Cached povezave in njihov pomen v SEO

Jun 21, 2011
Jun 21, 2011

Ko govorimo o SEO optimizaciji strani, mnogokrat zasledimo izraz »cache«. Za SEO strokovnjake ta pojem ima zelo velik pomen. In ker radi delimo naše znanje z vami, bom orisala, zakaj so relevantni cached linki.

Kaj so cached povezave?

Kot imam pogostokrat navado, tudi tokrat ne bom prevajala izraza, saj je nesmiselno popačiti termin, ki je v seo krogih že uveljavljen. Cached povezave so tiste povezave v spletnih iskalnikih, ki dajejo informacijo, kakšna je bila spletna podstran, ko jo je iskalnik poindeksiral oz. zabeležil v svoj direktorij. Google zabeleži posnetek vsake podstrani, ki jo obiščejo njegovi pajki in to verzijo shrani v svoje sezname.
To je tista verzija podstrani, ki jo Google presoja, ko izbira spletne strani za obiskovalcu relevantne naravne zadetke v SERP-u. Praktično vsak zadetek vsebuje cached povezavo in ob kliku na to povezavo vas Google ponese na poindeksirano verzijo podstrani.

Kako do njih dostopate?


Poleg imena domene v zeleni barvi na strani v SERP-u najdete gumb posnetek oz. cached. Odprl se vam bo predpomnjeni zapis spletne strani, v glavi katerega lahko vidite, kdaj so spetni pajki to stran nazadnje obiskali.
Če si želite ogledati cached link poljubne strani, lahko do nje dostopate tudi tako, da v iskalnik vpišete »cache:« in pa domeno te strani (primer: cache:www.moja-stran.com).

Zakaj so uporabne?

Te povezave so posebej pomembne, ko spletna stran ni dosegljiva zaradi internetne povezave, počasnega nalaganja strani ali začasne umaknitve te podstrani s spleta.
Včasih lahko preko cached povezav dostopate do podstrani, ki drugače pogojujejo registracijo ali prijavo. Ker je Googlov server hitrejši od večine serverjev, lahko običajno do teh strani pridete hitreje kot do trenutne verzije podstrani.
Če Google med naravne zadetke uvrsti spletno stran, na kateri ne najdete relevantnih informacij na osnovi ključne besede, jih poskusite najti na cached povezavi.
Na cached obliki spletne strani vam bo Google z rumeno barvo označil ključno besedo, ki ste jo vpisali v iskalno okno.

Cached povezave in optimizacija strani

Teh strani se izvajalci optimizacije strani izogibamo, saj ne želimo, da obiskovalci dostopajo do teh strani. Uporabljamo pa jih  takrat, ko želimo časovno opredeliti zadnji obisk spletnih pajkov. Cached povezave niso koristne za dotično spletno stran, toda druge strani jih lahko uporabljajo za SEO namene. Tisti, ki so spletne strani spreminjali zaradi optimizacije na strani, morajo pri tem uporabljati iste ključne besede, da se izognejo cached povezavam, ali poskrbeti, da pajki čim hitreje poindeksirajo obnovljeno stran.

Za optimizacijo strani obiskujemo cached povezave konkurenčnih spletnih strani in prevzamemo relevantne ključne besede, preden pajek poindeksira spremenjeno stran. Tako pridobimo majhno prednost pred kompetitorji.

Obstaja nevarnost, da izgubite obiskovalca, ki pride na vašo cached obliko strani, saj ne najde relevantnih informacij zase. Baza podatkov iskalnikov je osvežena le na določene časovne intervale in če spreminjate seo ključne besede, je bolje, da ročno predložite podstran, raje kot čakate pajke.Na takšen način ohranjate dobre pozicije med naravnimi zadetki.

Za učinkovito strategijo spletnega marketinga je pomembno, da nenehno preverjate cached linke. Poskrbeti morate, da so v bazah podatkov iskalnikov pravi seo elementi in besede. Ker želite ažurne cached povezave, priporočamo, da predložite zemljevid strani v večje iskalnike vsakokrat, ko spreminjate vsebino na strani.

Vam je optimizacija strani španska vas? Obrnite se na Spletnik in nam zaupajte, pri čem vam lahko največ pomagamo!

Uspešno,

Spletnik

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.