Posodobljeno 11. 04. 2024
Ugotavljam, da se zadnje čase pojavlja velika težnja po tem, da bi delali nekaj novega, nekaj svojega, da bi se torej končno lahko rešili dosedanje službe in začeli s svojim poslom. Med vami je verjetno dosti takšnih, ki ste že razmišljali o tem, pa se je nato stvar ustavila, ker ste se ali ustrašili dejstva, da ustanavljanje lastnega podjetja zahteva čas, ali pa vam problem dela konkurenca, ki se pojavlja v isti tržni niši.
Poglejmo, kaj je potrebno, da s tem ne odkrijete še enega problema, temveč da samostojno pot razumete kot veliko priložnost.
Zgodovina 20. stoletja je polna prečudovitih primerov ustvarjalcev tržnih niš. Tako namreč imenujemo tiste, ki so se spomnili nekaj novega, inovativnega, kar jih je seveda tudi pripeljalo na vrh družbene lestvice. Če ne po denarju, pa po slavi. Američani v tem primeru govorijo o Walt Disneyu, ki je kljub zlomu borze konec dvajsetih in drugi svetovni vojni “preživel” s svojimi risankami. Pri nas bi izpostavil recimo brata Avsenik, ki sta ne le ustvarila nov stil narodnozabavne glasbe, temveč ga tudi uspešno spromovirala izven naših meja.
Tržna niša pa ni le nekaj, s čemer vas bo poznala cela Slovenija, temveč je to lahko že nekaj, kar sami radi počnete in bi to želeli predstaviti morebitnim somišljenikom oz. tistim, ki to, kar radi počnete, potrebujejo za zadovoljitev lastnih potreb. Seveda tržna niša ni niša, če se na istem področju pojavlja že množica konkurentov, temveč se tržna niša ravno zato imenuje niša, ker naj bi to bila stvar, o kateri še ni bila rečena zadnja beseda in še čaka na nekoga, ki jo bo dorekel, nadgradil in izpopolnil za trg, na katerem se želi pojaviti.
Kaj je torej potrebno, da z vašo idejo uspete kljub morebitni konkurenci? Oglejmo si nekaj korakov.
1. Najprej določite edinstvene potrebe. Ponujate produkt ali storitev, ki sta nova ali pa ravno takšna, da veste, da ju potrošniki najbolj potrebujejo? Ste določili ciljni trg, za katerega veste, da ga bo to zanimalo in ali je ta vaš produkt ali storitev sploh relevantna za trg v letu 2010? Npr. inovacija oz. nagradnja nalivnega peresa, v današnjem času računalnikov, verjetno ne bi padla ravno na plodna tla.
2. Testirajte vaš trg. Preverite konkurenco in ugotovite, kaj nameravajo oni. Kakšno sporočilo podajajo, kakšni so njihovi oglasi, kakšne so brošure? Če konkurenca že obstaja, to še ne pomeni, da dela dobro. Morda so se morebitni konkurentje zadovoljili ravno s tem dejstvom, da so na nekem trgu edini in kot takšni se ponavadi malo “zasedijo” in pozabijo na to, da bo kmalu nekdo priletel s še boljšo rešitvijo. To ste lahko v tem primeru tudi vi.
Po drugi strani, če konkurenca ne obstaja, mora testiranje biti še toliko bolj intenzivno, saj se je morda nekdo pred vami že opekel in ravno zato ni nadaljeval v tem poslu.
3. Uporabite “osebni branding” ali osebno znamčenje. O tem smo pisali prejšnji teden in verjamem, da ste že razmišljali v tej smeri. Da boste boljši od morebitne konkurence, se je potrebno maksimalno približati vašim kupcem, tudi osebno če je potrebno. V tej smeri lahko ustvarite lastni blog, na katerega dodajate lastna razmišljanja, članke, nasvete, itd… Hitra pot do osebne predstavitve sta tudi Facebook ali Twitter. Uporabite torej socialne medije in portale, kjer lahko vaše podjetje in vašo “novo” rešitev predstavite na različne načine, različnim vrstam kupcev. Blog ali profil lahko navežete na vašo spletno stran in tako bo tudi spletna stran s pomočjo t.i. povratnih povezav pridobila pri uvrstitvi v iskalnikih.
Čeprav je na internetu zbrano že veliko informacij, boste pri promociji vaše tržne niše zagotovo potrebovali pomoč strokovnjakov.
Nihče izmed nas ni tako multisposoben, da bi obvladal tako svoj posel, kot tudi vodenje knjig, popravljanje avta, izdelavo spletne strani in poleg tega še gradil hiše. Kot banalni primer.
Pri nas smo strokovnjaki za rešitve na internetu in nikoli se ne bi spustili v recimo tiskanje brošur ali postavljanje jumbo plakatov, ker bomo za to raje najeli strokovnjake, ki bodo to storitev izvedli do perfekcije.
Po drugi strani, bolj kot boste poznali procese, ki so potrebni za vzpostavitev nekega posla, bolj boste uspešni od konkurentov.
Če vam omenim še en lep primer.
Prijatelj Mitja mi je zadnjič potožil, da išče službo in da se boji da je ne bo našel v razmeroma kratkem času. Glede na to, da je to oseba, ki ima neke višje cilje, sem ga vprašal kaj zna. V čem je torej najboljši? Ugotovila sva, da odlično obvlada računalnik in izdelavo ter dodelavo profesionalnega videa. In to je nekaj, kar bi ga tudi veselilo. Glede na dejstvo, da je to kombinacija dveh stvari, ki jih obvlada manj ljudi, kot pa recimo zamenjati gumo na avtu, je to seveda že prednost in morda njegova priložnost, ki pa bi jo bilo potrebno še dodelati in opremiti z nečim, kar bi zadovoljilo trenutne potrebe podjetij, ki si recimo želijo izdelati predstavitveni video za svojo spletno stran.
Z internetom in “razpršenostjo” znanj, se vsak dan ustvari veliko tržnih niš. In kljub temu, da je v Sloveniji veliko izdelovalcev lesenih miz, se zagotovo lahko najde način, kako biti še boljši od vseh, ki že obstajajo na trgu. Več kot je konkurentov težje je, vendar vedno obstaja še nek manevrski prostor, ki pa ga ostali ne zaznajo zaradi pomanjkanja znanja na področjih, ki so lahko njihovi storitvi komplementarne.
V vsakem primeru, če začutite, da bi lahko v vaši dejavnosti, kjer ste zaposleni ali pa vam ta dejavnost nudi določeno zadovoljstvo, lahko pokazali več od vaše konkurence, ne odlašajte temveč razmislite le o tem, katere partnerje si boste izbrali in kdaj boste pričeli. Najhuje je namreč to, da po nekaj letih rečete: “Joj, pa sem vedel, da bi lahko…in kaj bi do sedaj že vse lahko naredil oz. prodal, če bi takrat štartal!”
Poiščite torej tržno nišo, s katero boste lahko delali to kar vas veseli, na način, kot bi ga vi želeli kot vaš kupec.
Če imate idejo, ki bi jo želeli uresničiti, manjka pa vam tista odločnost oz. znanje, ki sta potrebna za čimmanjše stroške in čimbolj kvalitetno ponudbo, predstavite idejo pravim ljudem, morda pa stvar pade na plodna tla tudi pri njih in vam bodo pri tem želeli pomagati.
Veliko uspeha vam želim!
Uroš Bogdanović
Vodja Spletnik marketinga