Osnove Instagram oglaševanja za podjetja

osnove-instagram-oglasevanja-za-podjetja

Če ste mislili, da je Facebook zadnje družabno omrežje, kjer boste lahko s polno paro oglaševali svoje produkte, se motite ? V zadnje pol leta je Instagram tisti, ki z dneva v dan pridobiva na svoji prepoznavnosti in postajan vedno močnejši kanal za oglaševanje!

Da preskočimo dolg uvod o tem kaj je Instagram, si raje preberite in ugotovite, če je vaše podjetje potencialno za nastop na tem omrežju, ki mu včasih rečemo tudi “umetnostna galerija”
Če boste na spodnja vprašanja odgovori pritrdilno, potem ste pravi za na Instagram!

– imate produkte za ciljno publiko od 18 do 29 let
– imate produkt iz modne in lepotne industrije
– imate produkt za lepši dom
– imate produkt, ki je v trendu?
– imate produkt, ki ga ne potrebujemo ampak bi bilo “kul, da ga imamo”

Tako kot velja za Facebook, velja tudi za Instagram. Ni vsaka panoga primerna za oglaševanje na družbenih omrežjih. Namen tovrstnih omrežji je, da se povezujemo, ohranjamo stik in iščemo navdih. Zato so najbolj v porastu (vsaj pri nas) panoge, ki imajo modne, lepotne in dekorativne produkte.

Zakaj oglaševati na Instagramu?

Za podjetja pa je Instagram oglaševalska platforma na kateri lahko skozi slike in videe gradijo svojo marketinško zgodbo in s tem širijo krog svojih potencialnih kupcev.

Kar je vidno na Instagram aplikaciji, so prave, resnične fotografije, ki niso šle čez fotografski ali oblikovalski studio in so zato še bolj privlačne za širšo množico. Že res, da se za večino fotografij uporablja Insta fileter, a ravno to daje tej slikovni vsebini drugačno noto. Vsak ima namreč možnost, da naredi dobro fotografijo.
V Sloveniji je na Instagramu vsak mesec aktivnih več kot 62.000 ljudi. Že to je podatek ki vsaj mene prepriča v to, da je to platforma na kateri lahko svoj izdelek ali storitev izpostavite svoji ciljni publiki na hiter in enostaven način. V primerjavi z Google oglaševanjem ali Facebook oglaševanjem, je oglaševanje na Instagramu cenješe, vsaj zdaj, v tej točki, ko še ni toliko oglaševalcev, kot jih bo čez 6 mesecev. Enako je bilo namreč na prvi strani Google iskalnika, ko je bilo prostora na prvi strani za 11 oglaševalcev, so bile cene nižje, danes pa temu ni več tako. In dejstvo je, da bo tudi Instagram enkrat primerljiv v ceni na klik s tem dvema paradnima konjema, zato se vam v tem trenutku splača zavihati rokave in začeti z oglaševanjem na Instagram že danes!

Kdo so in kaj počnejo Instagram uporabniki?
Večina aktivnih uporabnikov Instagrama so ljudje stari med 18 in 29 let, ki jim v našem svetu pravimo milenijumi. In če imate produkt, ki je namenjen njim, je platforma še kako primerna, da jo uporabite kot odskočno desko, da preko nje izpostavite svoje izdelke.

V povprečju uporabniki aplikacijo obiščejo 10x na dan (torej imate najmanj 10 priložnosti , da jim pokažete svoje produkt/storitev oz. jih prepričate s svojo zgodbo) in kar je še bolj vzpodbudno za vas, 1.5x več možnosti imate, da vam bodo sledili na Instragramu kot na katerem koli drugem družbenem omrežju.

Če želite poiskati sledilce, ki so vam pisani na kožo, potem morate vedeti kako se obnašajo in zakaj sploh so tam pristoni. 66% uporabnikov Instagrama, aplikacijo uporablja, da sledijo vsebini, v kateri najdejo inspiracijo, idejo ali rešitev. Iz tega izhaja, da vsebina, ki jo objavljate na tej platformi ni samo gola slika produkta, ampak le tega vključite v neko vsakodnevno opravilo, dejavnost.

Primer: Če prodajate ročne ure ne bo dovolj, da le objavite fotografijo ure, ampak naredite fotografijo na dejanski osebi, ki uro nosi med tem ko bere časopis ali zadnjo izdajo modne revije. Če prodajate počitnice, potem naredite zavidanja vredno fotografijo ljudi, ki so na destinaciji in se neskončno zabavajo. Idej je ogromno, a dobre fotografije od vas zahtevajo veliko mero kreativnosti!
48% uporabnikov pa Instagram uporablja zato, da delijo zanimive ideje, rešitve, inspiracije.

Fotografija vzeta z instagram profila podjetja Tesco

Fotografija je v lasti podjetja Tesco

Pravi čas za oglaševanje na Instagramu je danes!

Kot sem vam že omenila, v tem trenutku še ni veliko podjetij (če govorimo izključno o Slovenskem trgu), ki bi vse prednosti te aplikacije izkoriščali za oglaševanje. Nekaj je vmes sicer takih, ki v sklopu Facebook kampanje aktivirajo tudi funkcijo oglaševanja na Instagramu, ampak te ne štejejo. Za vas je torej pravi trenutek zdaj, saj lahko kot “prvi v vrsti” ustvarite uspešen kanal z veliko sledilci, kar bo rezultiralo v visok CTR (razmerje med prikazi in kliki) in nižjo ceno na klik. Za veliko boste dali malo, kar pa je danes prava redkost.

Instagram vam, kot oglaševalska platforma, ponuja skoraj enake možnosti za izbiro ciljne publike, kot vam to omogoča Facebook. Saj veste, da sta Facebook in Instragram pod eno streho, kajne? Izbirate lahko med starostjo, spolom, interesom. Sami ste namreč tisti, ki boste določili koliko ljudi želite doseči in koliko ste za njih pripravljeni plačati. Večja kot je vaša ciljna publika, več denarja je potrebnega. A več denarja pravilom pomeni tudi večjo prodajo, sploh če znate uporabljati Instagram pravilno! Preizkušeno!

Ker ima vsako podjetje drugačen cilj (čeprav si vsi na koncu želimo prodati več) vam Instragram oglas omogoča, da izbere različne cilje in sicer:

– več konverzij na spletni strani (več oddanih povpraševanj skozi kontaktni obrazec na spletni strani)
– klik na link (ki največkrat vodi na spletno stran)
– prenos mobilne aplikacije
– odziv na objavo (všeček, komentar)
– ogled videa

Kako narediti dober Instagram oglas?
V sklopu aplikacije Instragram imate sedaj na voljo tudi vmesnik za pripravo oglasov direktno v Instagram aplikaciji. Na voljo imate več različnih možnostih o katerih je je že pisal Matjaž v članku Ste zreli za Instagram oglaševanje?

Jaz sem za vas poiskala in tudi testirala vsebinske trike za dobre oglase. In če se boste držali teh smernici, je uspeh zagotovljen. Če imate seveda primeren produkt in izberete pravo ciljno publiko!

1. Oglas naj ne zgleda kot oglas
Vsi se na veliko izogibamo reklamnim sporočilom, kar pomislite kolikokrat prestavite tv program ko so reklame?! No, tudi tukaj je enako. Če bo vaš oglas preveč prodajno naravnan, verjemite, da ne bo padel na plodna tla. Oglas naj bo ličen, diskreten, v bistvu naj sploh ne bo oglas kot tak, ampak naj bo lepa fotografija, na kateri je produkt v uporabi. V primeru, da prodajate storitev, naj jo uporablja čim več srečnih ljudi, ki ste jih “spontano” fotografirali.

2. Uporabljajte #hashtag oznake
Ključne besede, ki opisujejo vaš produkt/vašo storitev poimenujte s #hashtag oznakami. Glede na to, da je Instagram svetovna platforma, opažam, da večina slovenskih uporabnikov uporablja angleške izraze. A vi uporabljate oznake, ki izpostavljajo vašo promocijsko zgodbo in predstavljajo identiteto vaše blagovne znamke.

3. Manj besed – več slike!
Že večkrat sem povedala, pa bom tudi tokrat, slika pove več kot 1000 besed! Največkrat na Instragram oglasu ni niti ene besed. In zato ga imamo tako radi, ker so zato fotografije toliko bolj zgovorne. Sploh za naše oči!
»Zapomnimo si 80% od tega kar vidimo in 30% tega kar preberemo«

4. Na slikah vključite ljudi, ki so srečni
Slike, na katerih so vključeni ljudje z emocijami, se dokazano bolj vtisnejo v spomnim kot »prazne« fotografije. Kar pomislite kako na vas vpliva oglas za zobno pasto, kjer je en kup nasmejanih ljudi z belimi zobmi! Zato imejte to v mislih, ko pripravljate fotografije za oglas. Bolj kot bodo ljudje na sliki zadovoljni, srečni, bolj bo ljudem taka fotografija všeč, hitrejše se jo bodo zapomnili in več možnosti imate, da jo bodo všečkali in začeli slediti vaši blagovni znamki.

5. Več slik v enem oglasu
Tako kot kolaž ustvari pozitiven učinek na človeško oko, tako so se v praksi kot učinkoviti izkazali oglasi, ki vključuje več fotografij v enem oglasu. To funkcijo je nekaj časa nazaj dodal Facebook ( Carousel oglasi), danes pa to funkcijo lahko uporabite tudi na Instragramu. Iz statistke je razvidno, da več ljudi klikne na oglas oziroma gumb »shop more« če je produkt prikazan v treh različnih fotografijah kot v eni.

Instagram je omrežje, kjer 62.000 ljudi, starih med 18 in 29 let, vsakdan, najmanj 10x išče inspiracije za svoj življenjski stil. Če imate produkt ali storitev, ki jim je pisan na kožo, potem zavihajte rokave, še enkrat preberite ta članek in se lotite oglaševanja! Za učinkovito oglaševalsko kampanjo pa ne bo dovolj, da boste pametno izbrali ciljno publiko ali to, da boste svoj izdelek izpostavili s čudovitimi fotografijami, ampak to, da boste sledili zastavljenim ciljem.

Zato smo naredili orodje, Marketing koledar do konca leta 2017, s katerim vam želimo pomagati, da se na strukturiran in premišljen način lotite oglaševanja na Instagramu.

Pripročam vam, da ga natisnete, izpolnite in ga postavite na vidno mesto. Samo tako boste v vsakem trenutku vedeli katere aktivnosti morate izvajati, da boste svoj cilj tudi dosegli.

Srečno!

Andreja

Deli s prijateljiShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Email this to someone