Posodobljeno 16. 12. 2022
Ste podjetje, ki ugotavlja in išče načine kako izboljšati svoj marketinški nastop? Se sprašujete, katera vrsta oglaševanja bi bila za vašo dejavnost najbolj primerna? Da se lotite tega na pravilen način, je dobro prvo razjasniti namen in cilj oglaševanja. Pod oglaševanje spada vsaka plačana neosebna oblika predstavljanja podjetja, promocije, izdelkov ali storitev, ki jo plača oglaševalec, torej podjetje. Za učinkovito oglaševalsko akcijo ali kampanjo ni potrebna le velika mera ustvarjalnosti. Opraviti je treba marketinško raziskavo, ki pomaga določiti pričakovano prodajo in ustvariti učinkovit medijski načrt. Glavni cilj oglaševanja je, da s svojo obliko in sporočilom pritegne ciljno občinstvo in obenem da močan pečat ter občutek o produktu. Vendar, če sami nimamo dovolj znanja ali izkušenih sodelavcev, ki bi nam pri tem pomagali, bomo zagotovo potrebovali podporo pri oblikovanju in izvajanju svoje tržne strategije. Na tej točki vam lahko priskočijo na pomoč različne digitalne in oglaševalske agencije, ki nudijo paleto storitev za vaše oglaševalske cilje. Glede na to, kje se nahaja vaš ciljni trg (ali ti berejo časopis, gledajo TV ali pa so večino časa na spletu) izberete agencijo, ki je specializirana za eno ali več od teh področij. V tem članku bomo opredelili delo in namen teh agencij pojasnili razliko in vam pomagali pri odločitvi, katera možnost bi bila za vas najbolj optimalna.
Kazalo
Kaj sploh je oglaševalska agencija?
Delovanje in storitve oglaševalskih agencij je odlično opisano s prispodobo dela krojača. Krojač izbira surovine, poišče ustrezne niti, razreže blago v želeni obliki, ga zašije in dostavi kupcu. Tako tudi oglaševalska agencija ustvari oglase, načrtuje, kako, kdaj in kje naj bodo dostavljeni in jih preda stranki. Oglaševalske agencije se torej ukvarjajo s tržnim komuniciranjem in v okviru te dejavnosti za naročnika izpeljejo celotno ali delno oglaševalsko akcijo. Običajno so specializirana za ves proces: medijsko načrtovanje, kreativno zasnovo, izvedbo, zakup oglasnega prostora, nadzor nad akcijami ter izdelava poročila uspešnosti. Primarna dejavnost teh agencij je, da za naročnika proizvajajo material in ga tudi umestijo v ustrezen (tradicionalen) medij.
Storitve oglaševalskih agencij
Oglaševalske oz. marketinške agencije se v svojem jedru delovanja poslužujejo tradicionalnega oziroma klasičnega trženja. To zajema bolj tradicionalne medije kot je “papir” oziroma različne tiskovine, TV in radijski oglasi.
Storitve, ki jih nudijo oglaševalske agencije so lahko v različnem obsegu. Izpostavljamo najbolj pogoste in za njih značilne:
- Oblikovanje in izdelava različnih tiskovin kot so koledarji, vabila, oblikovanje oglasov za časopise, jumbo plakat ipd.
- kreiranje, upravljanje in zaščita blagovnih znamk
- grafično oblikovanje (upravljanje celostne grafične podobe podjetij, blagovnih znamk ali recimo embalaže produktov)
- storitve tiskanja za različne medije (avtografika), potisk embalaž itd.
- PR, strateška komuniciranja in odnosi z javnostmi
- snovanje poslovnih, marketinških in prodajnih strategij ter upravljanje tržnih procesov
- snemanje, oblikovanje in montaža TV ali radijskega oglasa,
- organizacija dogodkov, sejemska postavitev ipd.
Kljub temu, da še vedno predstavlja klasično trženje bistvo tovrstnih agencij, pa mnoge njih sledijo razvoju in trendom ter so v svojo glavno dejavnost integrirale storitve spletnega marketinga.
Razmislite tudi o digitalni agenciji
Sedaj ste ugotovili, da je oglaševalska agencija specializirana bolj za celostno in klasično trženje. To pride v poštev, kadar se vaša ciljna publika nahaja na bolj tradicionalnih medijih kot je radio, TV, razni časopisi ipd. Kdaj in kje pride v poštev digitalna agencija? Najenostavnejši odgovor bi bil, da takrat, ko je vaše podjetje orientirano na splet – oz. želite, da bi to postalo. Torej, če je – ali pa želite da bi bilo – vaše spletno mesto, spletna trgovina, družbena omrežja ali vsi navedeni kanali vaš glavni način za pridobivanje strank in ustvarjanje prodaje, vam digitalni marketing (ter spletno trženje) lahko prineseta želene rezultate. Prednost digitalnih agencij v primerjavi s klasičnimi oglaševalskimi agencijami so zagotovo večje izkušnje ter znanje o izdelavi digitalnih strategij za različne spletne kanale ali platforme.
Storitve digitalnih agencij
Običajno ponujajo raznoliko paleto storitev in rešitev na področju digitalnega marketinga. Odlično dopolnjujejo delo klasičnih oglaševalskih agencij, s tem ko ponujajo vrsto specifičnih spletnih rešitev za podjetja ali organizacije.
Za boljše razumevanje delovanja teh agencij, si poglejmo kakšne so običajne spletne storitve in rešitve, ki jih ponujajo marketinške agencije:
- oglaševanje (Google Ads oglaševanje, Facebook/Instagram oglaševanje, LinkedIn, YouTube itd.)
- upravljanje/oglaševanje na družbenih omrežjih
- analize (ključnih besed, spletnih strani ali trgovin, družbenih medijev…)
- izdelava strategije (nastop na družbenih medijev, iskalnikih – Google…)
- izdelava spletnih strani, spletnih trgovin ali aplikacij
- e-mail marketing (e-novice)
- video produkcija
- SEO optimizacija spletnih strani
- vsebinski, inbound marketing
Kdaj je smiselno izbrati digitalno agencijo?
Takrat, ko imate specifičen marketinški izziv kot je recimo: postavitev spletne trgovine ali optimizacija spletne strani, oglaševanje na Facebook-u ali Googlu, postavitev ali izboljšanje digitalne strategije ipd. Digitalna agencija je najboljša izbira tudi v primeru, da v spletno oglaševanje vlagate veliko denarja (že ali pa nameravate), saj lahko iz vašega vložka res iztrži maksimum. Digitalna agencija ima na dosegu roke vso potrebno tehnologijo in znanje digitalnega marketinga, ki ga lahko prenaša na vaše zaposlene in vodi specifične digitalne marketinške aktivnosti.
Katero agencijo izbrati za vaše podjetje?
Prava oglaševalska ali digitalna agencija bo z analizo, razumevanjem vaše dejavnosti in ciljnega trga, sestavila svojo strategijo delovanja, ki bo v prid razvoju in rasti vašega podjetja. Za agencijo se odločite na podlagi obsega vašega delovanja, ciljev in želenih rezultatov. V kolikor ste že sami ugotovili, da vam klasični marketing (oglasi v revijah, plakatih, TV ipd.) daje želene ali boljše rezultate, je vredno razmisliti o sodelovanju z oglaševalsko agencijo, ki vas lahko na teh medijih primerno podpre in usmerja. V primeru, da se vaš posel razvija in cilja uporabnike na spletu, je digitalna agencija za vas pravi naslov, saj bo pospešila in izboljšala digitalni marketinški nastop vašega podjetja. Večje, kot pa je vaše podjetje, večja bo tudi potreba po kombinaciji oglaševalske in digitalne agencije, da res maksimalno pokrijete vse vaše marketinške kanale.
Če želite izvedeti več o tem, kako lahko z boljšim digitalnim nastopom vašega podjetja na spletu pomagamo tudi vam, nam pišite na blog@spletnik.si za nasvet ali nam pošljite povpraševanje.
Uspešno,
Spletnik
- 8 načinov za izboljšanje Facebook oglasov in vpogled v oglase konkurence - 20. 11. 2024
- Učinkovitost offline marketinga v kombinaciji z online marketingom - 13. 11. 2024
- 91 nasvetov za optimizacijo pristajalne strani - 23. 10. 2024