Nobena skrivnost ni, da so najmočnejši odnosi zgrajeni na osebnih povezavah. Brez osebne povezanosti so odnosi običajno kratkotrajni in neplodni za obe strani. Enako je v marketingu.
Po podatkih SmarterHQ 72 % kupcev pravi, da jih zanimajo predvsem personalizirana sporočila. Toda kako lahko poskrbite za personalizacijo sporočil, ko gre za velik obseg (potencialnih) strank?
Odgovor na to vprašanje je v avtomatizaciji e-mail marketinga.
Zagotovo mnogi že poznate koncept avtomatizacije elektronske pošte. Morda že avtomatizirate zamudna opravila, kot je dodajanje novih naročnikov na vaše e-novice.
Toda ali vam lahko avtomatizacija e-pošte dejansko pomaga pri rasti vašega podjetja? Odgovor je da!
Avtomatizacija e-pošte je ena najmočnejših in najuporabnejših funkcij e-mail marketing strategije. Dodaten bonus? Le nastavite želeni tok procesa, in sistem bo deloval sam.
Tako se bodo e-poštna sporočila “sama” pošiljala po določenih ukazih ter sprožilcih, ne da bi vi mignili s prstom. Čeprav se morda sliši vse zelo tehnično, je avtomatizacijo vaših e-mailov ter e-novic pravzaprav zelo enostavno nastaviti.
Oglejmo si avtomatizacijo e-pošte korak za korakom, nato pa vam bomo pokazali ogromno primerov, ki vam bodo pomagali začeti.
Kazalo
Kaj je avtomatizirano pošiljanje e- novic?
Avtomatizacija e-pošte oziroma e-novic je neprecenljivo orodje za e-mail marketing, ki vam omogoča, da nastavite zaporedje e-mail sporočil, ki se pošiljajo samodejno.
Ta sporočila se aktivirajo in pošljejo z določenimi “sprožilci”, na primer z nečim, kar oseba stori (vedenjski sprožilec), ali z določenim datumom ali časovnim okvirom (časovno občutljiv sprožilec). Takšne avtomatizacije vam omogočajo pošiljanje ciljanih e-mail sporočil v pravem trenutku.
Na primer, namesto ročnega pošiljanja pozdravnega e-poštnega sporočila vsem, ki se prijavijo na vašo storitev, lahko nastavite sprožilec, ki bo to storil samodejno. E-mail sporočilo napišete enkrat in le-to doseže vse vaše naročnike točno takrat, ko ga potrebujejo.
Prednosti avtomatizirane e-mail marketing strategije
Podjetniki, mala, srednja podjetja in korporacije lahko z avtomatsko e-pošto delajo čudeže. Tukaj je le nekaj razlogov, zakaj:
- ROI (donosnost naložbe) za avtomatska e-poštna sporočila oziroma pošiljanje e-novic je izjemno visoka: ljudje prejmejo vaše sporočilo takrat, ko to potrebujejo, kar zadovolji njihovo željo po takojšnji povratni informaciji. Najuspešnejša podjetja na svetu, kot sta Amazon in Netflix, so uvedla avtomatizacijo, kar je prineslo odlične rezultate in povečanje prihodkov.
- Avtomatizirana e-poštna sporočila se odpirajo pogosteje: po podatkih Epsilona imajo sprožena e-poštna sporočila 199 % višje razmerje med prikazi in kliki kot množična e-poštna sporočila. Orodja za e-mail marketing kot je recimo MailerLite, vam olajšajo avtomatizacijo vaših e-mail sporočil na enak način, kot velika podjetja (Amazon), ki prilagajajo pošiljanje e-sporočil, da dosežejo svoje stranke. Avtomatiziran e-mail marketing je torej za vaše podjetje odlična priložnost, da pritegnete svoje stranke, zagotovite boljšo izkušnjo in povečate stopnjo konverzije.
6 načinov za rast vašega podjetja z avtomatizacijo e-pošte
Medtem ko so možnosti, kaj lahko storite z avtomatizacijo e-pošte, tako rekoč neskončne, želimo z vami deliti šest naših najljubših načinov, kako lahko avtomatizacijo uporabite v korist svojega podjetja.
1. Samodejno označite naročnike z interesnimi skupinami
Naj se vaše stranke označijo z različnimi interesnimi skupinami.
