Posodobljeno 14. 11. 2024
Izraz “search intent” se je pojavil v zadnjih nekaj letih in je v veliki meri povezan z algoritmi iskalnikov, ki so se začeli bolj osredotočati na kakovost vsebine in uporabniško izkušnjo.
Namesto da bi se samo osredotočali na ključne besede in povezave, so algoritmi začeli bolje razumeti, zakaj ljudje iščejo določene stvari in kaj pričakujejo, ko vnesejo določeno ključno besedo.
Gre za zelo pomemben element SEO optimizacije, ki ga je zelo velikokrat (žal) spregledan.
Kazalo
Kaj je search intent
Search intent, pogosto imenovan tudi kot iskanje namena, je koncept, ki se uporablja pri spletnem iskanju in se nanaša na razlog, zakaj uporabnik vnese določen pojem ali ključno besedo v iskalnik. To je pomemben dejavnik pri optimizaciji spletnih strani in trgovin, pa tudi spletnem marketingu, saj lahko pomaga razumeti, kaj ljudje iščejo na spletu in kako lahko spletna stran bolje odgovori na te potrebe.
Na primer, če nekdo v iskalnik vnese pojem “kako se spopasti s stresom”, je njegov search intent verjetno informativni, saj išče nasvete ali informacije o tem, kako bolje obvladovati stres. Če nekdo drug v iskalnik vnese pojem “kje kupiti spalno vrečo”, je njegov search intent verjetno komercialen, saj išče izdelke, ki jih lahko kupi.
V nadaljevanju si bomo pogledali glavne 3 namene iskanj in kaj pomenijo.
Različni razlogi za iskanje
Razlogi za iskanje so lahko različni, odvisno od tega, kaj ljudje iščejo. Nekateri ljudje morda iščejo informacije o določeni temi, drugi pa morda iščejo izdelke ali storitve, ki jih želijo kupiti. Še en pogost razlog za iskanje je morda iskanje lokalnega podjetja ali storitve.
Za optimizacijo spletne strani je v prvi meri pomembno razumeti, kaj ljudje iščejo, in prilagoditi vsebino in strukturo spletne strani tako, da odgovarja na te potrebe. Na primer – če ljudje iščejo informacije o določeni temi, je pomembno, da ima spletna stran dobro strukturirano in relevantno vsebino, ki bo pomagala odgovoriti na njihova vprašanja. Če ljudje iščejo izdelke ali storitve, je pomembno, da spletna stran vsebuje podroben opis izdelkov ali storitev, slike in cene, da lahko ljudje lažje izberejo tisto, kar potrebujejo.
Poglejmo si malo bolj podrobno glavne 3 kategorije search intenta:
- Informacije o določeni temi: Ljudje se pogosto obračajo na splet, da bi dobili informacije o določeni temi. To lahko vključuje iskanje informacij o zdravju, športu, kulturi, tehnologiji itd. V tem primeru je pomembno, da ima spletna stran dobro strukturirano in relevantno vsebino, ki bo pomagala odgovoriti na njihova vprašanja.
- Izdelki ali storitve: Veliko ljudi se obrača na splet, da bi našli izdelke ali storitve, ki jih želijo kupiti. To lahko vključuje iskanje izdelkov za dom, oblačil, elektronike itd. V tem primeru je pomembno, da spletna stran vsebuje podroben opis izdelkov ali storitev, slike in cene, da lahko ljudje lažje izberejo tisto, kar potrebujejo.
- Lokalna podjetja ali storitve: Veliko ljudi se obrača na splet, da bi našli lokalna podjetja ali storitve, ki so blizu njihovega doma ali delovnega mesta. To lahko vključuje iskanje restavracij, trgovin, zdravnikov itd. V tem primeru je pomembno, da spletna stran vsebuje podatke o lokaciji, delovnem času in storitvah, ki jih ponujajo.
Te tri kategorije so le nekatere od mnogih možnih razlogov za iskanje na spletu, vendar so osnova na podlagi katerih se gradi naprej. Razumevanje razlogov, zakaj ljudje iščejo določene stvari, lahko pomaga spletnim stranem in podjetjem, da se bolje odzovejo na te potrebe in izboljšajo svojo spletno prisotnost.
Pomen search intenta za spletni marketing
V spletnem marketingu je pomembno tudi razumeti search intent, da se lahko izdelajo učinkoviti oglasi, ki bodo usmerjeni k ciljnemu občinstvu in bodo pritegnili ljudi, ki so resnično zainteresirani za izdelke ali storitve, ki jih ponujate. To pomeni, da morate razumeti, kaj ljudje iščejo in kako lahko vaše oglase usmerite tako, da odgovarjajo na te potrebe.
Koncept search intenta ni nov za tržnike, vendar je lahko težko ugotoviti, kako ga najbolje izkoristiti, saj ni pomemben le za področje SEO optimizacije, ampak tudi plačljivo oglaševanje.
Vsakič, ko nekdo “vstopi” na splet, obstaja neko pričakovanje rezultata. Dober (spletni) tržnik lahko pogleda dlje od iskalne poizvedbe in jo vidi kot individualni miselni proces preko katerega oblikuje strategijo, kako svojo spletno akcijo uskladiti s pričakovanji iskalca.
Ko so vaše oglaševalske akcije usklajene z namenom iskanja, boste ugotovili, da se bo vse začelo hitro povezovati med seboj.
Spletno oglaševanje ni oglaševanje, če zgolj posredujete informacije in odgovarjate na vprašanja. Težaven del, ko dobro razumete namen iskanja za ključno besedo, je uskladitev oglaševalskih akcij, da bodo izpolnile ta pričakovanja.
Kako izboljšati uporabniško izkušnjo na spletni strani
Kadar razumete search intent, lahko tudi izboljšate uporabniško izkušnjo na svoji spletni strani. To je pomembno, saj ljudje običajno ne bodo zadovoljni, če jim spletna stran ne ponuja tistega, kar iščejo, in bodo zapustili stran, kar lahko vpliva na spletni ugled vaše strani in celo na njeno uvrstitev v iskalniku.
Uporabniška izkušnja na spletni strani je pomemben dejavnik, ki vpliva na uspešnost spletne strani in zadovoljstvo obiskovalcev. Če obiskovalci niso zadovoljni z uporabniško izkušnjo na spletni strani, bodo verjetno zapustili stran in se morda nikoli več ne vrnejo. Zato je pomembno, da se osredotočite na izboljšanje uporabniške izkušnje na spletni strani, da boste lahko pritegnili in ohranili obiskovalce.
Eden od načinov za izboljšanje uporabniške izkušnje je zagotavljanje hitre in enostavne navigacije po spletni strani. Obiskovalci ne želijo časa porabiti za iskanje informacij ali izdelkov na spletni strani, zato je pomembno, da je vsebina dobro strukturirana in enostavna za najem. Prav tako je pomembno, da ima spletna stran jasen in intuitiven vmesnik, ki omogoča enostavno brskanje po spletni strani.
Naslednjič način za izboljšanje je vsekakor zagotavljanje relevantne in kakovostne vsebine. Obiskovalci po spletu brskajo za informacije, zato je pomembno, da ima spletna stran vsebino, ki odgovarja na njihova vprašanja in potrebe. Prav tako je ključno, da je vsebina dobro napisana in enostavna za razumevanje, da bo obiskovalcem omogočila enostavno branje in uporabo.
Za bolj poglobljen odgovor svetujemo branje članka: Dobra uporabniška vsebina prinaša več konverzij
Zaključek: pomen razumevanja search intenta za uspešnost spletne strani in oglasov
Za optimizacijo spletne strani in spletnega oglaševanja je pomembno, da razumete search intent in da se vaša vsebina in oglasi usmerjajo tako, da odgovarjajo na potrebe in pričakovanja uporabnikov.
To lahko pomaga povečati učinkovitost vaše spletne strani in oglasov ter pomaga pritegniti prave ljudi na vašo spletno stran.
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023