Kako povečati organski doseg na socialnih omrežjih

Jun 22, 2022
Jun 22, 2022

Na področju organskega dosega objav, se v zadnjih nekaj letih ni veliko spremenilo. Povprečno število ljudi, ki vidijo objave na družbenih omrežjih, ki niso oglaševane, je še vedno nizko.

Ni skrivnost, da večina socialnih platform deluje po modelu “pay-to-play”, kar prinaša najvidnejše rezultate. Povprečni doseg organske objave na Facebook strani se giblje okoli 5,20 %. To pomeni, da približno eden od vsakih 19 sledilcev vidi vsebino strani, ki ni promovirana. Še manj pa jih potem pride na vašo spletno stran. Najlažji način za povečanje vidnosti objav in neposredne prodaje je povečanje budgeta za oglaševanje.

Posledično podjetja pogosto podcenjujejo pomen organskega dosega. Vendar je organski doseg temelj, na katerem gradite vašo oglaševalsko strategijo oz. marketing. Za vsako uspešno oglaševalsko kampanjo z velikim dosegom stoji dosledna in kreativna prisotnost na socialnih omrežjih, ki krepi blagovno znamko, odnose in zaupanje z uporabniki.

Z zmanjšanimi proračuni za oglase se povečuje konkurenca za organski doseg. Če želite ostati pred konkurenco, je najboljši recept izvirnost in ustvarjalnost objav.

Povečanje organskega dosega na socialnih omrežjih

Socialna omrežja so najboljše orodje za spodbujanje organske rasti blagovne znamke

Vlaganje časa v organsko rast na vaših družbenih omrežjih vam bo v veliki meri pomagalo vzpostaviti močno spletno prisotnost in s tem povečati vaše konverzije.

Ne gre pa zanikati učinkovitosti oglasov in kampanj na družbenih omrežjih ter njihove ustrezne uporabe. Za doseganje najboljših rezultatov je dobro, če lahko skupaj/vzporedno uporabite različno vrsto tehnik in poti. Tako plačljivih kot neplačljivih oziroma organskih.

Je pa res, da ko šele začenjate, morda nimate velikega budgeta za namene oglaševanja. In tudi če ga imate, se morda še ne zavedate, kako učinkovit je lahko tudi organski doseg na socialnih omrežjih.

V nadaljevanju podrobneje razčlenimo kaj je organski doseg na socialnih omrežjih in kako vam lahko pomaga pri rasti vašega podjetja.

Kaj je organski doseg na socialnih omrežjih?

Organski doseg objav na družbenih omrežjih pomeni število ljudi, ki so videli vašo vsebino prek neplačane distribucije, torej ne da bi vložili sredstva za doseganje določenih uporabnikov. Meritev je predstavljena kot število edinstvenih računov in vključuje uporabnike, ki so videli vašo objavo v svojem viru novic, si ogledali zgodbo ali brskali po vašem profilu.

Za razliko od plačane vsebine (kot so Facebook oglasi), organske objave (na primer Facebook objave) na splošno niso prikazane določeni ciljni publiki oz. jih ne vidi veliko ljudi. Vsako družabno omrežje ima namreč svoj algoritem, ki določa, kako se organska vsebina distribuira na platformi (in kdo lahko vidi vaše objave).

Kako lahko uporabite organski doseg objav na socialnih omrežjih?

V kolikor imate na socialnih omrežjih ustvarjen poslovni profil, najverjetneje že ustvarjate organske objave. Vendar, da bi kar najbolje izkoristili potencial družbenih omrežij, se morate nekoliko bolj potruditi pri ustvarjanju vrste vsebine, ki jo objavljate.

Dobra strategija marketinga na družbenih omrežjih mora vsebovati jasne odgovore na to, kdo je vaša ciljna publika in kaj od nje želite.

Če želite, da vaše organske objave v družbenih medijih uspejo, morate poskrbeti, da ustvarjate ustrezno vsebino, ki dodaja vrednost vašim uporabnikom. Vaš pristop bo odvisen od tega, komu tržite in v kateri panogi delate.

Ni enega samega nasveta, ki bi vam lahko zagotovil uspeh na določenem kanalu družbenih omrežij. Namesto tega obstaja združitev različnih preizkušenih strategij, ki jih lahko uporabite v svojem podjetju.

