20 najpogostejših napak podjetij na družbenih omrežjih

Avg 17, 2022
Avg 17, 2022

Napake na družbenih omrežjih lahko zaprejo vsa vrata, ki jih lahko dobro izveden načrt odpre različnim priložnostim za podjetja. Ne glede na to, ali ste lastnik korporacije, malega podjetja ali del neprofitne organizacije, lahko z aktivnostjo na platformah družabnih omrežij dosežete nove uporabnike, ustvarite zveste sledilce in močno skupnost, ne da bi porabili veliko budgeta za marketing.

Marketing na družabnih omrežjih pa ne pomeni le ustvarjanja vsebin in objav. Gre tudi za analizo vedenja občinstva, sledenje konkurentom, prepoznavanje vzorcev v smislu novih stilov vsebine itd.

Vedeti, kaj objaviti in kdaj objaviti, je ključnega pomena za vsako marketinško strategijo na socialnih omrežjih. Veliko se sicer piše o najboljših strategijah na družbenih omrežjih, toda ali se kdaj sprašujete o najpogostejših napakah, ki se jim je treba izogniti?

V tem članku pokrivamo največje in pogoste napake, razvrščene glede na platformo.

Družbena omrežja; napake, ki se jim je dobro izogniti

V kolikor se uporabljajo pravilno, so družabna omrežja zelo dragocen in donosen kanal v poslovni ter marketinški strategiji vsakega podjetja. Toda samo objavljanje fotografij, oglasov ter občasno tvitanje ali deljenje vsebin ni dovolj.

?? Ko gre za pridobivanje potencialnih strank in utrjevanje vaše skupnosti, je potrebno postoriti na družbenih omrežjih veliko več stvari. Obstajajo pa tudi napake, ki vas stanejo časa, angažiranosti in dosega, čemur se lahko seveda izognete z nasveti v nadaljevanju.

Napake na Instagram-u

?Instagram

1. Ignoriranje novih funkcij

Instagram se nenehno razvija. Samo letos je objavil več pomembnih funkcij, ki jih preizkuša ali v celoti uvaja, kot so Creators Marketplace, orodja za nadzor za najstnike, izpostavljene ali “pinned” objave ter t.i. Reels video objave do dolžine 90 sekund.

Kadar platforma uvede nove funkcije, se pogosto zgodi, da bo dala prednost tistim profilom, ki uporabljajo te funkcije. Na primer, ko so prvič zagnali Reels, je algoritem dal prednost Instagram profilom, ki so jih uporabljali – s čimer so si prislužili večji doseg – kot pa tistim, ki so objavili videoposnetke v navadnih objavah (t.i. feed objave).

?? Pomembno je, da ostanete na tekočem z najnovejšimi funkcijami in preverite, kako bodo vplivale na algoritem izbrane platforme. Čeprav manjša sprememba, kot je nov gumb na zavihku “Shop”, morda ne bo vplivala na vaše vsakodnevne aktivnosti na omrežju, pa bo vsaka nova večja sprememba najverjetneje zahtevala prilagojeno strategijo in pristop.

2. Brez prenosa v živo

Prenos v živo (angl. live streaming) je eno najmočnejših orodij na Instagramu.

HubSpot je leta 2021 izvedel raziskavo, da bi odkril marketinške trende družbenih omrežij in ugotovil, da prenos v živo ponuja eno največjih donosnosti naložbe v primerjavi z drugimi formati. Anketirana podjetja so ga uvrstila na 2. mesto med trendi družbenih omrežij, ki so leta 2021 prinesli največjo donosnost naložbe, takoj za kratkimi videoposnetki.

?? Prenos v živo je odličen način, da pritegnete svoje občinstvo in dobite povratne informacije v realnem času, ki vam lahko pomagajo optimizirati vašo strategijo na Instagramu.

3. Nalaganje videoposnetkov z logotipom TikToka

Ko so Instagram Reels prvič lansirali, so vsi verjeli, da je to odgovor na uspeh TikToka. To je bilo neuradno potrjeno, ko je Instagram na svojem profilu @creators objavil, da spreminja svoj algoritem, natančneje, katere Reels priporoča uporabnikom. Izpeljana je bila raziskava, v kateri so uporabniki poročali, da lahko videoposnetki, reciklirani z drugih platform, povzročijo negativno uporabniško izkušnjo.

Kako vidimo, da je video recikliran? Na videu posnetku je viden logotip (vodni žig) TikToka. Prikaže se, ko uporabniki naložijo videoposnetek na video platformo in ga nato shranijo. Ko je v skupni rabi, se prikaže vodni žig.

?? Lekcija je v tem, da če že boste navzkrižno objavljali na več platformah družbenih omrežij, poskrbite za izvirno vsebino in jo prilagodite znotraj aplikacije. To bo ohranilo kakovost vaše vsebine in zagotovilo, da ne bo vplivalo na algoritem/uspešnost videa.

4. Deljenje nekakovostnih vsebin

Instagram ni več le aplikacija za deljenje fotografij. Vendar so vizualni elementi še vedno v ospredju in če želite biti uspešni na tej platformi, morate ustvariti visokokakovostno vizualno vsebino. Namen privlačnih vsebin je pritegniti pozornost občinstva, kvaliteta pa ustvari sledilce, ki vas bodo začeli spremljati.

?? Samo poglejte Twitter: čeprav lahko nalagate slike in videoposnetke, daje platforma prednost pisni vsebini, po čemer Twitter tudi slovi.

5. Pozabljate na svojo biografijo

Vaša biografija/opis na Instagramu je zelo majhen del vašega profila, vendar ima veliko moč. To je namreč prva stvar, ki jo vidi oseba ob obisku vašega profila. Poleg tega, vam bodo informacije v vaši biografiji pomagale, da vas lažje najdejo uporabniki, ko bodo iskali določene profile/ključne besede v iskalniku aplikacije. Na to vpliva tako vaše uporabniško ime, poslovna kategorija kot tudi vaš opis oziroma biografija.

Vaš opis (t.i. Instagram bio) je tudi prostor za konverzijo vaših uporabnikov. Aplikacija poskuša obdržati uporabnike na platformi čim dlje. Zato lahko uporabniki odkrijejo blagovno znamko in zaključijo nakup, ne da bi zapustili aplikacijo. Tudi zato platforma omejuje, kdaj in kje lahko delite zunanje povezave. Eno od dveh mest je v vaši biografiji/opisu na Instagramu.

?? S pomočjo Linktree lahko v svojo biografijo vključite več povezav in svoje občinstvo usmerite na svoje spletne strani, spletno trgovino in druge vire.

6. Osebni račun namesto poslovnega

Ali pravilno uporabljate Instagram, če nimate aktiviranega poslovnega profila? V kolikor se še odločate med osebnim in poslovnim profilom, obstaja tehten razlog, zakaj bi se morali odločiti za slednjega: analitika. Kadar imate poslovni profil, prejmete dostop do množice podatkov, ki jih sicer ne bi videli. Vse od tega, kako vas uporabniki najdejo, do tega, katere objave pritegnejo največ prometa. Ta vpogled bo neprecenljiv pri oblikovanju vaše strategije za Instagram in pridobivanju vpogledov v to, kaj imajo radi vaši sledilci.

Objave na Instagram-u

7. Nakup sledilcev

V primeru, da ste majhno podjetje na Instagramu in želite imeti večji, vplivnejši profil, boste verjetno naleteli na različne storitve za nakup sledilcev. Navsezadnje ne stanejo veliko in čez noč imate lahko na tisoče novih sledilcev. Vendar ni tako enostavno – drugače bi to počeli vsi in bili uspešni.

?? Kupovanje sledilcev je kot prazna obljuba – obljubljeno vam je nekaj vrednega, a v resnici ni ničesar. Čeprav bo na videz vaš profil zrastel, vam ti sledilci dolgoročno ne bodo pomagali. Pogosto to niso niti resnični ljudje, ampak avtomatizirani boti, ki ne bodo sodelovali, delili ali promovirali vaše vsebine. To bo tudi močno izkrivilo vaše podatke, zaradi česar bo težko vedeti, katere strategije dejansko delujejo. Edini način za vašo rast na tem omrežju je povečanje števila sledilcev z organskimi metodami in oglaševanjem.

8. Neuporaba napisov

V kolikor je vaša slika ali videoposnetek tisto, kar pritegne pozornost vašega uporabnika, ga lahko vaš napis oziroma tekst prepriča, da tudi ostane na objavi.

?? Mnoga podjetja ignorirajo napise in se namesto tega osredotočajo le na ustvarjanje odličnih vizualnih vsebin. Vendar imata tako slika kot tekst enakovredno vlogo pri vključevanju občinstva. Vaš napis oziroma spremni tekst lahko ponudi več konteksta vaši objavi in ​​spodbudi konverzije. Torej, ko pripravljate prihajajoče objave, poskrbite tudi za opis/tekst, v katerega lahko vključite klic k akciji (angl. CTA).

?Tik Tok

9. Preveč promocije

TikTok je postal prostor za pristno izražanje in originalne vsebine. Študija podjetja Nielsen za medijske raziskave iz leta 2021 je razkrila, da 64 % uporabnikov TikToka pravi, da so lahko na TikToku to kar so. Poleg tega je približno 56 % uporabnikov izjavilo, da lahko tu objavijo videoposnetke, ki jih ne bi objavili drugje. Zato, če greste na to platformo samo za promocijo svojih izdelkov in storitev, boste morda težko dosegli kakršenkoli učinek in rezultat, saj ne boste igrali po pravilih platforme.

?? Namesto tega se osredotočite na deljenje vsakodnevnih prigod, zanimivosti in življenjskega sloga – zlasti življenjskega sloga vaše ciljne publike. Njihovi izzivi in ​​boleče točke vam lahko pomagajo ustvariti zanimivo in smešno vsebino, ki jo povežete z vašimi rešitvami. Bolj pristna kot je vaša vsebina, bolje se bo odrezala na omrežju, ki daje v ospredje kratke, zabavne, poučne in originalne videoposnetke.

10. Uporaba viralnih zvokov v oglasih

Viralni zvoki, pesmi in zvočni učinki so aktualni in popularni le kratek čas v aplikaciji kot je TikTok. Povprečen zvok ima rok uporabnosti teden ali dva – zato je odličen za uporabo v vaših objavah. Vendar to ni odlična strategija za oglase. Zakaj? No, oglas se bo verjetno prikazoval več tednov in do takrat zvok ne bo več priljubljen. Tudi uporabniki so morda že naveličani določenega zvočnega efekta ali pesmi in uporaba tega lahko škodi vaši všečnosti kot blagovni znamki.

?? Zato ne opremite svojega oglasa s trendi, ki bodo zagotovo zastarel že v nekaj tednih. Namesto tega se držite zimzelene vsebine, ki bo delovala kadarkoli.

11. Neuporaba filtrov

Tako kot zvoki na TikToku, tako tudi filtri postanejo viralni le za določen čas. Od učinkov, ki spremenijo vaš obraz, do tistih, ki dodajo posebne efekte v vašem ozadju, domišljiji filtrov ni videti konca. Za podjetja ter blagovne znamke to ponuja veliko priložnosti za ustvarjalnost in zabavo svojega občinstva. Seveda je pri vsakem trendu pametno zaznati, kdaj se pridružiti in kdaj ga preskočiti sploh, če je trend že v zatonu.

?? Pomembno je, da opazite ko se nek trend ne ujema z vašimi vrednotami ali strategijo. V takem primeru pač ne sodelujte – saj bo najverjetneje že naslednji filter (ali zvok/pesem) primeren za vas.

?Twitter

12. Ignoriranje omemb

Družbena omrežja so dvosmerna ulica. Delite vsebino in vaše občinstvo se odzove. Podjetja se prepogosto osredotočajo le na ustvarjanje objav in pozabijo na interakcijo s svojo skupnostjo.

