Optimizacija budgeta za Google oglaševanje

Feb 2, 2023
Feb 2, 2023

Sodobni potrošnik čedalje dlje časa preživi na spletu in poseže po najbližji napravi, ko želi nekaj izvedeti, narediti ali kupiti. Če želite učinkovito doseči svoje potrošnike oz. ciljno občinstvo, boste morali promovirati svoje podjetje na spletu. Google oglaševanje je eno izmed najbolj uporabljenih načinov digitalnega oglaševanja v današnjem času. Vendar pozor – dobra optimizacija vašega budgeta oz. proračuna je ključen dejavnik uspeha na Googlu.

V nadaljevanju predstavljamo 8 glavnih nasvetov za optimizacijo budgeta vaših Google Ads kampanj.

1. Uporaba “Pay-per-click” modela

Pay-per-click oz. PPC vrsta oglaševanja je zelo preprosta – plačate samo v primeru klika za vsak vaš oglas. Ko za svoje Google oglase uporabite PPC model, vam to omogoča nadzor nad zneskom proračuna, ki ga želite porabiti.

PPC oglaševanje

Določite lahko kje in kako boste ta proračun porabili. Enostavno določite svoje glavne ključne besede in plačate šele, ko nekdo klikne na vaš oglas in pride na vašo spletno stran.

2. Določite svoj končni budget oz. proračun

Za začetek pomislite, kaj želite doseči z oglaševanjem na spletu. Ali želite privabiti več prometa na vaše spletno mesto? Da vas pokliče več potencialnih stran? Ali povečati prepoznavnost vašega podjetja med določeno demografsko skupino ljudi?

Ko imate enkrat te cilje določene, je potrebno pripraviti strategije, ki vam bodo pomagale doseči te cilje in najbolje izkoristiti svoj proračun. Za vse novince Google oglaševanje predlagamo začetek s pametnimi oglaševalskimi akcijami, kjer nastavite najvišji mesečni proračun, vse ostalo pa prepustite Googlu, da bo samodejno prilagodil ponudbe vaših oglasov za najboljše rezultate. Ko postanete malo bolj izkušen oglaševalec pa lahko raziskujete z ostalimi oglaševalskimi strategijami, kot je cena na nakup (CPA) ali cena na tisoč (CPM).

3. Povežite svoj Google Ads račun z Google analitiko

Google Ads bo samo po sebi naredil kar veliko za vas – v prvi meri vam bo povedal, kolikokrat so se vaši oglasi prikazali pri iskanju in kdaj so jih ljudje kliknili. V kar pa ne boste dobili vpogleda je to, ali te interakcije vodijo do konverzij na vašem spletnem mestu.

Če želite slediti svojim konverzijam (nakupi, klici, oddaje obrazcev) ali drugim dejanjem, ki jih obiskovalci izvedejo na vašem spletnem mestu, uporabite brezplačno orodje Google Analytics.

Preberite si naš vodič o Google analitiki: https://spletnik.si/blog/vodic-po-google-analitiki-4-2/

Podobno vam lahko Google analitika pokaže, kdaj obiskovalci po kliku določenega oglasa takoj zapustijo vaše spletno mesto. V kolikor se to pogosto dogaja potem to nakazuje na neustreznost izbranih ključnih besed. Na takšni točki se lahko odločite za eksperimentiranje z uporabo drugih ključnih besed, namesto da se neprestano držite tistih enakih, ki ne prinašajo konverzij.

povezovanje google ads in analitike

4. Držite se svojega izbranega budgeta

Ko se odločite za svoj mesečni proračun za Google oglaševanje, se ga držite vsaj kakšen mesec, preden ocenite svoje rezultate. Čeprav vam Google Ads omogoča, da nastavite dnevno omejitev porabe vašega proračuna pa upoštevajte, da lahko vaš dnevni strošek v nekaterih dneh preseže vaš proračun. To je zato, ker Google prikazuje vaše oglase pogosteje ob dnevih, ko več ljudi išče izraze, za katere ponujate, in manj pogosto, ko je promet počasen. V povprečju pa Google ne bo porabil več budgeta, kolikor ste mu namenili na mesečni ravni.

Vaši dnevni stroški imajo lahko odmik tudi do 20 %, vendar ne skrbite – Google Ads izračuna povprečje vaše dnevne omejitve za ves mesec, da prepreči prekomerno porabo vaše oglaševalske akcije na srednji in dolgi rok.

5. Uporabite prikazne oglase

Ko enkrat že začnete dosegati rezultate z oglaševalskimi akcijami v iskalnem omrežju, poskusite še z oglaševalskimi akcijami v v Google Prikaznem omrežju.

Prikazno oglaševanje lahko izboljša vašo splošno oglaševalsko strategijo, saj vam pomaga doseči širše občinstvo. Čeprav so konverzije iz prikaznih oglasov običajno nižje, lahko ta vrsta oglasov vaši blagovni znamki na dolgi rok pomaga povečati ozaveščenost vašega spletnega mesta.

6. Ciljajte na določene lokacije

Če imate npr. lokalno trgovino in bi radi pridobili več strank na vaši fizični lokaciji, potem prikazovanje oglasov po celi državi za vas ne bo optimalno.

Namesto tega prilagodite svoje nastavitve Google oglasov tako, da se bodo oglasi prikazovali samo ljudem, ki iščejo dovolj blizu vaše fizične lokacije (ali na drugih lokacijah, pomembnih za vaše podjetje).

S tem boste svoj proračun porabili učinkoviteje.

oglaševanje na lokalni ravni

7. Poskusite z dolgorepimi ključnimi besedami

Po dolgorepe ključne besede načeloma spadajo tiste besedne zveze, ki imajo 3 ali več besed. Ta vrsta ključnih besede je običajno manj priljubljena, kar pa tudi pomeni, da boste posledično naleteli na manjšo konkurenco in nižjo ceno na klik (CPC).

Ključne besede z dolgim repom so tudi bolj specifične od nekih splošnih besed in zato pritegnejo bolj kvalificirane iskalce, ki imajo večjo verjetnostjo, da bodo kupili, poklicali ali obiskali vaše podjetje.

Primer: Oglašujete gume za avto – dosti bolj verjetno je, da bo na vaš oglas kliknil in opravil nakup nekdo ki išče “dobre gume za avto”, kakor pa nekdo, ki v Google vtipka samo “gume”.

8. Kreirajte specifične kampanje

Ena izmed najboljših praks Google Ads oglaševanja je ustvarjanje oglaševalskih akcij na podlagi različnih kategorij ali podstrani vašega spletnega mesta.

Če želite na primer prikazovati oglase za promocijo svojega fotografskega studia, potem ni optimalno zagnati samo eno oglaševalsko akcije okoli »portretov«. Namesto tega so lahko vaše oglaševalske akcije videti nekako takole:

Kampanja 1: Poročni portreti
Kampanja 2: Šolski/maturantski portreti
Kampanja 3: Fotografiranje dogodkov

Ta način vam omogoča, da nastavite različne proračune za vsako oglaševalsko akcijo. S tem preusmerite svojo porabo glede na svoje cilje (npr. vezano na zgornji primer, namenite več svojega proračuna kampanji ‘Portreti diplomantov’ v tednih pred sezono diplomiranja).

Poleg tega lahko potencialnim strankam prikažete oglase, ki so bolj specifični za to, kar iščejo, in jih skladno s tem pošljete na najbolj ustrezno stran na vašem spletnem mestu.

Zaključne misli

Ne glede na to, kako velik ali majhen je vaš oglaševalski proračun, lahko vedno uporabite Google oglaševanje za doseganje vaših poslovnih ciljev.

Uporabite zgornje namige za boljši izkoristek svojega budgeta oz. proračuna za Google Ads, in ne pozabite nenehno testirati in prilagajati svojih oglasov, da optimizirate donosnost naložbe (ROI).

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.