Posodobljeno 11. 04. 2024
Sprehajate se po internetu, preverjate uvrstitev vaše spletne strani, gledate kaj počne konkurenca,…in kar naenkrat vas zadane!
Zazdelo se vam je, da ste na neki drugi spletni strani našli nekaj zelo podobnega vašim vsebinam. Pogledate malo bližje….in glej ga zlomka, nekdo je vsebino prekopiral z vaše spletne strani ali drugače, nekdo vam je ukradel vašo lastnino in se zdaj z njo važi pred svojimi potencialnimi kupci! Ta nekdo, si je celo dovolil objaviti vašo vsebino na svoji spletni strani brez vašega dovoljenja in kar je najhuje, možno je da zaradi tega, (preko vašega hrbta) tudi profitira. Če se mu že ne povečuje prodaja, pa zagotovo vaša vsebina pripomore k boljši uvrstitvi njegove spletne strani v iskalnikih, kar na dolgi rok pomeni, da je možno, da vas tam tudi prehiti, če vas že ni. Ali ne bi bilo ironično, če bi konkurent čez čas postal bolj uspešen od vas, ravno zaradi vašega truda, vaših člankov, vaših nasvetov, torej vašega znoja, ki ste ga prelili, da ste končno nekaj dosegli?
Huje od tega je lahko to, da se zaradi podvojene vsebine, Google odloči da iz indeksa izključi vašo spletno stran in ne spletne strani lopova, ki je želel na hitro zaslužiti na račun drugih. To pa bi bila katastrofa, ki je nažalost tudi možna, saj Google na sprašuje čigavo je kaj.
Kraja vsebine spletne strani ali kar celotne spletne strani se dogaja še pogosteje, kot bi lahko kdo sploh pomislil. Temu se reče kršitev avtorskih pravic. Kaj torej storiti, da se lastnika spletne strani, kjer se nahaja sporna vsebina, prisili, da jo ta brezpogojno umakne? Kakšne so lahko posledice.
1. Najprej poiščite domnevno kopirano spletno vsebino na spletni strani, ki je v prekršku.
– V Google vpišite naslov vašega članka, kakšen stavek iz vsebine ali pa vašo domeno, če vas je morebiti kdo dodal kot vir, na katerega pa ne linka.
– Sicer obstaja spletna stran Copyscape.com, ki ugotovi ali se vsebina vaše spletne strani nahaja še na kakšnem drugem URL naslovu, vendar je za slovenske spletne strani to zaenkrat še premalo učinkovito orodje.
– Poiščete lahko tudi slike. Če v Googlu izberete Iskanje slik in vpišete ime slike (npr. slika.jpg), se bodo prikazale slike in pa URL naslovi, kjer naj bi se ta nahajala.
2. Najdite lastnika spletne strani, na kateri se nahaja kopirana vsebina.
– Poiščite kontaktne podatke na spletni strani, e-mail, telefon, naslov.
– Če jih ne najdete, v brskalnik vpišite http://who.is in tam potem v okence vpišite domeno spletne strani, na kateri ste našli ukradeno vsebino. Tako boste prišli do podjetja, ki je lastnik te domene. Pa če se podjetje še tako želi skriti!
3. Kontaktirajte lastnika spletne strani.
– Vaš prvi kontakt z lastnikom spletne strani, ki naj bi “ukradel” vašo vsebino, naj bo vljuden vendar formalen. V e-mailu ga obvestite o kršitvi avtorskih pravic in zahtevajte popoln umik sporne vsebine.
– Pri tem navedite tudi podrobnosti kršitve in na lep način pojasnite, kaj bodo morebitne posledice, če ta vsebina ne bo umaknjena.
– Bodite vljudni. Namreč lastnik spletne strani ni nujno, da se tega zaveda. Lahko da mu spletno stran ureja nekdo drug ali pa je lastnik še tako zelen, da se sploh še ne zaveda, da se tega ne počne. Nikoli se ne ve.
– Ponavadi je eno sporočilo dovolj, da se vsebina potem tudi umakne. Vsi se namreč zavedajo posledic, ki lahko nastanejo zaradi kraje intelektualne lastnine.
4. Če vsebina ni umaknjena, kontaktirajte podjetje, ki temu podjetju (ki je ukradlo vsebine) omogoča strežniški prostor.
– Podjetja, ki ponujajo strežniški prostor, imajo namreč to moč, da imajo pravico od svojih naročnikov zahtevati, da umaknejo sporne ilegalne vsebine. Torej lahko posredujejo pri reševanju problema, kar se je izkazalo tudi že v praksi.
– Enake podatke kot ste jih posredovali podjetju, ki od vas kopira, pošljite tudi temu podjetju, na katerega strežniškem prostoru gostuje sporna spletna stran. Torej ponudniku hostinga/gostovanja.
– V večini primerov to podjetje nato umakne ne samo vsebin, temveč kar celotno spletno stran.
5. Glede na to, da se zna zgoditi, da se bo prekopirana vsebina pojavila tudi v Googlovem indeksu, pritožbo pošljite tudi Googlu.
– Google naredi enostavno stvar pri takšnih primerih. Popolnoma odstrani ali zablokira dostop do sporne vsebine. V drugih besedah, povezave odstrani iz svojih seznamov, vključno z domeno, na kateri se nahaja ta sporna vsebina. Za takšne spletne strani potem ni več upanja, da se bodo še kdaj pojavile visoko. Poleg tega, ker je Google glede tega zelo strog, se zna zgoditi, da se ime podjetja pojavi na t.i. črni listi, kjer ga potem lahko vidijo tudi ostala podjetja.
– Če ste res v takšni situaciji, potem si lahko podrobneje, kaj je potrebno dati Googlu, preberete na tej lokaciji:http://www.google.com/dmca.html
Zakaj takšna tematika?
Pred nekaj dnevi, so nam z našega bloga, na katerem se trenutno nahajate, ukradli 17 člankov. Zaradi občutka ponosa in časti, seveda imena tega podjetja ne bom omenjal (če vas res zanima mi pišite), vendar lahko rečem le to, da so izbrali napačno žrtev.
Naš Blog ima že preko 230 člankov, ki smo jih napisali lastnoročno, z lastnim znojem in lastnim razmišljanjem. Če se gre nekdo spletni marketing, pri tem pa ne upošteva osnovnih načel in pravil, si tudi ne zasluži biti del našega prostora. Še huje je to, da je teh 17 člankov podjetje objavilo tudi v svojem RSS-u, kar pomeni, da so se naši članki pojavljali še podrugod (tako sem jih tudi zasledil). No, vse bi bilo super, če bi članki linkali na naš blog (blog.spletnik.si), tako pa so linkali na spletno stran, ki nam je ukradla sporne vsebine in oni pač niso bili pravi naslov za avtorje. To pa je že bilo preveč! Reagirali smo tako smo postopek opisali zgoraj in vse skupaj predali našemu odvetniku, ki bo stvar reševal dalje.
Upam, da vas bo naša izkušnja naučila, da se zavedate vaše vsebine, ki ni kar nekaj kar ste napisali v 5 minutah, temveč je to vaše avtorsko delo. Glede na to, da stalno ponavljam, da je vsebina “kralj” spletne strani, se je proti takšnim novodobnim lopovom potrebno zaščititi.
Če imate glede tega še kakšno vprašanje ali pa mislite, da se vam godi enako, nas kontaktirajte preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali pokličite preko telefona 080 33 39., ob delavnikih, od 9. do 17. ure.
Uroš Bogdanović
Vodja Spletnik marketinga