Povečajte prodajo s pomočjo vaših referenc

Jan 13, 2010
Jan 13, 2010

Posodobljeno 11. 04. 2024

Referenca je en tistih pojmov, ki predstavljajo zelo širok nabor pomenov v vseh možnih vejah družbenega življenja, še posebej širok pomen pa ima referenca v kontektstu marketinga. Tako je referenca en tistih dejavnikov pri odločanju bodisi posameznika bodisi podjetja, ki lahko odločilno vpliva na (ne)nakup določenega produkta ali storitve, če referenco vežem na ožji kontekst prodaje. V splošnem je pri referencah pomembno, da so te relevantne in da predstavljajo nek renome, kot se radi izrazimo; skratka pri referencah večkrat in večjo vlogo predstavlja ta vidik kot pa sama količina navedb. Poznamo pa še tip referenc, pri katerih je poleg relevantnosti in »kvalitete« pomembna tudi količina, in sicer so to na eni strani reference, ki jih objavimo na naši spletni strani in po drugi, a bistveno pomembnejši strani, kolikokrat je naša spletna stran navajana kot referenca.
Tako je prvo vprašanje, ki sledi: »Ali ste na vašo spletno stran že dodali reference?« Zakaj? Ker so reference en tistih segmentov spletne strani, ki lahko močno vplivajo na obisk in višje uvrščanje vaše spletne strani v iskalnikih, s tem pa na prodajo naših produktov. To pa pomeni, oziroma pripelje do tega, da so strani z referencami med najbolj obiskanimi na predstavitvenih spletnih straneh podjetij. Če na to pogledamo z vidika optimizacije za iskalnike, lahko hitro ugotovimo, da je takšna stran v naši spletni predstavitvi praktično nujna, saj so idealen prijem pri doseganju višjih mest v iskalnikih.
Torej, če to povezavo med objavo referenc in povečanjem prodaje nekoliko razdelam, dobim naslednji (sklenjen) krog, ki povečuje prodajo našega podjetja: na spletno stran dodamo podstran z referencami in poskrbimo, da je opazna, oziroma, da je zelo opazna povezava na to stran. Za vsako referenco dodamo povezavo na domačo stran referenčnega podjetja, prav tako pa se s tem podjetjem dogovorimo, da tudi oni objavijo povezavo do naše spletne strani. Vsekakor velja isto za podjetja, s katerimi poslovno sodelujemo. Ker smo s tem, ko smo med reference dodali povezave, povečali število povezav in še pomembneje, ker smo s pomočjo referenčnih podjetij dobili nove povezave na našo spletno stran, smo v iskalnikih pridobili nekaj pomembnih »točk«, ki pozitivno vplivajo na uvrščanje spletne strani v iskalnikih.
In če nadaljujem s te točke, visoko uvrščanje pomeni večji obisk spletne strani, to pa pomeni dvoje, in sicer na eni strani povečanje povpraševanja in s tem prodaje in na drugi strani spet višje uvrščanje spletne strani v iskalnikih, saj kot smo že večkrat ugotovili, večje število obiskov pomeni višjo uvrstitev.  Na tem mestu vidimo, da se uvrščanje spletne strani (vedno hitreje) viša med iskalnimi rezultati v različnih iskalnikih (seveda gre tukaj nujno upoštevati še vse ostale dejavnike, ki vplivajo na uvrščanje spletne strani v iskalnikih) in s tem je zgoraj omenjeni krog sklenjen, počasi pa začne delovati po principu snežne kepe.
Kot lahko iz napisanega razberemo, reference na spletni strani so nujna stalnica v kontekstu višanja uvrstitev in večanja prodaje. Zato je nujno, da si za enega izmed ciljev podjetja določimo tudi čim večje število referenc in s tem pripomoremo k prepoznavnosti in večji prodaji, na drugi strani pa se potrudimo oziroma priučimo, kako pri obstoječih kupcih, potencialnih strankah in zgolj prijateljih dosežemo, da nas navajajo kot referenco. In to ne velja zgolj za spletno stran, saj na povišanje prodaje v še večji meri vpliva referenca tipa »word of mouth«, kot ji radi rečemo in predstavlja ustno priporočilo. Podoben tip reference je sklicavanje na našo spletno stran v raznih forumih ali drugih socialnih omrežjih, kar pa kot zunanja povezava na našo spletno stran ponovno močno vpliva na samo uvrščanje v iskalnikih. Za takšno navajanje lahko kot strokovnjaki na svojem področju poskrbimo tudi sami, s tem ko se vključimo v za nas pomembne novičarske skupine (na forumih).  V kolikor na naši spletni strani objavljamo kakšne prispevke, poudarimo, da jih lahko z navajanjem vira prosto uporablja kdor koli želi. S tem si odpiramo še en kanal, preko katerega lahko hitro pridobimo povezavo ali dve na našo spletno stran.
Aljoša Kovačič,
Projektni vodja

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran