Posodobljeno 03. 01. 2023
Že veste kaj je remarketing in zakaj bi ga morali uporabljati? Gre za vrsto spletnega oglaševanja, kjer oglase prikazujete samo ljudem, ki so že bili na vaši spletni strani in so s tem pokazali interes za vašo ponudbo. V kolikor si želite več prodati na spletu ali pa dobiti več kontaktov potencialnih strank preko spletne strani, vendar nimate veliko sredstev za oglaševanje, je remarketing lahko odlična strategija za vas.
Gotovo ste tudi sami bili že del strategije ponovnega trženja ali remarketinga. Ste že recimo opazili, kako po iskanju vaše destinacije za dopust, kar naenkrat opazite na družbenih omrežjih podobne oglase z ugodnimi ponudbami za potovanja? Ali pa kadar v nakupovalni košarici spletne trgovine zapustite izdelek, pričnete videvati oglase z dodatnimi popusti, ki vas spodbujajo, da zaključite nakup? Namen ponovnega trženja je torej prikazati sporočila, ki ustrezajo interesom in potrebam vaših obiskovalcev, z namenom povečanja možnosti konverzije.
Kazalo
Kako deluje remarketing?
Remarketing omogoča ozko targetiranje in prikazovanje oglasov vsem, ki so že bili na vaši spletni strani, aplikaciji ipd., vendar niso konvertirali (niso izpolnili kontaktnega obrazca ali kupili produkta).
Z uporabo ponovnega trženja lahko tako prikazujemo oglase v Google prikaznem omrežju ali v videoposnetkih znotraj YouTube, na Facebooku, v Twitterju in tudi LinkedInu.
PRIMER: Imate spletno trgovino in prodajate računalniško opremo. Odločili ste se, da svojim kupcem ponudite 15% popust na podloge za miške, zato boste začeli z remarketingom. Vsem, ki so v zadnjem tednu pri vas kupili računalniško miško, lahko sedaj prikazujete oglase s 15% popustom na podloge za miške.
Kako lahko remarketing koristi vašemu poslu?
Ponovno ciljanje občinstva, ki je že pokazalo zanimanje za vaše izdelke ali storitve, lahko privede do višjih stopenj konverzije, saj je to občinstvo že “toplo” (t.i. warm audience). S ciljanjem oglasov na te zainteresirane uporabnike, lahko več njih pretvorite v potencialne stranke in zmanjšate ceno na nakup (CPA ali Cost per Acquisition ).
Vsakič, ko potrošnik vidi oglas za podjetje, se poveča možnost, da bo izvedel želeno dejanje, na primer, da se naroči na e-novice ali opravi nakup. Poleg tega, pa ti oglasi povečajo prepoznavnost vaše blagovne znamke. Potrošniki pa imajo tudi korist od učinkovitega ponovnega trženja, saj se jim prikazujejo samo ustrezni oglasi za izdelke in storitve, za katere so izrazili zanimanje.
Na kratko, zakaj mora vaše podjetje začeti s ponovnim trženjem:
- Izboljšate izkušnjo strank
- Povečate prepoznavnost blagovne znamke
- Izboljšate donosnost naložbe
- Izboljšate stopnje konverzij
- Prilagodite in ciljno usmerite svoja trženjska prizadevanja
Kje in kako ustvarite kampanje za remarketing?
Kampanje za re marketing ali ponovno trženje lahko ustvarite na dveh najbolj popularnih platformah: preko Google oglaševanja (Google Ads ali Google AdWords) ter Facebook oglaševanja oziroma Facebook oglasov. V tem poglavju smo naredili splošen povzetek, kako lahko začnete kampanje za ponovno trženje na omenjenih platformah.
Google Ads remarketing (prej Google AdWords)
Google Ads (pred tem poznano kot Google AdWords) je spletno oglaševanje, ki spletnim mestom omogoča ciljno prikazovanje oglasov uporabnikom, ki so že obiskali njihovo spletno mesto. Pretekli obiskovalci bodo te oglase videli med brskanjem po spletu, gledanjem videoposnetkov v YouTubu ali branjem spletnih strani z novicami. Google priporoča, da na začetku prve kampanje za ponovno trženje začnete s ciljanjem na vse, ki so si ogledali vašo domačo stran. Sčasoma si lahko z bolj ozkim ciljanjem povečate ustreznost oglasov in znižate ceno na klik.
Google Ads (Google AdWords) kampanja vam omogoča, da ustvarite različne Googlove sezname za natančno ciljane remarketing kampanje; na primer, lahko se odločite, da se uporabnikom, ki so že kupili na vašem spletnem mestu, prikazujejo različni oglasi (na primer ponudba za 30% popusta pri drugem nakupu). Ciljne skupine za re-marketing lahko natančno določite glede na vedenje uporabnikov in namen.
Kako se lotiti Google remarketinga?
Ponovno trženje ali remarketing z Google Ads uporablja majhen delček kode, »oznako za ponovno trženje«, ki jo lahko dodate na katero koli stran ali strani na spletnem mestu. Nato lahko za vsako označeno stran ustvarite uporabniške sezname, na primer »seznam izdelkov [seznam izdelkov]«, »seznam domačih strani« itd. Ko nekdo obišče vaše spletno mesto in če izpolnjuje vaše nastavljene kriterije ter vam dovoli zbiranje njihovih piškotkov (drobnih besedilnih datotek, shranjenih v uporabnikovem brskalniku), bo njegov ID piškotka dodan na ustrezen seznam uporabnikov.
Uporabniški seznami podjetjem omogočajo ustvarjanje natančno usmerjenih kampanj. Uporabniki, ki so obiskali stran za prijavo, bodo verjetno bližje konverziji kot tisti, ki so na primer obiskali domačo stran. Oglas, koda popusta ali druga spodbuda, ki je dovolj mamljiva, bo morda dobro delovala za prvo skupino, medtem ko bo mehkejši oglas v stilu »izvedi več o ponudbi« lahko dosegel boljši odziv druge skupine.
Za mnoga podjetja s spletno trgovino je Google Ads eden glavnih trženjskih kanalov. Googlov remarketing je močna tehnika spletnega trženja, saj vam omogoča, da ostanete povezani s ciljno publiko, tudi ko zapustijo vaše spletno mesto. Ciljni publiki s tem dvigujete zaupanje v vašo blagovno znamko, s čimer povečate verjetnost nakupa.
Facebook remarketing: ali je pravi za vas?
V kolikor je vaše podjetje dokaj novo, morda ne ustvarja prometa, ki ga potrebuje za učinkovito oglaševalsko akcijo. Če je temu tako, začnite s kampanjo, ki temelji na ozaveščanju, tako boste ustvarili promet na spletnem mestu, kar bo ustvarilo lepo podlago za ciljno ciljno skupino v prihodnosti s kampanjo za ponovno trženje ali remarketing.
S kampanjami za ponovno trženje na Facebooku lahko ciljate na obiskovalce spletnega mesta in tudi na občinstvo na Facebooku. Tako imate širši doseg kot druge platforme za remarketing, kot je Google prikazno omrežje. Ko na svoje spletno mesto namestite Facebook pixel, vam ta prinaša podatke o obiskovalcih, konverzijah Facebook oglasov in omogoča ponovno ciljanje/targetiranje obiskovalcev spletne strani.
Namestite Facebook Pixel
Če želite ponovno ciljati obiskovalce spletnega mesta, namestite Facebook pixel. Facebook pixel je majhen delček kode, ki ga lahko vi, administrator/programer vašega spletnega mesta ali vešči sodelavec, vstavi v kodo spletne strani. S tem pričnete slediti uporabnikom in dejanjem, ki jih izvedejo na strani, vključno z vsemi vašimi Facebook oglasi, ki so jih videli pred obiskom vašega spletnega mesta in produkti, ki jih dodajo v svoje spletne košarice. V kolikor imate aplikacijo in želite ponovno ciljati uporabnike na podlagi dejavnosti v aplikaciji, uporabite Facebook SDK.
Določite ljudi, ki jih želite ponovno ciljati
Ciljno skupino po meri lahko ustvarite s seznama, podatkov Facebook pixla ali Facebook SDK, tako določite ljudi, ki jih želite doseči s svojo kampanjo za ponovno trženje. Vaš nameščen pixel ali SDK lahko samodejno doda osebe v ciljno skupino po meri na podlagi določenih dejanj: na primer tistih, ki obiščejo domačo stran vašega spletnega mesta ali vseh, ki si ogledajo izdelek, vendar ne opravijo nakupa. To vam lahko pomaga ustvariti oglase, na podlagi tega kje v prodajnem tunelu se uporabniki nahajajo.
