Slediti ali ne slediti? To je zdaj vprašanje.

Jan 18, 2019
Jan 18, 2019

Spletni pajki imajo z vašo stranjo veliko dela. Prečesati jo morajo od a do ž, od < do >, od notranje povezave do zunanje povezave  … Verjetno ste že kdaj pokukali v vir strani, kjer ste se srečali s takšnimi in drugačnimi oznakami in vrednostmi. Morda se že opazili tudi tisti atribut, ki mu sledenje ni preveč všeč – atribut »nofollow«.

Kaj je »nofollow«?

»Nofollow« je vrednost, ki jo lahko pripišemo rel atributu html elementa. Z njo želimo sporočiti iskalnim pajkom, da naj povezava ne vpliva na uvrščanje ciljne povezave v indeksu iskalnika. Z dodajanjem nofollow vrednosti zmanjšujemo vpliv nekaterih vrst e-mail spama, torej izboljšanje kakovosti rezultatov iskanj in preprečevanje indeksiranja spama.

Zakaj ga uporabljamo?

Atributa nofollow in dofollow sta bila originalno ustvarjena za zmanjševanje spama v blogovskih krogih. Pred atributom nofollow je veliko bralcev rado dodajalo povezave svojim komentarjem k blogom, zato so imeli moderatorji blogov zaradi velikega števila spama precej težav. Google je ustvaril atribut nofollow, tako da jim ni bilo treba več skrbeti za »link juice« njihove strani. In odkar so implementirali vrednost follow, se je spam komentarjev drastično zmanjšal. Ne uporabljamo ga za blokiranje dostopa do vsebine na spletni strani ali preprečevanju indeksaciji te vsebine.

Primer uporabe
<a href=http://www.optimizacija-strani.com rel=»nofollow« >Optimizacija strani<a>

Slediti ali ne slediti?

Ko dodajate povezave na druge spletne strani, se vsakokrat odločate, ali boste dodali »rel=nofollow« atribut ali pustili brez (torej dofollow).

V očeh iskalnikov, je dofollow povezava z vaše strani nekakšen glas za stran, na katero povezuje. S povezavo pokažete, da zaupate avtoriteti te strani. Če je ta stran dejansko škodljiva, tvegate, da bodo iskalni pajki na podlagi tega tudi vašo stran označili za slabo. Na drugi strani z dodajanjem povezave na kakovostne strani pridobite na ugledu vaše strani. Kakorkoli se odločite, za vaše dobro preverite spletno stran, na katero želite povezati, da ne boste prevzemali slabega glasu na svojo stran.

Da boste dosegi maksimalne koristi, poskrbite, da boste povezali na »dofollow« stran, kajti v nasprotnem primeru ta povezava ne bo nikoli poindeksirana. In če povratna povezava ni v indeksu, je iskalniki ne bodo šteli kot  glas za vašo stran.
Primeri dobre prakse dodajanja nofollow:
–  plačljivi oglasi – če imate na svoji spletni strani model za predvajanje spletnih oglasov, tem oglasom vedno dodajte vrednost nofollow;
–  znaki zaupanja – zelo popularno je na spletno stran dodajati razne znake zaupanja; pri tem mislimo na primer takšne, ki se podeljujejo za družini prijazno podjetje, inovacije, blagovno znamko in podobno. Spletnik ima takšno na naši spletni strani za Google oglaševanje, in sicer oznako, da smo Google partner. Ker ne želite graditi mreže povezav takšnim stranem, preprosto dodajte vrednost nofollow;
–  notranje povezave – včasih ni potrebe, da so te povezave sledljive. Če vzamemo primer kontaktne strani ali stran za izjave zadovoljnih kupcev: na te strani ni nujno, da prenašamo moč povezav. V kolikor pa gre za pomembno prodajno podstran, le pustite dofollow, da bodo spletni pajki vedeli, kako se vesti.

Html jezik je svojevrstna umetnost. Je spretnost, ki je ne zna vsak. Dobro premislite, ali boste dodali dofollow vaši povezavi, ali boste vso moč zadržali zase z uporabo nofollow atributa. Če se ne boste znašli, zaupajte nam spletno stran. Rešili bomo situacijo in odgovorili na Hamletovo vprašanje: slediti ali ne slediti.
Želim vem lep dan in veliko uspeha!
Spletnik marketing

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran