Kakšen je učinkovit banner?

Jan 6, 2021
Jan 6, 2021

Dober banner lahko na spletno stran pripeljete ogromno obiskovalcev – veliko več, kot npr. oglaševanje na iskalnem omrežju. V tem prispevku si bomo pogledali, katere elemente mora imeti banner, da bo čim bolje učinkoval na tiste, ki ga bodo videli.

Ker 11 % uporabnikov interneta blokira prikazne oglase, se morate še posebej potruditi, da bodo ljudje kliknili na vaš banner, ko ga bodo videli. Zato ne podcenjujte moči oblikovanja. Navsezadnje dizajn bannerja vpliva na prvi vtis in način, kako potrošniki dojemajo vašo blagovno znamko. V nadaljevanju si bomo ogledali, kako lahko svoj oblikovalski talent izboljšate, in sicer tako, da uporabite šest ključnih načel vizualnega oblikovanja za ustvarjanje visoko učinkovitih prikaznih oglasov. Naj vaš banner izstopa!

Kaj je banner oz. kaj je oglasna pasica?

Banner ali spletna pasica je pravokotni grafični prikaz, ki se lahko razteza čez vrh, dno ali ob strani spletne strani. Banner temelji bolj na slikah kot na besedilu in je priljubljena oblika spletnega oglaševanja.

Ali je oglaševanje z bannerjem učinkovito?

Najbrž ste že slišali, da banner oglaševanje ni uspešno. Ali temu slepo verjamete ali ste dejansko banner oglaševanje že preizkusili? Vsako oglaševanje ima lahko slabo in dobro stran, a če niste prisotni na svetovnem spletu, vas ni.

CTR (Click-through rate) je osnovno merilo, ki nam pove, kako učinkovit je banner. Meri se število tistih, ki je iskalo s številom tistih, ki je dejansko kliknilo na banner (število klikov/število prikazov). Dober CTR pri oglaševanju z bannerji je 0,20 %. Ta rezultat se seveda da izboljšati, za začetek tako, da banner izpostavite tam, kjer bo najbolj učinkovit. Primer: če prodajate palične mešalnike, bo banner bolj učinkovit na spletnem forumu o receptih kot tam, kjer prodajajo avtomobile. Zavedati se morate, kdo je vaša ciljna publika in kako jo je najbolje nagovoriti. Hkrati pa morate vedeti, kaj si ciljna publika želi in kako jo je potrebno motivirati.

Preberite tudi: Kako izboljšati CTR vaše Google Ads kampanje?

CPS (Cost per sale) metrika kaže na rezultat prodaje. Na koncu, ko bomo zaključili z oglaševanjem in si pogledali statistiko, nam CTR niti ne bo toliko pomemben. Zanimalo nas bo le, koliko je naš banner prodal. Zato je prav, da različne bannerje objavite na dveh ali več podobnih straneh in nato preko piškotkov ločite obiskovalce od kupcev. S tem ugotovite, kateri banner in katera spletna stran vam je prinesla več obiska in boljše rezultate. Še lažje pa lahko zadevo preverite tako, da na spletno stran vstavit kodo za orodje Google Analytics, ki vam bo poleg teh podatkov pokazalo še več drugih podatkov.

Za kaj je primerno banner oglaševanje?

Banner oglaševanje je idealno za branding in seznanjanje uporabnikov z novostmi. Bannerje lahko izkoristimo za hiter prodor z našo znamko, ki bo ljudem ostala v spominu in si bodo tudi logotip hitro zapomnili, kljub temu, da na banner ne bodo kliknili. Logotip jim bom ostal v spominu, če le upoštevate pravila za izdelavo logotipa, o katerih bomo več govorili v nadaljevanju. Res je, da uspeh ne bo viden takoj, vendar je pri brandingu potrebno kar precej potrpežljivosti.

6 oblikovalskih načel za boljši banner

V nadaljevanju prispevka si bomo ogledali, katerih 6 osnovnih načel je dobro upoštevati pri oblikovanju bannerja.

