Posodobljeno 16. 04. 2024
Nakupni proces je sila pomemben pri vašem e-poslovanju. Zakaj? Optimiziran nakupni proces = večji zaslužek. Potencialni kupci, ki vašo spletno trgovino zapustijo preden izdelek dodajo v košarico so bolj oddaljeni od nakupa kot tisti, ki so prenesli artikel v košarico in iz takšnega ali drugačnega razloga nakupa ne napravijo. Optimizacija nakupnega procesa je zagotovo najdonosnejša naložba.
Kako optimizirati nakupno pot, da dosežemo več zaključenih nakupov? Specifične metode se razlikujejo med e-trgovinami, temeljni principi pa ostajajo enaki.
Izhodišče je sledeče:
Potrebno je optimizirati tri vidike. Motivacija, enostavnost in sprožilec (trigger). Ciljate na vzpostavitev visoke motivacije v potencialnih kupcih, enostaven nakupni proces in prisotnost sprožilca. Visoka motivacija za nakup in težek nakupni proces, brez sprožilca povzročajo nejevoljo pri potencialnih kupcih. Vse tri vidike je potrebno imeti optimizirane za najučinkovitejšo nakupno pot.
Potencialnemu kupcu pošljete e-potšto s promocijsko ceno izdelka – tak nakupni proces vsebuje visoko motivacijo in sprožilec. Potencialni kupec klikne na povezavo in pristane na produktni strani, kjer si lahko produkt ogleda, prebere specifikacije in mnenja obstoječih uporabnikov. Ta del je motivacijski. Klic k akciji, ki mora biti vedno prisoten je v vlogi sprožilca. V tem primeru je to gumb “dodaj v košarico”. Ta gumb sproži začetek nakupnega procesa.
Preglejmo kako v teoriji deluje dobra nakupna pot na spletni trgovini.
Kazalo
Optimizacija košarice
Začne se pri košarici oz takrat, ko potencialni kupec doda produkt v košarico. V tem trenutku so potencialni kupci pričeli z dejanskim nakupom.
Prvo pravilo: ko kupec doda produkt v košaro, mora to biti kristalno jasno (vidno). Veliko e-trogovin ta del postopka zanemari na način, da je potrditvena animacija ali tekst premajhna in slabo vidna. Večja animacija ali bolj vidni napis, ki “opozori” na dodani produkt v košarico povzroči reakcijo oči in bolj gotovo nakaže na preobrat iz nekoga ki brska po e-trgovini v kupca. Potrebno je poskrbeti da vsebina košarice in gumb za naslednji korak ostaneta vidna dokler kupec ne klikne drugam. Potiskanje kupca proti blagajno je vedno smiselno, pa čeprav velikokrat želimo, da kupec kupi še več produktov. Že sama optimizacija nakupa enega artikla lahko vodi v bolj dobičkonosne rezultate.
Po tem, ko je produkt v košarici
Pristopa sta dva:
Potrditveno sporočilo o dodanem produktu, kupec ostane na obstoječi strani. Dobra plat tega je boljša uporabniška izkušnja, ker kupec ni preusmerjen na drug pod stran. Na ta način lahko razmislijo o tem, da bi dodal še več produktov preden jo “mahnejo” na blagajno. Slaba plat tega je, da sedaj “bulijo” v produkt, ki ga že imajo v košarici namesto da bi si takoj ogledovali drugi produkt, ki bi ga eventuelno želeli kupiti.
Kupca preusmerimo na stran z vozičkom. Pri tej metodi kupca pri peljemo bližje k zaključku nakupa. Na novi pod strani lahko tudi napravite “upsell” oz ponovno prodajo. Spletni velikan Amazon dejansko kupca pripelje na naslednjo stran z vozičkom, tam potrdi, da ste dodal produkt v voziček in ponudi sorodne produkte, ki bi bili za kupca zanimivi. Zelo pretkano pomanjšajo dodani produkt, da ponujeni lahko bolje izstopijo.
Prikaz vsebine košarice
Pomembno je, da vsebino košarice prikažete jasno in da omogočite enostavno spreminjanje vsebine.
Vsebina košarice naj bo jasno prikazana: kupec mora vedeti kaj kupuje. Še posebej pomembno je da so cena, cena dostave in davki ločeni in jasno navedeni. Nepričakovani ali nejasno prikazani stroški povzročijo opustitev nakupa. Poskrbite da bo kupec z lahkoto dodajal ali odstranjeval produkte.
Prvi del prispevka je za nami. Premislite kateri prijemi so za vašo spletno trgovino in za vaš tip kupca najbolj primerni in jih poizkusite implementirati. Če niste prepričani kaj najbolj deluje, poizkusite z A-B testiranjem.
Pri Shop123.si imamo veliko neprecenljivih izkušenj z optimizacijo prodajnega procesa na spletu. Potrebujete pomoč in profesionalno e-trgovino? Stopite z nami v stik še danes in pričnite služiti tudi na spletu! Kontaktirajte nas tukaj.
Za vas sem pisal,
Damjan Avsec