Posodobljeno 29. 01. 2021
Odgovor je enostaven; nekoliko drugače kot v preostalih. Zakaj? Ker bo večina vaših (potencialnih) strank v naslednjih dveh mesecih ugasnila računalnike in televizije ter se – v večini primerov skupaj s svojo družino – odpravila na težko zasluženi dopust, na katerem bo imela končno malce več prostega časa, ta pa zadovoljstva ne bo prinesel le njim, pač pa – če se boste zadeve pravilno lotili – tudi vam in vašemu podjetju. Kako? Tako, da boste svoje oglaševalske kampanje usmerili tja, kjer se bodo zadrževali vaši kupci. Na splet in družbena omrežja.
Kazalo
Več prostega časa pomeni več brskanja po spletu
Če želite razumeti, kako se vaš kupec obnaša v poletnih mesecih, pomislite, kako se v tem času obnašate vi in vaši družinski člani. Ali veliko časa preživite pred televizijo? Ali večere tako kot v preostalem delu leta največkrat zaključite na kavču?
Če ste vsaj malo podobni večini ljudi, je vaš odgovor najbrž ne. Namesto tega se s prijatelji dobivate na pijačah, organizirate piknike in hodite po kulturnih in športnih dogodkih, ki se odvijajo v vaši okolici, ko končno nastopi težko pričakovani dopust, pa odidete na morje, kjer največ časa preživite na plaži, »odklopljeni« od računalnika in televizije, ne pa tudi od telefona. Na njem poslušate glasbo, preverjate Facebook in ostala družbena omrežja, na katerih objavljate dopustniške utrinke, ko ste še doma, pa poletne dogodke, aktivnosti ali pa le tisti šotor, ki ga nujno potrebujete, preden odidete v kamp, najbrž iščete po spletu, kajne? Niste edini, takšna je večina populacije, kar lahko enostavno izkoristite v svoj prid – z učinkovitim spletnim in Facebook oglaševanjem.
V čem se “poletni kupci” razlikujejo od “zimskih” kupcev?
- AKTIVNOST: Vaše potencialne stranke so v poletnih mesecih bolj aktivne. Udejstvujejo se v športnih aktivnostih, se dolge ure vozijo do počitniške destinacije, čas preživljajo s prijatelji v mestu … pri vsem tem pa jim je velikokrat vroče, so prepoteni, žejni in naveličani, v najslabšem primeru pa jih zaradi neudobnih sedežev boli še hrbet. Razmislite o njihovih potencialnih težavah, ki jih imajo v tem času, in jim v svojih marketinških kampanjah skušajte ponuditi ustrezno rešitev.
- VREME: Pozimi je vreme pomembno, a ne tako zelo kot poleti, saj v hladnejšem delu leta prav vsi pričakujemo sneg – vse, kar nas zanima, pa je, koliko ga bo. V toplejšem delu leta pa je vreme še veliko pomembnejše – nepričakovana nevihta ali toča je za realizacijo poletnih načrtov lahko ključnega pomena, kar je še ena stvar, ki si jo velja zapomniti, ko snujete poletno marketinško kampanjo.
Kako naj bo poletna ponudba zares posebna?
Kakor smo zapisali že zgoraj, boste poleti največ ljudi dosegli preko spletnega (in Facebook) oglaševanja, ki se ju bomo natančneje lotili v nadaljevanju zapisa, pred tem pa si poglejmo, kako potencialne kupce lahko dosežete, ko ti na prostem uživajo, odmaknjeni od televizije, računalnikov in telefonov:
- Radio: za razliko od preostalih klasičnih kanalov bo oglasno sporočilo na radiu še vedno doseglo precejšnje število ljudi, medtem ko bodo ti ujeti v prometnem zastoju več ur čakali, da se kolona končno premakne. Dobra izbira je tudi oglaševanje na spletnih glasbenih platformah, ki jih – med brezskrbnim poležavanjem na plaži – uporablja precejšnje število ljudi. Ena izmed njih je npr. Spotify, svoje oglase pa lahko plasirate tudi na Youtube – navdušencev, ki neumorno brskajo po njem, ne zmanjka niti v poletnih mesecih.
- Znamčenje produktov ‘za na plažo’: ‘Podpišite’ se na dežnik, ki ga vaši potencialni kupci lahko uporabljajo za zaščito pred soncem ali ko se vlije ploha, šaljiv poletni slogan napišite na frizbi, brisačo, majico ali plastenko vode … Idej, kam v poletnih mesecih lahko plasirate svoje oglasno sporočilo, je nešteto. Če bo to dovolj humorno in zapomnljivo, se bo vaša blagovna znamka ljudem brez težav zasidrala v spomin. Pozorni bodite le, da bo znamčenje diskretno, ne pretirano vsiljivo, saj kupci tega običajno ne marajo.
