Kako izbrati fotografije za spletno stran? 7 zlatih pravil

Apr 19, 2023
Apr 19, 2023

Vprašajte katerega koli spletnega oblikovalca in povedal vam bo, da je vizualna kakovost spletne strani močno odvisna od odličnih, zgovornih fotografij.

Slike oziroma fotografije so ključen element vsake spletne strani, saj imajo izjemno pomembno vlogo pri privabljanju pozornosti obiskovalcev ter ustvarjanju vizualnega vtisa o vsebini.

Obiskovalcem strani pomagajo sporočiti kdo ste, kaj počnete, kakšna je vaša ponudba, prikaže primere uporabe izdelkov ali storitev in predstavijo vzdušje, bistvo podjetja/blagovne znamke.

Fotografije na vaši spletni strani močno vplivajo na celoten videz in občutek strani, saj človeški možgani vizualne elemente obdelajo 60.000-krat hitreje kot besedilo.

Spletna stran, ki vsebuje dobro izbrane in kakovostne fotografije, bo imela večjo verjetnost, da obiskovalci ostanejo dalj časa na njej ter se bolj poglobijo v vsebino. Poleg tega pa fotografije prispevajo tudi k boljšemu razumevanju in interpretaciji besedila, saj lahko z njimi prikažemo ključne informacije ter izpostavimo najpomembnejše elemente.

V tem članku bomo raziskali, zakaj so fotografije na spletni strani tako pomembne, na katere dejavnike moramo biti pozorni, ko se odločamo med različnimi fotografijami in kje lahko najdete brezplačne fotografije.

slika/fotografija na spletni strani

Zakaj je pomembno, da uporabljate dobre slike za spletno stran?

Ljudje smo zelo vizualna bitja in običajno najprej nekaj pogledamo in šele nato sprašujemo. To pomeni, da se bodo naši možgani osredotočili najprej na slike, preden preberejo besedilo na spletni strani.

Na bolj biološki ravni naši možgani shranjujejo slike v naš dolgoročni spomin, medtem ko je besedilo shranjeno v kratkoročni spomin.

Slike se v naših možganih zabeležijo veliko hitreje kot teksti spletnih strani. Besede so sicer bistvenega pomena za pomoč uporabnikom pri spoznavanju vašega izdelka ali storitve, igrajo pa tudi pomembno vlogo pri visoki uvrstitvi v iskalnikih.

Ker pa ima vaša spletna stran le nekaj sekund časa, da naredi dober prvi vtis, bodo uporabniki najprej pogledali slike, ki so ključni dejavnik pri tem, ali bodo ostali na vaši spletni strani ali pa jo zapustili.

Fotografije lahko na svojih spletnih straneh uporabite za številne različne namene.

Recimo, da predstavite vaše delo, izpostavite želen produkt, informacijo ali da vzbudite določeno čustvo pri vaših uporabnikih.

Ali pa predstavite svoje zaposlene v pisarniških prostorih ter med delom. To je odličen način, da potencialnim strankam pokažete osebno plat vašega podjetja in pomagate zgraditi zaupanje v vašo blagovno znamko/podjetje. Fotografije so pomembne tudi z vidika uporabnosti.

Dobra spletna stran mora vsebovati ustrezne fotografije, ki uporabniku služijo kot smerokazi, da jim pomagajo hitro in enostavno priti do strani, ki jih zanima.

Kaj vpliva na dobro fotografijo?

Obstaja veliko faktorjev, ki vplivajo na to, kaj naredi fotografijo dobro in kako jo lahko izboljšamo. V nadaljevanju bomo raziskali nekaj ključnih elementov, ki vplivajo na dobro fotografijo, in kako jih lahko uporabimo, da bi naredili najboljše slike.

Usmerjenost/format fotografije spletne strani

Najbolje je, da naredite oziroma uporabite ležeče fotografije – ne pokončne.

Zakaj? Veliko fotografij, ki se uporabljajo na spletnih straneh ravno prav zapolnijo širino zaslona, ​​ne da sežejo preveč navzdol po spletni strani. To obliko je dokaj enostavno ustvariti iz ležeče fotografije.

V kolikor morate delati s pokončno fotografijo, ki jo je potrebno obrezati, pa imate lahko resen izziv in obrežete več ali premalo kot bi bilo potrebno za spletno stran. Lahko se izgubi tudi bistvo ali kontekst fotografije. Za lažjo predstavo si poglejte spodnja dva primera.

ustrezne fotogrtafije/slike za spletno stran

Vidite, kako je dejanski uporaben prostor na ležeči sliki veliko večji kot na pokončni fotografiji?Pokončne fotografije so morda uporabne v določenih okoliščinah (recimo za Facebook in Instagram story), a medtem ko je ležečo sliko enostavno spremeniti v pokončno, je to veliko težje narediti v obratni smeri.

Sorodna vsebina: optimizacija slik v korakih

Fokus fotografije

V kolikor redno menjate sliko na svoji spletni strani (zlasti v glavi strani), dobro premislite kaj želite, da bo v fokusu in kje bo prostor za besedilo. Veliko spletnih strani uporablja namreč banner z velikimi naslovi/teksti čez njih. Zato se vedno prepričajte, da ne bo glavni poudarek slike skrit pod besedilom.

Fokus slike/fotografije na spletni strani

V primeru, da ima vaš banner besedilo na levi, se prepričajte, da je žariščna točka slike na desni.

Velikost in kvaliteta fotografije

V svetu fotografij na spletuvelja – večje je boljše! Oblikovalec spletne strani (ali agencija) bo lahko po potrebi zmanjšal velikost datoteke za uporabo na različnih napravah, tako da večja kot je datoteka, tem bolje. Veliko datoteko je enostavno pomanjšati, manjše datoteke pa je nemogoče povečati, zato zagotovite čim boljšo kakovost slik.

Stil

Fotografije, ki se stilsko ujemajo s preostalo vsebino na spletni strani, pripomorejo k bolj enotnemu in profesionalnemu izgledu ter ustvarijo prijetno uporabniško izkušnjo.

Poleg tega pa lahko stil fotografij pomaga tudi pri izgradnji blagovne znamke in prepoznavnosti. V kolikor spletna stran sledi sodobnim trendom, lahko recimo izberemo bolj minimalistične in abstraktne fotografije z uporabo svetlih barv in preprostih geometrijskih oblik. Pri tem vam lahko pomaga digitalna-oblikovalska agencija, ki glede na celostno (želeno) podobo vaše blagovne znamke/podjetja, poda mnenje o stilu fotografij in ostalih grafičnih elementih.

povprasevanje povprasevanje

7 zlatih pravil za izbiro fotografij za spletno stran

Kakšna sporočila podajajo ter katera čustva vzbujajo fotografije na vaši strani? Izboljšajte uporabniško izkušnjo, povečajte konverzijo in estetsko privlačnost spletne strani z naslednjimi zlatimi pravili.

1. Ne uporabljajte klišejskih fotografij na spletni strani

Zagotovo ste se že sami srečali s klišejsko fotografijo v stilu “zaposleni, ki so videti preveč srečni”, da bi bili v pisarni? Obstaja čas in prostor za klišejske fotografije in vsega tega je bilo konec pred približno desetletjem. Tovrstne fotografije so lahko videti zastarele ali celo neavtentične. Ne skrbite, če vaši zaposleni niso tako bleščeče nasmejani in popolni kot modeli na fotografijah – stranke želijo videti prave obraze vašega podjetja.

ekipa spletnik

2. Osredotočite se na blagovno znamko

Po čem želite, da je vaše podjetje znano? Da nudi kvalitetne in višje cenovne produkte? Ali pa, da ste bolj domače ter družini prijazno podjetje? Fotografije so vaše orodje za vzpostavitev identitete blagovne znamke.

3. Preglejte licenciranje

Uporaba fotografij na vaši spletni strani brez dovoljenja ni samo nepoštenost do fotografa ampak predstavlja tudi tveganje za potencialno tožbo.

Uporabimo lahko lekcijo od zloglasnih Kardashianov. Proti Kendall in Kylie Jenner je bila namreč vložena tožba, ker sta brez dovoljenja uporabili slike Tupaca Shakurja v svoji liniji oblačil. Draga napaka, pred katero ni nihče povsem imun.

Torej, ko boste naslednjič nameravali uporabiti (licencirano) fotografijo iz storitve Google Images, si vzemite trenutek in se vprašajte: “Ali je to vredno, da nas tožijo?”. Seveda lahko uporabljate fotografije iz tovrstnih in podobnih virov – vaša naloga je le, da se vedno pozanimate o možnostih/omejitvah rabe fotografije ter zakupu licence. Lahko pa usmerite svoj fokus le na brezplačne fotografije za javno, komercialno rabo.

4. Izpostavite svoje fotografije

Kadar naredite ali najdete pravo sliko za vaš namen, jo izpostavite in primerno umestite na spletno stran.

mizarstvo grošelj slike na spletni strani

5. Uporabite fotografije, ki so primerne za vašo občinstvo

Fotografije, na katerih so ljudje, bi morale biti povezane z vašim občinstvom. Podjetje, kot je New Yorker, ki primarno nagovarja mladino, zagotovo ne bo uporabljajo fotografij starejših občanov ali malih otrok – saj to niso njihovi uporabniki.

6. Uporabite obraze

Nasmehi prodajajo. Nasmejani obrazi strankam sporočajo, da vaš izdelek ali storitev osrečuje ljudi. Čustva so nalezljiva, tudi če le na fotografiji.

Izbira slike/fotografije za spletno stran

7. Ne pozabite, da so pixli pomembni

Daleč najpomembnejši del izbire fotografij za vaše spletno stran je to, da izberete tiste z visoko ločljivostjo. Ko prilagajate velikost slike, vedno ohranite enake dimenzije in jih po potrebi obrežite. V kolikor fotografijo povečate nad prvotno velikost, boste zagotovo zmanjšali kakovost.

Kako in kje pridobiti fotografije za vašo spletno stran

Kadar zbirate slike za spletno stran, je pomembno, da imate pripravljen načrt in že veste katere fotografije potrebujete.

Profesionalno fotografiranje

Najlažji način, da dobite prave fotografije spletne strani je, da najamete strokovnjaka. Investicija v fotografa za nekaj ur ali dni, se lahko hitro povrne saj prejmete zakladnico slik, ki jih lahko uporabite ne le na svojem spletnem mestu, ampak tudi v brošurah, oglaševanju in na družbenih omrežjih.

Fotografa lahko celo povežete s svojo agencijo za spletno oblikovanje, da se lahko pogovorita o vrstah potrebnih posnetkov in poskrbita, da boste iz fotografiranja kar največ pridobili.

Veliko ljudi poskuša posneti svoje slike s telefonom ali fotoaparatom, in čeprav lahko dobite nekaj spodobnih slik, ni primerjave s tem, kar lahko naredi dober fotograf. Profesionalec zna upravljati z dejavniki, kot sta osvetlitev in kompozicija. Vedel bo tudi, kako narediti fotografije vašega osebja na “naraven, organski” način, ne da bi izpadlo zrežirano.

Iz izkušenj bodo vedeli, kako ustvariti pravo vrsto fotografij in naredili veliko število le-teh, ki bodo spletnim oblikovalcem bogat vir primernih slik za spletno stran.

Uporaba profesionalnih fotografij na spletni strani

Uporaba stock in brezplačne fotografije

Lahko pride do situacije, ko nimate druge izbire, kot da za svojo spletno stran uporabite licencirane/plačljive ali brezplačne fotografije. V teh primerih je običajno najbolje, da svoji oblikovalski agenciji daste proste roke, da izbere tisto, kar se jim zdi najbolj primerno, če pa se odločite, da boste sami pridobili fotografije, poskrbite, da boste izbrali prave vrste slik.

Pomembno je, da upoštevate omejitve licenc in avtorskih pravic za vse slike, ki jih uporabljate. Agencija ne bo vedela, ali so slike, ki jim jih pošljete, licencirane ali ne, zato jih bodo vzeli v dobri veri, če jim posredujete sliko, da ste zagotovili pravice do njene uporabe.

Zato se ne zanašajte na njih, da bodo nadzirali vaše izbire slik.

Na voljo je malo morje spletnih strani za zakup fotografij in ki zagotavljajo jasne informacije o licenciranju za vsako sliko, preden jo prenesete. Te strani so:

Istock photos

ShutterStock

Freepik

• Unsplash

• Negative Space

• kaboompics

• picjumbo

• Fancycrave

• StockSnap.io

Brezplačne fotografije so priročne za uporabo, saj jih ni potrebno kupiti ali ustvariti samostojno, kar prihrani čas in denar – sploh, če imate omejen proračun za marketinške dejavnosti. Preverite le pogoje uporabe in se prepričajte, da imate pravico do uporabe brezplačne fotografije, preden jo objavite na spletni strani. Za brezplačne fotografije lahko uporabljate naslednje spletne vire:

  • Unsplash
  • Pixabay
  • Pexels

Uporaba lastnih fotografij

Nikoli ne dovolite, da vaši zaposleni zagotovijo svoje fotografije za vašo spletni stran. Na koncu boste imeli naključen izbor slogov, večinoma posnetih s telefoni, z ljudmi v ozadju, slabe kakovosti ali preprosto neprofesionalnih.

Vedno posnemite ekipne fotografije posebej za spletno mesto in se prepričajte, da so standardnega sloga in kompozicije. Tako bo stran vaše ekipe videti profesionalno, profili vseh pa bodo usklajeni.

AI za generiranje fotografij

Umetna inteligenca je sprožila pravo nevihto na področju ustvarjanja fotografij, grafik ter umetniških del.

Razlog je jasen: orodja, potrebna za njihovo izdelavo, so zdaj na zelo spodobnem nivoju – in na voljo javnosti.

Generatorji slik z umetno inteligenco sprejmejo besedilni poziv in ga nato – kolikor je le mogoče – spremenijo v ujemajočo se sliko. To odpira nekaj divjih možnosti, saj je vaš poziv lahko kar koli od “impresionistične oljne slike osebe, ki jezdi jelena skozi iglasti gozd” do “slike v impresionističnem slogu, ki prikazuje center mesta New York« ali »fotografija osla na luni«. Edina meja je vaša domišljija.

Najboljši generatorji slik s pomočjo umetne inteligence (AI) so:

  • DALL·E 2 generator slik, ki je enostaven za uporabo
  • Midjourney za najboljše AI slikovne rezultate
  • DreamStudio (Stable Diffusion) za prilagajanje in nadzor vaših AI slik
  • Microsoft Designer ustvarja tako slike kot grafike za spletno stran
Izbira slik/fotografij za spletno stran

Shranjevanje in organiziranje vaših fotografij

Ko pridobite fotografijo za svojo spletno stran, je naslednja faza, da jo delite s svojim oblikovalcem oziroma oblikovalsko agencijo. Vedno je najbolje, da svojim oblikovalcem čim prej posredujete slike, da jih lahko pregledajo in vas obvestijo, če je vse v redu ali če potrebujejo dodatna navodila od vas glede tega, kaj gre kam.

Prav tako je zelo koristno organizirati svoje slike, preden jih pošljete. Prepričajte se, da ste datoteke razporedili v mape, tako da so recimo fotografije vaše ekipe ter produkta ločene in jih je enostavno najti.

Pravilno poimenovane slikovne datoteke, je prav tako lahko v veliko pomoč – zlasti pri slikah oseb in izdelkov ali storitev. Torej namesto IMG1234567890 poskusite datoteko poimenovati janeznovak ali po imenu produkta. Pravilno poimenovane slike bodo imele tudi vpliv na SEO optimizacijo.

V primeru, da ste najeli fotografa se lahko le-ta poveže neposredno z ekipo za spletno oblikovanje, da zagotovi slikovne datoteke. Zagotavljanje teh slik v surovi, neobdelani obliki je vedno najboljše, saj bo oblikovalska ekipa morda želela dodati svoje filtre, ki bodo ustrezali zasnovi spletne strani.

Ko se lotite dejanskega pošiljanja fotografij, je nekaj najboljših strategij uporaba storitev za skupno rabo datotek, kot je Dropbox ali uporaba storitev za prenos, kot je WeTransfer.

V primeru, da želite nekaj predati na USB-ju, se prepričajte, da imate varnostno kopijo – za primer, če se izgubi!

Izboljšajte učinkovitost svoje spletne strani s kakovostno fotografijo

Slike spletne strani pomagajo predstaviti podobo blagovne znamke vašega podjetja, ter prikazujejo vašo ponudbo na najboljši možen način, kar lahko izboljša uporabniško izkušnjo ter poveča stopnjo konverzije. Vaša naloga je, da zagotovite dovolj kakovostne, jasne in dobro osvetljene fotografije, saj lahko v nasprotnem primeru zamajate zaupanje obiskovalcev v spletno stran in podjetje.

Ta mali vodič bi vam moral pomagati pri tem kako ustvariti in izbrati prave fotografije za vašo spletno stran. V kolikor še vedno niste povsem prepričani kako se tega lotiti, pa vprašajte svojega oblikovalca ali pa se obrnite na spletno agencijo, ki vam bo znala celostno svetovati glede vaše podobe spletne strani.

V kolikor ste pripravljeni na optimizacijo ali prenovo vaše spletne strani, ki vam bo pomagala privabljati ter ustvarjati več strank, stopite v stik z nami!

Uspešno!

Vaš Spletnik

5/5 - (1 vote)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.