Posodobljeno 11. 04. 2024
Če redno prebirate naše in moje članke, veste, da sem v prejšnjem že zlila nekaj vode na današnji mlin. Ker je področje psihologije široko, sem našla tudi 4 skrivnostne psihološke trike za bolj učinkovito oglaševanje in prodajo. Prejšnjič sem psihološki vidik vključila v samo spletno stran, danes pa vam zadevo predstavljam iz drugega zornega kota. Je pa res, da vam ne zagotavljam, da boste s temi triki več prodali, a vseeno berite naprej. Mogoče pa vam bo vendarle uspelo.
Dejstvo je, da ves čas vsi nekaj prodajamo. Prodaja je lahko velikega ali malega formata, lahko gre za več milijonsko vilo ali sveže ulovljene ribe. Vsi pa imamo isti cilj, prodati čim več. Tako ribič kot nepremičninski agent. In vsi mi. Zato pa se mi je ta del marketinga zdel tako zanimiv, da sedaj pišem tudi za vas.
No, za začetek pa vam zaupam še eno skrivnost. Triki, ki vam jih razkrivam danes niso ravno skrivnost. Obstajajo že od leta 1984, razkril pa jih je Dr. Robert Cialdini. Opisani so v njegovi knjigi Psihologija prepričevanja.
Sami boste trike hitro spoznali, saj so uporabljeni povsod, kjer je prisotno oglaševanje. Ob enem pa se boste naučili, kako jih uporabiti sami, kar je namen tega poučnega članka danes.
1. Trik: Vzajemnost
Vzajemnost deluje preprosto. Nekomu podarite nekaj kar je brezplačno. Ta oseba bo kaj hitro začutila, da vam mora nekaj vrniti, v zameno. Gre za močen princip, o tem ni dvoma.
Uporaba vzajemnosti v marketinškem svetu deluje preprosto. Ko nekomu podarite nekaj brezplačno, se bo stranka odzvala tako, da bo nekaj kupila. Kar spomnite se primera iz svojega življenja, sigurno ste tudi sami že odreagirali tako. Če vam dam primer iz mojega življenja. Nič kolikokrat se je že zgodilo, a sem kupila revijo, ki je imela v kompletu brezplačen proizvod. Ste med nami tudi vi?
Skrivnost se skriva v ustvarjanju nečesa, kar ima dodano vrednost za bodočega kupca, vendar brez stroškov. Brezplačna informacija je dober primer. Tako tudi brezplačen produkt ali storitev.
Veliko podjetji se tega že zaveda. Med drugim ta trik uporabljamo tudi, saj vam ravno v tem času omogočimo brezplačno analizo spletne strani.
2. Trik: Pomanjkanje
Pomanjkanje je nekaj, kar bi z lahkoto uvrstili v marketinški slovar. Trik bi lahko imenovali tudi omejene zaloge, omejena serija, omejena izdaja.
S tem trikom ljudem damo občutek, a je to njihova zadnja možnost, da opravijo nakup. Hkrati pa izdelkom/storitvam dvignemo vrednost, saj imamo na razpolago omejeno serijo. Sami ste se sigurno že znašli v tej poziciji in izdelek kupili.
3. Trik: Zaveza
Zaveza nam omogoča, da potencialnega kupca spravimo še bližje k cilju, da bo nekaj kupil pri nas. Dober način za to je zahteva po brezplačnih informacijah, saj tako kupca že privedemo do točke, ko je pripravljen na neki način z nami sodelovati. Vsi pa vem, da prvi korak vodi k drugemu… zato je prav, da razmislite o teh korakih, ko imate namen prodati določen produkt ali storitev. Poleg brezplačnih informacij lahko ta trik uporabite tudi z anketo, brezplačnim priročnikom, analizo. Veliko je prijemov, potrebno je le malo domišljije in motivacije, da se prodaje tokrat lotite drugače. Pred kratkim sem zasledila dober trik. Na neki spletni strani so imeli nagradno igro, glavna nagrada je bil prenosni računalnik. In ker sem seveda želela poizkusit srečo sem se odločila, da bom sodelovala. Pustila sem jim svoje ime in email naslov. In kaj se je zgodilo naslednje jutro? Dodali so me na njihovo listo za e-novice, in mail celo naslovili z mojim imenom. Super trik, ki ji je več kot očitno uspel. Jaz sem se zavezala, da želim nov prenosnik, oni pa dobili mojo pozornost. Verjamem, da me bodo še obveščali o njihovih novostih, akcijah…
Torej, uporabite tudi vi ta psihološki trik pri oglaševanju. Ne poizkušajte za vsako ceno napisati ogasa, ki pridaja. Uporabite anketo, brezplačno informacijo ali nagradno igro, da si pridobite zaupanje potencialnih kupcev. Naj naredijo prvi korak sami, drugega pa jim narekujte vi. Vredno je poizkusiti.
4. Trik: Avtoriteta
Navadni ljudje raje kupijo nekaj, kar uporabljajo tudi slavni, pomembni ljudje. Dostikrat se najbrž zgodi, da so znani uporabljeni le za reklamo, a oglaševalcev trik uspe. Ko vidimo znane obraze na reklamnih tablah, televiziji, izdelku bolj zaupamo. Tako je, vsi smo iz istega testa. In če slavna oseba uporablja to kremo, sem prepričana, da je res dobra. Pa je res? Stvar presoje. Sigurno nas pripravijo vsaj do tega, da stvar probamo. In učinek je dosežen. Večja kot je avtoriteta osebe, bolj učinkovito bo marketinško sporočilo.
Kako uporabiti principe avtoritete v praksi? Poizkušajte dobiti znano osebo, priti v kontakt z njo in ji ponuditi sodelovanje. V naši mali državici to n bo težko, zvezd pa tudi ni tako veliko, da se ne bi mogli odločiti katero bi. Če ste pozorni na oglaševanje okoli sebe, v medijih zaznavamo predvsem dve osebi, ki sta podpisani povsod. Ena je ženskega spola in druga moškega. O imenih ne bom govorila, ni profesionalno. In verjemite ali ne, tudi mene so prepričali, da grem in kupim izdelek. Ha, pa smo res vsi krvavi pod kožo.
Nikoli pa si ne dovolite, da uporabite lažne znane obraze oz. da brez dovoljenja omenite znano osebo. Naredili si boste več škoda kot koristi.
Tako. Pa smo spet na koncu. moram priznati, da sem se tudi sama našla v vseh teh trikih, hkrati pa so dobra iztočnica za nadaljnjo komunikacijo z našimi strankami. Tudi vi vzemite oglaševanje v svoje roke in poizkusite vsaj enega izmed trikov. Ne bo vam žal. Dejstvo je, da smo vsi le ljudje in se s psihološkega vidika vsi vedemo enako. Mladi, stari, znani, bolj znani in malo bolj znani.
Srečno!
Andreja Ogrinc,
Spletnik marketing