Optimizacija spletne trgovine

Avg 22, 2022
Avg 22, 2022

SEO optimizacija spletne trgovine je proces izboljšanja vidljivosti spletne trgovine na Googlovem iskalniku tako, da zaseda čim višje pozicije. Ko ljudje preko spleta iščejo nek izdelek ali skupino izdelkov, ki jih prodajate, je idealno, da najdejo prav vas in to dosežete ravno z dobro SEO optimizacijo spletne trgovine.

Vedno imate na voljo, da dobite obiskovalce iz naslova plačanega iskanja, vendar imejte v mislih, da blokatorji oglasov (kot je AdBlock) in slepota za oglase lahko zmanjšajo učinkovitost plačanega iskanja, zato je vedno priporočljivo graditi tudi na SEO optimizaciji.

Optimizacija trgovin običajno vključuje:

👉🏼 optimizacijo naslovov,

👉🏼 opisov izdelkov,

👉🏼 meta podatkov,

👉🏼 strukture notranjih povezav in

👉🏼navigacijske strukture za iskanje in dobro uporabniško izkušnjo.

Vsak izdelek, ki ga prodajate, bi moral imeti svojo namensko stran, ki jo Googlovi iskalniki lahko najdejo.

Vsekakor pa ne smete pozabiti na statične strani na vašem spletnem mestu, ki niso usmerjene specifično v izdelke, kot so naslednje:

👉🏼 domača stran,
👉🏼 o nas,
👉🏼 pogosta vprašanja,
👉🏼 blog članki,
👉🏼 kontaktna stran.

Optimizacija spletne trgovine

Zakaj je optimizacija trgovine pomembna?

Kaj naredijo potrošniki, ko potrebujejo izdelek ali storitev? Mnogi se prvo začetejo k Googlu po informacije, kjer Iščejo opcije, nasvete, primerjave in druge informacije, ki bi jim pomagale pri sprejemanju čim bolj premišljenih odločitev o nakupu.

Če vaše spletno mesto ni prikazano na iskalnikih, kot je Google, izgubite pomemben dostop do kvalificiranih strank, ki bi bile zainteresirane v vašo ponudbo. Vaši izdelki imajo morda svojo podstran na vaši spletni trgovini, vseeno pa ostane glavno vprašanje – jih je moč najti na Googlu?

📍Tu nastopi SEO, ki je aktualen tako za bloge in informativne spletne strani, kot tudi za spletno trgovino. SEO optimizacija vam omogoča, da dosežete vaše ciljno občinstvo, ne da bi morali plačati za oglase. Ko enkrat dobite ljudi na svoje spletno mesto, jih lahko razveselite s svojimi visokokakovostnimi izdelki, zanimivim besedilom in motivirajočimi pozivi k dejanju.

Najboljše prakse SEO optimizacije spletnih trgovin

V nadaljevanu vam predstavljamo kontrolni seznam in konkretne nasvete, ki bodo poskrbeli, da bo optimizacija spletne trgovine čim bolje izvedena.

✓ Uporabite prave ključne besede

Ključne besede so vsekakor eden izmed najbolj pomembnih dejavnikov optimizacije trgovin. Vsekakor pa je potrebno paziti, kako pogosto jih navedete – nočete preobremeniti svojih naslovov in opisov izdelkov z vašimi izbranimi ključnimi besedami. Torej, vsekakor jih vključite, vendar zgolj enkrat je v veliki večini primerov dovolj.

Ključne besede za SEO optimizacijo

Preden se odločite uporabiti neko ključno besedo, jo prvo raziščite. Najdite kako pogosto jo ljudje iščejo (število iskanj po ključnih besedah, na mesečni ravni), kako konkurenčna je ta ključna beseda v plačanem oglaševalskem prostoru (cena na klik ali CPC) in kaj ljudje iščejo, ko uporabijo to ključno besedo.

Konkretni nasvet: Omenite svojo primarno ključno besedo v naslovu izdelka, opisu, meta opisu, nadomestnih atributih slike in podnaslovih. Kjer je možno, poskusite vključiti tudi ključne besede latentnega semantičnega indeksa (LSI). To so povezane ključne besede oz. sopomenke, ki Googlu pomagajo razumeti vašo stran v kontekstu.

Primer LSI: če je ključna beseda neke vaše podstrani “kreditne kartice”, potem so LSI v tem primeru pojmi, kot so “denar”, “obrestna mera”, “limit” ipd.

✓ Osredotočite se na SEO domače strani

Domača stran je pogostokrat tista, za katero večina podjetij usmeri svoj proračun in energijo pri SEO optimizaciji. Čeprav je domača stran (ang. Homepage) vsekakor ena najboljših (in najmočnejših) strani vašega spletnega mesta za optimizacijo, nikakor ni edina, na katero bi se morali osredotočiti – zelo pomembne so tudi kategorijske strani izdelkov, podstrani za posamične storitve in celo blog sekcija.

Kljub vsemu pa je visoko na seznamu prioritet dobro optimizirana domača stran. Ključne stvari, na katere bodite pozorni pri SEO optimizacije domače strani vaše spletne trgovine:

Naslovna oznaka

Naslovna oznaka (ang. Page title) je eden najpomembnejših elementov SEO optimizacije spletne trgovine. Idealno naj vsebuje ime vašega podjetja skupaj z glavno ključno frazo, na katero ciljate. Poskrbite tudi, da bo njena dolžina manj kot 70 znakov in da bo napisana na način, ki je privlačen za potencialnega obiskovalca, saj se bo prikazala v rezultatih iskanja.

Meta opis

Meta opis je kratek povzetek vsebine spletne strani na način, da koristi bralcu in iskalnikom. Trenutno je maksimalna dolžina meta opisa 160 znakov – vse kar je napisano več od tega, Google ne prikaže, ampak samo doda tropičje po prekoračeni dolžini. Čeprav meta opis sam po sebi ni eden izmed neposrednih dejavnikov, ki vpliva na SEO optimizacijo, je vseeno zelo pomemben.

Glavni namen meta opisa je prepričati iskalca, da klikne na vašo stran. Iz tega vidika je meta opis manj osredotočen na ključne besede (čeprav bodo ključne besede v rezultatih iskanja označene s krepkim tiskom) in bi namesto tega moral izražati vrednost vaših izdelkov ali nekakšno prednost pred konkurenco.

Dobro narejena SEO optimizacija spletne trgovine vsekakor zajema tudi vse meta oznake, zato ne spreglejte tega elementa pri vaši strategiji!

Vsebina

Vsebina v spletni trgovini

Vsebina na vaši domači strani bi morala obiskovalcem na jasen in jedrnat način pomagati izvedeti več o vašem podjetju in izdelkih, ki jih ponujate. Izogibajte se preobremenitvi obiskovalcev s preveč informacijami. Razmislite o tem, da bi na domači strani predstavili nekaj najboljših izdelkov in svojo edinstveno prodajno ponudbo.

“Natrpane” domače strani lahko zmedejo tako obiskovalce kot tudi iskalnike. Primer: morda prodajate izdelke iz številnih različnih kategorij. Google bo težko ugotovil, kaj prodajate in na koga ciljate s svojimi izdelki – zato natančno povejte, kaj ponuja vaše spletno mesto.

✓ Poenostavite arhitekturo spletnega mesta

Ko v svojo trgovino dodajate izdelke in kategorije, ne pozabite, da ima arhitektura spletnega mesta pomembno vlogo pri optimizaciji iskanja. Ciljajte na jasno hierarhijo navigacije, od vaše domače strani do kategorij izdelkov in navsezadnje do izdelkov znotraj posamične kategorije.

Googlovi robotki bodo podstrani in izdelke na vašem spletnem mestu najhitreje odkrili na podlagi jasne strukture notranjih povezav, ki jim je enostavno slediti in istočasno niso preveč globoke (ni potrebno veliko število klikov, da pridemo do njih).

Konkreten nasvet: Osnovno pravilo za iskalnike in obiskovalce je zagotoviti, da lahko ljudje dosežejo (idealno) vse vaše podstrani v treh klikih. Torej iz vaše domači strani bi morali narediti največ tri klike, da pridejo do katerega koli izdelka v vaši spletni trgovini.

✓ Notranje povezave

notranje-povezovanje-seo

Dobro notranje povezovanje (ang. internal linking) ima pomembno vlogo za SEO optimizacijo spletne trgovine. Ima 2 glavni funkciji:

  • S sledenjem povezav lahko Google ugotovi razmerje med različnimi stranmi, izdelki, objavami in drugo vsebino. Tako Google lažje določi, katere strani na vašem spletnem mestu obravnavajo podobno temo.
  • Povečanje časa, ki ga obiskovalci preživijo na vašem spletnem mestu tako, da se jih spodbuja k nadaljnem raziskovanju ostalih podstrani

Povezave do sorodnih izdelkov ali kvalitetnih sorodnih člankov, lahko pomagajo izboljšati cloten SEO vaše spletne trgovine.

✓ Optimizacija produktnih in kategorijskih strani

Strani z izdelki in zlasti kategorije izdelkov so življenjska sila vaše spletne trgovine, zato je potrebno veliko energije usmeriti v njihovo optimizacijo. Mnogi lastniki trgovin z e-trgovino preprosto napišejo nekaj vrstic besedila o vsakem izdelku, dodajo kakšno sliko ali video in to je to.

Na kategorijah in straneh z izdelki potrebujete več informacij, da jih bo Google lahko našel. Predstavljamo seznam konkretnih izboljšav v sklopu on site optimizacije kategorijskih podstrani in izdelkov:

Ime izdelka oz. kategorije izdelkov

Ime vašega izdelka oz. kategorije izdelkov je pomembno. V večini primerov se to ime uporabi tudi v Meta naslovu in URL-ju, zato se na tej točki splača razmisliti o dodajanju nekega splošnega iskalnega izraza ali ključne besede, povezane z vašim izdelkom.

Optimizirana produktna stran

Na primer, če prodajate majice s kratkimi rokavi, v ime izdelka vključite tudi »majica« ali »kratka majica«. Na ta način se ključna beseda vključi tudi v SEO naslovu in URL-ju.

Bonus: ko ljudje delijo vaš izdelek na Facebooku ali Pinterestu, bo ta ključna beseda v naslovu objave.

Optimizacija slik

Slike so pomemben del strani vašega izdelka in zlasti kategorije izdelkov. Za trenutek se postavite v vlogo vaše potencialne stranke. Ali je bolj verjetno, da boste izdelek kupili na spletnem mestu, ki jasno prikazuje izdelek iz čim več zornih kotov, ali pa v spletni trgovini, ki nima nobene slike / ima eno majhno in slabo kvalitetno sliko?

Slike niso pomembne samo za vaše stranke, ampak so pomembne tudi za optimizacijo iskanja.

Optimizacija slik v spletni trgovini

Konkretni nasvet: Če želite pravilno optimizirati svoje slike za iskanje, začnite z imenom datoteke. Na strani z izdelki ne dodajajte slik z imenom IMG0010.jpg. Namesto tega uporabite ime izdelka in glavno ključno besedo, kot je npr. superge-adidas-terrex.jpg

Če imate slike svojih izdelkov iz več zornih kotov, potem v te dodatne slike vključite ključne besede, ki bi jih ljudje uporabili, če bi na Googlu iskali te slike. Vprašajte se, kaj vse bi potencialna stranka vpisala, da bi vas našla.

Konkreten nasvet#2: Najpojmembnejši del optimizacije slik je vsekakor ALT zapis oz. nadomestno besedo. Tu gre za Je kratek pisni opis slike, ki daje smisel tej sliki v primeru, da se slika ne more naložiti. Google prav tako ne zna “gledati” slike in namesto tega prebere ravno ALT zapise da razume, kaj je na sliki. Vključite ime izdelka in ključno besedo v polju za ALT opis pri vaših slikah.

In kakšen je končen rezultat optimizacije slik v sklopu SEO optimizacije spletne trgovine? Vaše slike imajo zdaj možnost, da se prikažejo v Googlovem iskanju slik ali pa pomagajo pri rangiranju na “glavni strani” za rezultate iskanja.

Pogosta vprašanja

Vsebina s pogostimi vprašanji (ang. FAQ) na straneh izdelkov je ključ do konverzij in istočasno tudi super priložnost za SEO izboljšavo – če imajo stranke vprašanja, na katera ne odgovorite, bodo šle drugam, da bi poiskale te odgovore. Dostikrat tam potem tudi kupijo izdelek oz. storitev, saj so dobili vse odgovore in si s tem pridobili tudi nekaj dodatnega zaupanja te spletne strani. Prav tako je pa skakanje med različnimi ponudniki izdelka ali storitve lahko zelo zamudno in zato se ljudje dostikrat hitro odločijo za nakup.

Dobra ideja je tudi, da imate na svojem spletnem mestu stran s splošnimi pogostimi vprašanji. Če odgovorite na osnovna vprašanja o varnosti, pošiljanju in pravilih o vračilu vašega spletnega mesta, lahko povečate zaupanje kupcev, kar vodi do večje prodaje.

Uporabite odziven dizajn

Čedalje več ljudi uporablja kar svoj telefon za nakupe preko spleta – in ta številka se bo v prihodnosti samo še povečevala. S tem, ko imate odzivno temo oz. dizajn v vaši spletni trgovini, vam ne bo to pomagalo le pri boljši uporabniški izkušnji, ampak tudi pri boljšem uvrščanju na Googlovem iskalniku. Google namreč smatra prijaznost spletne strani do mobilnih naprav (ang. mobile-first indexing) kot enega izmed faktorjev, ki vplivajo na rangiranje.

✓ Izboljšanje hitosti nalaganja vašega spletnega mesta

Hitrost nalaganje spletne stran je prav tako eden od pomembnih faktorjev rangiranja – tako za namizne računalnike, kot tudi mobilne naprave. Hitreje kot ko se bo vaša spletna stran nalagala, višje vas bo Google uvrstil. Vaša SEO optimizacija spletne trgovine mora tako vsekakor zajemati tudi ta faktor.

Kako torej pohitriti vašo spletno strani? Poskusite odstraniti čim več nepotrebnih elementov, ki bi lahko upočasnili nalaganje – sem spadajo predvsem ogromne slike ozadij, vgrajeni videi, animacije in slike na splošno. V kolikor uporabljate platformo WordPress, preglejte tudi seznam trenutno aktivnih vtičnikov in odstranite tiste, ki niso absolutno nujni. Nepotrebni vtičniki podaljšajo kodo spletnega mesta – načeloma daljša ko je ta koda, več časa bo Google potreboval, da jo prebere in dlje se bo “nalagala” vašim obiskovalcem.

Hitrost spletne trgovine

Dimenzije in velikosti slik

Večje kot so vaše slike, dlje časa se bodo nalagale. Če imate npr. sliko, ki je velikosti 1000×1000 pikslov in jo zmanjšate na 500×500 pikslov, ste zmanjšali njeno “težo” za polovico. Končnice slik so tudi zelo pomembne – izogibajte se formata .png, ampak poskusite raje shranjevati svoje slike v .jpg ali .webp formatu.

V kolikor že imate (pre)velike slike na vaši strani pa brez skrbi – platforme, kot je WordPress, imajo na voljo kar nekaj brezplačnih vtičnikov, ki lahko množično spremenijo formate vaših slik oz. jih “stisnejo”. 2 takšna vtičnika (velja samo za WordPress), ki jih priporočamo sta Smush in Converter for Media.

✓ Najboljša orodja za optimizacijo spletnih trgovin

V bližnji preteklosti smo že pisali o najbolj uporabnih SEO orodjih, ki vam pomagajo pri procesu optimizacije spletnega mesta. Na tej točki bi izpostavili 3 takšna orodja za SEO, ki vam bodo v največjo pomoč pri optimizaciji trgovine:

  • Ubersuggest – to je zelo priročno in v veliki meri brezplačno orodje, ki vam bo pomagalo pri izolaciji najboljših ključnih besed za vašo spletno trgovino in istočasno prikazovanju sorodnih besed, s katerimi lahko pridobite še večji doseg na vaše produktne in kategorijske strani. Enostavno samo vpišete ključno besedo, povezano z vašim produktom in orodje bo naredilo vse ostalo – po spletu bo izbrskalo informacije o podobnih ključnih besedah, CPC, številu iskanj ipd.
  • Ahrefs – uporabite to orodje za sledenje in sprotno analizo uspeha vaše strategije optimizacije spletne trgovine. Odlično je predvsem za iskanje povratnih povezav (ang. backlinkov), ki ne vodijo samo na vašo spletno stran, ampak tudi na konkurenco.
  • ScreamingFrog – to orodje je odlično za iskanje tehničnih težav na vaši spletni trgovini, kot so nedelujoče povezave, manjkajoči meta opisi, prevelike slike, duplikatne strani, stanje indeksiranosti itd. Ko enkrat te tehnične težave indentificirate, lahko potem ukrepate temu primerno, preden vas Google “kaznuje” z nižjimi pozicijami. Brezplačna verzija tega orodja ponuja že veliko funkcij – v kolikor pa imate već kot 500 podstrani, pa vsekakor razmislite o plačljivi verziji.

Zaključek

Večina lastnikov spletnih trgovin želi praktično takoj skočiti naravnost k povečanju konverzij – to je v osnovi sicer pravilna miselnost, vendar pa en korak prehitra.

Prvo morajo vaši obiskovalci sploh priti na vašo spletno stran oz. trgovino, preden jih lahko spremenite v kupce in zabeležite konverzije. Dobra SEO optimizacija spletne trgovine je vsekakor pravilen začetek.

Poglejmo si še enkrat na hitro ključne elemente pri SEO optimizaciji trgovine:

  • Izbira pravih ključnih besed
  • Raziskovanje konkurence
  • SEO vhodne (ang. homepage) strani
  • Poenostavitev strukture spletnega mesta
  • Optimizacija izdelkov in kategorij izdelkov
  • Odziven dizajn
  • Izboljšanje hitrosti nalaganja

Če sledite tem korakom, bo vaša spletna trgovina bolje uvrščena na Googlu, s čemer boste dobili več obiskovalcev in z dobro ponudbo tudi več konverzij.

Če želite zagotoviti, da bo vaš proces SEO optimizacije spletne trgovine pravilno narejen, lahko ta del zaupate Spletnik ekipi. Pregledali bomo stanje vaše spletne strani, ter vam pripravili SEO poročilo z možnimi izboljšavami. Nato pa začnemo z optimizacijo spletne trgovine.

Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si

Uspešno

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.