24 najpogostejših vprašanj optimizacije

Okt 27, 2021
Okt 27, 2021

Posodobljeno 14. 12. 2022

Google je med nami malo več kot 20 let, vendar se zdi, da obstaja že od nekdaj. Večina od nas si sploh ne more predstavljati življenja brez vseprisotnega iskalnika, ki bi nam pomagal krmariti po svetu, ki ga poganjajo podatki. Kadar potrebujemo hitre odgovore, uporabimo svoje telefone ali prenosne računalnike in vpišemo v iskalnike ključne besede.

To naše zaupanje ter zanašanje na iskalnike zagotavlja, da je SEO še vedno ključni del vsake strategije digitalnega trženja. In v kolikor šele gradite spletno stran podjetja ter iščete načine, kako jo postaviti pred vaše potencialne stranke, je prav SEO – rešitev, ki jo iščete.

Preden se potopite v svet SEO optimizacije je dobro, da se prvo podrobneje seznanite z določenimi pojmi iz tega področja ali pa prejmete odgovore na pereča vprašanja, ki so nastala med delom z vašo spletno stranjo ali spletno trgovino. Za odpravo kakršnekoli zmede pri optimizaciji spletnega mesta, odgovarjamo v nadaljevanju na najbolj pogosta vprašanja o SEO.

Vprašanja o seo optimizaciji

1. Kaj pomeni “SEO”?

SEO v angleščini pomeni Search Engine Optimization, od koder izvira tudi ta kratica. Po slovensko je to optimizacija spletnih strani za spletne iskalnike kot so Google, Bing in Yahoo. Je postopek, ki pomaga spletnim mestom, da se uvrstijo na višje pozicije (na prvo stran) v prej omenjenih spletnih iskalnikih. Kadar uporabnik vnese poizvedbo, jim algoritmi teh iskalnikov zagotovijo najustreznejše rezultate na podlagi njihove poizvedbe. Na to, kaj je SEO, lahko preprosto odgovorimo s tem, da gre za postopek, ki vašo spletno stran pripelje do teh ustreznih rezultatov, kar poveča količino in kakovost organskega prometa oziroma obiskovalcev na vašo spletno stran.

Uporabniki zaupajo iskalnikom in doseganje prvih mest na iskalnikih iskalcem sporoča, da je vaša spletna stran verodostojen vir. Višje, kot ste med iskalnimi rezultati, več klikov in prometa bo prejelo vaše spletno mesto.

2. Kaj je organski promet in kako se razlikuje od plačanega prometa?

Organski promet je neplačljiv promet, ki ga vaša spletna stran prejema prek iskalnikov. Zato je SEO optimizacija ključna, saj le-ta poskrbi, da se vaše spletne strani nahajajo v samem vrhu iskalnih rezultatov zaradi česar prejmete veliko (brezplačnih) obiskovalcev. Strani, ki se nahajajo med prvimi zadetki dajejo namreč vtis večje avtoritete ter zaupanja.

Plačani promet pa je promet, ki ga vaše spletno mesto prejme prek plačljivih oglasov (Google Ads oglaševanje). Z drugimi besedami; z oglasi lahko vašo spletno stran ponesete na vrh iskalnih rezultatov, vendar le za kratek oziroma določen čas. Dolgoročna rešitev je še vedno SEO optimizacija spletne strani, ki bo poskrbela za visoka mesta med organskimi iskalnimi zadetki.

3. Koliko stane SEO optimizacija spletnih strani?

Stroški storitev SEO so odvisni od številnih dejavnikov, kot so trenutni položaj vaše spletne strani, od količine potrebnega dela glede na vaš končni cilj ter tudi od konkurenčnosti vaše industrijske panoge.

Gre za to, kaj želite doseči in kako hitro. Za nekatere SEO cilje bo morda potreben večji proračun. Vsak kakovosten izvajalec SEO optimizacije si mora vzeti čas, da postavi prava vprašanja in preuči trg, preden predloži ponudbo. Zato je zelo priporočljivo, da za najboljše SEO rezultate najamete strokovnjake oziroma podjetja, ki imajo veliko izkušenj s SEO.

V Spletniku se investicija v SEO sicer začne pri 200 € na mesec. Več podatkov o okvirnih cenah in kaj le-te zajemajo, najdete v našem ceniku SEO optimizacije.

Koliko stane seo optimizacija?

4. Kdaj vidimo rezultate SEO optimizacije?

Tudi to je odvisno od vašega pristopa in od tega, kaj poskušate doseči s SEO. Vedite, da je SEO “tek na dolge proge”, zato boljša uvrstitev v v iskalnikih ni možna kar čez noč. Rezultati bodo vidni v obdobju od 6 do 12 mesecev. Z rezultati mislimo na merljivo povečanje prometa in s tem povezane potencialne stranke ali konverzije. To ne pomeni nujno, da ste do tega trenutka dosegli svoj cilj, vendar bi moralo vsako podjetje, ki vlaga v SEO, pričakovati, da bo v tem časovnem okviru videlo napredek. Zato so za uspeh pri SEO najpomembnejša dosledna prizadevanja in potrpežljivost. Vendar pa bo uspešna SEO optimizacija spletnih strani dolgoročno prinašala vidne rezultate – kar je tudi nagrada, po kateri želite stremeti.

5. Kaj je plazenje (angl. crawling) in indeksiranje spletne strani?

Kadar začnete spoznavati SEO, boste zagotovo pogosto naleteli na ta dva izraza. Plazenje ali angleško crawling je, ko iskalnikov pajek pregleduje vsebino vaše spletne strani. In ko pajek “preplazi” čez vašo spletno stran, jo oceni ter indeksira. Pomembno je vedeti, da spletni pajek ne bo indeksiral vse vsebine vašega spletnega mesta ampak le vsebino, ki se mu zdi ustrezna. Cilj indeksiranja (angl. indexing) je torej, da pajek po pregledu vaše strani ve, kam med naravne rezultate iskanja uvrstiti vaše spletne strani, kadar bodo uporabniki vpisali v iskalnik določeno ključno besedo.

6. Kaj je PPC?

PPC (angl. Pay Per Click) oz. plačilo na klik je tržna strategija, pri kateri oglaševalec plača za vsakega obiskovalca, ki klikne na oglas in tako prispe na spletno stran podjetja. Preprosto povedano, to je eden izmed najbolj priljubljenih načinov, kako na svoje spletno mesto prinesti plačljiv promet in hitre rezultate, namesto da se zanašate le na organski promet. Odvisno od vaših zahtev in ciljev lahko vaš ponudnik SEO storitev priporoči PPC kampanjo (ali pa tudi ne) za vašo spletno stran.

PPC - pay per cliick oz. cena na klik

7. Ali je visoka uvrstitev v iskalnikih zajamčena?

Večina izvajalcev SEO optimizacije ne zagotavlja nobenih garancij, saj ne morejo povsem predvideti rezultatov. Zelo težko je namreč zagotoviti in predvideti, kako Google razvršča spletne strani. Vsi iskalniki pogosto posodabljajo svoje algoritme in se nenehno razvijajo. Zato se izvajalci trudimo, da nenehano spremljamo in razumemo vse spremembe in optimiziramo vaše spletno mesto na način, da je vaša stran čim bolj prijazna za iskalnik Google. Posledično velja pri izbiri izvajalca kar nekaj pozornosti in previdnosti, saj so nekateri izvajalci pri doseganju rezultatov veliko boljši od drugih.

8. Kakšna je razlika med off-site in on-site optimizacijo?

On-site SEO je proces optimizacije elementov na spletni strani kot so recimo; URL naslovi, meta opis, naslov, alt oznake, hitrost spletne strani, notranje povezave itd. Po drugi strani pa off-site obravnava druge pomembne vidike optimizacije izven spletne strani; grajenje povratnih povezav (angl. backlinks), razvoj avtoritete, vpliva, izboljšanje prisotnosti v družbenih medijih itd.

9. Kaj je bolj pomembno: off-site ali on-site optimizacija?

Oboje je enako pomembno, da spletna stran dobi višjo uvrstitev v iskalnikih. Ponudniki storitev SEO bodo najprej izboljšali elemente na spletnih straneh (on-site), nato pa pričeli delati na SEO zunaj spletnega mesta (off-site). Iz tega lahko vidimo, da sta obe področji enako pomembni za uspešno ter celostno optimizacijo spletnih strani.

On-site SEO

10. Ali že samo dobra vsebina prinaša visoke pozicije na iskalnikih?

Čeprav je dobra vsebina zelo pomembna pa ni edina stvar, ki pomaga, da se uvrstite na višje mesto v iskalnikih in da to mesto tudi ohranjate. Obstaja možnost, da imajo vaši konkurenti na svoji spletni strani tudi tako dobro ali celo boljšo vsebino kot vi. Zato so poleg dobre vsebine zelo pomembni tudi dejavniki oziroma drugi elementi on-site ter off-site optimizacije. Vsekakor ne pozabite tudi na optimizacijo slik znotraj vsebine.

11. Kaj so povratne povezave?

Povratne povezave (angl. backlinks) so povezave na drugih spletnih mestih, ki so usmerjeni na vašo spletno stran. Povratne povezave imenujemo tudi vhodne povezave (angl. inbound links), ker predstavljajo promet drugega spletnega mesta, ki prihaja na vaše spletno mesto. Kakovost in količina povratnih povezav vam lahko pomagata pri višji uvrstitvi v iskalnikih, kot sta Google in Bing. Zakaj je to pomembno? V očeh iskalnika ima namreč stran s kvalitetnimi povratnimi povezavami večjo avtoriteto zaradi česar jo iskalnik uvrsti višje.

12. Kako vemo ali imamo kvalitetne povratne povezave?

Analiza ugleda spletnega mesta, ki povezuje vaše spletno mesto, vam lahko pomaga ugotoviti ali je povratna povezava dobra ali slaba. Večja kot je “moč” spletne strani s katero imate povratne povezave – tem bolje za vas. Torej, če gre za zaupanja vredne avtoritative spletne strani, potem ta povratna povezava na splošno velja za zelo koristno povezavo za vaš SEO. Zelo pomembno pa je, da mora biti to tuje spletno mesto na nek način povezano oziroma v kontekstu z vašim spletnim mestom, ključnimi besedami ali vašo dejavnostjo. Pregled kvalitete povezav je osnova za vsako dobro SEO analizo.

Kvalitetne povratne povezave

13. Ali nas lahko doleti “kazen” za slabe povratne povezave?

Da, vaša spletna stran je lahko kaznovana, če vaše povratne povezave prihajajo s slabih spletnih mest ali strani, ki niso povezana z vami, in celo tistih, ki so že bila kaznovana. V kolikor sodelujete s SEO strokovnjaki vam ni potrebno za to skrbeti, saj bodo oni poskrbeli za vse vidike SEO.

14. Je SEO pomemben tudi za spletne trgovine?

SEO ni več pomemben samo za optimizacijo bloga. Zaradi vse večje konkurence na spletu je pomen SEO za spletno trgovino (angl. e-commerce) večji kot kdaj koli prej. SEO bo pomagal povečati vaš organski promet, vaša spletna stran za spletno prodajo pa bo višje uvrščena v iskalnikih.

Vedite, da se velika večina potrošnikov pri odločanju za nakup nekega izdelka ali storitve zanaša na iskalnike. V iskalnik vpisujejo ključne besede in na podlagi zadetkov iščejo informacije o želenem produktu različnih podjetij. S pravilno optimizacijo bo vaša spletna trgovina vidna iskalnikom in posledično vaši ciljni publiki. Z večjo vidnostjo ter prepoznavnostjo se bo tudi odstotek konverzij (nakupov) bistveno izboljšal.

Kot vidimo je optimizacija spletne trgovine izjemnega pomena za izboljšano stopnjo konverzije.

15. Zakaj je pomembna avtoriteta domene?

Avtoriteta domene (angl . Domain Authority) označuje moč vašega spletnega mesta na podlagi številnih različnih kriterijev kot so; družbena omrežja, ki povezujejo vašo spletno stran, splošni vidiki optimizacije in povratne povezave. Znano je, da večja avtoriteta domene prinaša višjo uvrstitev za izbrane ključne besede. Vsako podjetje, ki želi doseči čim višjo uvrstitev, je avtoriteta domene ena najpomembnejših meritev, na katero morate biti pozorni.

Avtoriteta domene

16. Kaj je lokalni SEO?

Lokalni SEO je postopek, s katerim vaše podjetje bolje uvrstite v iskalniku na podlagi ključnih besed na lokalni ravni. Ali povedano drugače: je optimizacija spletnih strani, ki pomaga vašemu podjetju biti bolj vidno v lokalnih rezultatih iskanja v Googlu. Lokalni SEO lahko koristi vsakemu podjetju, ki ima fizično lokacijo ali služi le določenemu geografskemu območju.

17. Zakaj je pomembno najti pomoč strokovnjakov za optimizacijo?

V kolikor se boste sami lotili SEO optimizacije spletne strani boste verjetno za to porabili približno 15-20 ur na teden. Če pa resno razmišljate o visoki poziciji vaših spletnih strani v iskalnikih, boste zagotovo morali porabiti veliko več časa za učenje ter izvajanje. Poleg tega boste morali biti tudi na tekočem z najnovejšimi spremembami algoritmov iskalnikov in vrhunskih strategij, da boste dosegli želene rezultate. Zaradi tega je najem strokovnjakov za SEO optimizacijo spletnih strani bolj optimalna rešitev.

Preberite tudi: 20 najpogostejših SEO napak

18. Kako merimo učinke optimizacije?

Obstaja več različnih orodij za spremljanje vaših prizadevanj za SEO optimizacijo. Google Analytics in Google Search Console ali GSC (nekoč znan kot Google Webmaster Tool) uporablja večina ljudi, saj so to ena najnaprednejših (brezplačnih) spletnih orodij za SEO.

Če šele začenjate, pa lahko svoje uvrstitve spremljate tudi z našim brezplačnim orodjem Spletnik SEO Monitor.

19. Kako vem ali zunanji izvajalec izvaja učinkovito SEO optimizacijo?

Večina ponudnikov storitev SEO ponuja podrobna poročila o tem, na čem delajo in kako njihova prizadevanja pomagajo vašemu spletnemu mestu. Preden najamete podjetje, se pogovorite o tem, kako vas bodo obveščali o rezultatih dela. Zato se za svoje spletne strani ter spletne trgovine zanašajte samo na znana oziroma kredibilna podjetja, ki so transparentna in imajo potrebno kilometrino na SEO področju.

20. Ali ima spletna stran, ki je prilagodljiva za mobilne naprave, boljšo uvrstitev?

Zaradi istega razloga, navedenega v prejšnjem vprašanju, je zelo pomembno, da je vsaka spletna stran prijazna do mobilnih naprav. Google pri razvrščanju upošteva mobilnost spletnega mesta. Ta dejavnik pa vpliva le na iskanja po mobilnih telefonih in ne vpliva na uvrstitev na prenosnih in namiznih računalnikov.

Ozdiven dizajn spletne strani

21. Ali naj, ko dosežem visoka mesta v iskalnikih, ustavim proces optimizacije?

Ne, ker to da dosežete dobro uvrstitev je le polovica bitke. Druga polovica je ohraniti visoke uvrstitve vaših spletnih strani. V primeru, da so se vaše uvrstitve izboljšale, pomeni, da so vaša prizadevanja za SEO uspešna. Iskalniki redno posodabljajo svoje algoritme, poleg tega pa se tudi vaši konkurenti neumorno trudijo, da zasedejo vaša mesta. Zaradi tega je SEO nenehen in razvijajoč proces. Torej, če po tem, ko ste dosegli določeno mesto, prenehate s SEO optimizacijo, bi to mesto verjetno zelo hitro izgubili.

22. Ali je SEO “mrtev”?

Na spletu se najdejo različna mnenja, ki pravijo, da je SEO “mrtev” in da nima več toliko učinka kot nekoč. Vendar to ne drži! Razen, če se način uporabe iskalnikov dramatično spremeni, bo SEO še dolgo imel pomembno vlogo. Optimizacija spletnih strani (SEO) je še vedno najbolj stroškovno učinkovit in dolgotrajen način za izboljšanje vaše uvrstitve in prometa spletnih strani. Zamrle so le določene stare tehnike SEO, kar pa ni problem, če sodelujete z agencijo, ki sledi trendom in uspešnim praksam.

23. Ali je optimizacija vredna vsega truda?

SEO je vreden vsega truda, če imate ustrezno strategijo in delate s partnerjem/agencijo, ki ve, kako priti do rezultatov. Več časa in truda boste vložili v ustvarjanje in izvajanje strategije SEO, boljši bo rezultat. Z drugimi besedami; če ste potrpežljivi in ​​delate s strokovnjaki na SEO področju, boste zagotovo imeli želene koristi in rezultate – na dolgi rok.

Utrujen SEO izvajalec

24. Kako izbrati pravo podjetje, ki bo skrbelo za SEO?

Pri izbiri ponudnika storitev SEO morate upoštevati pomembne dejavnike. Med najpomembnejši so ugled podjetja, izkušnje, reference, njihova uvrstitev na iskalnikih, obseg storitev in cena.

Zato si vzemite čas, da z agencijo, s katero se odločite sodelovati, delite vse o svojem podjetju, kar zadeva SEO. S tem jim pomagate razviti strategije in načrte po meri, ki so edinstveni za dosego vašega uspeha na spletu.

Razumevanje osnov je ključno

Zdaj, ko veste, kaj je SEO, kako dolgo traja, da SEO deluje, in veliko drugih pomembnih podrobnosti – je čas, da to znanje uporabite. Velika večina podjetij s prisotnostjo na spletu se odločajo za izvajanje SEO strategije, da bi ostala konkurenčna. Zato poskrbite, da ne boste zaostajali in ujemite vaše potencialne stranke z vašo spletno vidnostjo!

Imate še kakšno vprašanje v zvezi s SEO-m? Ali pa potrebujete pomoč pri optimizaciji spletnih strani? Pišite nam na blog@spletnik.si in vam bomo z veseljem pomagali!

Uspešno,
Spletnik

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran