Sprememba v svetu analitike se je zgodila s prihodom GA4 4, ki temelji na sledenju dogodkom. Vsaka interakcija na spletni strani, od ogleda strani do nakupa, je sedaj obravnavana kot dogodek.
Razumevanje, kako slediti dogodkom je lahko pravi izziv, zato vam v tem vodiču predstavljamo postopek učinkovitega sledenja dogodkom z uporabo GA4 in Google Tag Managerja.
Preden se poglobimo, je pomembno omeniti, da je ta članek osredotočen na postopek namestitve oziroma opremiti vas z znanjem in strategijami za uspešno implementacijo sledenja dogodkom.
Kako torej sledite dogodkom z GA4 in GTM? Na katere stvari bi morali biti pozorni? Ali obstajajo kakšne omejitve? Pa pojdimo lepo po vrsti.
Kazalo
4 kategorije dogodkov v storitvi GA 4
V GA4 dogodki spadajo v 4 kategorije:
- Samodejno zbrani dogodki (Automatically collected events)
- Dogodki izboljšanih meritev (Enhanced Measurement events)
- Priporočeni dogodki (Recommended events)
- Dogodki po meri (Custom events)
Postopek, kako bi morali načrtovati strukture vaših dogodkov (imen in parametrov) je naslednji:
- Preverite, ali je dogodek, ki mu želite slediti, med samodejno zbranimi dogodki
- Če ni, preverite, ali je vaš dogodek omenjen med dogodki izboljšanega merjenja (npr. scroll ali file_download)
- Če ni, potem preverite priporočene dogodke in njihovo poimenovanje
- Če nobena od zgornjih kategorij ne velja za vaše dogodke, ustvarite dogodek po meri z dogodkom, ki ga želite
Med branjem članka se boste naučili določiti, v katero od teh kategorij spada vaš dogodek. In ko se boste bolje seznanili z dogodki GA4 (ter kako jih konfigurirati), bomo delili nekaj nasvetov (in vzorčno preglednico), ki vam lahko pomagajo razmišljati o strukturi vaših dogodkov in poimenovanju.
1. Samodejno zajeti dogodki
GA4 privzeto samodejno sledi določenim dogodkom. Celoten seznam najdete tukaj. Za zdaj zanemarimo dogodke izboljšanih meritev in se osredotočimo samo na samodejno zajete dogodke. Seznam dogodkov na spletni strani je takšen:
- first_visit. To je prvič, da uporabnik obišče spletno stran ali zažene aplikacijo.
- session_start. Kadar uporabnik uporabi aplikacijo ali spletno stran in začne novo sejo
- user_engagement. Ta dogodek se sproži 10 sekund po tem, ko je obiskovalec ostal na spletni strani. Lahko pa se občasno sproži tudi, ko je aplikacija v ospredju.
Tukaj nismo omenili page_view, ker smo ga dodali v razdelek Enhanced Measurement.
2. Dogodki, ki se spremljajo prek izboljšanega merjenja
Kadar konfigurirate spletni tok podatkov (angl. web data stream) v storitvi GA4 4, imate možnost omogočiti izboljšano merjenje. Enhanced Measurement Events pomagajo tržnikom, da dobijo čim več dogodkov v poročilih, ne da bi morali sodelovati z razvijalci ali konfigurirati v GTM.
Če odprete Admin > Data Streams > Select the web data stream, se odpre naslednje okno, kjer boste videli razdelek z naslovom Enhanced Measurement.
Ta funkcija je privzeto že omogočena in samodejno sledi naslednjim dogodkom:
- Ogled strani (ime dogodka: page_view)
- Drsenje (ime dogodka: scroll)
- Klik na izhodno povezavo (ime dogodka: klik s parametrom outbound:: true)
- Iskanje po spletnem mestu (ime dogodka: view_search_results)
- Video Engagement (dogodki: video_start, video_progress, video_complete)
- Prenos datoteke (ime dogodka: file_download)
- Sledenje obrazcem (dogodki: form_start, form_submit)
V kolikor želite, lahko posamezne dogodke GA4 onemogočite ali omogočite, in to lahko storite tako, da kliknete ikono “nastavitve” v razdelku Enhanced Measurement in nato kliknete preklopne gumbe.
Poleg tega lahko prilagodite nekatere dogodke. Oglejmo si na hitro vsak dogodek in njegove nastavitve.
page_view. Ta dogodek je poslan v GA4, ko se naloži nova stran ali se URL spletne strani spremeni, ne da bi se stran ponovno naložila (t. i. dogodki spremembe zgodovine)
Scroll. Ta dogodek je poslan GA4 enkrat na stran, ko se obiskovalec pomakne pod 90-odstotni prag višine strani.
Click. Ta dogodek se registrira v GA4 za klik odhodne povezave. (ko kliknjena povezava preusmeri obiskovalca na drugo domeno. Dodaten odhodni parameter z vrednostjo »true« se prav tako posreduje GA4) Drugi parametri, kot so link_classes, link_domain, link_id, link_url, so prav tako poslani skupaj s tem dogodkom.
Če vaše podjetje deluje na več domenah, se bo dogodek odhodnega klika sprožil ne glede na to. Morali bi iti v Tagging Settings (tega istega toka dogodkov) > Configure your domains in nato vnesti domene svojega podjetja. Vse domene, ki so tam navedene, ne bodo sprožile dogodka klika odhodne povezave.
View_search_results. Ta dogodek se sproži, ko se stran naloži in njen URL vsebuje poizvedbeni parameter, kot je q, s, search, query, keyword. Vključite lahko do 10 parametrov poizvedbe, ki bodo posredovani nazaj v GA4.
Če je URL strani z rezultati iskanja https://www.yourwebsite.com/search?key=my+search+term, morate vnesti besedo “key” (brez narekovajev v nastavitvah iskalnega dogodka) . Upoštevajte, da lahko iz iskalnega URL-ja nazaj v GA4 posredujete samo 10 parametrov.
Na primer, če je URL vaših rezultatov iskanja videti takole: https://www.yourwebsite.com/search?key=search+term&results=50, lahko v 2. polje konfiguracije vključite »results« (brez narekovajev). Nato bo GA4 samodejno sledil temu parametru.
video_start, video_progress, video_complete. Enhanced Measurement lahko sledi interakcijam vdelanega Youtube videoposnetka na vašem spletnem mestu in nato pošlje dogodke »video_…« v GA4. Toda ti vdelani video predvajalniki morajo vsebovati parameter ?enablejsapi=1 v svojem URL-ju. In to ni vedno na voljo na spletnih straneh.
file_download. Ta dogodek je poslan v GA4, ko je kliknjena povezava, ki vsebuje eno od naslednjih datotečnih končnic: .pdf, .xls, .xlsx, .doc, .docx, .txt, .rtf, .csv, .exe, . ključ, .pps, .ppt, .pptx, .7z, .pkg, .rar, .gz, .zip, .avi, .mov, .mp4, .mpe, .mpeg, .wmv, .mid, .midi, .mp3, .wav, .wma. Z drugimi besedami, če povezava odpre/prenese datoteko. Seznama trenutno ni mogoče posodobiti z drugimi razširitvami v vmesniku GA4.
form_start, form_submit. Ti dogodki se zabeležijo, ko uporabnik na spletni strani komunicira ali uspešno odda obrazec med svojo sejo. GA4 zabeleži parametre, kot so form_id, form_name, form_destination in form_submit_text, ko se sproži.
Ko izberete dogodke, ki jih želite spremljati, kliknite shrani/save v zgornjem desnem kotu in se prepričajte, da je omogočeno izboljšano merjenje (toggle je moder).
3. Priporočeni dogodki
Kadar poskušate izbrati ime (in parametre) za svoj dogodek, si najprej oglejte samodejno sledenje dogodke ali automatically tracked events (morda se tem dogodkom že sledi), nato pa preverite dogodke izboljšanih meritev (Enhanced Measurement events). Če noben od teh dogodkov GA4 ne pokriva vašega primera, si oglejte seznam priporočenih dogodkov. Google je objavil več strani za različne vektorje:
- Generično (za vse lastnosti)
- Spletna prodaja
- Igre
Čeprav je podatkovni model Google Analytics 4 zelo prilagodljiv (in za prijavo lahko uporabite drugo ime dogodka, na primer logged_in), Google priporoča, da priporočene dogodke implementirate, ko se vam to zdi smiselno.
Skupaj s temi dogodki lahko uporabite priporočene parametre. Na primer, za dogodek prijave obstaja method parameter. Koristno bi bilo spremljati, ali se uporabniki lahko prijavijo na vaše spletno mesto prek e-pošte, prijave v Google, v Facebook itd.
3.1. Primer priporočenega dogodka: login tracking
Nadaljujmo z zgoraj omenjenim primerom prijave. Recimo, da delamo na spletnem mestu, kjer se obiskovalci lahko prijavijo. Želim slediti točnemu trenutku, ko uporabniki/obiskovalci to storijo, in kateri način prijave uporabijo.
Prosite svojega razvijalca, da aktivira naslednjo kodo dataLayer.push(), ko se uporabnik prijavi v svoj račun. Uporabnikov način prijave bi moral nadomestiti vrednost parametra loginMethod. To je naloga razvijalca, da napiše kodo po meri, ki jo nadomesti. Ko implementira to kodo in vi se uspešno prijavite v način predogleda GTM, bi morali videti naslednji dogodek podatkovne plasti/Data layer (glejte spodnji posnetek zaslona).
Ne pozabite, da je ta dogodek – GTM dogodek(ali Data layer). Še ni poslan v GA4 (ali katero koli drugo platformo). Trenutno je to le zbirka podatkovnih točk, ki so nam na voljo, kar pomeni, da lahko podatke pošljemo naprej drugim orodjem, kot sta GA ali FB pixel (ali katera koli druga analitična/marketinška platforma, ki jo uporabljamo).
Zdaj pa ustvarimo Data Layer Variable, ki bo dostopala do vrednosti loginMethod in tudi Custom Event Trigger za login dogodek prijave v Data layer.
V Google Tag Manager pojdite na Triggers > New > Custom Event, vnesite naslednje nastavitve in pritisnite Save.
Nato pojdite na Variables > User-defined variables > New > Data Layer Variable in vnesite naslednje nastavitve:
Vnesite loginMethod, ker je to tisto, kar je razvijalec potisnil v podatkovno plast/Data layer. Če je ime vašega parametra drugačno, vnesite to ime.
Pomembno: imena spremenljivk razlikujejo med velikimi in malimi črkami.
Ko ustvarite spremenljivko in sprožilec, je čas, da naredite oznako dogodka Google Analytics 4. Z njim lahko pošljete podatke o dogodkih v GA4. V GTM pojdite na Tags > New > Google Analytics: GA4 Event.
Preden to storite, je koristno, da že sledite ogledom strani in imate konfiguracijsko oznako GA4 – ki, je običajno odgovorna za vaše ID meritve GA4 in nekatere dodatne konfiguracije (če jih imate).
Torej, ko ustvarite novo oznako dogodka GA4, boste morali:
- Določiti ID znamke GA (znan tudi kot Measurement ID)
- In nato ime dogodka + parametri
Da se izognite ročnemu delu in nastavljanju vseh polj/prilagajanj v vsaki oznaki/tagu, morate izbrati svoj glaven Configuration tag v event tagu.
Ta oznaka/tag lahko vsebuje veliko nastavitev/konfiguracij. Če jo povežete z drugimi GA4 event tags, bodo prevzele nekatere spremembe.
Zdaj pa nadaljujmo s konfiguracijo dogodka. Vnesite ime dogodka. Ker sledimo dogodku prijave/login event, Google za take dogodke priporoča ime »prijava« oziroma “login”.
Vnesimo dodaten parameter; način prijave/login method. Da to naredite, razširite razdelek Event Parameters, kliknite Dodaj vrstico/Add row, nato v polje Parameter Name vnesite metodo in v polje Value vstavite predhodno ustvarjeno spremenljivko podatkovne plasti/Data Layer Variable.
Vnesite method v polje Paramether name; opcijo na seznamu priporočenih dogodkov.
Zdaj je čas za testiranje. Omogočite način predogleda/preview mode v GTM, prijavite se na svoje spletno mesto in preverite, ali se je vaša oznaka dogodka GA4 sprožila ob tem dogodku. Za ta namen morate klikniti dogodek prijave na levi strani načina predogleda in preveriti, ali se je oznaka sprožila.
V kolikor vidite, da se je oznaka sprožila, je to dober začetek. Zdaj boste morali iti v Google Analytics 4 in preveriti DebugView. Več o tem boste izvedeli v naslednjem poglavju.
Mimogrede, če želite izvajati prodajo (Ecommerce tracking), morate uporabiti tudi priporočene dogodke in upoštevati Googlove stroge zahteve.
4. Dogodki po meri
Ustvarite lahko dogodke po meri (angl. custom events), če želite poslati dogodek, ki ni omenjen med automatically tracked events, Enhanced Measurement ali Recommended events.
Konfiguracija dogodkov po meri je precej enaka priporočenim dogodkom. Edina razlika je, da si boste morali sami izmisliti svoja imena.
Če želite na primer slediti klikom gumba s pozivom k dejanju, je lahko ime dogodka kar koli od tega:
- call_to_action
- cta_click
- cta, etc.
Ali karkoli drugega.
Poglejmo primer, kjer želimo izmeriti klike na povezave v meniju na spletnem mestu.
4.1. Primer dogodka po meri v GA4: klik povezave menija
Opomba: Pogoji za sprožitev Menu link click tracking se na večini spletnih mest razlikujejo (zaradi različnih razredov klikov, ID-jev itd.). Potrudite se, da uporabite ta primer.
Na predstavitvenem spletnem mestu imamo recimo več povezav do menijev, ki jim želimo slediti.
Prvi korak je ustvariti sprožilec s pravimi pogoji, ki razlikujejo klike.
Omogočite način predogleda/preview mode GTM in poskusite klikniti katero koli povezavo menija na spletnem mestu. Ko kliknete prvo povezavo, bi morali videti Link click event v levi stranski vrstici načina predogleda.
Če ga ne vidite, bi morali:
- imeti na strani aktiviran vsaj en sprožilec Just Links GTM
- ali omogočiti sledenje »Prenos datoteke« ali »Izhodne povezave« v Enhanced Measurement nastavitvah
Recimo, da v GA4 ne uporabljate izboljšanega merjenja. Pojdite na Google Tag Manager > Triggers > New > Just Links. Nastavite sprožilec na »All link clicks« in shranite.
Kadar ustvarite ta sprožilec, boste omogočili funkcijo sledenja povezavam v GTM.
Nato pojdite na Variables > Configure (v razdelku »Built-in Variables«) in omogočite vse spremenljivke, povezane s klikom.
Osvežite način predogleda (s ponovnim klikom na gumb Preview).
Nato pojdite na svoje spletno mesto in kliknite katero koli povezavo v meniju. Oziroma kliknite vsaj dve izmed njih. Vrnite se v način predogleda in morali bi začeti videti Link click events v načinu predogleda.
Kliknite prvi dogodek »Klik na povezavo« in pojdite na zavihek »Spremenljivke« v načinu predogleda.
Nato kliknite drugi Link Click dogodek. Iščemo neko spremenljivko, ki bi pomagala prepoznati klik povezave menija. Ne želimo sprožiti svoje oznake dogodka GA4 ob katerem koli kliku povezave. Namesto tega ga želimo sprožiti natančno ob kliku menijske povezave.
Opazili boste, da obe povezavi vsebujeta isto vrednost Click Classes, site-nav__link site-nav__link–main. Opomba: “nav” v tem kontekstu pomeni “navigacija”.
Zdaj bomo to uporabili v svojem sprožilcu Just Links.
Vrnite se na seznam sprožilcev v vsebniku/container GTM in kliknite predhodno ustvarjeni sprožilec All Link Clicks. Uredili ga bomo in dodali pogoj: Click Classes contains site-nav__link–main
Shranite sprožilec.
Zdaj je čas, da ustvarite oznako dogodka/event tag Google Analytics 4. Pojdite na Tags > New > Google Analytics: GA4 Event. Izberite svojo obstoječo konfiguracijsko oznako/tag GA4 in nato vnesite ime dogodka. Njegova vrednost je odvisna od vas. Katera koli od naslednjih možnosti je povsem v redu:
- menu_click
- meni
- menu_item_click
- menijski klik
- itd.
Upoštevajte le omejitve dolžine imena.Recimo, da ste izbrali ime dogodka: menu_link_click.
Toda tokrat pošiljanje samo imena dogodka ni zelo uporabno. Verjetno bi radi vedeli, na katere menijske elemente stranke pogosteje kliknejo, kajne? Kaj pa, če pošljemo tudi ime elementa v meniju in URL? To bi lahko storili z vključitvijo dodatnih parametrov dogodkov. Čeprav bi lahko uporabili parametre, ki so že omenjeni v dokumentaciji Enhanced Measurement (na primer link_url in link_text), ustvarimo dva parametra po meri.
Posredovali bomo dva parametra, menu_item_url in menu_item_name (imena smo si izmislili). V kolikor želite poslati parametre po meri, morate razširiti razdelek Event Parameters v GA4 event tags in nato klikniti Add row/Dodaj vrstico.
Vnesite ime prvega parametra. V našem primeru je to menu_item_url. Nato v polje Value vstavite spremenljivko, ki vrne kliknjeni URL.
