Kako na spletno stran pridobiti vse ljudi?

Jul 10, 2017
Jul 10, 2017

Posodobljeno 14. 03. 2023

google-oglasevanje-in-seo
Najbrž ste že slišali za izraz iskalni marketing. Pa ga morda niste znali umestiti v neko jasno polje, se vanj niste poglabljali in je preprosto ušel mimo vas, s tem pa ste (nevede) naredili eno izmed največjih napak in škodovali prihodnosti vašega podjetja. Vendar ni še prepozno. Kjer je volja, tam je pot!

»You have to spend money to make money.« oziroma po domače, za rast dobička morate del vašega trenutnega proračuna investirati. Kam? Tam, kjer je največja masa ljudi. Tam, kjer vam ljudje kristalno jasno povejo, kaj iščejo. Tam, kjer si lahko vi kristalno jasno tudi izberete, katerim ljudem se boste predstavili. Investirati morate v internet, in to s pravim partnerjem, s pravim pristopom in s pravim vložkom.

Vse pa se začne na spletnih iskalnikih. Tam imate prvo možnost stopiti pred človeka, ki je ravnokar poizvedoval po vaši ponudbi. To lahko storite po dveh poteh, s pomočjo Google oglasov ali pa s pomočjo SEO optimizacije vaše spletne strani, torej s pomočjo glavnih dveh delov iskalnega marketinga.

1. Google oglaševanje na hitro

Google oglasi so “instant” rezulat. Plačaš za n število ljudi, dobiš n število ljudi. Ko za njih ne nameniš več denarja, jih ne dobivaš več. Glavna prednost Google AdWords storitve pa je, da ne plačuješ za naključne ljudi, temveč za ljudi, ki v tem trenutku iščejo tvojo storitev, saj jo potrebujejo, zato imajo nakupni namen.

2. Optimizacija na hitro

Z optimizacijo strani za iskalnike si na dolgi rok omogočite, da boste organsko prišli do prvih pozicij na iskalnikih. (Ko ste enkrat na vrhu, vam za posameznega obiskovalca ni potrebno plačati.) Dokler ostajate aktivni in interneta ne zanemarite, imate na prvih mestih postavljen šotor in lahko ustavite vsakega mimoidočega.

3. Zakaj torej oboje?

Preprosto. Ker morate podjetju zagotoviti stranke tako jutri kot tudi čez eno leto. Profesionalno izvajana Google kampanja vam omogoča, da si dejansko sproti generirate dobiček, del katerega lahko uporabite za sočasno utrjevanje terena za prihodnost.

To je rdeča nit, ob kateri pa se vam najbrž vseeno porajajo določeni dvomi in vprašanja. Nekaj najpogostejših vprašanj, ki mi jih o tej temi zastavljajo stranke, bom izpostavila tudi tukaj.
seo-optimizacija-za-iskalnike

3.1 Ali lahko nekaj časa vlagam v Google oglaševanje, potem pa zamenjam za optimizacijo?

Ne. Da bo uspeh optimizacije viden tudi na transakcijskem računu vašega podjetja, bo trajalo. Trajalo bo mesece, pri bolj konkurenčnih panogah lahko tudi leta. Ta prepad med začetkom vlaganja in začetkom vračanja investicije pa je potrebno premostiti s celo kožo.

Sicer se vam lahko zgodi, da boste vlagali in vlagali, na kar boste prišli bilzu točke, ko ne boste morali vlagati ničesar več, ali pa do točke, ko boste preprosto nezadovoljni in zaključili z mislijo tipa »internet ne deluje« ali pa »ljudje več ne kupujejo«, oboje pa seveda ne bi moralo biti dlje od resnice.

3.2 Lahko z Google oglaševanjem preneham, ko sem zaradi optimizacije organsko na prvih mestih?

Ne. Pri optimizaciji ste namreč omejeni na “fiksne, v naprej določene” ključne besede (dve, tri, deset…). Seveda lahko kadarkoli začnete z optimizacijo tudi drugih ključnih besed, ne morete pa že optimiziranih ključnih besed »zamenjati za druge«. Če vam je torej uspelo organsko priti na prva mesta za ključno besedo »računalnik«, boste za ključno besedo »telefon« morali postopek ponoviti in iti od začetka.

Moja poanta tukaj je to, da z optimizacijo ne morate promovirati trenutno aktualnih ponudb. Zakup ključnih besed na Googlu še vedno potrebujete, da izpostavite svojo poletno ponudbo, da ljudi obvestite o vaših novih izdelkih, da prihajajoči vročinski val izkoristite za pospešeno prodajo klim itd. Računajte tudi na to, da tudi, če ste organsko na prvem mestu, so pred vami še vedno lahko do štirje plačani rezultati.

Google oglaševanje z učinkovito SEO optimizacijo postaja boljše in cenejše, a vedno bodo besede, ki jih z optimizacijo ne bomo uspeli zajeti, vendar pa generirajo prodajo in bi se jim bilo škoda odreči. O tem v spodnjem odstavku.

3.3 Lahko z optimizacijo preneham, ko sem organsko na prvih mestih?

Ne in to zato, ker tudi odlično optimizirana spletna stran ne pomeni, da lahko sedaj prekrižate roke. Najprej se vprašajte, ali so ključne besede, za katere je vaša spletna stran sedaj optimizirana, res ves vaš potencial? Skoraj zagotovo se najde še zajeten nabor ključnih besed, ki so za vas relevantne, pa zanje organsko še niste prvi.

Ob predpostavki, da imate optimiziran maksimum, pa je odgovor na prvotno vprašanje še vedno ne. Res je, da imate sedaj to prednost, da v optimizacijo vlagate bistveno manj, ne smete pa pritisniti stop gumba. Vaša konkurenca ga ne bo, in v kolikor boste zaspali, vas bo slej kot prej prehitela. Kot vsako stvar v življenju, je tudi ta uspeh potrebno negovati in vzdrževati.

3.4 Ali imajo uporabniki interneta raje plačane zadetke ali organske?

Kakšno leto ali dve nazaj, bi vam rekla, da se večina akcij dogaja na organskem polju. Kar je bilo čisto res, in tudi danes ljudje niso dobili nenadne naklonjenosti oglasom.

Spremembe so se zgodile na strani Googla, ki se je prilagodil trgu in tehtnico zamajal nazaj v ravnovesje. Nedavne raziskave obnašanja uporabnikov interneta namreč kažejo, da uporabniki sicer preferirajo organske zadetke, vendar jih več kot polovica dejansko ne razlikuje od plačanih (Vir: Clikz), torej slednjih ne preskočijo, temveč jih tretirajo enako, kot organske.
google-adwords-oglasevanje

4. Kaj sedaj?

Samo en nasvet imam za vas. Začnite čimprej. Začnite sedaj, ko še lahko brez problema ulovite vlak. Čez eno leto se bom temu članku skoraj zagotovo smejala, ker se bodo stvari razvile in spremenile. Za vas se bodo razvile na težje in dražje. Ko bo vsa vaša konkurenca že žela uspehe, vi ne boste začenjali iz te točke, iz katere bi začenjali danes, temveč boste do takrat na iskalnikih že nazadovali – da ne omenjam vseh strank, ki jih v tem letu ne boste zajeli oz. jih boste nevede izgubili. Takrat bo za zmago potreben bistveno večji napor.

Tokrat vam ne želim sreče, temveč pametne odločitve. Uspešno!
Nuša

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran