Posodobljeno 13. 11. 2024
Izbrati pravo SEO agencijo, ki se bo lotila optimizacije celostno in prilagojeno vašemu podjetju – ni ravno enostavna naloga. Na spletu je možno najti ogromno ponudnikov in zdi se, da se vsi ponašajo z neverjetnimi rezultati in izkušnjami. V poplavi vseh ponudb je lahko pravi izziv najti zanesljivega vsestranskega SEO partnerja, ki ne izgleda dobro samo na spletni strani, ampak tudi v praksi in rezultatih.
Kvalitetna SEO agencija oz. prava izbira le-te je za vašo panogo/podjetje ključe za uspeh, saj vam bo samo pravilno izvedena optimizacija prinesla boljšo uvrstitev vaših spletnih strani v iskalniku, več organskega prometa in kar si vsa podjetja želijo – več konverzij.
Najverjetneje se zdaj sprašujete koga izbrati, da se bo pravilno lotil optimizacije vaših spletnih strani? Ne skrbite. V nadaljevanju izpostavljamo določene kriterije in kazalce, ki se najpogosteje uporabljajo za iskanje pravih partnerjev za SEO.
Spoznjate, kako podjetja, kot je vaše, izbirajo SEO agencije.
Kazalo
Kvalitetna SEO agencija – kako se podjetja lotijo procesa izbiranja?
V nedavni raziskavi se je eno od vprašanj glasilo; “Kakšen je bil vaš izbirni postopek in zakaj ste izbrali prav to agencijo za sodelovanje?” Pridobljene kvalitativne odzive so lahko kategorizirali v nekaj glavnih skupin. Vsekakor so to rezultati, ki jih lahko preslikamo tudi v naše okolje.
(Opomba: nekateri anketiranci so navedli več kot en razlog zakaj so se določili za določeno SEO agencijo.)
1: Priporočila in predhodno vzpostavljeni odnosi
?Priporočila in predhodno vzpostavljeni odnosi so eden ključnih razlogov za izbor določene agencije, ki ga je navedlo 45 % anketirancev.
Zelo smiselno, saj podjetja/podjetniki morda nimajo izkušenj s SEO storitvami in se zato zanašajo na izkušnje prijateljev in drugih podjetij, ki jim zaupajo.
2: Znanje in procesi SEO agencije
?Drugi največji dejavnik pri izbiri SEO agencije so znanje in procesi. To vključuje storitve za stranke, način dela, izkušnje ekipe, poročanje in preglednost nad opravljenim delom, sprotna in transparentna komunikacija.
Vse to so lastnosti, ki lahko pripomorejo k temu, da podjetje izpade uspešno in kredibilno v očeh svojih strank. Ta dejavnik je izpostavilo 43 % anketirancev.
3: Študije primerov, reference strank in spletne ocene
?Pomembno je, da SEO agencija pokaže ali predstavi rezultate svojih preteklih in aktualnih strank. Lahko so v obliki študije primerov, referenc zadovoljnih strank in spletne ocene, ki odražajo pretekla uspešna sodelovanja in doseganje želenih rezultatov.
Približno 14 % jih je reklo, da je bil to ključni dejavnik pri njihovi odločitvi.
Ali podjetja izbirajo SEO agencije na pravi način?
Med raziskovanjem rezultatov ankete smo opazili, da je imelo 35 % – skoraj 4 od 10 podjetij – v preteklosti negativno izkušnjo s SEO agencijo, preden je našlo pravo za svoje potrebe. To nam lahko pove nekaj stvari:
?? Velike SEO agencije se morajo stalno izobraževati in informirati potencialne stranke o tem, kako naj bi izgledala uspešna SEO strategija ter biti ves čas v stiku s trendi in spremembami, ki jih Google “zahteva” od SEO strokovnjakov.
?? Podjetja si morajo vzeti več časa za preverjanje svojih potencialnih partnerjev skupaj z določenimi merili, da najdejo pravo agencijo.