Interesne skupine (označevanje naročnikov) so način za razdelitev baze strank v manjše skupine glede na to, kaj jim je všeč pri vaših izdelkih in storitvah. Namesto da bi vsem pošiljali isto sporočilo, vam interesne skupine pomagajo usmeriti pravo sporočilo na pravo občinstvo.
Recimo, da naročnik klikne vaše e-novice in povezavo za prihajajoči prodajni spletni seminar. Mailerlite vam lahko samodejno segmentira tega naročnika v skupino z oznako »Prodajni spletni seminar«.
V tem primeru je naročnikovo zanimanje za prodajo vodilo do oznake, ki jih je uvrstila v skupino. Zdaj jim lahko po e-pošti pošljete vsebino, prilagojeno prodajnim temam, za katere veste, da jih zanimajo.
Najboljše avtomatizacije e-novic bodo naročnike ločile v skupine, tako da bodo prejeli bolj ciljno usmerjene in prilagojene kampanje.
2. Prilagodite uporabniško izkušnjo
Poleg tega, da vam avtomatizirano pošiljanje e-novic odvzame “ročno delo”, vam omogoča prilagajanje sporočil na pravočasen in ustrezen način.
Raziskave so dokazale, da imajo potrošniki radi personalizacijo:
- 90 % potrošnikov meni, da je personalizacija v sporočilih/marketingu privlačna,
- 72 % pravi, da bodo sodelovali samo s prilagojenimi sporočili,
- V marketingu se personalizacija najpogosteje in najlažje izvaja ravno v e-mail marketingu.
V Mailerlitu lahko ustvarite prilagojene avtomatizacije na podlagi preteklih nakupov, zanimanj, spola, starosti, lokacije, naziva delovnega mesta … če želite.
Preglejte podatke o naročnikih, ki so pomembni za vašo blagovno znamko, in jih uporabite za ustvarjanje prilagojenih delovnih tokov, ki dostavljajo e-poštna sporočila – pomembna vašim naročnikom.
Nekateri izjemno preprosti in učinkoviti načini za zbiranje podatkov o naročnikih za personalizacijo so:
- dodajanje polj po meri v prijavne obrazce,
- pripenjanje ločenih interesnih skupin na določene prijavne obrazce,
- ustvarjanje segmentov v MailerLite na podlagi niza značilnosti,
- vdelava anket v e novice omogoča avtomatsko segmentacijo,
3. Izboljšajte zadrževanje strank
Vsi radi pridobivamo nove stranke, vendar ne moremo preživeti samo z novo prodajo – obdržati moramo stranke, ki jih že imamo, da ostanemo dobičkonosni.
Eden najučinkovitejših načinov za ohranjanje strank ter prejemnikov vaših e-novic, je vzpostavljanje odnosa prek avtomatiziranih e-mail marketinških kampanj.
Dejansko je dokazano, da je elektronska pošta največje gonilo zadrževanja strank. Drugi najboljši kanal so družbena omrežja.
S programiranjem sprožilcev, ki strankam pošiljajo e-novice na ključnih točkah nakupne poti/življenjskega cikla vaše stranke, lahko vzdržujete odnose s tisoči strank.
Primer: Kako Grammarly uporablja avtomatizacijo
Grammarly je podjetje, ki temelji na naročninah, zato se morajo zavedati, kdaj se njihovim milijonom naročnikov izteka naročnina. Izziv je v tem, da so se vsi ti ljudje prijavili na njihovo storitev ob različnem času v mesecu/letu.
Z uporabo avtomatizacije za zadrževanje (angl. retention) se sistem lahko loti pošiljanja e-mail sporočil nekaj dni pred koncem vsake naročnine. E-poštno sporočilo dodaja vrednost, saj stranko opomni, da se bo njena storitev kmalu končala. Obenem je to tudi priložnost, da pošljete ponudbo za popust, da stranko obdržite.
E-mail sporočila o zapuščenih nakupovalnih košaricah
Drug način za izboljšanje zadrževanja z avtomatizacijo je uporaba integracije spletne trgovine (MailerLite je integriran z WooCommerce in Shopify) za pošiljanje e-poštnih sporočil o zapuščenih košaricah.