 

1. Velikost bannerja

Glede na raziskavo 89 % vseh banner oglasov sestavljajo naslednje 4 velikosti:

Banner v pravokotniku dimenzij 300 × 250, 40 % inventarja:

Banner 300  x 250

Banner Leaderboard dimezij 728 × 90, 25 % invetarja:

Banner 728  x 90

Banner mobilni Leaderboard dimenzij 320 × 50, 12 % inventarja:

Banner 320  x 50

Banner širok nebotičnik 160 × 600, 12 % inventarja:

Banner 160  x 600

Začrtana celotna porazdelitev velikosti pasic je videti tako:

Graf najbolj uporabljenih velikosti bannerjev

Vir zgornjih slik: https://www.match2one.com/blog/7-steps-to-create-the-perfect-banner/

Če šele začenjate z banner prikaznim oglaševanjem, se je pametno osredotočiti na te 4 najpogostejše velikosti, saj bodo pokrivale velik del vaših oglaševalskih potreb. Lahko seveda preizkusite tudi druge, vendar vam v Spletniku priporočamo, da se za začetek banner oglaševanja držite preverjenih velikosti.

 

2. Struktura bannerja

Temelj dobrega banner prikaznega oglasa je struktura. Banner prikazni oglasi se morajo razlikovati od običajne vsebine spletne strani, oglasna enota pa mora imeti jasno določene meje in ne sme biti zamenjana z običajno spletno vsebino. Razmislite lahko o temeljnih elementih prikaznega oglasa. Vsak oglas mora vsebovati štiri glavne komponente, in sicer:

1. Vaš logotip ali ime podjetja.

2. Vrednostni predlog.

3. Slika ali vizualna predstavitev vaše storitve.

4. Gumb CTA.

Kakšen je najboljši način za razporeditev teh elementov? Seveda sta najpomembnejša vaša vrednost in CTA. Ta dva elementa bi morala biti najbolj vizualno različna. Logotip postavite ob rob, na enega od robov oglasa.

 

3. Barva bannerja

Pri oblikovalskem razmišljanju je barva ključnega pomena, saj se z njo pritegnete pozornost ljudi in vzbudite čustva. Ljudje tudi vašo barvno shemo povezujejo z vašo blagovno znamko. Ko razmišljate o Coca-Coli, boste na primer vedno pomislili na rdečo barvo.

Psihologija barv je fascinantna in nekaj, na kar morate biti pozorni pri oblikovanju oglasov. Na primer, moški in ženske imajo različne barvne preference. Med moškimi so najbolj priljubljene barve modra (57 %) in zelena (14 %), medtem ko ženske prej izberejo modro (35 %) in vijolično (23 %).

Izbira barve za banner oglas

Vir slike: https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/07/30/design-principles

Zato se lahko odločite za nekoliko drugačno barvno paleto, odvisno od tega, komu je namenjena vaša kampanja. Jasno je, da je treba o izbiri barvne palete za prikazni oglas veliko razmisliti. Najpomembnejša vprašanja, ki si jih morate zastaviti, so:

  • Komu je namenjena moja kampanja in katere barve jih bodo privlačile?
  • Kaj ljudje pričakujejo od moje blagovne znamke in industrije?

Praviloma mora biti vaša barvna paleta minimalna. Manj je več. Izberite dve ali tri glavne barve za uporabo v oglasih.

 

4. Tipografija bannerja

Tipografija je še en element oblikovanja, ki smiselno izpostavi najbolj kritične informacije. Zato je jasna in čitljiva tipografska hierarhija zelo pomembna. Vseeno je, ali imate čudovite slike – če vaše občinstvo ne more prebrati ali razumeti vašega sporočila, ne bo kliknilo vašega banner oglasa.

Vpliv na privlačnost banner oglasa ima tudi pisava. Obstaja več različnih pisav, ki jih lahko uporabite. Toda to ne pomeni, da bi morali v prikaznih oglasih uporabljati kup različnih pisav. Tudi tu se poslužujte načela manj je več in izberite berljive pisave.

Fanta banner

Primer bannerjev znamke Fanta (vir: Bannersnack blog)

 

5. Preprostost dizajna

Ste že slišali za načelo KISS? KISS pomeni Keep It Simple, Stupid. Besedna zveza izvira iz oblikovanja izdelkov, vendar je načelo mogoče uporabiti za oblikovanje v katerem koli kontekstu. Prikazni oglasi so očitno kompaktni. Celotne zgodbe blagovne znamke ne boste predstavili v oglasu velikosti 300 x 250. Torej, morate razmišljati na enostaven, preprost način. Sporočilo mora biti prepričljivo, jedrnato in jasno, in sicer zato, da gledalca ne preobremenite. Potrebujete torej dizajn bannerja, ki pritegne pozornost ljudi, kratko sporočilo in jasen poziv k dejanju.

Pri oglasih B2C boste želeli prikazati tudi svoj izdelek. To seveda lahko storite in še vedno ohranjate minimalen dizajn. Trik je v uporabi slike z visoko ločljivostjo, ki ne preplavi vašega sporočila ali CTA gumba.

 

6. Slike in grafike po meri

Nikoli ne uporabljajte slik samo zato, da bi zapolnili prostor. Slike so bistvenega pomena pri trženju. Uporabniki si bodo verjetno prej zapomnili informacije, če jih vidijo, kot pa če jih slišijo. Zakaj je temu tako? Slike sporočajo dragocene informacije, zato so v marketingu tako pomembne. Slike naj torej služijo svojemu namenu. Morda je namen vaše slike prikazati vaš izdelek v vsem njegovem sijaju. Ali pa morda uporabljate sliko ali grafiko, da oglas postane privlačnejši. Tudi uporaba grafik po meri lahko vzbudi zanimanje gledalca. Konec koncev gre pri oblikovanju za ustvarjalnost. Slike pritegnejo pozornost, vendar ne odvzamejo sporočila oglasa.

iPhone banner

Primer bannerjev za iPhone (vir: Bannersnack blog)

Kako nam lahko koristi banner oglaševanje

Banner oglaševanja se poslužujemo takrat, kadar želimo povečati obisk oziroma promet naše spletne strani in kadar želimo pridobiti ter usmeriti kvalificiranega uporabnika (potencialnega kupca) na pravo mesto (kjer lahko opravi nakup ali poda povpraševanje), ob minimalnih stroških. Čeprav je tovrstno oglaševanje eno od najstarejših (obstajalo je že vrsto let pred razvojem internetne tehnologije vendar v drugačnih oblikah), je še vedno daleč najbolj popularno med oglaševalci na internetu. Tovrstna oblika oglaševanja se namreč smatra kot stroškovno dostopnejša in bolj učinkovita od vseh ostalih oblik oglaševanja (tudi od televizije).

A vendar tudi oglaševanje z bannerji pušča vse večje negativne odzive v očeh uporabnikov interneta. To je logična posledica razvoja novih tehnologij, v katerih so bannerji narejeni (npr. Flashu) in načinov njihovega prikazovanja (pop-up-i), s katerimi postaja tovrstno oglaševanje agresivnejše in za uporabnike včasih tudi zelo moteče.

Ne glede na nekatere negativne učinke tovrstnega oglaševanja pa ta lahko izdatno pripomore k veliko bolj usmerjenemu marketingu storitev oz. produktov ter večji prepoznavnosti (brand image) vašega podjetja. Bolj kot je spletna stran izpostavljena, večja verjetnost je, da bomo povečali prodajo, kar je konec koncev eden glavnih ciljev vsakega podjetja.

Lahko se uporablja za različne namene, in sicer za pospeševanje prodaje produktov in storitev, promocijo novih, povečevanje prepoznavnosti podjetja (image brand) in predvajanje določenega sporočila specifični cilji skupini uporabnikov, skratka za končno komuniciranje.

Dober dizajn (skupaj s pametnim ciljanjem) vam lahko pomaga pri doseganju lepih rezultatov. Upoštevajte ključna načela oblikovanja, da ustvarite najboljše oglase, ki jih lahko:

  • Najboljši način za strukturiranje prikaznega banner oglasa je, da najbolj poudarite svojo vrednost ponudbe in CTA .
  • Izberite preprosto barvno paleto, ki ustreza vaši blagovni znamki in tržnim ciljem.
  • Ko gre za tipografijo, sestavite hierarhijo, da zagotovite, da bodo najpomembnejše informacije izstopale.
  • Splošna zasnova vaših prikaznih oglasov naj bo preprosta.
  • In na koncu se odločite za unikatne slike, ki bodo pritegnile pozornost uporabnika.

Oglejte si svoje obstoječe prikazne oglase. Ali se držijo teh načel oblikovanja? Ali potrebujejo prenovo, da dobite boljši CTR?

Če imate glede oglaševanja z bannerji kakršnokoli vprašanje, smo na voljo na naslovu blog@spletnik.si.

Uspešno,
Spletnik

5/5 - (1 vote)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.