Optimizacija slik v 7-ih enostavnih korakih

Maj 26, 2021
Maj 26, 2021

Tudi na spletu še kako velja pregovor, da slika pove več kot tisoč besed. S slikami lahko sporočamo marsikaj, tekst obogatimo, podamo dodatna pojasnila in v sogovorniku vzbujamo čustva. Golo besedilo se ne more primerjati z njihovo pojavnostjo, barvitostjo in sporočilnostjo. Tudi pri oblikovanju spletnih strani se radi poslužujemo slik, s katerimi želimo obiskovalcu slikovno sporočiti, da imamo pravo stvar zanj.

Produktno fotografiranje v studiu

Sploh, če imate spletno trgovino, je optimizacija slik veščina, ki jo morate obvladati. Od privabljanja kupcev, ki si ogledujejo Googlove slike, do zmanjšanja časa nalaganja spletnega mesta, je optimizacija slik pomemben del oblikovanja uspešnega spletnega mesta za e-trgovino, saj so fotografije vaših izdelkov temelj vaše spletne prodaje.

Ste se kdaj spraševali:

  • Zakaj se pri iskanju slik v Googlu fotografije mojih izdelkov nikoli ne prikažejo?
  • Ali moram svojim slikam dodati alt tekst in zakaj je tako zelo pomemben?
  • Kakšna je razlika med JPEG, GIF in PNG? Kdaj naj uporabim eno ali drugo?

Na vsa ta in druga vprašanja odgovarjamo v nadaljevanju članka z namenom, da prejmete uporabne smernice za kar najboljšo optimizacijo slik na spletni strani za iskalnike.

Kaj je optimizacija slik?

Velike slike upočasnijo delovanje spletnih strani, kar lahko ustvari premalo optimizirano uporabniško izkušnjo. Optimizacija slike je namenjena čim večjemu zmanjšanju velikosti datotek, ne da bi pri tem žrtvovali kakovost, tako da čas nalaganja strani ostane nizek. Veliko uporabnikov iskalnika kot je Google, izvaja iskanje preko slik zaradi česar je koristno, da že v samem štartu stremimo k dobri SEO optimizaciji slik. Rezultat prinese hitrejše nalaganje , boljšo uporabniško izkušnjo in večjo vidnost spletne strani v iskalnikih.

Prednosti optimizacije slik

Zavedajte se, da slike lahko predstavljajo velik delež celotne teže spletne strani. Ko gre za optimizacijo spletne strani, so slike takoj za video vsebinami. Pomembnejše so kot skripte ali pisave in ena najlažjih stvari za izvedbo optimizacije, a veliko lastnikov spletnih strani to spregleda.

Prednosti, ki jih prinaša optimizacija slik:

  • Izboljšala bo vašo hitrost nalaganja spletne strani. Kajti, če se vaša stran predolgo nalaga, se bodo obiskovalci lahko naveličali čakanja in zapustili stran.
  • V kombinaciji z odličnim vtičnikom na spletni strani se izboljša vaš SEO. Vaše spletno mesto se bo med rezultati iskanja uvrstilo višje. Velike datoteke upočasnijo vaše spletno mesto, iskalniki pa ne marajo počasnih spletnih strani. Google bo verjetno tudi hitreje indeksiral vaše slike za Googlovo iskanje slik. Vas zanima, kolikšen odstotek vašega prometa prihaja z Googlovim iskanjem slik? Za preverjanje tega prometa lahko uporabite vtičnik WordPress Google Analytics.
  • Hitrejše ustvarjanje varnostnih kopij.
  • Manjše velikosti slikovnih datotek porabijo manj pasovne širine. In poraba manjše količine podatkov je samo dodaten “bonus” za omrežja in brskalnike.
  • Zahteva manj prostora za shranjevanje na strežniku (to je odvisno od tega, koliko sličic optimizirate).

Kako poskrbeti za optimizacijo slik za iskalnike

Načrtovanje spletne strani

Vaša vizualna vsebina mora biti optimizirana za spletno stran, vaše stranke in iskalnike. Uporabite spodnje nasvete za optimizacijo slik, da boste dosegli največjo možno pozicijo v iskalniku ter hitrost nalaganja strani.

1. Preimenujte ime datoteke

Pomembno je, da spremenite privzeta imena datotek, ki jih dodeli slikam vaš fotoaparat ali telefon. Ko gre za optimizacijo slik, je pomembno, da z ustreznimi ključnimi besedami pomagate uvrstiti svojo spletno stran v iskalnikih. Pomembno je, da kot ime slike uporabljate opisna imena datotek. Iskalnike zanimajo ne le tekst vaše spletne strani, temveč tudi imena slikovnih datotek. Vsebujejo naj smiselne ključne besede v kontekstu vsebine slike.

2. Ne pozabite na ALT tekst

Alt tekst (ang. Alt text) je besedilo, ki je alternativa slikam, kadar jih brskalnik ne more pravilno prikazati. In tudi kadar se slika pravilno prikaže, je alt tekst viden, če se s kazalcem miške premaknete na slikovno gradivo. SEO optimizacija vaše spletne strani je dodatno podprta z uporabo alt teksta. Sliki na vaši spletni strani dodajte nekaj ustreznih ključnih besed – to vam lahko pomaga, da se bolje uvrstite v iskalnikih. Pravzaprav je uporaba alt teksta verjetno najboljši način, da se vaši izdelki e-trgovine prikažejo na Googlu in spletnem iskanju.

3. Izberite pravo obliko zapisa datoteke (format)

Izbira slik

Preden začnete spreminjati slike, se prepričajte, da ste izbrali najboljšo vrsto datoteke. Uporabite lahko več vrst oziroma formatov datotek:

  • PNG – rastrski slikovni format, ki ustvarja slike višje kakovosti, kar pomeni tudi večjo velikost datoteke. Je dobra izbira za grafike ali slike, kjer je potrebna visoka stopnja ostrine, ko imamo tekst na grafiki, večji delež ene barve ali pa potrebujemo transparentno ozadje.
  • JPEG – je zelo razširjen, rastrski format slike, ki ne omogoča transparentnosti. Uporablja se za slike in grafike z veliko barv. Prednost je prikazovanje slik visoke ločljivosti in manjša velikost datoteke.
  • GIF – so premikajoče slike, ki se uporabljajo za poudarek ali popestritev besedila. Ta format porablja samo 256 barv in je nižje kakovosti kot JPEG. Je pa najboljša izbira za ikone ali animirane slike.

Obstaja še nekaj drugih formatov, na primer JPEG XR in WebP. Slednjega podpirata iskalnika Chrome in Firefox. Vendar če povzamemo, bi morali uporabiti JPEG ali JPG format za slike z veliko barv in PNG za preproste slike.

4. Preverite svoje prikazne slike (thumbnails)

Številne spletne trgovine uporabljajo prikazno sliko produkta ali storitve, kar ustvarja boljšo uporabniško izkušnjo. Te prikazne slike so odlična izbira, vendar lahko vplivajo in tudi zmanjšajo hitrost nalaganja spletne strani.

Kaj lahko naredite?

  • Naj bodo vaše datoteke slik čim manjše, kar bo pozitivno vplivalo na čas nalaganja strani.
  • Spremenite alt tekst in preverite, da se ne podvaja besedilo, ki bi ga uporabili za večje različice iste slike. Poskrbite, da bo tekst povsem drugačen.

5. Optimizacija slik preden gredo na spletne strani

Obdelava slik

Ena pogostejših napak je, da naložite originalne slike direktno na strežnik kjer popravljate velikost v urejevalniku besedila. Obstaja več načinov za izvedbo te optimizacije slik. Ena izmed najbolj priljubljenih rešitev je, da datoteke preprosto “stisnete” (zmanjšate velikost slik), preden jih naložite v WordPress ali drugo spletno mesto. To je mogoče narediti v orodjih, kot sta recimo Adobe Photoshop ali Optimizilla.

Dve glavni stvari, ki jih je treba upoštevati, sta oblika datoteke in vrsta stiskanja oziroma kompresije. Z izbiro prave kombinacije obeh, lahko velikost slike zmanjšate za kar 5-krat. Poskusiti boste morali z vsako obliko slike ali datoteke, da vidite, kaj najbolje deluje.

