Načrtovanje ciljev – Prvi korak h kočnemu uspehu!

Jan 13, 2010
Jan 13, 2010

Posodobljeno 11. 04. 2024

Glede na to, da smo že zabredli v leto 2010, je zdaj mogoče pravi čas, da skupaj z nami malo „prevetrite“ svoj online posel. Saj veste, leto bo zopet hitro mimo in morda boste ravno zaradi tega že v začetku leta v prednosti pred vašimi konkurenti. Imate kaj na zalogi za leto 2010? Načrtujete kakšno novo storitev ali izdelek? Ste si že postavili nove cilje, ki jih boste poskušali doseči ali preseči? … Delate sploh kaj na tem?
Postavljanje ciljev niso samo neke dobre ideje, ki se jih zavedamo in na njih skozi čas tudi pozabimo. To je, če seveda želite postati uspešni, proces, ki mora postati stalnica v vašem poslovodenju. Zanimivo je, da je med cilji „v glavi“ in cilji, ki jih zapišemo na papir gromozanska razlika. Če bi vas sedaj vprašal, kaj načrtujete za letošnje leto, stavim da bi vas večina lažje odgovorila v živo, kot pa to napisala na papir in te cilje še bolj podrobno definirala. Načrtovanje ciljev vključuje tri stvari: Razmišljanje o ciljih, želja za dosego cilja  in usmeritev proti ciljem. Brez vsega tega, bo spraviti posel na višji nivo, vse prej kot mačji kašelj.
Začnite z razmišljanjem o ciljih. Naredite seznam petih, najbolj uspešnih projektov zadnjega leta, petih najmanj uspešnih projektov in petih takšnih, ki bi si jih želeli uresničiti, če bi vam sedaj denar padel z neba.
Ko boste enkrat izdelali seznam, ga še bolj razčlenite in opravite analizo. Vprašajte se: Kaj je tisto, zaradi česar ste bili do sedaj z vašim poslom uspešni? Je to zaupanje vaših kupcev, vrsta projekta, proces trženja ali produkt sam? Kaj narediti, da se temu doda še ena dodana vrednost?
Kaj je tisto, kar je povzročalo težave pri najmanj uspešnih projektih? Ste predolgo odlašali, ste si zadali več, kot lahko prežvečite, niste dobro raziskali možnosti, morda sploh niste ciljali pravih kupcev? Potrebno se je vprašati. Kaj narediti, da se to popravi? Je ena šola dovolj?
Zakaj so vaši sanjski projekti tako sanjski? Samo in izključno zaradi denarja? Ali vključujejo tudi osebno zadovoljstvo, pomagajo drugim da uspejo ali pa vas k njim vleče zaradi dejstva, da delate le na svojem produktu in se ne ukvarjate s strankami? Ugotovite kateri so tisti skupni dejavniki, ki so vključeni tako v projektih, ki jih radi izvajate, kot tudi v tistih, ki prinašajo denar.
Nato razmislite o vaših željah za dosego ciljev. Česa si želite? Kakšni so vaši finančni cilji v naslednjem letu? Razdelite obdobje po mesecih, tednih… Ugotovite katerih projektov se morate lotiti, da bi zaslužili denar. So vaše cene postavljene dovolj visoko, da vam prinašajo želeni prihodek in ali so postavljene dovolj nizko, da vaši kupci še vedno dobijo dobro vrednost za svoj denar? Določite nekaj vmesnega, neko čarobno število, ki omogoča zaslužek, v času, ki ga imate seveda na voljo za vaš posel.
In končno… v cilje se je potrebno usmeriti. Kakšne korake boste naredili, da jih boste dosegli?
Kaj lahko zato naredite vsak teden ali vsak dan? Izdelajte si koledar zadolžitev. En dan ahko namenite za pisanje vsebine za vašo spletno stran, drugi dan lahko razvijate nov produkt in tretji dan namenite iskanju novih kontaktov. Ključ do uspeha so torej na papir napisani cilji v letošnjem letu. Izdelajte si načrt, razmišljajte o ciljih in že samo s tem boste naredili nekaj zelo dobrega za vaš posel.
Želim vam veliko uspehov!
Uroš Bogdanović
Vodja Spletnik marketinga

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran