Posodobljeno 29. 01. 2021
Večina ljudi na spletu ne uspe, ker spremlja zgolj zgodbe o uspehu posameznikov, različne skupine na Facebooku, webinarje ali pa se udeležuje seminarjev, kjer vam predstavljajo neverjetne zgodbe o uspehu, ki generirajo nekaj tisoč evrov prodaje dnevno ali pa zgodbe o uspehu posameznikov, ki so v le nekaj mesecih dosegli nekaj sto tisoč evrov prodaje.
Ob tem velja omeniti, da dobršen del teh ljudi omenjene prodaje sploh nikoli še ni dosegla. Torej po večini so bleščeče zgodbe o spletnem uspehu glavni “krivec oz. glavni magnet”, ki vas povleče v slepo ulico omenjenega področja.
Žal pa vam malo kdo pove realno zgodbo, kaj vse stoji za tem, da bi na spletu dejansko lahko uspeli. Samo izdelava spletne trgovine gotovo ne bo dovolj. Zato je pametno vedeti kaj vse je potrebno storiti, če želite biti deležni spletnega uspeha.
Kazalo
Zakaj se zdi, kot da se napačno lotevamo spletne trgovine?
Prvo poglejmo nekaj ključnih dejstev, ki so vam pogosto zamolčana in jih ne vidite dokler se spletne prodaje ne lotite na pravilen način in s pravilnim zavedanjem.
- Ne vidite vsega vloženega dela, ki ga dan za dnem v spletno prodajo vlagajo podjetja, ki želijo biti uspešna
- Ne vidite doslednosti omenjenih posameznikov, ki je potrebna dan za dnem
- Ne vidite osredotočenosti in jasnega fokusa teh posameznikov, ki sta v celoti podrejena končnemu cilju
- Ne vidite kako strukturirano in organizirano se omenjeni posamezniki na dnevni ravni lotevajo svojega spletnega nastopa
- Ne vidite za koliko produktov omenjeni posamezniki na dnevni ravni opravijo prodajna testiranja in analizirajo pridobljene rezultate
- Ne vidite koliko lastnega časa, energije in sredstev ti posamezniki vlagajo za doseganje končnega uspeha.
- In kar je verjetno ključno, ne vidite zmagovalne mentalitete omenjenih posameznikov in kaj vse so pripravljeni storiti za to, da bi jim uspelo.
Ponavadi vas vabljivo spremljajo prezentacije z najbolj izbranimi podatki, žal pa po navadi ne izveste kaj vse je bilo potrebno storiti tj. kaj je predpogoj za doseganje takšnih rezultatov. Do sedaj sem redko našel webinar na katerem bi nekdo dejansko povedal kaj več tudi o spodletelih in neuspešnih momentih, ki jih je deležen prav vsak spletni trgovec in so dejansko sestavni del.
To so ponavadi vse tiste zadeve, ki ostanejo skrite za prezentacijo, to so tiste zadeve, ki jih ponavadi ni tako prijetno slišati oziroma, ki niso tako vabljive za vaš vstop v spletno prodajo. Ampak razumeti morate, tudi splet, tako kot vsi ostali prodajni kanali za svoj uspeh terja pravilen pristop, pravilno zavest in pravilno vlaganje. To pa ne pomeni, da uspešna prodaja na spletu ni mogoča. Absolutno je mogoča in je na razpolago vsakemu posamezniku, ki se za to odloči in k stvari pristopi na pravilen način in s pravilnim zavedanjem.
Faza testiranja
Faza testiranja je ključen element in se ji ne morete izgogniti v kolikor si resnično želite spletnega uspeha. Večina pa na tej točki žal stori usodno napako. Večina se testiranja ne loti z dovolj sredstvi in znanja. Večina pričakuje, da bo s 50 – 100€ mesečnim vložkom v marketing uspela zagnati svojo prodajo. Ko ugotovijo, da prodaje ni, pa zaključujejo s sklepi o tem, kako internet ali posamezen oglaševalski kanal ne deluje.
Drži, internet z omenjenimi vložki ne deluje za nikogar in prav je tako. V fazo testiranja je potrebno vstopiti v večini dejavnosti vsaj z vložki od 1000€ – 2000€ mesečno. In lahko se zgodi, da za omenjeni vložek v začetni fazi prodaja ne bo takšna kot ste pričakovali, vendar ta denar ni izgubljen, ta denar ste dejansko investirali v podatke, ki ste jih pridobili v zameno – tj. kupili ste podatke za analizo in nadaljnjo odločanje.
Ti podatki so ključen predpogoj, če želite krivuljo prodajnega uspeha na spletu obrniti navzgor. Samo z dovolj veliko količino podatkov boste lahko pridobili jasen in realen vpogled v to, kako se vaši obiskovalci obnašajo, kaj na vaši trgovini jih prepriča, kje na spletni trgovini imate vrzeli, ki še niso optimalne in kateri so tisti produkti, katerih prodaja bo manjša kot ste predvidevali in kateri so tisti produkti, ki imajo največji prodajni potencial.
Ampak poglejmo realno sliko; za vsako vrsto posla potrebujete začetni kapital. Brez začetne investicije ne gre pričakovati končnega rezultata. Ali lahko postavite fizično trgovino, brez notranje opreme, prodajalca, zaloge, plačila mesečne najemnine prodajnega prostora (ki se ponavadi sklene za obdobje enega leta) in ostalih fiksnih stroškov? So ti stroški 50 – 100€ mesečno? Ne. Zakaj pričakujete, da prodaja na spletu poteka drugače. Vložki so približno enaki, le investirate jih lahko veliko bolj natančno in razpršeno.
Najpogostejši ostali razlogi za neuspeh spletnih trgovin so:
Prodaja napačnih izdelkov
Eden glavnih razlogov, da spletna mesta ne uspejo, je izbira napačnega izdelka. Če izdelek, ki ga prodajate nihče ne želi, potem ste že od začetka v težkem položaju. To je največja odločitev vseh pri zagonu spletne trgovine. Kaj bi morali prodati? Tudi če obstaja veliko drugih spletnih mest, ki prodajajo izdelek (na primer čevelj z blagovno znamko), za vas še vedno obstaja mesto, če svoje spletno mesto pravilno tržite in imate vrednostno ponudbo. Prepričajte se, da spletni uporabniki želijo kupiti izdelke, ki jih prodajate!
Neprimerne prodajne cene
Vsi smo že slišali zgodbe in videli, da spletna mesta ustvarjajo milijone in izgledajo zelo ljubiteljsko. Čeprav njihov videz ni dober, tem ljudem uspe kadar ponudijo najboljše cene. Seveda bi bila ta mesta še boljša, če bi imeli boljši dizajn in trdno tržno strategijo, a ideja, da so nizke cene bo pritegnila kupce. Tako je na maloprodajnem trgu zunaj spleta, še pomembneje pa je v spletu, ko je naslednja trgovina le en klik stran. Bodite prepričani, da ste raziskali svoje konkurente in da so vaše cene konkurenčne.
Ni prodajnega načrta
Bodite prepričani, da ste načrtovali, kako boste tržili svoje spletno mesto. Brez razvite strategije ne boste nikoli uspeli. Začrtajte ga in vzemite si čas za izvedbo načrta. In ne pozabite, da če ne bo uspelo prvič, ga zastavite in nato nadaljujte s spremembami in testiranji, ki bodo v povezavi z rastjo donosnosti vaše naložbe. Ker se večina spletne prodaje začne z iskanjem, izvedite optimizacijo za iskalnike in plačljivo strategijo oglaševanja (s primernimi proračuni).
Spletno mesto ni razvrščeno v Googlu
Velik del vašega marketinškega načrta in poslovne strategije bi moral biti posvečen optimizaciji vaše spletne trgovine. Veliko lahko naredite sami, vendar brez zunanje pomoči visoke pozicije na iskalnikih ne bodo mogoče. Osnovna ideja dobre optimizacije je ta, da vašo spletno trgovino premakne na vrh iskalnikov, ki uporabnikom posledično omogoča, da vaše spletno mesto najdejo, ko iščejo ključne besede, povezane z vašim spletnim mestom. Več kot 55% potencialnih kupcev začne izdelek iskati na Googlu. Razvrstitev v Googlu za primerne ključne besede vašega izdelka je še vedno eden izmed ključnih faktorjev, o katerem je pametno razmisliti.
Pomanjkanje pozivov k dejanjem
Če poskušate pridobiti nekoga, ki bi vaš izdelek dodal v košarico, se prepričajte, da prodajni gumb izstopa. Če želite, da vas pokličejo, poskrbite, da bo vaša številka vidna in klikabilna. Bodite prepričani, da uporabniku vedno sporočate, kam naj gre, kaj naj naredi in seveda dobro izpostavite nakupni razlog, ki jih bo spodbudil k nakupu.
Brez kakovostne vsebine lahko pozabite na uspešno prodajo
Dobra količina vsebine bo uporabnikom omogočila, da izvejo več o vas in se z vami počutijo bolj udobno. Izdelajte kakovostno vsebino okoli svojih izdelkov z razvojem nakupov vodnikov in edinstvenih strani s podrobnostmi o izdelku. Vsebina naj vključuje tudi video posnetke in slike. Pomembno je, da ne prodajate samo svojim obiskovalcem, temveč, da jih tudi ozaveščate in jim ponujate pravilne razloge za nakup. To bo posledično pomagalo tudi pri višjemu uvrščanju vaše spletne trgovine v iskalnikih.
Slabe fotografije izdelkov
Kot pravi stari pregovor, “slika je vredna več kot tisoč besed”. Če obiskovalec ne želi prebrati več odstavkov vašega teksta, lahko v vašem izdelku prepozna poljubno število prednosti in lastnosti, če ima na razpolago kvalitetne fotografije. Bodite prepričani, da lahko vaši uporabniki sliko vidijo dovolj razločno in poskrbite, da si lahko ogledajo kar se da veliko podrobnosti o vašem izdelku.
Slabo izpostavljena dodana vrednost
Bodite edinstveni. Da si bodo ljudje v poplavi vse ponudbe zapomnili vaše podjetje, jim boste morali ponuditi nekaj edinstvenega, nekaj unikatnega. Bodisi v fazi predstavitve produkta, bodisi boste prednosti izpostavili veliko bolje kot vaši konkurentje. Izjemen vtis lahko naredite tudi z dobro načrtovanimi poprodajnimi aktivnostmi (ker večina posveča premalo časa v kreacijo dobrih vsebin na samem spletnem mestu, jih še toliko več zanemarja poprodajne aktivnosti, ki so za dolgotrajen odnos z vašim kupcem še bolj pomembne. Ne glede na to, ali so vaši izdelki ekološki ali ste povezani z dobrodelnimi organizacijami, komunicirajte z ljudmi na primeren način. Če se ne morete domisliti razloga, zakaj bi nekdo raje kupil pri vas, namesto pri vašemu konkurentu, potem tudi vaši obiskovalci ne bodo iskali teh razlogov.
Torej če razmišljate, da bi začeli nov posel na spletu, potem verjetno iz več razlogov želite, da vam bi uspelo. Zavedajte se, delali boste napake in vse ne bo vedno šlo po željeni poti, ampak gre za sestavni del življenja in posla. Vsi se največ učimo na lastnih napakh. Storiti napako je človeško, je normalno, problem pa je, če napake ne boste zasledili dovolj zgodaj in če ne boste pravočasno reagirali.
Zaključek
Obstaja pa način, da zmanjšate število napak in tako zmanjšate tudi možnosti propadlega spletnega projekta. Poiščite pomoč na trgu, preverite informacije na različnih koncih in se odločajte za rešitve pri partnerjih, ki vas že od samega začetka dobro razumejo in vam predstavijo jasno strategijo razvoja vašega spletnega posla. Iščite in odločajte se za pomoč na mestih, ki so vam z različnih zornih kotov najbližje vašemu cilju.
Za našimi naročniki je veliko uspešnih zgodb na katere smo upravičeno ponosni, predvsem zato, ker so želeli in dokazali da svojim uporabnikom lahko ponudijo le najboljše. Seveda z veseljem pomagamo tudi vam, torej če imate dodatna vprašanja v zvezi z učinkovito izdelavo spletne trgovine, stopite v stik z nami.