Podjetja, ki izberejo SEO agencijo na podlagi dejavnikov, kot so lokacija, cena ali kulturna ustreznost, v nasprotju z znanjem in uspešnostjo podjetja – ne izberejo najbolj optimalne odločitve.
SEO agencija – kako torej izbrati pravilno, ki bo prava za vas?
Vsako podjetje želi biti prikazano na vrhu rezultatov iskalnika za svoje ključne besede. Da bi bilo podjetje prisotno in vidno na spletu, mora vlagati v učinkovito digitalno marketinško strategijo z agencijo, ki lahko ustvari rezultate za katere tudi jamči.
V kolikor hitite s postopkom izbora, boste verjetno podpisali pogodbo z agencijo, ki ne izpolnjuje vaših pričakovanj, kar lahko privede do neprijetne izkušnje in slabših rezultatov od pričakovanega. Naučite se izbrati SEO agencijo (in se izogniti zgornjemu scenariju) s temi tremi koraki:
1.Imejte jasen cilj
Ni treba, da ste vešči v SEO optimizaciji, to je naloga agencije. Vse, kar morate storiti je, da določite svoj cilj in veste, zakaj naj bo vaša optimizacija spletnih strani prepuščena zunanjim izvajalcem. Če planirate vključiti optimizacijo v svoje dejavnosti digitalnega marketinga, je to morda zato, ker želite doseči eno ali več od naslednjih ciljev:
✓ Povečati organski promet na vašo spletno stran
✓ Povečati število potencialnih strank
✓ Povečati prodajo v spletni trgovini
✓ Utrditi kredibilnost blagovne znamke
✓Pridobiti več novih uporabnikov
✓ Upravljanje ugleda vašega podjetja
To je le nekaj ciljev, ki jih lahko dosežete s kvalitetno optimizacijo vaše spletne strani. Preden skočite v partnerstvo, se morate odločiti, zakaj storitev sploh potrebujete. Videti morate dolgoročno vizijo in učinek dejavnosti, saj vam bo to pomagalo ugotoviti, kaj potrebujete in temu primerno organizirati svoj čas in sredstva. SEO optimizacija je tek na dolge proge.
2. Preverite izbrana SEO podjetja in primerjajte njihove storitve
Preden vstopite v kakršno koli sodelovanje, se prepričajte, kaj se trenutno dogaja na trgu. Vsaj na najbolj osnovni ravni. Preverite kakšno spletno optimizacijo ponujajo različne agencije in kaj lahko ponudijo vašemu podjetju.
Izvajanje tržnih raziskav vam daje tudi priložnost, da vidite, kakšne so možnosti in vam omogoča, da ločite profesionalno agencijo od amaterske.
3. Poglejte pretekle uspehe agencije
Pretekli uspehi in rezultati niso pomembni le za SEO agencije, ampak tudi za podjetja, kot je vaše. Potencialne stranke rade obiščejo spletno stran podjetja, da preverijo reference in rezultate preteklih strank in se tako odločijo ali je podjetje kredibilno ter uspešno. Enako morate storiti pri izbiri SEO agencije. Preverite preteklo uspešnost, bodisi s primeri portfelja, študijami primerov, nagradami v industriji ali pričevanji strank.
Vsebine spletne strani lahko povedo veliko lepih stvari o podjetju, da (vsaj navzven) izpade kot ugledna, uspešna SEO agencija. Pa vendar bodo SEO agencije, ki so resnično uspešne, imele veliko specifičnih, dokazanih in preverljivih rezultatov, ki so na voljo potencialnim strankam.
S konkretnim dokazom o uspešnosti SEO agencije se lahko vaše podjetje samozavestno poda v svetovanje ali partnerstvo.
4. Vprašajte pretekle ali sedanje stranke o njihovih izkušnjah
V kolikor vas je njihova spletna stran navdušila je čas, da preverite še ocene strank. Koristno se je povezati s preteklimi ali trenutnimi strankami. Branje pričevanj in poglobljeni intervjuji lahko vašemu podjetju pomagajo pridobiti vpogled v izkušnjo strank. Pridobite lahko informacije o prednostih in slabostih izbranih agencij ter vpogled v njihovo strategijo in postopek poročanja.
Prejmete lahko tudi odgovore na naslednja vprašanja:
?? Kako hitro SEO agencija vrne klice ali odpiše na elektronsko pošto?
?? Ali stranke prejmejo specifično osebo/strokovnjaka, ki jim bo vedno na voljo?
?? Koliko časa si morajo stranke nameniti za pregled poročil in strateških odločitev?
Vse te informacije lahko vašemu podjetju pomagajo izbrati najboljšo SEO agencijo za vaše potrebe. Prav tako vam lahko zmanjša seznam možnosti. Svoj trud in čas lahko usmerite v SEO podjetja, ki poznajo vašo panogo in znajo doseči zastavljene cilje.
5. Spoznajte SEO podjetje in postavljajte vprašanja
Več informacij o SEO podjetju, ki ga nameravate najeti, lahko dobite tudi tako, da postavite prava vprašanja. Komunikacija je ključna. Preden podpišete pogodbo z agencijo, jo želite prvo bolje spoznati. Ne glede na to, ali se sestanete osebno ali virtualno, morate oceniti, kako dobro agencija razume vaše cilje in če ste kompatibilni. S tovrstno komunikacijo lahko vidite, kako hitro se odzivajo, cenijo stranke in ocenite njihovo strokovnost.
Pred srečanjem s svojimi potencialnimi agencijami, potrebujete seznam vprašanj. Več ko boste spraševali o (preteklih) uspešnih primerih, jasnejšo sliko boste dobili o tem, kako usposobljena in uspešna je SEO agencija. Podjetja, ki dosegajo rezultate na svojem področju bodo transparentna v svoji komunikaciji in ne boste imeli občutka, da karkoli prikrivajo.
Nekaj primerov ključnih vprašanj, ki jih morate zastaviti:
?Kakšne izkušnje imate s panogo našega podjetja?
?Kdaj lahko pričakujemo rezultate?
?Koliko in kakšne povratne povezave nam zagotavljate?
Premislite o različnih vprašanjih z vodjo vaše ekipe in podjetja. Medtem ko ima vaša marketinška ekipa vprašanja o strategiji in poročanju, ima vodstvo lahko vprašanja o cenah in donosnosti naložbe (ROI). Navsezadnje prosite agencijo, da vam pošlje ponudbo na podlagi sestanka in vaših ciljev.
3 velike napake podjetij, ko izbirajo SEO agencijo
Vsi delajo napake, tudi najboljša podjetja. Zato se je dobro prepričati, preden začnete izbirati SEO agencijo, da ne boste delali pogostih napak mnogih podjetij. Te tri napake vključujejo:
1. Ne izberite SEO agencije (zgolj) zaradi cene.
Cena je pomembna, ko gre za SEO optimizacija. Stroški storitev bodo odvisni od industrije, v kateri ste, kaj potrebujete in vaših ciljev. Lahko boste naleteli na agencije, ki na primer ponujajo svoje storitve za 100 EUR na mesec. Resnica pa je, da SEO podjetja, ki promovirajo te izjemno nizke cene, pogosto premalo dosežejo in ne jamčijo.
Velikokrat se nepravilno ali pomanjkljivo lotijo strategije za vašo panogo, na primer z uporabo pristopov “copy and paste”, kar ne prinaša zadovoljivih rezultatov. Ali pa jim ne uspe aktivno in dosledno komunicirati z vašo ekipo. Kot pravi rek: za malo denarja boste prejeli malo muzike oziroma nepopolno izvedene SEO ter druge marketinške storitve.
Poučite se o cenah SEO storitev. Nato lahko nastavite izvedljiv mesečni proračun za te aktivnosti. Podjetja v povprečju porabijo od 300 do 5000 EUR na mesec, čeprav lahko ta številka niha glede na vašo strategijo, velikost podjetja in druge dejavnike.
2. Iskanje le lokalnih SEO agencij
Sodelovanje z lokalno SEO agencijo je lahko načeloma tudi bonus za vas. Vendar, ko izbirate zase najboljšo agencijo s področja SEO optimizacije spletnih strani, pa lokacija ne bi smela biti vaš glavni dejavnik. Prednost dajte izkušnjam, uspešnosti in mnenjem strank pred lokacijo, ker bodo našteti dejavniki najbolj vplivali na kakovost vaše storitve.
V kolikor se omejite na majhno območje, lahko vašemu podjetju preprečite doseganje rezultatov, ki jih želite. Če na primer vaš konkurent sodeluje z izkušeno agencijo, vi pa se odločite za lokalno, a neizkušeno agencijo, lahko to vaši spletni strani prepreči uvrstitev na vrh dragocenih rezultatov iskanja. To pomeni manj prihodkov, prodaje in potencialnih strank za vas ter več za vašega konkurenta. Tudi če izberete agencijo, ki ni lokalna, lahko drugače premostite razdaljo. Na primer s spletnimi sestanki, klici ali pa se osebno srečujete na mesečni bazi.
3. Bodite skeptični do agencij, ki zagotavljajo takojšnje rezultate
Vaše podjetje želi in pričakuje rezultate. Vendar SEO optimizacija ne prinaša takojšnjih rezultatov. SEO kampanja lahko traja mesec ali več, rezultate pa bo dala po 4 do 8 mesecih. To dejstvo lahko povzroči frustracije in posledično spogledovanje s spornimi t.i. “black-hat” SEO strategijami. Gre za neetične (in neučinkovite) dolgoročne taktike SEO.
?? Za hitro uvrstitev v rezultatih iskanja lahko sicer uporabite te vprašljive pristope, vendar boste hitro padli s prve strani. Google lahko vašemu spletnemu mestu celo prepove, da bi se še kdaj pojavilo v rezultatih iskanja. To pomeni, da ljudje ne bi mogli najti spletne strani vašega podjetja prek največjega iskalnika na svetu. Tega si ne želite, zato se morate osredotočiti na uveljavljene “white-hat” metode, ki jih izvajajo le najboljše SEO agencije. Slednja uporabljajo najboljše prakse in etične strategije, ki vašemu podjetju pomagajo pri uvrstitvi v rezultatih iskanja. V večini primerov gredo nizkocenovne SEO storitve in “black-hat” agencije z roko v roki.
Bodite potrpežljivi z izbrano agencijo
SEO optimizacija je učinkovit način za povečanje vidnosti vašega podjetja in donosnost naložbe, vendar bo iskanje prave agencije intenziven proces. Vseeno pa bo vaš porabljen čas in trud poplačan, ko najdete pravo agencijo za dolgoročno partnerstvo z vašim podjetjem. Optimizacija proces, kot sedaj že veste, ki ne prinaša takojšnjega uspeha. Preden boste začeli opažati rezultate, bo potreben čas. Zato bodite predvsem potrpežljivi z agencijo in pričakovanimi rezultati, saj, ko se “SEO motor” aktivira bodo njegovi učinki vidni še dolgo časa.
Pri Spletniku verjamemo v oblikovanje dolgoročnih odnosov in zadovoljstvo strank. Naša predana ekipa SEO strokovnjakov nenehno uvaja nove strategije, da bi stranke dosegle rezultate, ki si jih zaslužijo. Kako delujemo? Spremljamo podatke, testiramo vrhunske SEO strategije, merimo rezultate in ponovimo kar deluje za vas! Vas zanima sodelovanje? Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si.
Uspešno!
Vaš Spletnik
- 8 načinov za izboljšanje Facebook oglasov in vpogled v oglase konkurence - 20. 11. 2024
- Učinkovitost offline marketinga v kombinaciji z online marketingom - 13. 11. 2024
- 91 nasvetov za optimizacijo pristajalne strani - 23. 10. 2024