6. Naslov slike ter opis

Google je razkril, da uporablja naslov in opis strani kot del algoritma za iskanje slik.

Na Googlovi strani za podporo je navedeno:

“Google Image samodejno ustvari naslov in odsek teksta, da karseda najbolje prikaže rezultat povezan z iskalno poizvedbo uporabnika. Za te informacije uporabljamo številne različne vire, vključno z opisnimi informacijami v naslovu in meta oznakami.”

To pomeni, da prav vsi SEO dejavniki, vplivajo na način, kako Google razvršča vaše slike. Zato se premišljeno lotite naslovov slik ter opisa le-teh (ne pozabite na ključne besede!), da bo optimizacija slik podprla uspeh vaše spletne strani.

Pomislite tudi, kako vaše stranke iščejo izdelke na vaši spletni strani. Katero zaporedje besed ter besednih zvez uporabljajo pri iskanju? Kupci avtomobilov znamke Audi bi lahko vpisovali iskalne izraze, kot so:

  • 2021 beli Audi
  • Audi A4 2021
  • Beli Audi A4 2021

Oglejte si analitiko vašega spletnega mesta, da vidite, katerim vzorcem ključnih besed sledijo vaše stranke. Določite najpogostejše besedne izraze in uporabite te podatke za način poimenovanja slikovnega gradiva, opise in s tem optimizacijo slik.

7. Uporabljajte Sitemap/zemljevid spletnega mesta

Nalaganje vsebine na splet

Kadar povežete spletno stran z Google Search Console, je potrebno dodati zemljevid spletnega mesta. To je XML datoteka, v kateri so URL naslovi vseh podstrani, informacije o videoposnetkih in drugih datotekah vaših spletnih strani ter odnosih med njimi. Iskalnikom, ti podatki omogočajo lažje navigiranje po vaši spletni strani. Zemljevid spletnega mesta Googlu sporoča, katere strani in datoteke se vam zdijo pomembne na vaši spletni strani, pove pa tudi: kdaj je bila stran nazadnje posodobljena, kako pogosto se stran spreminja in katere koli druge jezikovne različice strani. Zaželeno je, da vstavite tudi slikovno gradivo. Kajti, če imate slike v zemljevidu spletnega mesta, vam to močno poveča možnosti, da iskalniki najdejo in indeksirajo vaše slike. Posledično to lahko prinaša več prometa na vaše spletno mesto.

Je optimizacija slik res tako pomembna?

Content is king

Smernice SEO optimizacije narekujejo, da mora biti vsebina na spletnih straneh hkrati razumljiva tako za uporabnika, kot za Google. V praksi to pomeni, da ni dovolj, da na spletno stran samo dodamo slikovni material ampak ga moramo tudi pravilno optimizirati.

Ena neoptimizirana slika lahko podvoji ali potroji čas prenosa spletne strani. To pomeni, da ima optimizacija slike neposreden vpliv na čas prenosa strani in splošno uporabniško izkušnjo. To je razlog, zakaj vodilna svetovna podjetja menijo, da je optimizacija slike eden najpomembnejših elementov uporabniške izkušnje. Morda imate najboljšo spletno stran na svetu, vendar, če je čas nalaganja strani več kot tri sekunde, ste že izgubili velik delež svojih obiskovalcev. Zagotovo si tega ne želite in ne morete privoščiti.

Kako zelo je pomembna optimizacija slik nam odlično prikaže tudi naslednji primer. Običajen roman s 70.000 besedami zavzame približno 140 KB prostora. Običajna fotografija, ki jo posname pametni telefon, bo potrebovala od 14 do 35 krat več prostora. In ker ena sama slika zahteva 35-krat več prostora kot celoten roman, lahko vidite, zakaj je optimizacija slik nujna.

S smernicami v tem članku, boste uspeli narediti prve in pomembne korake k optimizaciji slik in boljšemu spletnemu nastopu. Bolj podrobno o optimizacijah spletnih strani si lahko ogledate tudi v Spletnik Akademiji.

Za dodatna vprašanja ali nasvet pri optimizaciji spletne strani ter slik nas kontaktirajte nas na info@spletnik.si 

Uspešno,

Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.