Na srečo GTM že ponuja takšno spremenljivko, imenovano Click URL. Nato kliknite gumb Insert variable in izberite spremenljivko {{Click URL}}.
Dodajmo še en parameter, menu_item_name. V ta namen GTM ponuja {{Klikni besedilo}}. Vstavite tudi tega.
Ker lahko obiskovalci vašega spletnega mesta prevedejo vašo stran, se bo spremenila tudi vrednost {{Click Text}}. Zato boste v svojih poročilih GA4 videli bolj raznolik seznam zbranih vrednosti.
V kolikor želite poslati več parametrov, vam Google omogoča pošiljanje 25 parametrov z enim dogodkom. Tej oznaki dodelite predhodno ustvarjen sprožilec Just Links. Shranite oznako/tag. Osvežite način predogleda GTM in kliknite nekaj elementov menija.
Vrnite se v način predogleda in kliknite te Link Click dogodke. Preverite, ali so se sprožile oznake dogodkov GA4 za klike povezav menija.
Pojdite na Google Analytics 4 in preverite DebugView. Ko vse preizkusite, pritisnite “publish” v zgornjem desnem kotu vmesnika GTM.
POMEMBNO: čeprav boste svoje parametre po meri videli v poročilih v realnem času in DebugView v GA4, jih ne boste mogli videti v drugih poročilih GA4. Razen če te parametre registrirate kot dimenzije po meri/custom dimensions v storitvi Google Analytics.
4.2. POMEMBNO: Registrirajte definicije po meri
V primeru, da parametre po meri pošiljate v GA4 in jih nameravate uporabiti na mestih, kot je vmesnik Google Analytics 4 ali Google Data Studio, jih morate registrirati kot definicije po meri. Za vas smo pripravili kratek povzetek kako to naredite. V storitvi Google Analytics 4 pojdite na Admin > Custom Definitions. Ker smo s klikom menijske povezave poslali 2 parametra po meri, ju moramo takoj registrirati.
Kliknite gumb Ustvari dimenzije po meri/Create Custom Dimensions in nato vnesite:
- Ime parametra. Lahko je kar želite; vaša poročila bodo prikazala dimenzijo. Lahko ga na primer poimenujete »menu_item_url«, »URL elementa menija« ali karkoli drugega.
- Obseg/scope. Ker želimo ta parameter uporabiti samo za en dogodek (in ne za vse dogodke istega uporabnika), moramo izbrati Event.
- Parameter dogodka. Tukaj morate vnesti njegovo ime natančno tako, kot ste ga vnesli v oznako GTM. Če je ime vašega parametra menu_item_url, ga morate tukaj vnesti natanko tako. Ne skrbite, če funkcija samodokončanja tega polja še ne prikaže vašega parametra. Samo vnesite ga in shranite dimenzijo.
Nato registrirajte drugi parameter (v našem primeru je bil to menu_item_name) in ga shranite. In sedaj počakate. V naslednjih 24 urah se bodo parametri po meri začeli prikazovati v vaših poročilih Google Analytics 4.
Včasih boste morda želeli/morali ustvariti ali urediti dogodke neposredno iz vmesnika Google Analytics 4. No, zdaj lahko. Preberite naslednji dve poglavji, če želite izvedeti več o teh funkcijah.
Ustvarite nove dogodke (v vmesniku GA4)
Ustvarjanje konverzij (prej znanih kot cilji) v GA4 (v primerjavi z Universal Analytics). Dovolj je samo, da kliknete toggle poleg dogodka na seznamu Admin > Events.
Vendar obstaja en problem. Kadar preklopite dogodek in ga označite kot konverzijo, bodo VSI ti dogodki obravnavani kot konverzije (od te točke naprej). Kaj pa, če želite imeti samo določene dogodke označene kot konverzije?
Primer: imate stran »Hvala«, na katero so uporabniki preusmerjeni, ko se naročijo na e-novice. Recimo, da je URL https://www.mywebsite.com/thank-you/. Če dogodek page_view označimo kot konverzijo, bo KATERI KOLI ogled strani postal konverzija. Kako lahko ločimo samo tiste oglede strani, ki so se zgodili na strani /hvala/?
Eden od načinov za to je pošiljanje namenskega dogodka (z drugim imenom) iz Google Tag Manager/Gtag.js. Druga možnost bi bila uporaba funkcije Create event v vmesniku GA4.
Ta funkcija vam omogoča, da ustvarite nov dogodek na podlagi drugih dohodnih dogodkov. Pojdite na stran Admin > Events page, kliknite Create event in nato kliknite Create.
Vnesite poljubno ime dogodka po meri. Prepričajte se le, da je ime razumljivo. thankyou_page_visit bi lahko bila dobra možnost.
Nato pojdimo na razdelek Matching Conditions. Tukaj moramo GA4 povedati, kakšen dogodek iščemo. Potem, ko je ta določen dogodek opažen, bi moral biti ustvarjen tudi naš thankyou_page_visit.
V našem primeru moram vnesti naslednje pogoje:
- event_name equals page_view
- page_location contains /thank-you/
V kolikor želite kopirati vse parametre iz dogodka page_view v nov dogodek, pustite omogočeno potrditveno polje Copy parameters iz izvornega dogodka.
Če je nekaj imen parametrov napačno in jih je treba popraviti, lahko dodate spremembo v razdelku Parameter Configuration. Na primer, če dogodek vsebuje parameter pricingPlan, vendar želite, da je pricing_plan, lahko uvedete novo polje (in znova uporabite njegovo vrednost), medtem ko odstranite nepravilen parameter (tako da pustite New value prazno).
Pobliže si oglejte [[pricingPlan]] na zgornjem posnetku zaslona. Dvojni oglati oklepaji pomenijo, da bo GA4 v tem dogodku znova uporabil vrednost parametra pricingPlan.
Ko shranite spremembe, si jih lahko ogledate v poročilih v realnem času in DebugView GA4.
Poleg tega, ko ustvarite nov dogodek v GA4 (in želite, da postane konverzija), tega dogodka ne pozabite označiti kot konverzijo na strani Configure > Events.
V primeru, da ne želite čakati do 24 ur (ker se ta thankyou_page_visit ne bo takoj pojavil na seznamu vseh vaših dogodkov), lahko takoj ustvarite novo konverzijo.
Kliknite razdelek Admin na levi stranski vrstici vmesnika GA4. Nato pojdite na Conversions.
Nato kliknite New conversion event in vnesite ime dogodka, ki ste ga pravkar ustvarili. Shranite vnos.
Tako boste novo ustvarjeni dogodek thankyou_page_visit označili kot konverzijo (brez potrebe po čakanju 24 ur, da se prikaže na strani Admin > Events.
Spreminjanje dogodkov (v vmesniku GA4)
V kolikor ne želite ustvariti novih dogodkov, ampak namesto tega želite samo popraviti tipkarsko napako v obstoječih dogodkih, lahko uporabite funkcijo Modify Events v vmesniku Google Analytics 4.
V poročilu Konfiguriraj > Dogodki vidimo dva dogodka page_view.
- page_view
- page_view?undefined
Recimo, da ne želimo imeti page_view?undefined v svojih poročilih. Kako to popravimo?
To lahko storite tako, da odprete Admin > Events report in kliknete Modify Event.
Nato kliknite Ustvari.
- Vnesite ime popravka (to je za interno uporabo)
- Nato vnesite ujemajoči se pogoj (v našem primeru je to ime dogodka enako page_view?undefined
- In nato vnesite potrebne spremembe (v našem primeru je to event_name in page_view)
Če GA4 zazna dogodek z imenom page_view?undefined, bo njegovo ime spremenil v page_view.
Kot lahko vidite, sta vmesnik in potek tukaj podobna funkciji Create Event, ki smo ga opisali v prejšnjem poglavju. Ko shranite spremembe, si jih lahko ogledate v poročilih v realnem času in DebugView GA4.
Ne pozabite, da lahko ustvarite do 50 sprememb na lastnost in da ta funkcija ne velja za zgodovinske podatke, ampak samo za nove dohodne/incoming dogodke.
Preizkusite svoje dogodke v storitvi Google Analytics 4
Kadar konfigurirate dogodke GA4, je čas, da jih preizkusite. Glavna funkcija, ustvarjena za odpravljanje napak v podatkih GA4, je razdelek DebugView.
Pojdite v svoj račun Google Analytics 4 > Admin > Debugview.
V kolikor želite omogočiti način za odpravljanje napak v GA4, imate več možnosti (katera koli od njih bo delovala):
- Omogočite razširitev Chrome debugger GA
- Pošljite parameter debug_mode skupaj z dogodkom
- Na spletni strani, na kateri odpravljate napake, omogočite način predogleda (Google Tag Manager Preview mode)
V primeru prve možnosti namestite razširitev in nato kliknite njeno ikono. Od tega trenutka boste začeli videti svoje dogodke, ki prihajajo v DebugView.
Druga možnost je pošiljanje parametra debug_mode z vsakim dogodkom, ki ga želite videti v DebugView.
V Google Tag Manager lahko to storite tako, da odprete oznako konfiguracije GA4 in dodate naslednji parameter:
Kadar parameter debug_mode vsebuje katero koli vrednost, bo dogodek prikazan v DebugView.
Ker pa delamo z Google Tag Manager, se z omogočenim načinom predogleda GTM samodejno nastavi debug_mode na true, zato se bodo podatki začeli prikazovati v GA4 DebugView.
Ko začnete videti podatke v DebugView, lahko kliknete vsak posamezen dogodek, da prikažete parametre, ki jih posreduje.
Včasih moramo počakati nekaj minut, da pridejo dogodki. Prepričajte se tudi, da ste v zgornjem levem kotu izbrali pravilno napravo/Debug device za odpravljanje napak.
V primeru, da je več obiskovalcev spletne strani omogočilo pogled za odpravljanje napak (npr. vsi so omogočili razširitev za Chrome), boste tam videli več naprav in potrebovali boste več časa, da se poiščete.
Kakor koli že, ko boste začeli videti podatke v DebugView, bodo stvari videti takole.
Dogodki so označeni z modrimi ikonami, konverzije pa z zeleno. Prezrite dejstvo, da dogodke menu_click obravnavamo kot konverzije. To je samo v predstavitvene namene.
Če kliknete dogodek, boste videli parametre, poslane skupaj z dogodkom. Kliknite na parameter, da vidite njegovo vrednost.
Ko se prepričate, da podatki prihajajo in so pravilno prikazani, predložite svoje spremembe GA4 v vsebniku GTM in jih objavite.
To lahko storite tako, da kliknete gumb SUBMIT v zgornjem desnem kotu in dokončate vse korake, ki jih zahteva uporabniški vmesnik.
Po tem bi morali kmalu začeti videti nove podatke tudi v svojih poročilih v realnem času.
V levi stranski vrstici vmesnika Google Analytics 4 pojdite na Realtime. Tukaj boste videli podatke, ki prihajajo v vaša poročila. Za razliko od prejšnje različice (Universal Analytics) vam novo poročilo ponuja zmožnosti spoznavanja podatkov na veliko bolj poglobljeni ravni.
Najprej boste videli zemljevid in kup kartic z viri prometa, najbolj priljubljenimi dogodki in številom uporabnikov v zadnjih 30 minutah.
Ogledate si lahko tudi posnetek posameznega uporabnika. To lahko na primer storite tako, da v zgornjem desnem kotu kliknete gumb View user snapshot.
Nato boste videli potek vseh dogodkov tega določenega uporabnika, lahko jih kliknete (tako kot v DebugView), da vidite stvari na bolj podrobni ravni. Če želite pogledati drugega uporabnika/obiskovalca, lahko kliknete tukaj:
Za izhod iz posnetka preprosto pritisnite gumb Exit snapshot v zgornjem desnem kotu.
Kje lahko najdete podatke o dogodkih v poročilih Google Analytics 4?
Ta članek se osredotoča predvsem na nastavitev sledenja dogodkom v storitvi Google Analytics 4, zato bomo le pogledali, kje lahko najdete podatke o dogodkih.
Na teh povezavah najdete nekaj uporabnih poročil za ta namen:
- Admin > Events (to bo prikazalo samo seznam dogodkov s štetjem. Nič posebnega.)
- Reports > Engagement > Events
- Explore (t. i. poročila o raziskovanju)
A to še ni vse. Ker je GA4 analitična platforma, ki temelji na dogodkih, na vsako poročilo vplivajo dogodki, ki jih pošljete (na tak ali drugačen način). Zgornja poročila so le najbolj opazni primeri.
Kako načrtovati konvencijo in strukturo poimenovanja vašega dogodka
Opomba: v tem poglavju je le pregled, kako to lahko storite. Če želite izvedeti veliko več podrobnosti priporočamo, da kontaktirate nas.
Zapišite vse dogodke, ki jim želite slediti, in nato:
- Preverite, ali spadajo v kategorije: samodejno zbrano, izboljšano merjenje ali priporočeno (angl. automatically collected, enhanced measurement ali recommended).