Kako lahko uporabite organski doseg objav na socialnih omrežjih?

16 nasvetov za izboljšanje vašega organskega dosega na socialnih omrežjih

V nadaljevanju si bomo pogledali 16 koristnih nasvetov, s katerimi lahko začnete že danes.

1. Naučite se najboljših praks za posamezna družbena omrežja

Dobro je imeti splošno znanje o tem, kako napisati vsebino ali kako ustvariti videoposnetek. Še bolje pa je, če poznate oziroma se naučite pravila in zakonitosti vsake platforme ali omrežja. Recimo kako se lotiti objav za Instagram ter Facebook, ki bodo privlačile poglede uporabnikov ali kako ustvariti zanimive videoposnetke za platformo kot je Youtube.

Nikoli ne uporabljajte enakega pristopa pri vsebinah na različnih socialnih omrežjih, zlasti z organskimi vsebinami.

Ker želite doseči največ ljudi kot jih lahko, je treba organske objave optimizirati. Za optimizacijo vsebine morate razumeti platformo in občinstvo, za katero optimizirate. Za začetek se lahko seznanite z demografijo družbenih omrežij.

Osredotočite se na platforme, ki so najbolj smiselne za vaše podjetje, in jih poskušajte obvladati. Na primer, če nameravate doseči Z ali Y generacijo uporabnikov, bi se verjetno morali spoznati s filtri Snapchata, s TikTokom in Instagram Stories. Po drugi strani pa bi B2B podjetja lahko svoj fokus usmerila na sledilce ter objave na LinkedInu ter Twitterju.

Splošno pravilo je, da so objave, ki so zasnovane za določeno platformo, na kateri se prikazujejo, ustvarjene prav za to platformo. Naučite se o prednostih in različnih možnostih posameznih plaftorm, da boste lahko v celoti izkoristili potencial družbenih omrežij.

Orodja, kot so hashtags, geotags, oznake ljudi in nakupovalne oznake, lahko povečajo doseg organske vsebine, če jih seveda znate uporabljati.

2. Razvijte vsebinsko strategijo

Tukaj ni bližnjic. V kolikor želite, da se organska vsebina dobro obnese na družbenih omrežjih, morate razmisliti o vaši strategiji.

Za začetek se poučite o svojem občinstvu. Kakšne so demografske značilnosti vašega občinstva? Kaj jih zanima? Kako se uporabniki razlikujejo glede na določen kanal oziroma platformo?

Večina platform družbenih omrežij ponuja poslovnim profilom dostop do teh podatkov prek njihovih analitičnih orodij. Če ste prisotni na več kot eni platformi, lahko dostopate do teh informacij vseh družbenih omrežij z enega mesta. Kako? Z orodjem za upravljanje družbenih omrežij.

Spremljanje objav in splošnega dogajanja na različnih platformah je še en način, da se naučite, s kakšno vsebino se vaše občinstvo – in konkurenti – ukvarjajo. Za navdih si oglejte, kaj počnejo nekatere vaše najljubše blagovne znamke.

Določite cilje za svojo vsebinsko strategijo, vendar naj bodo le-ti realistični. Števila svojih sledilcev ne boste povečali z organskimi vsebinami na način, da ves čas pišete le prodajne objave. Osredotočite se raje na izgradnjo svoje blagovne znamke, občinstva in skupnosti. To vam bo prineslo najboljše rezultate na dolgi rok, v obliki novih ter zvestih sledilcev, klikov in navsezadnje želenih konverzij.

3. Vključite svoje zaposlene

Angažirana skupnost “ambasadorjev” vaše blagovne znamke (recimo v obliki vaših zaposlenih), ki dosledno komunicira z objavami podjetja in delijo to vsebino na družbenih medijih, lahko izboljša organski doseg na vseh področjih. In kje je boljše mesto za iskanje najbolj zvestih ambasadorjev kot v lastni ekipi podjetja?

Študije kažejo, da potencialne stranke bolj zaupajo zaposlenim v podjetju kot novinarjem, oglaševalcem in direktorjem. Torej, če vaša ekipa sodeluje pri distribuciji vaših spletnih vsebin, vam to lahko prinese več kot le izboljšan organski doseg.

Kako do večjega organskega dosega na socialnih omrežjih

4. Osredotočite se na vrednost

Organska vsebina bi morala sledilcem ponuditi nekaj zanimivega ter uporabnega. Dajte ljudem razlog, da spremljajo in delijo vaše objave. Lahko je to objava, ki vsebuje zabavne ali motivacijske misli, razne zanimive zgodbe ali pa poučna objava, ki daje uporabnikom navodila, kako lahko nekaj naredijo sami (DIY objave).

5. Objavite vsebine, ko so vaši sledilci najbolj aktivni

Potrebno je objavljati redno in ob pravem času. Kdaj točno je to? To je takrat, ko je vaše občinstvo aktivno na spletu.

Večina kanalov ponuja nekaj informacij o vašem občinstvu ter dnevih in urah, ko so na spletu, tako da je to lahko dragocen način, da se naučite, kdaj objaviti svojo organsko vsebino in ji omogočiti najboljše možnosti, da jo vidi več ljudi.

Seveda algoritmi ničesar ne olajšajo, vendar pa lahko dober začetek objavljanja organskih vsebin pomaga, da bo vaša objava zaradi te začetne interakcije bolje prikazana v viru novic.

Objavljajte dosledno, da vzpostavite in ohranite prisotnost. Toda ne pozabite, ko gre za oranski doseg na družbenih omrežjih, kakovost vedno prevlada nad količino. Zato je oblikovanje kakovostne vsebinske strategije in koledarja objavljanj vsebin na družbenih omrežjih zelo pomembno. Načrtovanje v naprej ohranja rutino, krepi zaupanje uporabnikov do vas (saj objavljate ob predvidenih dnevih) in preprečuje izčrpavanje vaše ustvarjalnosti.

Razmišljate dolgoročno. Razvijte redne tematske sklope ali ponavljajoče se serije.

6. Povežite se z ljudmi

Pojdite na Instagram profil katere koli blagovne znamke. Sprehodite so po objavah in primerjajte število všečkov in komentarjev, vsake od njih. Ste opazili, da imajo slike z ljudmi oz. obrazi več všečkov in komentarjev?

Študija Georgia Institute of Technology in Yahoo Labs potrjuje to ugotovitev. Po ogledu 1,1 milijona fotografij na Instagramu so raziskovalci ugotovili, da imajo fotografije, ki prikazujejo obraze, 38 % večjo verjetnost, da bodo prejele všečke in 32 % več komentarjev.

Ljudje se z ljudmi na fotografijah povezujejo bolj kot z izdelki in storitvami. Poleg tega si potrošniki vedno bolj želijo poznati obraze, ki predstavljajo ali gradijo blagovne znamke.

Nedavna raziskava, ki jo je opravila Deloitte, je potrošnike vprašala, kaj jim je pri odločanju o blagovnih znamkah najbolj pomembno. In kaj so odgovorili? Kako podjetje ravna s svojimi ljudmi.

7. Poziv k sodelovanju

Želite boljše stopnje angažiranosti svojih organskih objav? Postavite vprašanje svojim sledilcem!

Vprašanja so odličen poziv k akciji. Vprašajte svoje sledilce nekaj, kar bi vas zanimalo. Uporabite to kot priložnost, da izveste več o svojem občinstvu.

8. Odgovarjajte hitro in pogosto

Bodite aktivni v komentarjih vaših spletnih vsebin oziroma objav. Uporabniki bodo veliko bolj verjetno sodelovali, če vedo, da bodo morda dobili odgovor od vas.

Za majhna podjetja je dobro, da posvetijo nekaj časa vsakemu komentarju posebej. Če pa na svoje objave prejmete veliko komentarjev, lahko izberete le peščico, na katero odgovorite. To pokaže drugim ljudem, ki si ogledujejo objavo, da si vzamete čas za branje njihovih komentarjev in cenite njihovo podporo.

Odzivni čas je tudi tukaj bistvenega pomena. Ko nekaj objavite, ostanite in odgovorite na svoje prve komentarje. To bo povečalo možnosti, da boste prejeli večji odziv. To je tudi dobra priložnost za promocijo vrednot in osebnosti blagovne znamke.

Kadar opazite žaljive komentarje, takoj ukrepajte bodisi s tem, da pojasnite kakšna so pravila komunikacije na vašem profilu ali pa z izbrisom komentarja/uporabnika, če gre zadeva predaleč.