Ustvarite dinamične oglase
Dinamični oglasi samodejno prikažejo vsakemu obiskovalcu najpomembnejše izdelke in oglase v Facebooku, Instagramu ali Messengerju na podlagi dejanj, ki so jih izvedli na vašem spletnem mestu ali v aplikaciji. Ko naložite katalog izdelkov, bodo ljudje v svojih košarah videli izdelke, ki so jih opustili, ali nova priporočila za izdelke, ki bi jim lahko bili zanimivi.
Smernice za učinkovito remarketing kampanjo
Ne glede na to, na kateri platformi se boste lotili remarketing kampanje, je dobro vedeti in upoštevati splošne smernice, ko boste urejali in nastavljali oglase.
1. Segmentirajte ljudi in kreirajte oglase glede na interese
Najbolj uporabna možnost remarketinga je ravno ta, da lahko izdelate več različnih oglasov in jih prikazujete ljudem, odvisno od zanimanja, ki so ga izrazili na spletni strani. Tako boste dosegli več klikov na oglase in s tem velik uspeh oglaševanja.
Primer: Če greste na spletno trgovino Mimovrste si pogledati računalnik, jutri pa vidite oglas “Mimovrste 20% popust na kozmetiko” – ne bo doseglo želenega učinka na nas.
Segmentiranje potencialnih strank naj bo oblikovano glede na to, koliko interesa za vaš izdelek so pokazali. Poglejmo si 4 vrste segmentov:
- Če so obiskali samo vašo domačo stran, se morate osredotočiti na celotno vašo dejavnost. Take ljudi morate opozoriti nase, da vas ne pozabijo. Gre za publiko, ki je takoj odšla iz vaše spletne strani, zato bodite previdni da jim prikazujete res kvalitetne oglase, ki bodo pripeljali do klika. Ni dobro, da jih ponovno usmerite na vašo domačo stran, saj jih zelo očitno ni dovolj zanimirala – namesto tega ustvarite landing stran in obisk pridobite tu.
- Če so obiskali produktno stran, jih očitno zanima nakup vašega izdelka. Vaš oglas naj bo specifičen glede na produkt ali produktno skupino, ki so si jo ogledali. Garantirano bo to pripeljalo do zanimanja in do ponovnega vračanja na vašo spletno stran, v kombinaciji s ponujeno ugodnostjo za tak segment, pa bo prodaja zlahka poskočila.
- Če so brali vaš blog, pomeni da jih nedvomno zanima vaša dejavnost, niso pa prepričani, da ste pravi partner za njih. V tem primeru morate pripraviti pristajalno stran z enim samim močnim klicem k akciji (npr. naroči sedaj, prijavi se na demo, začni preizkus,…) in s pomočjo remarketing oglasa vse bralce bloga pripeljati na njo.
- Če so si prenesli priročnik, je to podobna publika kot v prejšnji točki. Vse kar morate narediti je remarketing kampanja z izpostavljenimi vzroki za začetek sodelovanja. Pokažite jim pozitivne lastnosti vaših produktov, razloge za nakup.
2. Ne tratite denarja v nedogled
V marketingu je pomembno, da ne tratite denarja za marketing, ki nima več smisla. Stranka, ki je pri vas že naročila, ji nekaj časa nehajte prikazovati oglasov. Takoj, ko boste izpolnili cilj vaše kampanje pri določeni stranki, jo je potrebno prenehati oblegati z oglasi, da se po eni strani izognemo negativnemu učinku oziroma, da ne tratimo denarja za ljudi, pri katerih je premajhna verjetnost, da bodo v kratkem času spet nekaj kupili.
PRIMER: Ste podjetje, ki se ukvarjate s coaching tečaji za podjetnike. Ker je nekdo enkrat obiskal vašo spletno stran, mu sedaj vsak dan prikazujete oglase za prijavo na tečaj. Ta oseba je spoznala, da ste kvalitetni in ker resnično potrebuje vašo storitev, se prijavi na vaš tečaj . Od tistega trenutka naprej, morate zgolj tej osebi prenehati prikazovati oglas, ki komunicira “prijavite se na tečaj še danes”.
