Meta podatki – kaj so in kako vplivajo na SEO?

Nov 29, 2022
Nov 29, 2022

Meta podatki so majhni delčki kode, ki povedo iskalnikom (npr. Google) pomembne informacije o vaši spletni strani – npr. kako naj se prikaže vašim obiskovalcem in kako naj izgleda v Googlovih zadetkih.

Čisto vsaka stran ima svoje meta podatke, ki pa so vidni le v ozadnju – natančneje v HTML kodi.

Poznamo več vrst meta podatkov. Iz vidika SEO optimizacije je naslednjih 5 najbolj pomembnih:

V nadaljevanju bomo vsakega na kratko tudi opisali in razložili zaradi česa so pomembni za SEO.

Meta naslov

Naslovna oznaka oz. meta naslov je ena prvih stvari, ki jih uporabniki opazijo med zadetki na Googlu. Tu gre za naslov vaše podstrani, ki pa ponuja predogled za vsebino, ki se nahaja na spletni strani (ko nekdo klikne na vaš zadetek).

Meta naslov primer

Naslovi so ključnega pomena, saj uporabnikom omogočijo hiter vpogled v vašo vsebino in zakaj je pomemben za njihovo poizvedbo.

Meta naslov je po besedah Googla pogosto tisti primarni faktor, ki se uporablja za odločitev, kateri rezultat klikniti. Zato je zelo pomembno, da za svojo spletno mesto uporabljate visokokakovostne naslove.

Vaša naslovna oznaka ni samo za vaše obiskovalce, ampak tudi za iskalnike, ki odkrijejo vašo vsebino. Zato morate jasnost združiti s kontekstom, da zagotovite, da je vaš naslov smiselen tako za obiskovalce, kot tudi Googlove robotke.

Ključna točka: Bodite pozorni na naslovne oznake, bodite jasni in opisni.

Meta opis

Meta opis je praktično enako pomemben kot naslovna oznaka. Če je naslovna oznaka naslov, ki se pojavi na vrhu rezultata iskanja, je meta opis tisti delček besedila, ki se prikaže pod njim.

Meta opis - primer

Meta opis mora zagotoviti natančen opis vsebine vaše strani. V praksi je to tisti element, ki določa, ali bodo uporabniki kliknili na vašo stran. Posledično je zato izjemno pomembni pomembno, da porabite čas tudi za optimizacijo meta opisa.

Na tej točki je potrebno omeniti, da meta opisi pa niso neposreden dejavnik rangiranja na iskalnikih. Google pravi: “Čeprav včasih uporabljamo meta opise za prikaz obogatenih rezultatov, še vedno ne uporabljamo metaoznake opisa pri svojem razvrščanju.”

Ključna točka: pametno uporabite svoj meta opis in izkoristite priložnost, da zagotovite čim več podrobnosti o svoji vsebini. Naj bo ta tekst privlačen, jedrnat in relevanten.

Robots

Metaoznaka robots (na kratko “meta roboti”) obvešča iskalnike, katere strani na vašem spletnem mestu naj bodo indeksirane.

Ta meta oznaka ima podoben namen kot robots.txt – običajno se uporablja za preprečevanje indeksiranja posameznih strani iskalniku, medtem ko pa robots.txt lahko prepreči indeksiranje celotnega mesta ali dela mesta.

Metaoznaka robots, ki Googlovem pajkom/robotkom naroči, naj ne indeksira strani ali sledi kakršni koli povezavi na njej, bi v ozadnju spletne strani (v HTML kodi) bila zapisana takole:

<meta name=”robots” content=”noindex, nofollow” />

V kolikor pa bi želeli obratno – torej da Google indeksira in sledi povezavam na vaši strani, pa bi oznaka izgledala nekako tako:

<meta name=”robots” content=”index, follow” />

Oznako Robots lahko najdemo v sekciji glave (ang. head) vaše spletne strani. Pa si poglejmo ta delček kode na Spletnikovi strani:

meta oznaka robots

Ne skrbite – tudi če ne dodate metaoznake robots, bodo pajki že po “privzetih nastavitvah” indeksirali in sledili vaši strani.

Ključna točka: Uporabite metaoznako robots, da zagotovite, da Googlovi iskalni pajki lahko dostopajo in obdelajo vsako stran tako, kot želite.

Charset (nabor znakov)

Metaoznaka nabora znakov (ang. charset) nastavi kodiranje znakov za spletno stran. Z drugimi besedami – ta oznaka brskalniku pove, kako naj bo prikazano besedilo na vaši spletni strani.

Trenutno obstaja na stotine različnih naborov znakov. Ne bomo se spuščali v specifike, da se zadeve na komplicirajo preveč . Kar rabite vedeti na tej točki je to, da sta sledeča dva nabora znakov najpogostejša:

UTF-8 – kodiranje znakov za Unicode;
ISO-8859-1 – Kodiranje znakov za latinico.

Zakaj je ta meta oznaka sploh pomembna? Zato, ker uporaba neprimernega nabora znakov (ang. Charset-a) lahko vodi v to, da se nekateri znaki ne prokazujejo pravilno. Poglejmo si primer izbranega napačnega charseta:

primer-napačnega-charseta
Na označenem mestu bi moralo pisati “won’t”, vendar obstoječi charset ne zazna apostrofa in da neke svoje znake

Težave z oblikovanjem znakov lahko vodijo v slabšo uporabniško izkušnjo in tudi povzročijo, da so vaše strani videti neprofesionalne ali “zlomljeno”.

To lahko povzroči težave v sklopu SEO optimizacije, kot so:

  • Obiskovalci niso pripravljeni deliti vašo spletno stran
  • Visoka stopnja obiskov ene strani, nizek čas na strani in nizek čas zadrževanja.
  • Iskalniki ne razumejo vaše vsebine.

V praksi pa zadeve niso tako grozne, kakor se morda po prebranem besedilu zdijo. Razen če je vaša stran resno “poškodovana” zaradi težav z naborom znakov (kar je malo verjetno) bo vpliv te meta oznake minimalen.

Ključna točka: Google priporoča uporabo Unicode/UTF-8, kjer je to mogoče.

Viewport

Poglejmo prvo osnove – Viewport je uporabniku vidno območje spletne strani. To je del, ki ga lahko vidite iz svoje naprave ali monitorja.

Meta oznaka Viewport torej poskrbi, da je stran dobro prikazana na vseh napravah (mobilnih telefonih, tablicah, računalnikih in celo večjih zaslonih). Na kratko: vidno polje igra pomembno vlogo pri oblikovanju odzivnih in mobilnim napravam prijaznih spletnih mest.

Viewport je pomemben sestavni del odzivnega dizajna spletne spletne strani, ki pa lahko zagotovi tudi nekatere prednosti pri delovanju spletnega mesta. Google navaja, da “prisotnost meta oznake Viewport nakazuje, da je stran prijazna do mobilnih naprav.” To je pomembno, ker Google od leta 2015 mobilnem prijazne spletne strani uvršča višje v rezultatih mobilnega iskanja.

Poglejmo si razliko med spletno stranjo z in brez meta oznake Viewport, če bi si jo ogledali na mobilni napravi:

Primer spletnega mesta z in brez viewport meta oznake

Veliko ljudje hitro pritisne na gumb za nazaj, ko se namizna različica strani naloži na mobilni napravi. Takšen pogled je namreč kar nadležen, pa tudi otežuje branje. To lahko Googlu pošlje negativne signale ki povedo, da je na vaši strani nekaj nezaželenega. Posledično bo vaša stran uvrščena slabše na Googlu.

Ključna točka: Uporabite meta oznako Viewport na vseh vaših podstraneh.

Zaključek

Meta oznake niso zapletne, a so istočano zelo pomembne iz vidika SEO optimizacije. Lahko vam pomagajo izboljšati uporabniško izkušnjo in pravilno prikazati vse vaše informacije.

To lahko prispeva k večji avtoriteti, izboljšani prisotnosti pri iskanju in s tem višji uvrstitvi na Googlu. Razumevanje zgornjih petih meta oznak bi moralo zadostovati, da preprečite morebitne pomembne napake pri SEO.

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.