- Če da, preverite konvencijo poimenovanja imen dogodkov in parametrov (dimenzij). Če ne, si omislite svoje vrednote. Upoštevajte le, da obstajajo nekatere omejitve glede dolžine.
Tukaj je primer preglednice z dogodki, ki jih lahko pripravite in nato poskusite izbrati pravilno poimenovanje. Uporabite jo lahko kot primer/navdih za ustvarjanje lastne preglednice. Oglejmo si preglednico.
Obstajata dva lista:
- Prvi je za seznam dogodkov in kakšne parametre želite spremljati skupaj z njimi
- Drugi je seznam parametrov z njihovimi pojasnili
Prvi list:
- V stolpec A morate vnesti ime dogodka, ki ga boste uporabljali v storitvi Google Analytics 4. To ime morate izbrati na podlagi predhodno opisanega postopka: preverite samodejno sledene dogodke, izboljšano merjenje in priporočene dogodke. Če se nobeden od dogodkov ne ujema z vašim, dodajte ime po meri. Lahko je to: ime_dogodka ali pa »oddan obrazec«.
- V stolpcu B lahko le na kratko opišete dogodek.
- Stolpec C je za vrsto/type (ali je samodejno zbrano, izboljšano merjenje, priporočeno ali po meri?).
- Stolpec D je za parametre, ki jim načrtujete sledenje z določenimi dogodki. Nismo vključili privzetih parametrov, ki se samodejno spremljajo z vsakim dogodkom: language, page_location, page_referrer, page_title, screen_resolution.
Če imate opravka tudi z mobilnimi aplikacijami, lahko dodate dodaten stolpec »Platforma«, kjer lahko vnesete »splet« ali »Android / iOS«.
Drugi list:
- Stolpec A je za ime parametra
- Stolpec B je za platformo. Če imate le spletno stran, lahko ta stolpec odstranite.
- Stolpec C je vrsta/type (ali je vgrajen/built-in, priporočen ali po meri). Vgrajeno pomeni, da ga uporabljajo samodejno sledeni dogodki ali izboljšane meritve. Priporočeni parametri so za priporočene dogodke. Parametri po meri so vaši edinstveni dogodki.
- Stolpec D je za opis.
POMEMBNO: Ta preglednica je samo primer. Če želite, lahko vzamete le nekatere dele in jih prilagodite svojim potrebam.
Omejitve dogodkov v Google Analytics 4
Vedite, da obstajajo nekatere omejitve pri ustvarjanju dogodkov.
Zato izpostavljamo nekaj stvari, ki bi jih morali vedeti:
- Skupno število dogodkov ni omejeno (vsaj za zdaj).
- V vaši property imate lahko registriranih do 50 razsežnosti po meri z obsegom dogodka (angl. event-scoped custom dimensions) in 50 meritev po meri. To pomeni, da morate iti v Admin > Custom Definitions in jih konfigurirati. Pošljete lahko več parametrov po meri, če še niso registrirani.
- Z dogodkom lahko pošljete do 25 parametrov
- Obstajajo tudi nekatere omejitve dolžine za imena in parametre dogodkov. Oba (ime dogodka in ime parametra) morata biti dolga do 40 znakov.
Če želite izvedeti več o omejitvah, si oglejte to stran.
Obvladajte umetnost sledenja dogodkom z GA4 in Google Tag Managerjem
V vodiču smo razložili različne vrste dogodkov v GA4, njihovo uporabo, sledenje dogodkom z GA4 in GTM ter ustvarjanje definicij po meri. Naučili ste se tudi, kako ustvariti dogodke v vmesniku GA4 in kako jih spremeniti.
Razumevanje delovanja dogodkov v GA4 se lahko izkaže za zelo koristno orodje v vašem marketinškem arzenalu, zlasti z neizogibnim prehodom z Universal Analytics na GA4 1.julija 2023.
V kolikor se želite nekoliko poglobiti v osnove delovanja obeh orodij, si oglejte naš vodič za Google Analytics 4 ali za Google Tag Manager.
Pišite nam še danes in dovolite, da vas naši izkušeni strokovnjaki vodijo skozi prehod na GA4 in GTM.
Uspešno!
Vaš Spletnik
- 8 načinov za izboljšanje Facebook oglasov in vpogled v oglase konkurence - 20. 11. 2024
- Učinkovitost offline marketinga v kombinaciji z online marketingom - 13. 11. 2024
- 91 nasvetov za optimizacijo pristajalne strani - 23. 10. 2024