Vse spletne trgovine doživijo opustitev košarice – ko stranka zapusti spletno stran, preden dokonča svoj nakup. Vendar še vedno obstaja upanje, da se stranka vrne. E-poštna sporočila lahko sprožite samodejno, da ponovno pritegnete 12–15 % vaših nakupovalcev!
Preizkusite različne strategije za vrnitev strank, vključno z:
- dajanje kod za popust,
- priporočanje najbolje prodajanih izdelkov,
- uporabo mnenj strank…
4. Pritegnite več naročnikov
Življenjska sila vaše e-mail marketing strategije je vaš zdrav, kvaliteten seznam prejemnikov e-novic. Medtem ko pošiljate glasila in gradite odnose z njimi, je potrebno paziti tudi na to, da pritegnete več ljudi.
Odličen način, da razširite vaš seznam oziroma bazo prejemnikov e-novic je, da ponudite ljudem nekaj vrednega, kot je:
- brezaplačna e-knjiga,
- brezplačno darilce ali
- popust v zameno za vaš e-poštni naslov.
Kadar se nekdo prijavi, želite, da je transakcija hitra in gladka, kar zahteva avtomatizacijo. Ustvarite lahko pristajalno stran ali prijavni obrazec za promocijo vašega lead magneta.
5. Povečanje prihodkov
Obstaja več načinov za uporabo avtomatiziranega e-mail marketinga za povečanje vašega prihodka. Nekaj naših najljubših je: spodbujanje potencialnih strank,
- upsell/cross-sell prodaja,
- izobraževalne vsebine (ali spletni tečaji) in
- sprožilci povezav (angl. link triggers).
Negovanje strank (leadov)
Nastavite lahko avtomatizirana zaporedja glede na dejanja vaših prejemnikov e-novic in jih vodite k nakupu.
Ko potencialne stranke pridejo k vam, so le redko pripravljene na takojšen nakup. Pravzaprav 96 % obiskovalcev spletnega mesta še ni pripravljenih na nakup – samo brskajo ali so po naključju naleteli na vašo spletno mesto ali pa jih zanima vaše podjetje! Pretvorba naročnikov v stranke je sestavni del prodajnega procesa.
Samodejno negovanje potencialnih strank vam omogoča, da spremljate aktivnost vsakega naročnika z vašo vsebino in spletnim mestom. Samodejno lahko pošljete pravi e-mail ob pravem času, ko so v interakciji z vašo vsebino.
Tukaj je nekaj primerov različnih vsebin, ki bi jih lahko delili, odvisno od tega, na kateri stopnji prodajnega lijaka so.
Kadar obiskovalci spletne strani prenesejo vsebino ali kliknejo povezavo, lahko svojo e-pošto programirate tako, da aktivira naslednjo fazo kampanje. To vam omogoča, da izkoristite vsako priložnost, da svoje naročnike spodbudite k konverziji.
Kampanje za upsell/cross-sell
Ustvarite ciljno usmerjene samodejne upsell/cross-sell korake, ki gradijo vez med vašo blagovno znamko in strankami, hkrati pa jih spodbujajo k ponovnemu nakupovanju.
Pri navzkrižni prodaji (angl. cross-sell) gre za pošiljanje prilagojenih priporočil na podlagi strankinega preteklega nakupa. Pomen: bolj verjetno bodo želeli kupiti, kar ponujate.
Pri kampanji za večjo prodajo (angl. upsell) gre za ponudbo nadgradnje, dodatka ali dražjega artikla, da svojim strankam zagotovite večjo vrednost in povečate prodajo.
Izobraževalne vsebine/spletni tečaji
Spletni tečaji so odličen način za izmenjavo znanja in zaslužek na spletu. V kombinaciji z e-mail marketing avtomatizacijo postane lahko pasivni dohodek. Ko ustvarite tečaj in zgradite potek dela (angl. workflow), je vaše delo končano!
Kadarkoli se nekdo prijavi na vaš tečaj, lahko avtomatiziran sistem dostavi dostop ter module tečaja takoj po nakupu.
Sprožilci povezav
V trenutku, ko se nekdo naroči na vaše e-novice, lahko z njim nadaljujete e-mail dialog na podlagi njegove interakcije z vašimi različnimi kanali digitalnega marketinga.
Sprožilci povezav (angl. link triggers) vam omogočajo, da uporabite katero koli povezavo kot sprožilec za aktiviranje ustrezne e-pošte. Samodejno e-pošto lahko sproži katera koli vrsta povezave, ki jo nadzirate. Vsebina, poslana preko e-pošte naj bo osredotočena na posameznikove osebne interese.
Primer: sprožilec povezave za prenos PDF-ja
Vedenje: Naročnik klikne za prenos brezplačnega poglavja PDF iz knjige avtorja.
Odgovor: Naročnike lahko razdelite v skupino glede na tiste, ki so kliknili povezavo, nato počakate nekaj dni in pošljete nadaljnje e mail sekvence z naslednjim poglavjem.
Tukaj je opisano, kako ga lahko nastavite v graditelju delovnega toka/workflow v MailerLite:
6. Predvidite svoje občinstvo
Avtomatizacija vam omogoča, da izkoristite priložnosti za interakcijo s svojim občinstvom ob pravem času. Recimo; ko se prijavijo novi naročniki, bodo le-ti prejeli prilagojeno pozdravno e-mail sporočilo. Ali pa, ko obstoječe stranke opravijo svoj peti nakup in se želite zahvaliti tako, da njihovo zvestobo nagradite s kuponom.
Ponovno pritegnite svoje občinstvo
Ljudje ne bodo kliknili in prebrali celotnih e-novic, ki jih boste poslali – in to je povsem v redu in normalno.
Toda, če opazite, da nekdo že nekaj časa ni odprl ali kliknil na vaše e-novice (običajno merilo je 6 mesecev), je morda čas, da sprožite kampanjo za ponovno sodelovanje. To je serija e-poštnih sporočil, ki jih lahko pošljete, da »pridobite nazaj« svoje naročnike!
Tukaj so glavne komponente zelo učinkovitih e-poštnih sporočil za ponovno sodelovanje:
- Napišite privlačen naslov e-maila: nekaj, kar bo vaše naročnike premamilo, da bodo radovedno kliknili na vaše e novice.
- Ponudite brezplačno dostavo ali popust, ki bo kmalu potekel: To ustvarja občutek nujnosti in jih spodbuja k ponovnemu sodelovanju.
- Spomnite jih, zakaj so se prijavili: ponovite, s čim se ukvarjate in kaj lahko pričakujejo od vaših vsebin.
- Ustvarite FOMO efekt (strah pred zamudo): omenite prihajajoče ponudbe, dogodke in promocije, na katere bodo želeli priti ali jih koristiti.
Nastavitev kampanj za ponovno sodelovanje z MailerLite je enostavna, saj je mogoče vaše neaktivne naročnike najti s filtri za iskanje naročnikov.
Preprosto se pomaknite na svojo stran Naročniki in uporabite filter »Čas neaktivnosti«, da izberete naročnike, ki jih želite ponovno pritegniti. Nato samo dodajte te naročnike v skupino.
Ko ustvarite svojo povratno avtomatizacijo, uporabite sprožilec “Ko se naročnik pridruži skupini” in nato izberite skupino neaktivnih naročnikov. Od tam lahko ustvarite serijo povratnih e-poštnih sporočil, ki bo poslana vsem, ki bodo označeni kot neaktivni naročniki. Enostavno!
Več idej za avtomatizacijo in e-novice
Čeprav smo podrobno obravnavali šest primerov, obstaja na desetine avtomatiziranih e-poštnih kampanj ter e novic, ki jih lahko izvedete glede na svoje podjetje. Tukaj je kratek seznam večih idej, ki jih je vredno raziskati.
- Zberite povratne informacije strank
E-mail ankete so odličen način, da izveste, kaj vaše stranke res mislijo o vaših storitvah. Avtomatizacijo lahko uporabite za sprožitev e-pošte z anketo po določenem sprožilcu, kot je nakup ali registracija računa.
- Promovirajte blog objave
Mailerlite funkcija RSS-to-email vam omogoča, da načrtujete samodejno e-pošto, ki vstavi vaše nedavne bloge v e novice in tako obvesti seznam vaših prejemnikov.
- Posebne priložnosti
Ljudje imamo radi obletnice in posebne priložnosti. Presenetite in razveselite seznam prejemnikov vaših e-novic tako, da samodejno sprožite e-mail na njihov rojstni dan ali jim pošljete popust na obletnico dneva, ko so postali naročnik vaših e-novic.
- Transakcijska e-pošta
Avtomatizirajte transakcijska e-poštna sporočila (kot so potrditvena ali zahvalna e-poštna sporočila), kadar koli nekdo kupi izdelek ali izvede določena dejanja, ki zahtevajo odgovor.
- Serija izobraževalnih vsebin
Ko je naročnik e-pošte seznanjen z vašim podjetjem, lahko ustvarite zaporedje e-mailov, katerih namen je bolje poučiti naročnika. Na primer, pošljite serijo blogov o določeni temi, ki bo dodala vrednost in okrepila vajin odnos.
- Avtomatizirajte onboarding e-poštna sporočila
Podobno kot serija pozdravnih e-poštnih sporočil, ta dajejo ljudem pojasnilo, kaj lahko pričakujejo, ko se za nekaj prijavijo. Na primer, če so začeli z naročnino na prenos glasbe, lahko pošljete e-mail, v katerem je prikazano, kako deluje, kako pogosto prejemajo nove vsebine in najbolj priljubljene uspešnice.
- Sporočila o dogodkih
V kolikor se je nekdo prijavil na dogodek, ga lahko dodate v skupino in mu pošljete samodejno serijo opomnikov ter sporočilo »hvala«, ko se ga udeleži. Lahko celo vključite povzetek ali posnetek, če želijo ponovno doživeti ali videti dogajanje na dogodku.
- Meritve uporabe izdelka
Spremljajte, kako stranke uporabljajo vaš izdelek, in jim pošiljajte samodejne tedenske posodobitve napredka (npr. koliko vadb so opravili, število besed, ki so jih napisali, kako blizu so osvojitvi značke/priznanja itd.).
- Povabila skupnosti
Naročnikom, ki imajo pogosto interakcijo z vašo vsebino ter ponudbami, lahko ponudite samodejni VIP dostop do spletnih skupnosti ali posebnih ugodnosti.
Kar najbolje izkoristite avtomatizacijo e-pošte
Sedaj ste se seznanili z osnovami avtomatizacije e-pošte.
Zdaj je čas, da kar najbolje izkoristite svojo programsko opremo za avtomatizacijo e-mail marketinga. Avtomatizacija je veliko več kot sprožilec, ki mu sledi e-poštno sporočilo. Prav tako lahko kombinirate korake za bolj zapleten potek dela, spremljate rezultate in pot stranke.
- Kombinirajte različne korake
Uporabite kombinacijo zakasnitev, pogojev in dejanj med svojimi avtomatiziranimi e-poštnimi sporočili, da prevzamete popoln nadzor nad izkušnjo svojih naročnikov. Poleg tega izvajanje različnih vrst korakov daje vašemu delovnemu toku bolj naraven in prilagojen občutek.
- Sledite in izboljšajte rezultate
Uporabite poročila v realnem času za sledenje vključenosti občinstva, meritvam in splošni rasti. Izkoristite te vpoglede za izboljšanje klikov in stopnje konverzije vaše avtomatizirane e-pošte.
- Spremljajte aktivnost naročnika
Bodite na tekočem s tem, kje se vaši naročniki nahajajo znotraj e-mail marketing procesa s poročanjem o dejavnosti. Naročnike lahko tudi ročno premaknete iz določenega dela procesa/kategorije, jih znova dodate in prestavite na različne korake.
Avtomatizirajte svojo pot do uspeha v e-mail marketingu
Avtomatizacija e-mailov je zelo enostavna za implementacijo, vaši poslovni procesi in rezultati pa bodo dolgoročno veliko boljši. Opazili boste višje stopnje odprtosti mailov in konverzije, saj vaša e-poštna sporočila pridejo v mapo »Prejeto« v pravem trenutku.
Ne glede na to, ali ste povsem novi v avtomatizaciji ali želite izboljšati svoje trenutne poteke dela, vam bodo te ideje pomagale dvigniti e-mail marketing (in prihodke) na višjo raven!
Potrebujete pomoč in ideje kako se pravilno lotiti e-mail marketinga? Želite povečati svoj seznam kontaktov, pridobiti kvalitetne leade in jih pretvoriti v stranke? Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si
Naša ekipa strokovnjakov z dolgoletnimi izkušnjami vam bo z veseljem priskočila na pomoč.
Uspešno!
Vaš Spletnik