Odgovarjanje strankam na družbenih omrežjih se na dolgi rok izplača. Raziskave Twitterja kažejo, da so kupci pripravljeni porabiti 3-20 % več za blagovne znamke, ki se odzovejo na njihove tvite. Na drugi strani pa je manj verjetno, da bodo tisti, ki ne dobijo odgovorov, priporočili blagovno znamko svojim kolegom ali poslovnim partnerjem. Zato je pomembno, da spremljate in upoštevate komentarje ter mnenja uporabnikov in ste odzivni.

Komunikacija na socialnih omrežjih

9. Poznajte algoritme posameznih družbenih omrežij

Algoritmi uporabljajo signale za razvrščanje, da razvrstijo organske vsebine na svojih časovnicah in v virih novic. Ti dejavniki običajno vključujejo ustreznost, pravočasnost in odnos, ki ga ima nekdo s svojim uporabniškim računom.

Algoritmi dajejo prednost objavam, ki imajo veliko verjetnost, da bodo sprožile angažiranost. Objave, ki uporabljajo obogatene vsebine, kot so videoposnetki, slike in GIF-i, so prav tako priljubljene. Algoritmi običajno dajejo videoposnetkom prednost, zato jih le objavite, ko vam čas in sredstva to dopuščajo oz. čim večkrat.

10. Sodelujte, označite in delite objavo

Poleg sodelovanja z vplivneži, kjer gre velikokrat za plačano vsebino, poiščite načine za sodelovanje z drugimi profili. To lahko vključuje kompatibilne/podobno misleče blagovne znamke, ustvarjalce ali celo vaše zadovoljne stranke.

Označite podjetje, ko uporabljate njihove izdelke. Na primer; označite svojo lokalno pekarno, ko naročite pri njih jutranjo kavo in rogljiček. Verjetno bodo vašo objavo delili na svojem profilu – kar pomeni, da bo vaše podjetje izpostavljeno povsem novemu občinstvu.

11. Virtualni dogodki

Organizirajte virtualni dogodek, da povečate širjenje glasu o svoji blagovni znamki. Virtualni dogodki lahko vključujejo vse, od Q & A (vprašanja in odgovori) do give away akcij in prenosov v živo na Instagramu, YouTubu, Facebooku ali Twitterju.

12. Bodite tam, kjer je vaše občinstvo aktivno

Prepričajte se, da ste na pravih platformah, ko delite svojo vsebino. Zato ugotovite, na katerih platformah so vaši uporabniki najbolj aktivni in tja usmerite svoja prizadevanja. Vaša objava je lahko še tako zanimiva in premišljena vendar, če ne doseže prave publike je ves trud zaman.

Ne želite namreč porabiti veliko časa in denarja za ustvarjanje vsebine, ki je vaša ciljna publika ne bo videla. Odličen primer tega je TikTok, ki je zdaj zelo priljubljen in je lahko odlično orodje za mnoga podjetja, vendar dobre vsebine za TikTok ni enostavno ustvariti. Porabiti veliko časa na objavah za ta kanal ni smiselno, če vašega občinstva sploh ni tam.

13. Ustvarite skupnost

Vaša organska vsebina bi morala dati manj fokusa k stalni prodaji vaših produktov in bolj povezovanju in sodelovanju z vašo ciljno publiko.

V kolikor uporabnike preprosto prosite, naj podajo komentar na vaše vprašanje oziroma objavo, je to odličen način za začetek ustvarjanja skupnosti in interakcije med vami ter ciljno skupino.

Zgradite močno skupnost tako, da pokažete talent, raznolikost in vrednote, ki so že v skupnosti vašega podjetja. Bodite vključujoči in reprezentativni. Več je ljudi, ki se vidi v vaši vsebini, več se bo s to vsebino ukvarjalo.

To morda še ne prinaša takojšnje, neposredne prodaje. Toda angažiranje vaše skupnosti okoli vsebin ter objav, ki jih zanimajo, se na dolgi rok izplača. Namensko usmerjene blagovne znamke rastejo trikrat hitreje od konkurentov.

Skupnost na socialnih omrežjih

14. Objave naj se navezujejo

To najbolj velja za Facebook stran in Instagram. Vaša organska vsebina naj se navezuje na pretekle objave. Kljub temu, da jo objavite na določen dan, jo nekdo zaradi algoritma morda opazi v svojem viru šele po enem ali treh dneh.

To ne pomeni, da ne morete objavljati več vsebine v realnem času, vendar ne pozabite, da jo bodo uporabniki pozneje videli. Nekateri ne bodo vedeli za kaj gre saj ne poznajo konteksta oziroma vsebine prejšnjih objav. To velja tudi za vse razprodaje ali promocije s končnimi datumi – če gre za enodnevno razprodajo, je verjetno najbolje, da promovirate ta dan in nato ustavite oglas.

15. Hashtagi oz. ključniki so vaš prijatelj na večini kanalov

Ključniki lahko povečajo doseg vaših organskih objav, zaradi česar bodo vaše objave bolj vidne.

Za Twitter priporočamo 1-2 hashtaga na tweet, za Instagram pa 6-12 hashtagov v prvem komentarju (v nasprotju z glavnim napisom).

Stroka se še vedno ne more opredeliti glede učinkovitosti hashtagov na Facebooku v primeru oglaševanja, vendar vam občasna kampanja s ključniki ali praznični hashtag tam ne bo škodil. Samo ne pretiravajte.

Ustvarite kampanjo s hashtagom po meri – svoje sledilce in stranke lahko spodbudite, da ustvarijo svoje objave s tem hashtagom. To je odličen način za spodbujanje vsebine, ki jo ustvarijo uporabniki, in doseganje širšega kroga uporabnikov na spletu.

Uporabite posebne ustrezne hashtage, da povečate doseg svojih objav – uporaba ustreznih hashtagov pomeni, da bodo uporabniki, ki jih ta tema zanima, videli vaše objave in bodo imeli več možnosti za sodelovanje z vašo vsebino. Radovednost in všečnost vaših vsebin, jih hitro lahko pripelje tudi na vašo spletno stran.

16. Ne pozabite na sodelovanje in interakcijo (engagement)

V eni izmed prejšnjih točk smo omenili uporabo vaše organske vsebine za izgradnjo skupnosti, zato ne pozabite sodelovati z njimi!

Tudi, kadar ne uporabite prodajno naravnan poziv k akciji (CTA), lahko uporabniki še vedno komentirajo s svojimi osebnimi zgodbami ali pa vaši ekipi postavljajo vprašanja. Pomembno je, da je vaša ekipa, ki vodi vaša socialna omrežja, pripravljena, da se po potrebi odzove na ustrezne komentarje in vzpostavi odnos z vašim občinstvom/potencialnimi strankami.

Sodelujte in komentirajte objave drugih uporabnikov – vzpostavitev teh odnosov je res močan način za rast vaše blagovne znamke. Če se potrudite pustiti pristen komentar na objavo nekoga, vam bo morda celo sledil. Za uspeh tovrstne strategije, je dobro, da ciljate na podjetja na vašem lokalnem območju ali podjetja, ki jim sledi vaše ciljno občinstvo.

Nasveti za večji organski doseg na socialnih omrežjih

Sprejmite moč družbenih medijev in povečajte obisk na svoji spletni strani

Ne glede na vse, je treba na koncu vedno pomisliti na posel. Cilj strategije digitalnega marketinga je, da vam pomaga doseči vaše idealne uporabnike ter povečati želeno konverzijo. Za organski doseg na socialnih omrežjih se morda sprva zdi, da ni vreden vašega časa, ker vam ne pomaga hitro pridobiti konverzije v določenem časovnem obdobju. Vendar je vreden truda, saj gre pri organskem prometu za “tek na dolge proge” in veliko več kot le prodajo.

Pomembno je, da ne pozabite, kakšno moč ima brand oziroma blagovna znamka. Organski doseg pomaga spremeniti vaše podjetje v neustavljivo blagovno znamko, ki vam bo prinesla želene rezultate in močno skupnost sledilcev oziroma potencialnih strank, pa čeprav šele po nekaj tednih ali mesecih.

Si želite, da bi vaše objave imele več dosega in uporabnikov, ki so tudi vaše idealne stranke? Pišite nam na oglasevanje@splenik.si, za nasvet ali pomoč pri upravljanju Facebooka, Instagrama ali drugih platform.

Uspešno! Vaš Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.