Posodobljeno 04. 05. 2023
V tem članku bomo govorili o pravilni izbiri ključnih besed za Google Ads oglaševalsko kampanjo. Gre namreč za najbolj pomemben del oglaševanja, ki je lahko ločnica med izjemno uspešno ali slabo kampanjo.
Prevečkrat namreč opažamo Google oglaševalske račune, kjer so ključne besede določene povsem napačno, zaradi česar se oglaševalski proračun dobesedno meče skozi okno.
Ključne besede v Google Ads računu so vsi izrazi, ki jih v sklopu oglaševanja zakupimo, ter tako povzročimo smiselno pojavljanje Google oglasa med rezultati v iskalniku.
Če že izvajate Google Ads oglaševanje ali pa to nameravate, vam bo ta članek zagotovo koristil. Razkrivamo namreč natančne napotke za izbiro in optimizacijo ključnih besed, da vam bodo prinašale relavanten obisk na spletno stran, ob tem pa željena povpraševanja oziroma nakupe.
Kazalo
Kaj so ključne besede in zakaj so pomembne?
V Google oglaševanju se vse vrti okoli kjučnih besed. Ko uporabljate Google ali kateri koli drug iskalnik, v iskalno polje vnesete iskalni izraz, da najdete, kar iščete. Google vam nato vrne rezultate (oglase in organske), ki ustrezajo vašemu iskalnemu terminu.
Na drugi strani pa imamo ključne besede, ki jih lahko v sklopu Google Ads oglaševanja zakupimo, da tako na določen iskalni izraz v iskalniku sprožimo smiselno pojavljanje vaših oglasov.
Sedaj verjetno že veste, zakaj so ključne besede tako pomembne?
Ob napačno izbranih ključnih besedah, se lahko vaš oglas pojavi za nesmiselne iskalne izraze.
V spodnjem primeru lahko vidite, da sem v iskalnik vpisal iskalni izraz “montaža kuhinje ljubljana”, pri čemer sem na 1. mestu našel oglas za spletno trgovino Mömax, ki mi ponuja izris kuhinje.
Tak oglas zagotovo ne bo upešen – namreč iskal sem montažo, dobil sem izris, zato si poglejmo, kako se lahko vi takim napakam izognete in tako oglaševalski proračun porabite smiselno.
Kako izbrati ključne besede?
Izbira ključnih besed mora biti dobro premišljena. Ni skrivnost, da si v Spletniku za pripravo določenih oglaševalskih kampanj vzamemo tudi po več ur, da res dobro začrtamo prvi seznam ključnih besed, ki jih v nadaljevanju dopolnjujemo in optimiziramo.
Ste še popoln začetnik? Preverite naš celosten vodič za Google oglaševanje – kako se ga pravilno lotiti?
Da je ta seznam res natančen, si pomagamo z različnimi orodji (Google Keyword planner, Ahrefs), z Google iskalnikom, dobro preučimo spletno stran, da nam res nič ne uide.
Enako lahko storite tudi vi – poglejmo kako!
Uporabite Google Keyword planner
Orodje Google Keyword planner je orodj v sklopu Google Ads oglaševalske platforme, ki nam omogoča izbiro ključnih besed.
Orodje je še posebej uporabno ker:
✅ nam ob vsaki izbrani ključni besedi pove točno količino mesečnega iskanja,
✅ izvemo trend iskanja za določeno besedo,
✅ nam predlaga sorodne in podobne ključne besede,
✅ predstavi nam okvirno ceno na klik in še veliko več.
Uporaba orodja je sicer sila enostavna.
Prijavite se v https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/ in klikite na “discover new keywords”.
Nato vam predlagamo, da v iskalnik začnete vpisovati ključne besede, ki se vam zdijo najbolj primerne in nato kliknite “get results”.
Orodje vam bo vrnilo seznam besed (najpre vaše in pod njimi še predloge orodja Google Keyword planner), ob tem pa količino povprečnega mesečnega iskanja, trend iskanja, konkurenčnost besede itd.
Besede si lahko dodate “v plan” oz. si jih shranite in s tem pripravite za kreacijo Google kampanje tako, da:
- kliknete na kljukico ob besedi,
- poimenujete ime oglasne skupine,
- določite ujemanje (o tipih ujemanja bomo govorilu v nadaljevanju članka)
- in nato besede dodate v plan.
V naslednjem videu smo v sklopu Spletnik Akademije že govorili o orodjih za izbiro ključnih besed – takrat s fokusom na ključne besede SEO optimizacije, pa vendar vam predlagam, da si spodnji video pogledate, saj se orodja za SEO ali Google ključne besede skoraj ne razlikujejo.
Razmišljajte kot stranka
Ko izbirate seznam ključnih besed, se morate vedno vprašati “kaj bi lahko potencialna stranka vtipkala v Google, da bi iskala moj produkt / storitev”.