To boste naredili tako, da remarketing kodo vstavite na zahvalno stran (tj. stran, ki se prikaže ob opravljeni konverziji, npr. ob prijavi na tečaj ali ob nakupu izdelka), ki bo povzročila prenehanje prikazovanje oglasov tej osebi, ali pa se bo le zamenjala tematika oglasov.
3. Ne bodite vsiljivi
Sigurno se vam je že kdaj zgodilo, da vas je eden in isti oglas zasledoval mesece, neprestano, po vseh spletnih straneh. Ker to lahko pripelje do negativnega učinka, morate prikazovanje oglasov na vsako osebo posebej omejiti. Vendar kako pogosto prikazovanje doseže maksimalen učinek? Najboljši odgovor na to vprašanje je – testirajte oglase! Samo vi boste lahko ugotovili najboljšo frekvenco prikazovanja s pomočjo testiranj, ob tem pa ne pozabite na naslednja pravila:
- Prepogosto prikazovanje oglasov lahko pripelje do negativnega učinka kampanje, saj bodo ljudje dobili negativno asociacijo ob vašem podjetju
- Prikazovanje oglasov cca. 17-20 krat na mesec pogosto doseže najboljše rezultate
Od vaše dejavnosti je odvisno, koliko različnih oglasov je potrebno pripraviti. V kolikor imate samo 3 produktne skupine na spletni strani, je 5 oglasov 18 krat prikazanih na mesec popolnoma dovolj. Če pa ste lastnik spletne trgovine z več izdelki, razmislite o napredni remarketing kampanji, pri čemer se bodo oglasi sami kreirali glede na produkt, ki je obiskovalca zanimal.
4. Če niste dosegli svojega cilja, spremenite oglase
Poponolma enostavno povedano – če že 10 dni nekdo ni kliknil na vaš oglas, lahko sklepamo da tudi naslednjih 30 dni ne bo. Poleg tega, daljši kot je čas od zadnjega obiska vaše spletne strani, manj je možnosti, da ga še vedno zanima vaša ponudba.
Najboljši način v tem primeru je, da spremenite naravo oglasa. Če je do sedaj vaš oglas komuniciral le določeno produktno skupino, npr. “Kvalitetna izdelava spletne strani”, morate tokrat poskusiti z naslednjimi vzvodi:
- ljudem ponudite popust ali brezplačno dostavo
- brezplačno testiranje
- spremenite klic k akciji (npr.: iz “Kliknite tukaj” v “prijavi se brezplačno”)
- spremenite produktno skupino za določen segment remarketinga
Remarketing in retargeting – gre za isto stvar?
Oba izraza se v današnji marketinški terminologiji zelo prepletata, čeprav se pojma razlikujeta po njuni strategiji in drugačnem pristopu: retargeting (ali ponovno ciljanje) vključuje prikazovanje oglasov prek piškotkov brskalnika potencialnim strankam, medtem ko remarketing (ali ponovno trženje) zbira informacije o potencialnih strankah in se jim ponovno približa preko prodajnih e-poštnih sporočil in drugih podobnih metod.
Spremenite obiskovalce spletne strani v stranke
Zmotno je razmišljanje, da je vsak obiskovalec vaše spletne strani pripravljen za nakup. Ljudje potrebujemo čas, včasih je to več mesecev dni, zato je toliko bolj pomembno, da skrbno pripravimo oglase. Glede na zanimanje, ki ga ljudje izrazijo na spletno strani se odločajte med:
- branding oglasom,
- oglasom produktne skupine,
- oglas, ki komunicira izdelek,
- popust na določen izdelek,
- brezplačna e-knjiga,
- ali pa enostavno komunicirajte vrednost in pozitivne lastnosti vaših izdelkov.
S premišljenimi oglasi in strategijo bo vaš remarketing poskrbel za to, da bodo obiskovalci opravili želeno konverzijo na vaši spletni strani.
V kolikor imate glede remarketinga kakšno vprašanje ali potrebujete nasvet, nam pišite na blog@spletnik.si.
Uspešno,
Spletnik