Warning: Error while sending QUERY packet. PID=20311 in /home/spletnik/web/spletnik.si/public_html/blog/wp-includes/wp-db.php on line 2033
Kako izboljšati CTR vaše Google Ads kampanje - Spletnik Blog

To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kako izboljšati CTR vaše Google Ads kampanje

kako izboljšati ctr google oglasov

Številni Google oglaševalci se še vedno ne zavedajo pomembnosti dobrega CTR. Ste tudi vi med njimi? Ob pregledu Google Ads kampanje preprosto preskočite to metriko z besedami, da pač ne veste zakaj uporabniki ne klikajo toliko? Niste edini.

Slaba novica je, da na tak način izgubljate velik bazen potencialnih strank in hkrati brezsramno trošite svoj oglaševalski proračun. Dobra novica pa je, da vam bomo v nadaljevanju tega članka mi zaupali kako CTR vaših oglaševalskih kampanj lahko enostavno izboljšate.

Kaj je CTR in zakaj je tako pomemben?

“Click-through rate” ali krajše CTR predstavlja eno bistvenih metrik uspešnosti in relevantnosti vaše oglaševalske kampanje. Dobimo ga tako, da delimo število klikov, ki jih je prejel vaš oglas, s številom vseh prikazov oglasa. V praksi bi pomenilo, da je vaš CTR 5%, v primeru, da je oglas s 100 prikazi rezultiral 5 klikov.

CTR ali click through rate je pomembna metrika v spletnem oglaševanju

Na dolgi rok dober CTR PPC marketingu prinaša dobro oceno kakovosti oglasov, dobra ocena kakovosti pa vašim oglasom posledično poveča delež prikazov in prinaša nižjo ceno na klik. Visok delež prikazov vam poleg večjega obiska in posledično večjega števila konverzij prinaša še eno logično posledico. Večkrat, ko uporabnik vidi vaš oglas in posledično obišče vašo spletno stran/trgovino, bolj jasno postaja Googlu, da je vaš oglas dober/relevanten in da vašo spletno stran/trgovino lahko izstreli v organske višave.

Kdaj je CTR sploh dober?

Dober CTR je pogosto nekaj relativnega in je odvisen od številnih dejavnikov:

CTR glede na oglaševano industrijo

Oglejmo si praktičen primer. Ob nakupu stanovanja si vzamemo čas in preklikamo na stotine nepremičninskih ponudb in oglasov. Enako je tudi pri najemu turističnih namestitev – običajno si ogledamo številne, preden rezerviramo nam sanjsko hotelsko sobo ali apartma. Tudi privlačne fotografije in besedne obljube o sanjskosti destinacije pripomorejo k višjemu CTR. Obratno je značilno za ecommerce industrijo, kjer Google oglaševalci bijejo borbo s številnimi konkurenti in skušajo ujeti uporabnike spleta v fazi nakupnega namena. Zatorej, ne primerjajte se z oglaševalci izven vaše industrije.

Oglasi na spletu tekmujejo za prikaz pravim iskalcem

CTR glede na format oglasa

Google prikazni oglasi se lahko pojavljajo v različnih formatih in posledično pozicijah. Vsak format ima drugačne CTR predispozicije, zato je pomembno, da jih ne enačimo. Logično je, da velikost oglasa in lociranost na vrhnjem ali osrednjem delu spletne strani prinašata višji CTR.

CTR glede na prikazno in iskalno omrežje

Povprečen CTR v iskalnem omrežju za leto 2020 naj bi znašal okrog 3%, se pa, kot že rečeno, razlikuje glede na industrijo. Wordstream poroča o aktualnih podatkih povprečnega CTR v posamezni industriji. Prikazni oglasi imajo običajno nižji CTR (okrog 0,45%), zato najprej nikoli ne pozabite preveriti za kateri tip oglasnega omrežja gre.

Recept za dober CTR

Dobro načrtovani spletni oglasi lahkoimajo visok ctr

Dober CTR se ne zgodi slučajno in nikakor ni posledica višjih sil. Dober CTR je odvisen od številnih dejavnikov, ki izrišejo jasno sliko o oglaševalcu in v oglas vloženi količini časa ter znanja. Pa si poglejmo kaj vse lahko vaš CTR konkretno izboljša:

Izboljšajte svojo oceno kakovosti (ang. Quality Score)

Google na podlagi ocene kakovosti vaših oglasov definira pozicijo vašega oglasa in s tem ključno vpliva na vaš CTR. Kaj torej narediti, da bo ocena kakovosti karseda visoka? Premišljeno izbirajte ključne besede, spišite privlačne oglasne tekste in uporabnikom ponudite relevantne vsebine na pristajalnih straneh.

Izberite ustrezne ključne besede (ang. Keywords)

Izbira pravih ključnih besed spada med najpomembnejše kriterije za dobro oglaševalsko kampanjo. Prevelika količina naključno izbranih ključnih besed lahko vašo oglaševalsko kampanjo “zaduši”, premajhna količina pa ji ne dovoli, da le-ta dokončno razvije svoj potencial. Prav zato je pomembno, da ključne besede že v samem štartu oblikujemo v manjše podskupine, vezane na določeno temo, podskupine pa grupiramo v večje skupine, jim določimo primerne oglase, dodamo smiselno pristajalno stran in tako tvorimo primerno hierarhijo.

Uporabljajte razširitve Google oglasov (ang. Extensions)

Z dodajanjem razširitev Google oglasov lahko uporabnikom na izjemno enostaven način ponudimo ključne informacije o svojem poslu:

  • Lokacijska razširitev: izpostavimo naslov svojega podjetja ali poslovne enote in po želji dodamo delovni čas, fotografije svojega posla in zemljevid lokacije
  • “Callout” razširitev: s to razširitvijo izpostavimo ključne informacije, ki našemu poslu dajejo neko dodano vrednost (npr. 24/7 podpora, brezplačna dostava, garancija na zadovoljstvo itd.)
  • Klicna razširitev: z njo oglasom dodate vašo telefonsko številko in uporabnikom omogočite, da preko klicnega gumba enostavno stopijo v kontakt z vašim podjetjem
  • Razširitev s povezavami do spletnega mesta ali “sitelink” razširitev: s pomočjo te razširitve lahko oglasu dodate povezave do pomembnih podstrani, ki vsebujejo bodisi ključne informacije, ki jih želite izpostaviti, bodisi vam pomembne kontaktne obrazce
  • Cenovna razširitev: s to razširitvijo ponudnikom v oglasu enostavno predstavite svoje izdelke/storitve in njihove cene
  • “Structured snippet” razširitev: s to razširitvijo lahko izpostavite ključne informacije o svoji dejavnosti, na primer storitve, ki jih opravljate, kateri so izdelki, ki jih prodajate, katere študijske programe izvajate in podobno.

Uporabljajte negativne ključne besede (ang. Negative Keywords)

Se vaši oglasi prikažejo ob vpisu irelevantnih iskalnih poizvedb? Vsak izkušen oglaševalec ve, da taka situacija prinaša manj klikov oglasa. Da bi se temu scenariju izognili je priporočljiva uporaba negativnih ključnih besed, ki oglasu preprečujejo, da se ob neprimernih iskalnih poizvedbah ne prikazuje.

Uporabljajte odzivne oglase v iskalnem omrežju (ang. Responsive Search Ads)

Google potrjuje, da odzivni iskalni oglasi prinašajo od 5% do 15% višji CTR, kot klasični iskalni oglasi. Številne kombinacije naslovov in opisov Googlu omogočajo, da enostavneje najde idealno kombinacijo, ki bo generirala klike. Vsekakor vam predlagamo, da zapisano preizkusite tudi sami.

“Content is king”

Verjetno ste že večkrat slišali ta rek, tudi mi smo o njem že pisali (članek “5 korakov do kvalitetnih vsebin”). Ustrezne oglasne vsebine so najboljši možen način, da pritegnete potencialne stranke in tako zvišate vaš CTR. V oglasne tekste tako lahko vključite čustvene sprožilce, poskusite ustvariti strah pred zamujenim in vse skupaj začinite s primernim pozivom k dejanju. Poleg privlačnih besed pa nikakor ne pozabite na slovnično pravilnost in nezavajajoče vsebine.

testiranje oglasov omogoča boljši ctr

Testirajte, testirajte, testirajte!

Da je vztrajnost lepa čednost velja tudi pri Google oglaševanju. Že izkušenim Google oglaševalcem se pogosto zatakne pri višini CTR, za začetnike v Google oglaševanju pa visok CTR pogosto predstavlja nepoznan teren. Zato vam priporočamo, da znotraj vaše kampanje testirate v nedogled. Noben Google Ads priročnik vam ne more nadomestiti oglaševalske kilometrine.

Zaključek

Verjetno ste do tukaj že ugotovili, da pridobiti visok CTR z Google oglaševanjem ni vedno tako enostavno. Dobršna mera samokritičnosti je vedno dobrodošla, zato vam predlagamo, da poiščete šibke točke vaših Google kampanj in jih s pomočjo tega članka poskusite izboljšati. Vztrajnost bo zagotovo obrodila sadove, v primeru, da potrebujete brezplačen in popolnoma neobvezujoč nasvet o Google oglaševanju, pa vam predlagamo, da kontaktirate naše Google strokovnjake. Pokličite nas na 01/600-99-30 ali pa nam pišite na info@spletnik.si in z veseljem vam bomo pomagali.

Uspešno!

Članek je bil prvič objavljen 31. marca 2015, nazadnje posodobljen 10. junija 2020.

Copyright © 2020 Spletnik . Vse pravice pridržane