Komentarji, všečki, ocene. Ali jih sploh imeti na spletni trgovini?

Apr 4, 2016
Apr 4, 2016

Ko se lotite postavljanja spletne trgovine, je seveda vaš glavni cilj, da bo uporabniku prijazna, da bo imela kratko nakupno pot, bo pregledna in v nadaljevanju na neki način prinesla čim boljše rezultate. V ta namen kmalu na spletno trgovino začnemo dodajati modul za ocene izdelkov, možnosti komentiranja izdelka, povezavo do Facebooka in “like” gumb pri izdelku, modul za primerjavo izdelkov, možnost dodajanja zaznamka … itd. Kaj od tega sploh deluje? Je res potrebno dodajati vse mogoče module in možnosti na spletno trgovino, da bo ta uspešna in uporabniku prijazna?

Odgovor je “NE”!

Realnost v Sloveniji je drugačna

Najprej poglejte iz svoje perspektive – kolikokrat ste že v spletni trgovini oddali komentar na izdelek, ga konstruktivno ocenili ali pa izdelek delili z drugimi na Facebook-u? Sklepam, da bo vaš odgovor “skoraj nikoli”. Na Slovenskem trgu lahko opazimo nekoliko drugačno obnašanje potrošnikov na spletni trgovini – kljub temu, da čedalje več uporabljamo spletno trgovino za nakupovanje, smo še vedno pod Evropskim povprečjem. Slovenci ne zaupamo še toliko spletnim trgovinam, sploh ker se je nekje 25% (od tistih, ki splet redno uporabljajo) že srečalo s prevaro na spletu. Do tujih spletnih trgovin smo še nezaupljivi, drugačno pa je tudi obnašanje v sami spletni trgovini. Če v tujini potrošniki ocenjujejo izdelke, so dejavni na spletni trgovini, pišejo komentarje in delijo izdelek med prijatelji (če jim je seveda všeč), v Sloveniji temu ni tako.

Kaj “DA” in kaj “NE”, na spletni trgovini?

Četudi smo sedaj ugotovili, da povezava do socialnih medijev na spletni trgovini morda ne deluje, da ljudje ne komentiramo izdelkov, ne ocenjujemo … pa so določeni dodatki za vas vseeno pomembni! Kaj torej deluje, na spletni trgovini?
Ponovno – predstavljajte si, da vi nakupujete na spletni trgovini. Kaj bi radi videli? Kakšno oceno ima izdelek? Bi radi delili izdelek med prijatelji? Bi radi prebrali komentarje izdelka in izkušnje drugih kupcev?
Dejstvo je, da bi vsi potrošniki radi prebrali konstruktiven komentar nekoga, ki je izdelek že kupil, le redko pa ga napišemo sami. Po tem takem, na spletni trgovini (na produktni strani) ne pozabite na naslednje dodatke / module:

  1. ocenjevanje izdelka
  2. komentiranje izdelka
  3. primerjanje izdelka (samo, če imate vse izdelke odlično tehnično speceficirane)
  4. modul z dodatnimi artikli (“upsell”),
  5. modul s povezanimi artikli („related products“) in
  6. navzkrižna prodaja (“cross sell”). Več o vseh modulih na spletni trgovini, si lahko preberete TUKAJ.

spletna trgovina, spletne trgovine, shop123
In kaj na spletni trgovini ne učinkuje, kot bi si želeli? Povezava do socialnih omrežij je eden od modulov, ki ne pomaga k direktni prodaji, zato na produktni strani sploh ni pomemben. Ste mislili, da se boste s tem kar avtomatsko sami promovirali na Facebooku – nikakor! V vsakem primeru je za vas najbolje, da ste (alternativa socialnim vtičnikom) dejavni na Facebooku, pišete redne objave, kdaj pa kdaj objavite kakšen zanimiv izdelek in takrat imate nekaj realnih možnosti, da bodo ljudje vaše objave delili naprej, če le boste pisali kvalitetno in zanimivo.
Bi ljudem plačali, da oddajo komentar?
Slovenski spletni trgovski center Mimovrste, je pred leti vsak nov komentar na spletni trgovini nagradil z dvemi evri (2 €). Se zdi nemogoče? Po našem mnenju je šlo za najbolj pametno investicijo.
Treba se je zavedati, da so komentarji in opisi izdelka s strani kupca nekaj, čemur potrošniki zaupamo. Velika večina ljudi vedno pogledamo komentarje izdelka, saj predstavljajo neko realno sliko izdelka in ravno to bo v nadaljevanju glavni faktor za nakup oziroma odločitev. Zaključek – Na spletni trgovini potrebujete komentarje svojih kupcev! Potrebujete oceno izdelkov!
Kako si zagotoviti komentarje izdelkov?
Poleg tega, da vsak napisani komentar nagradite (bodisi z bonusom ob naslednjem nakupu, oblikujete skupino “VIP” kupcev, …), si lahko pomagate tudi s pošiljanjem e-novic. Ljudje včasih pozabimo na pisanje komentarjev in ocen, ko izdelek že kupimo – zato jih spomnimo z e-pošto kakšen teden po odposlani pošiljki in našega kupca tako prosimo, naj nam poda povratno informacijo. Primer:  “Ker bi si želeli še izboljšati vašo nakupovalno izkušnjo nas zanima, kako ste bili zadovoljni z izdelkom xx, ki ste ga naročili pred tednom dni?”
Komentar bo ogromno pripomogel k nakupni odločitvi, je pa res, da to zahteva nekaj vašega časa. Naredite vse, da bo imel:

  • vaš sleherni izdelek dovolj kvaliteten opis,
  • konstruktivne komentarje,
  • lepe in realne slike,
  • da bo gumb “dodaj v košarico” jasno viden,
  • nakupni proces kratek,
  • sama spletna trgovina mora biti prilagojena tablicam in telefonom
  • in pri tem pazite na preglednost spletne trgovine – testirajte nakupni proces!

To je tisto, kar šteje! Zato vam predlagam, da se ne ozirate na tuje spletne trgovine in na svojo stran dodajate vse možne module in vtičnike ter nato upati, da bo prodaja kar tekla, oziroma da vse deluje. Lahko nas pokličete na 080 3339, izpolnite kontaktni obrazec ali pa nam pišite na info@spletnik.si. Svetovali vam bomo pri dodatkih na spletni trgovini, vam pomagali vzpostaviti merjenje in na spletno trgovino pripeljali kupce.
Uspešen nastop na spletu vam želim,
Matjaž Sedlar
 

5/5 - (1 vote)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.