Omejitve oglaševanja na Googlu

Jan 26, 2022
Jan 26, 2022

Posodobljeno 23. 03. 2023

Google Ads in oglaševanje na družbenih omrežjih so običajna izbira za podjetja, ki želijo povečati prepoznavnost blagovne znamke, razširiti svoj doseg in povečati število konverzij.

Toda kaj se zgodi, če želite na Googlu ali družbenih medijih promovirati prepovedane izdelke? V mislih imamo naraščajoči seznam različnih izdelkov in storitev, ki jih prepovedujejo tako Google kot glavni kanali družbenih medijev. V situaciji, kjer imate določene omejitve s strani “oglaševalskih velikanov” morate biti malo ustvarjalni in razmisliti tudi o drugih opcijah plačljive ali neplačljive promocije.

V nadaljevanju članka se zato poglobimo v sfere Google Ads/Google AdWords oglaševanja ter družbenih omrežij in podrobneje spoznamo vse omejitve ter kako jih lahko premagate. Izpostavljamo tudi alternativne strategije spletnega ter klasičnega marketinga za vse tiste, ki boste morali pogledati dlje od Googla in pristopiti k stvari na malo bolj ustvarjalen način.

Google Ads oglaševanje

Google oglaševanje z zakupom ključnih besed

Koncept Google oglaševanja z zakupom ključnih besed (ki je del digitalnega oglaševanja) omogoča vsem podjetjem (ne glede na velikost in število zaposlenih), da po celem svetu oglašujejo svoje produkte, storitve, aplikacije in spletne strani na prvi strani Google iskalnika in na vseh ostalih omrežjih, ki so del Googlove mreže.

Glavni namen Google oglaševanja je to, da pomaga podjetjem, da dosežejo obstoječe in potencialne stranke, torej svoje občinstvo.

Google si želi, da imamo uporabniki interneta čim bolj varno in pozitivno izkušnjo ob tem kakšne oglase vidimo. Ves čas skrbno pregledujejo novosti in spremembe, ki se tičejo spletnih trendov in praks, različnih industrij, norm in regulacij. In kot rezultat so ustvarili seznam pravil, ki se tičejo vseh vrst promocije v sklopu Google oglaševanja.

Google zahteva, da se vsi oglaševalci držijo vseh pravil in regulacij v sklopu Googlove politike, ki je v celoti opisana na tej povezavi: Politika Google oglaševanja.

Tako digitalne agencije kot oglaševalci morajo biti seznanjeni z vsemi pravili in uredbami, ki zajemajo spletno oglaševanje in s tem prikazovanje oglasov. Kadar Google odkrije vsebino oglasa, ki ni v skladu z njihovo politiko, oglas blokira in v kolikor se sporna vsebina ponavlja – tudi po opozorilu s strani Googla, obstaja možnost, da oglaševanje ne bo več možno. In slednjega si zagotovo ne želite.

Ključne besede

Google Ads (Google AdWords) omejitve ter prepovedi

Google si želi, da so oglasi uporabni, raznoliki, relevantni in varni za ljudi, ki so jim prikazani na celotnem Google omrežju. In v sklopu te politike je prepovedano:

• zlonamerni oglasi, spletne strani in aplikacije

• oglasi, ki oglašujejo spletne strani, ki imajo nizko vrednost za uporabnika, ki mu je oglas prikazan in je njegov glavni namen samo povečanje obiska na spletni strani

• oglaševanje podjetij, ki želijo pridobiti nepošteno prednost na dražbi oglasov

Celotna njihova politika je ustvarjena zato, da ščiti kakovostno uporabniško izkušnjo. Zato so zgradili sistem za nadzorovanje in postopke za preprečevanje oglasov, ki ne dosegajo teh visokih standardov. (slikovne oglase pregledujejo ročno, Google Ads/Google Adwords sistem zavrne ključne besede, ki niso v skladu s politiko…) Vse poizkuse kršitev jemljejo resno, saj si želijo, da vsi, ki uporabljajo Google omrežje za oglaševanje, igrajo pošteno igro. In pravila so za vse enaka. Ne glede na to kako veliko podjetje in s kakšnimi budgeti zakupuje oglasni prostor širom Googlovega omrežja.

Vsebine za odrasle

Google omejuje uporabo oglasov, ki promovirajo naslednje vrste zabave za odrasle. In ne, skoraj nemogoče je to politiko obiti tako, da bi jih prelisičili. Vsebina za odrasle vključuje:

• zabave za odrasle (zunaj interneta)

• pripomočki za odrasle

• oglaševanje zmenkarij

• seksualno usmerjeni oglasi

• slike, ki vključujejo golo kožo ali goloto

Pri oglaševanju vsebin za odrasle je torej prepovedano/onemogočeno oglaševanje vseh vsebin kar se tiče striptiz klubov, spolnih pripomočkov, revij za odrasle, izdelkov za boljšo spolnost, strani za zmenkarije in človeških modelov v kočljivih držah. Zelo so striktni tudi pri vsebini, ki kakorkoli nagovarja mladostnike, sploh v dejanja brez privolitve staršev ali skrbnikov.

Vsebina za odrasle

Alkoholne pijače

Google omejuje oglaševanje alkoholnih pijač in pijač, ki spominjajo na alkoholne. Pri oglaševanju alkohola ne smete uporabiti nič od naštetega:

• kršitev veljavnih zakonov in industrijskih standardov za katerekoli lokacije oglaševanja

• ciljanje posameznikov pod omejeno starostjo za uporabo in nakup alkoholnih pijač

• sporočanje, da pitje alkoholnih pijač izboljša socialno, seksualno, profesionalno, intelektualno in športno življenje posameznika

• prikazovanje prekomernega pitja alkohola prikazuje v pozitivni luči

• zdravstvene in terapevtske koristi pitja alkohola

• prikazovanje prekomernega popivanja v pozitvni luči… torej vsa oglasna sporočila, ki se kakor koli dotikajo alkoholnih pijač in promocije le tega

• Med take vsebine so umestili:

• pivo, žganje, žgane pijače, šampanjec, vino, brezalkoholno pivo, brezalkoholno pivo, destilirane žgane pijače …

Med prepovedano vsebino pa najdemo tudi avtorsko zaščiteno vsebino, vsebino, povezano z igrami na srečo, vsebino povezano z zdravstveno oskrbo, politično vsebino in vsebino o blagovnih znamkah.

Oglaševanje alkoholnih pijač

Kaj je prepovedano in kaj dovoljeno na družbenih omrežjih?

Večini naslednjih izdelkov je dovoljena prisotnost na družbenih omrežjih, vendar so izključeni iz kakršnega koli oglaševanja. Poglejmo izdelke, ki so prepovedani na Facebooku in Instagramu, saj odražajo večino izdelkov, prepovedanih v drugih večjih omrežjih.

Prepovedani izdelki na Facebooku in Instagramu so:

  • Tobačni in sorodni izdelki
  • Spletne lekarne
  • Alkohol ali izdelki, povezani z alkoholom
  • Nevarni (prehranski) dodatki, kot jih določi Facebook po lastni presoji
  • Senzacionalna vsebina, kot jo določi Facebook po lastni presoji
  • Kontroverzna vsebina, kot jo določi Facebook po lastni presoji
  • Izdelki ali storitve za odrasle (razen načrtovanja družine in kontracepcije)
  • Storitve za zmenke, aplikacije ali sorodne spletne strani
  • »Tvegani« produkti finančnih storitev in kriptovalute
  • Regionalne loterije
  • Sheme za hitro obogatitev, MLM in piramidni sistemi
  • Naročanje na naročnine z možnostjo samodejnega podaljšanja
  • Strelno orožje, orožje, strelivo ali dodatki
  • Vrednostni papirji in “insajderske” informacije
  • Oglasi, ki vsebujejo fotografije pred/po – npr. hujšanje ali lepotna operacija

V kolikor ste marketingaš oziroma upravljalec družbenih omrežij in se sprašujete, kako lahko promovirate prepovedan izdelek, vam bodo prav prišle naslednje smernice.

Ne prezrite pravil za oglaševanje

Četudi zveni očitno, ne prezrite pravil določene platforme v upanju, da bodo vaši oglasi prišli skozi “filter” – kajti najverjetneje ne bodo. Nedovoljeni oglasi bodo hitro izbrisani vaš račun pa bo morda blokiran. Ni vredno tveganja, še posebej, če prikazujete več oglasov oziroma oglasnih skupin.

Pravila za oglaševanje

Ne uporabljajte prepovedanih izrazov v oglasih

V kolikor ste pripravljeni tvegati in vseeno poskusiti objaviti oglas, potem ne uporabljajte prepovedanih izrazov. Če ste v FinTech industriji, se izogibajte izrazom, kot so ICO, kripto, kriptovalute, posojila, forex in binarne opcije. Poiščite varnejše alternative, kot so blockchain, fin-tech in tehnologija.

Ne delajte povratnih povezav na prepovedano vsebino

Če menite, da lahko “boost-ate” na videz nepovezano objavo, ki vodi nazaj na pristajalno stran o vašem izdelku, premislite še enkrat. Ujeli se boste “v past” – če ne takoj, pa sčasoma. Družbena omrežja so postala boljša pri preverjanju associated links/povezanih povezav in se hitreje odzivajo na označene ali prijavljene objave.

Upoštevajte predpise/norme vaše industrije

Prepovedani izdelki imajo pogosto svoja pravila ter omejitve pri oglaševanju zato jih je pametno upoštevati, če ne želite imeti težav. Vsebina na družbenih omrežjih je konstantno pregledana glede (domnevnih) kršitev, zato se vedno naučite pravil, preden kaj napišete na spletu.

Kako tržiti na spletu ali “offline”, brez Facebook ali Google Ads (AdWords)

Res je, da potekajo stvari pri oglaševanju veliko hitreje, je pa tudi res, da potrebujemo za to več sredstev oziroma (večji) proračun in znanje. Pri slednjem se lahko vedno obrnete na strokovnjake, ki vam bodo znali pomagati z nasveti ali pa v celoti prevzeli vajeti Google Ads/Google AdWords ali Facebook oglaševanja.

Kako in s katerimi strategijami se lahko sami ali s pomočjo strokovnjakov lotite promocije izven Googla ali Facebook oglaševanja? V pomoč vam bodo naslednje strategije:

Oglaševanje na spletu

1. Uporabite nadomestna oglasna omrežja (Ad networks)

Poleg Google Ads oziroma AdWords obstajajo tudi druge možnosti oglaševanja, pri katerih lahko dosežemo nižje stopnje cene na klik (CPC), razširimo ali zožimo svoj doseg, če je to naš cilj. V Google Ads/AdWords je mogoče dobiti preveč klikov, če so kliki nizke kakovosti. Širša kot je vaša panoga, večje so vaše možnosti za nizke stopnje konverzije in višje stroške. Bolj kot je vaša niša določena, večja je verjetnost, da bo manj klikov vodilo do višjih stopenj konverzije.

Bistvo je, da je CPC oglasna strategija, ki zahteva dosledno, skoraj konstantno optimizacijo. Če se na primer potopite v oglase Bing, odklenete ogromno mrežo uporabnikov, ki ne uporabljajo Googla, kar pomeni, da jih lahko pritegnete le prek omrežja Bing Ads. Amazon pa slovi kot priljubljeno mesto za trženje spletne trgovine.

2. Uporabite e mail kampanje in vplivnostni marketing

Ali veste, kaj sodi izven oglaševanja na Googlu ter Facebooku? Uganili ste: to so e mail kampanje in vplivnostni marketing.

Za trženje po e-pošti uporabite Mailchimp ali podobno storitev, da gradite in ustvarite kvalitetno bazo naročnikov oziroma potencialnih strank. Prav tako lahko uporabite elektronsko pošto, da se obrnete na svoje obstoječe stranke in jih prosite, da dajo oceno vaši storitvi, kar bo izboljšalo vaš SEO. Prav tako je vredno poiskati najvišje uvrščena spletna mesta v vaši panogi in preveriti, ali imajo svoja oglaševalska omrežja. Sodelovanje z vplivneži ali affiliate partnerji je tudi lahko odličen način, da pritegnete ljudi na vašo spletno stran in povečate prodajo.

Vplivneži so lahko v pomoč pri promoviranju občutljivih izdelkov, tudi če jih družbena omrežja prepovedujejo. Več, kot bo vplivnežev, ki bodo govorili o vas in vaših produktih, večjo izpostavljenost boste dobili brez (najverjetneje sporne) oglaševalske akcije. Vplivnostni marketing ustvari toliko kot 11-kratno ROI oglaševanje s pasicami. Poleg tega izboljša zaznavanje blagovne znamke in vpliva na povečanje prodaje.

3. Delajte “live” video vsebine

Spletni video prenos v živo (“live streaming”) še vedno privlači množice na Facebooku in prijetno boža algoritme, tako da, če promovirate prepovedan izdelek, se splača preizkusiti s tovrstno strategijo. Pri testiranju različnih oblik/formatov objav so pri Agorapulse’s Social Media Lab ugotovili, da je imel video v živo na Facebooku 35 % večji doseg kot naložen video.

Ne pozabite, da vam ni treba govoriti o vašem prepovedanem izdelku. Lahko greste v živo iz svoje pisarne in se sestanete ter posnamete dogajanje s ključnimi zaposlenimi ali pa snemate “v živo” dogodek ali webinar. Vse to so odlični načini, da vas ljudje spoznajo in želijo vedeti več o vas in vaši ponudbi.

4. Uporabljajte vizualne vsebine

Oglaševanje ali le objavljanje prepovedanih izdelkov mora biti kreativno. Vse, od informativnih, zanimivih slik do infografik, ki jih uporabniki lahko delijo – vse to vam pomaga razširiti vaš doseg. Več kot bo vaša slika deležna odzivov ter deljenj s strani uporabnikov, večji bo vaš doseg, tudi brez oglaševanja. In če lahko tudi tako dosežete potencialne stranke oziroma nove uporabnike se splača poskusiti, kajne?

5. Pripravite kvize in tekmovanja

Vaši sledilci ter uporabniki se bodo zagotovo razveselili zanimivega kviza ali tekmovanja za privlačno nagrado. Vaša vsebina mora seveda biti v skladu s pravili družbenega omrežja, vendar pa lahko vaša nagrada vsebuje oznako vaše blagovne znamke.

Družbena omrežja ne morejo omejiti daril, ki jih pošljete sledilcem, če je izvajanje vašega natečaja oziroma kampanje v skladu z njihovimi pravili.

Instagram kviz

6. Gostite dogodke

Dogodek je odličen način za promocijo vašega podjetja ter produktov brez skrbi glede spletnih predpisov ter omejitev.

Kako je z uporabo družbenih omrežjih kadar gre za promocijo dogodkov? Vedno ste lahko del promocije ali pa se sami lotite oglaševanja dogodkov kot sta recimo “vrtna zabava” ali “tržnica hrane” – brez uporabe prepovedanih besed ali slik kontroverznega izdelka.

7. Uporaba letakov ali flyerjev

To je metoda klasičnega oglaševanja, ki zajema tiskovine. Poiščite območje, kjer se nahajajo vaše potencialne stranke in razdelite letake v poštne nabiralnike. Pazite na označene nabiralnike z nalepko, ki ne dovoljuje promocijskega materiala. Vaš letak mora biti kratek in jedrnat, poudarjati storitve, ki jih ponujate, ali izdelke, ki jih prodajate, in navesti kontaktne podatke. Ponudba brezplačne ocene, kupona ali popusta tudi ne škodi.

8. Priporočila

Vsako priporočilo je neprecenljivo za podjetje, saj ustvarja neko zaupanje uporabnika do podjetja in storitev ali izdelkov. Priporočila vaših zadovoljnih strank ali poslovnih partnerjev pa lahko nekoliko “spodbudite” tudi s popusti ali drugimi nagradami za napotitev.

Ne pozabite tudi, da vaša konkurenca ni vedno vaš sovražnik. Če ste preveč zaposleni, da bi sprejeli ponudbo, jo preusmerite na drugega izvajalca. Zelo verjetno vam bo usluga povrnjena. Poleg tega je lahko slabo za vaš ugled, če mora stranka čakati predolgo na vašo akcijo ali odločitev o sodelovanju.

9. Hladni klici niso iz mode

Neprijetno opravilo? Za mnoge da. So klici lahko ključni za rast in uspeh podjetja? Velikokrat da.

Hladno klicanje (ang. Cold Calling) je za mnoga podjetja ter podjetnike pravi izziv. Ta strategija vas “prisili”, da se naučite predstaviti sebe, podjetje in prodati svoje izdelke ali storitve. Po telefonu ne vidite obraza, nasmeha ali druge mimike– zato se morate naučiti odlične komunikacije, biti jedrnati in znati upravljati z ugovori strank. Vendar pa vas hladni klici spodbudijo k razmišljanju in spodbujajo ustvarjalnost ter prilagodljivost pri soočanju s potencialnimi strankami.

Hladno klicanje

Poskrbite za ugled in kredibilnost

Google Ads oziroma Google AdWords je morda res “prevladujoča sila”, ko gre za spletno oglaševanje, vendar je zelo mogoče izvesti zelo uspešne spletne kampanje brez Googla. Potrebujete le nekaj časa, ustvarjalnosti in pripravljenosti, da raziščete vsako alternativno platformo ali strategijo, ki vam je na voljo.

Na svetu se vsak dan zgodi ogromno spletnih prevar zato je ključnega pomena, da skrbite za ugled in verodostojnost vaše blagovne znamke in t.i. občutljivih izdelkov, ki so lahko mejni ali sporni za spletno oglaševanje ali neplačljivo promocijo. Zato se osredotočite na družbeno odgovornost podjetja, legitimno ter legalno delovanje, izpostavite potencialne nagrade, priznanja, certifikate in ne pozabite na družbeni dokaz. Mnenja ter ocene zadovoljnih strank (z imenom ter priimkom) so v kategoriji posebnih, občutljivih izdelkov/storitev še kako pomembna!

Če potrebujete pomoč pri Google Ads/AdWords ali na sploh pri boljši spletni vidnosti, nam pišite na info@spletnik.si in z veseljem se vam posvetimo.

Uspešno!

Spletnik

5/5 - (1 glas)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 glas)