nike potrošniku obljublja da bo z njihovo opremo našel skriti športni potencial ali ljubezen do športa. Če jo najde, jo bo z nošnjo prenesel v svoje življenje in na svojo okolico. Če že ni športnik, se bo vsaj tako počutil”
Nike ne le da povzroča povezavo z emocijami, temveč tudi povezavo z individualisti. Pomembno je imeti odnos: ena-na-ena s stranko, saj ta tako dobi občutek da je del nečesa večjega. V tem primeru del korporacije Nike, ki je zelo uspešno podjetje.
Katere “tehnike emocijskega marketinga” poznamo
Emocijski marketing temelji na izkušnjah. Torej, emocijskega marketinga ne morete uporabljati, če vašega produkta do sedaj še nihče ni preizkusil. Na tiskovine in spletno stran ne morete dodajati izjav in trditev, kako je vaš produkt rešil problem ljudem, ki so ga imeli. Če se to v resnici sploh še ni zgodilo.
Katere marketinške tehnike lahko uporabite v svojem primeru:
- Ustno priporočilo – Ljudje verjamejo drugim ljudem, ki pravijo da so preizkusili vaš produkt ali storitev in so z njo zadovoljni.
- Forum – Razlikuje se le po tem da se nahaja na spletu in mu zato pravimo elektronsko ustno priporočilo. Tu lahko izključno uporabniki vašega produkta ali storitev podajo svoje mnenje, ki na koncu lahko zelo veliko pomeni za vašo prodajo. Saj ga bodo prebrali tudi potencialni kupci.
- Testiranje – Če vašim kupcem ponujate brezplačni preizkus ali test izdelka ali storitve, ali pa za ta namen najemate strokovnjake, potem je zelo priporočljivo da dokaze o tem predložite tudi potencialnim kupcem. Dejanje se bo namreč dotaknilo tudi tiste skeptične strani vašega kupca.
- Izjave strank – Zopet, ljudje zaupajo drugim ljudem. Če je nekdo voljan podati izjavo o vašem produktu in si za to vzame čas, bodo drugi vedeli da imate dober produkt ali storitev.
Besedilo za izvajanje emocijskega marketinga
Medtem ko oblikujete vašo brošuro, letak ali vsebino na vaši spletni strani uporabite emocijske besede, kot so npr. “ponos”, “veselje” in “zaupanje”. Uporabite občutke, za katere veste da jih vaši kupci želijo čutiti. Potrebno je torej raziskati kaj so tiste emocije, ki jih ob nakupu vaših produktov ali storitev največkrat občutijo potencialni kupci.
Barve za izvajanje emocijskega marketinga
Vse kar delate v zvezi z materiali za marketing, mora vključevati barve, ki pozitivno vplivajo na kupca. – Zelena povzroči da ljudje takoj pomislijo na denar in požrešnost.
– Turkizna barva ljudi aosciira na umirjenost in neobremenjenost.
– Temno modra pa je v osnovi depresivna barva….
Barve in njihove prave pomene ( kako se dotikajo človekove podzavesti) lahko najdete na internetu ali v naših predhodnih člankih.
Potrebno je torej določiti občutek, ki naj bi ga potencialni kupci imeli ob nakupu, ter ga spremeniti v barvo.
Emocije ne smejo biti “žalostne”
Če bi ljudi vprašali kaj je emocijski marketing, bi najverjetneje takoj pomislili na reklame, ki opredeljujejo predvsem žalostne tematike. Toda to ni edina oblika emocije s pomočjo katere lahko nagovorite ljudi. Zakaj jih ne bi raje nasmejali do solz? Namreč, medtem ko se človek smeje, ob tem sprošča endorfine ki povzročajo dobro počutje. Če se ob branju vaših marketinških materialov ljudje dobro počutijo, se bodo tako počutili tudi ko bodo kupovali vaš produkt ali komunicirali z vami osebno.
Vsekakor sem mnenja, da z malo inovativnosti lahko najdemo pravi način kako vaše stranke prebuditi v podzavesti in jim dati lagoden občutek, ko ti nakupujejo pri vas.
Vprašajte nas za nasvet. Zato smo tukaj!
Kontaktirajte nas preko kontaktnega obrazca, preko e-maila: info@spletnik.si, preko telefona 080 33 39 ali si prenesite E-priročnik: “Od ideje do učinkovite spletne strani, ki prodaja!”