Ljudje namreč iščejo produkte po blagovnih znamkah, glede na lokacijo, primerjajo produkte med sabo, iščejo po forumih, iščejo cenik, primerjajo cene, itd.
Ne pozabite torej na ključne besede vezano na:
- ponudbo,
- ceno,
- blagovno znamko in/ali firmo.
Cilj pri izbiri ključnih je ta, da zajamemo povsem vse relavantna iskanja uporabnikov in se ob tem izognemo vsem iskanjem, za katere vemo, da nam ne bodo prinesla željenih povpraševanj / nakupov.
Natančno targetirajte svojo ponudbo
Izogibajte se uporabi izrazov ali besed, ki so preveč splošne.
Naj vas ne zamika dodati ključne besede, ki niso povezane z vašo ponudbo, vendar ustvarjajo veliko prometa.
Če npr. prodajate sončna očala, v seznam ključnih besed nikakor ne dodajte besedo “očala”, saj je preveč splošna – pripeljala vam bo veliko obiska na stran, prodaje ne bo, oglaševanje se vam ne bo izplačalo.
Stopnje ujemanja ključnih besed
Vrste ujemanja ključnih besed narekujejo, kako natančno se mora ključna beseda ujemati z iskalno poizvedbo uporabnika, da se oglas lahko pojavi med rezulrtati isklalnika.
Uporabimo lahko npr. široko ujemanje, da oglas prikažete pri več različnih iskanjih uporabnikov, lahko pa uporabite natančno ujemanje, da se osredotočite na specifična iskanja uporabnikov.
V članku na Google podpornem portalu so tipi ujemanja izjemno pregledno predstavljeni:
Široko ujemanje
Široko ujemanje ključnih besed je pomembno že zato, ker je privzeta nastavitev v Ads sistemu. Največkrat ljudje ob izbiri ključnih besed določijo široko ujemanje nevede, zaradi česar se oglasi pojavljajo na vse sorodne in podobne teme izbrane besede.
Če naprimer uporabite široko ujemanje pri ključni besedi oz. frazi »zdrava prehrana«, se bo vaš oglas prikazal takrat ko bo uporabnik v iskalnik vnesel »zdrava prehrana«, »pestra prehrana« in »zdrava narava«.
NASVET: Dodajanje zelo podobnih ključnih besed, kot sta »rdeč avto« in »avto rdeč«, vam odsvetujemo, saj bi se z obema iskanjema ujemala samo ena ključna beseda. Vseeno pa s tem ne boste vplivali na stroške ali na uspešnost. Primer: Ključni besedi s širokim ujemanjem »rdeč avto« in »avto rdeč« bosta prepoznani kot podvojitvi, sistem pa bo uporabil tisto z višjo oceno uvrstitve oglasa.
Frazno ujemanje
S fraznim ujemanjem, ki prikazuje oglase samo pri iskanjih, ki vključujejo vaš izdelek ali storitev, lahko dosežete več iskanj kot z natančnim ujemanjem in manj iskanj kot s širokim ujemanjem.
Recimo, da ste ključnim besedam dodali frazno ujemanje »selitvene storitve iz Ljubljane v Maribor«. S fraznim ujemanjem se lahko vaši oglasi prikažejo, ko uporabnik išče »ugodne selitvene storitve iz Ljubljane v Maribor« ali »selitvene storitve za podjetja iz Ljubljane v Maribor«.
Vrstni red besed (in dodaten poudarek na ugodnih selitvah ali selitvah za podjetja) ne bo vplival na prikaz vašega oglasa, saj je jasno, da je pomen ključne besede zajet v iskanju – uporabnik potrebuje selitveno storitev za isto relacijo.
Če pa uporabnik išče »selitvene storitve iz Maribora v Ljubljano«, frazno ujemanje prepozna, da pomen ključne besede ni več ohranjen, zato se vaši oglasi ne bodo prikazovali.
Pri fraznem ujemanju je uporabnikov vrstni red besed pomemben samo, če se spremeni nameravani pomen ključne besede.
POMEMBNO: Če želite besedam določiti frazno ujemanje, naj imajo na začetku in na koncu fraze narekovaj, npr. “teniški copati”.
Natančno ujemanje
Natančno ujemanje vam omogoča največ nadzora nad tem, kdo vidi vaš oglas, vendar doseže manj iskanj kot frazno in široko ujemanje. Tako lahko dosežete samo uporabnike, ki iščejo stvari z enakim pomenom kot vaše ključne besede, vključno če:
- oo oseba napačno črkovala besedo,
- če bo beseda v drugačni množinski obliki (ednina, množina),
- četudi bo beseda imela drugačen koren,
- ali pa bo drugače okrajšana oziroma
- naglašena.
Če uporabniki vnesejo iskalno poizvedbo »tekaški copati« ali »copati za tek«, še vedno iščejo isti izdelek – tekaške copate.
Ključne besede z natančnim ujemanjem vam omogočajo, da se povežete z uporabniki, ki iščejo vaše podjetje, ne glede na manjše razlike v načinu iskanja. Tako vam ni treba ustvariti obsežnih seznamov ključnih besed, da bi dosegli te stranke.
POMEMBNO: za natančno ujemanje morate na začetek in konec besedne zveza dodati oglate oklepaje (na primer [tekaški copati]).
Negativne ključne besede
Negativne besede o tudi izjemno pomembne, saj z njimi omejimo prikazovanje oglasov na določene ključne besede.
Recimo, da se lotite Google Ads kampanje kjer označite besedo “brezplačno” kot negativno ključno besedo. To pomeni, da se oglas ne bo prikazoval v kombinaciji z iskalno frazo “brezplačno”.
Negativne besede moramo nenehno spremljati in jih dopolnjevati.
Namreč v sklopu oglaševanja, vam bo Google Ads pokazal vse iskalne termine (search terms), pod katerimi se je prikazal vaš oglas.
Če menite, da se je oglas pojavil za kakšno od besed, za katero nikakor ne pričakujemo, da bi na stran prišla vaša potencialna stranka, potem besedo dodajte na seznam nagativnih:
Konkretna navodila za dodajanje ključnih besed
Besede boste v Google Ads kampanjo lahko dodali skozi Google Keyword planner po naslednjih korakih:
- Kliknite na “discover new Keywords”
- Vpišete prve ključne besede, ki se vam zdijo smiselne za Google Ads kampanjo
- Kliknite na “get results”
- Na seznamu predlogov izberete ključne besede
- Pojavi se vam moder pas, kjer določite ime oglasne skupine, določite ujemanje besed in nado dodate besede v plan z gumbom “add keywords”
- V levem meniju kliknirte na “saved keywords”, kjer pregledate končen seznam ključnih besed in s kliom “create campaign”
- Pojavi se vam okno, kjer vpišite ime kampanje, ki jo kreirate in doličite dnevni budget, ki ga boste namenili za Google Ads oglaševanje.
- Da ustvarite kampanjo in začnete z oglaševanjem je naslednji korak kreacija oglasov – ustvarite jih z gumbom “create ads”.
V kolikor imate Google oglaševalski račun že ustvarjen, kampanje ustvarjene, oglasne skupine določene, potem lahko ključne besede v oglaševalski račun dodate tudi ročno.
Nenehna optimizacija ključnih besed
Za konec pa najbolj pomemben del, ki je lahko razlika med izvrstno, profitabilno kampanjo in nekvalitetno – tako, ki vam le pobira denar.
V kolikor želite imeti vaš denar “pod kontrolo”, je nujno potrebno seznam besed namreč nenehno nadzirati in dopolnjevati (v Spletniku to delamo dnevno oz. vsaj vsakih nekaj dni).
Prvo kar je vredno izpostaviti je strategija ujemanja ključnih besed.
Predlagamo vam, da na začetku ustvarite kampanjo, kjer imate vključene različne tipe ujemanja, tudi dovolj besed s širokim ujemanjem, da lahko tako spremljate s katerimi iskalnimi izrazi vse ljudje iščejo vašo ponudbo.
V Google Ads oglaševalskemu računu se bo ta seznam besed pojavil pod zavihkom “search terms”. Za vsako besedo pretehtajte, če je smiselna za vas in iz njih izkuščite:
- negativne besede (če se je oglas pojavil pod nesmiselno besedo, jo označite kot “negativno”, da za njo več ne boste porabljali oglaševalskih sredstev po nepotrebnem)
- ali pa jo dodate na seznam ključnih besed (z bolj ozkim ujemajem, npr. frazno oz. natančno ujemanje)
Zapomite si – vsakič, ko se vaš oglas pojavi za nesmiselno ključno besedo, uporabnik pa na ta oglas klikne, ste nekaj centov zapravili popolnoma po nepotrebnem. Če nad kampanjo nimatre nadzora, se ti centi kmalu lahko spremenijo v evre. Prevečkrat smo videli kampanje, kjer se je na tak način več 100€ vsak mesec porabilo po nepotrenem.
Zaključek
Verjamem, da izbira ključnih besed sedaj ne bo več težko opravilo. Namreč ni skrivnost, da si Google Ads kampanjo lahko postavite sami (vidite, da izbor besed ni “raketna znanost”), se pa morate zavedati, da vodenje Google Ads kampanje zahteva veliko vašega časa, predvsem pa odgovornost, da sredstva porabite optimalno.
V kolikor tega časa nimate, smo tukaj za vas, da vaša marketinška sredstva oplemenitimo.
Srečno!
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023