- Priključite se lokalnim dogodkom: poleti poteka nešteto različnih glasbenih festivalov in športnih dogodkov, vedno bolj priljubljen je tudi kino na prostem … Kot sponzor se lahko pridružite kateremu izmed njih, tam pa svoje potencialne kupce oskrbite s promocijskim materialom ter jih hkrati na nevsiljiv način informirate še o svoji preostali ponudbi.
- Pojdite ven: Če imate svoj obratovalni prostor v bližini centra mesta, poskrbite, da bo vašo ponudbo videti že od zunaj. Če pa tega nimate, se lahko odločite za promocije na najbolj obljudenih lokacijah, na katerih se zadržujejo tudi turisti. Da bo vaša akcija še uspešnejša, poleg promocijskih materialov in posebnih poletnih popustov, mimoidočim ponudite še tisto, kar gre v poletnih mesecih najbolj v promet – npr. kepico sladoleda ali kozarec limonade, ki jih bo skoraj zagotovo prepričal v to, da se bodo vsaj za nekaj trenutkov ustavili pri vas. Povežete se lahko tudi z lokalnim živalskim vrtom, zabaviščnimi parki ipd., in sicer tako, da ob nakupu svojih produktov stranke razveselite z brezplačno vstopnico.
- Ustvarite posebne poletne akcije; ne glede na to, kaj je vaš produkt, tega lahko oglašujete v posebnih poletnih akcijah. Če prodajate oblačila, imate lahko vsak vikend popust na določene poletne kose, npr. kratke hlače, če imate svojo restavracijo, lahko ustvarite poseben poletni jedilnik ali postrežete z unikatno osvežilno pijačo …
Kako pa stranke privabiti na spletu?
Da bodo vaši bodoči kupci vedeli za vso vašo super poletno ponudbo, opisano zgoraj, jih morate o tem informirati čim bolj pogosto. To v poletnih mesecih najlažje storite s spletnim in Facebook oglaševanjem, kjer vaši kupci preživijo največ časa. Prednost Facebook oglaševanja pa je tudi v tem, da lahko svoje potencialne kupce zelo natančno targetirate.
- ČAS: dan se poleti konča veliko kasneje kot običajno, zato prikazovanje svojih oglasov načrtujte v večernih urah, ko bo večina vaših potencialnih kupcev zaključila z aktivnostmi na prostem.
- KREATIVA: je zelo pomembna, saj potencialnega kupca že na prvi pogled pritegne ali odvrne. Poskrbite, da bo poletna, kar pa ne pomeni, da morate v celoti spremeniti svojo podobo – le rahlo jo posodobite s simpatičnimi poletnimi motivi, kot so valovi, dežniki, ribice oz. vse, kar v ljudeh vzbuja občutek poletne sproščenosti.
- SEZONSKE AKCIJE: o njih lahko svoje kupce zelo enostavno obveščate preko Facebooka. Da boste zares pritegnili njihovo pozornost, pa – preden spišete objavo – razmislite, kateri tipični poletni problem boste s svojim produktom razrešili potencialni stranki. Naslovite ga v spremnem tekstu!
- GIVE AWAYI/NAGRADNE IGRE: Ljudje jih obožujejo, ne glede na to, ali delajo ali poležavajo na plaži. Ponudite jim kakšen poleten ‘goodie’ in verjemite, da boste doživeli množičen odziv.
- SODELOVANJE Z BLOGERJI: Človeška radovednost je velika, kadar govorimo o znanih osebah, pa naravnost ogromna. Za še večjo prodajo vaših izdelkov poiščite influencerja, ki pooseblja vrednote vaše blagovne znamke, ter ga povabite k sodelovanju, v okviru katerega lahko za en teden prevzame vaš Facebook ali Instagram profil, na katerem ga vaši potencialni kupci lahko spremljajo na dopustu, kamor je odnesel … tudi vaš produkt, seveda. ?
Možnosti za učinkovito spletno oglaševanje je kar precej, in če veste, kako se ga lotiti na pravi način, vam bo to zelo hitro prineslo odlične rezultate. Do njih boste lažje prišli, če boste za pomoč prosili strokovnjake, ki točno vejo, kako preko spletnega in Facebook oglaševanja doseči čim večje število ljudi – tudi takrat, ko ti svoj čas preživljajo na ležalki!
Za pomoč pri izvedbi oglaševanja se obrnite na naše izkušene strokovnjake, ki vam bodo pomagali pri oblikovanju in izvedbi vaše poletne ponudbe. Kontaktirajte nas in izkoristite poletje sebi v prid!