?? Na Twitterju je to še posebej izpostavljeno, saj je aplikacija osredotočena na besedilna sporočila. Mnoga podjetja objavljajo in obenem pozabijo odgovoriti na komentarje ali omembe, kar bi lahko nudilo dragocen vpogled v dojemanje (njihove) blagovne znamke.

13. Prepogosto re-tvitanje

Kadar uporabnik pristane na vašem Twitter profilu, bi moral imeti dobro predstavo o tem, kdo ste in s čim se ukvarjate. To je veliko težje, če vaš profil vsebuje 90 % re-tvitov, torej vsebin drugih oseb ali podjetij in manj ali nič vaših vsebin.

?? Namesto tega imejte uravnovešeno mešanico vaših tvitov, odgovorov in re-tvitov.

14. Tvitanje istih stvari

Predstavljajte si, da stopite v trgovino in povsod vidite enake izdelke. Hitro ugotovite, da ni ničesar novega za videti zato izgubite zanimanje in odidete. Na svoj Twitter profil glejte kot na svojo trgovino: več kot imate raznolikosti, več možnosti imate, da pritegnete občinstvo in ga spodbudite, da ostane. Čeprav je pametno reciklirati preteklo uspešno ter zimzeleno vsebino, je ključna njena porazdelitev v daljšem obdobju, tako da se zdi vsakič sveža.

?? Poskusite najti tudi drugačen zorni kot ali perspektivo in s tem vdahnete (stari) vsebini novo življenje.

15. Obravnavate ga enako kot druga družbena omrežja

Twitter je eno redkih družbenih omrežij, kjer je pisna vsebina kraljica. V primeru, da ste aktivni tudi na YouTubu, TikToku in Instagramu, vas bo morda zamikalo, da bi isti pristop uporabili za Twitter. Vendar pa je zlato pravilo na socialnih omrežjih, da svojo vsebino prilagodite platformi in ne obratno.

?? To pomeni, da na različnih družbenih omrežjih ustvarjate in objavljate prilagojeno vsebino, ki bo prinesla najboljše rezultate – za izbrano omrežje.

Napake na Facebook-u

?Facebook

16. Nizka stopnja odzivnosti

Ko oseba pristane na Facebook strani podjetja je ena prvih stvari, ki jih opazi, stopnja odzivnosti (angl. response rate) na objavah strani. Ta oseba si tako ustvari začetni vtis o blagovni znamki in njenem odnosu do potencialnih strank. Veliko komentarjev, deljenj vsebin ter všečkov nakazuje, da imate zanimive vsebine in močno skupnost. Skromen odziv na objavah pa pomeni, da bodisi niste aktivni na platformi ali pa imate težave z doslednostjo in negovanjem odnosov z vašimi sledilci.

?? Čeprav je to na videz majhen del vašega profila, pa lahko veliko pove o vas.

17. Odstranjevanje negativnih komentarjev

Negativni komentarji so neizbežna realnost prisotnosti na družbenih omrežjih vsakega podjetja oziroma blagovne znamke. Zagotovo se bo enkrat pojavila nezadovoljna stranka ali razočarani sledilec in včasih pristanejo prav v vaših komentarjih. Da bi zaščitili podobo vaše blagovne znamke, boste verjetno želeli komentar v celoti izbrisati. Vendar pa lahko dober odziv na vašega nezadovoljnega sledilca, dela v vašo korist.

?? Odgovarjanje na negativne komentarje občinstvu pokaže, da se ne izogibate težkim pogovorom ali izzivom. Vaš odziv lahko obenem tudi pomiri druge stranke, ki imajo morda podobne pomisleke kot oseba, ki je napisala komentar.

18. Nimate naslovne fotografije po meri

Vse na vaši Facebook strani lahko pomaga ali škodi vaši blagovni znamki in kot pravi rek, se hudič skriva v podrobnostih. Naslovnica s fotografijami po meri je odličen način, da izstopate od svojih konkurentov, ki morda uporabljajo le logotip ali stock fotografije – ali še slabše – ničesar. Namesto tega se odločite za nekaj, kar govori o vaših vrednotah ali kulturi podjetja.

?? Uporaba slike, ki zbudi neko pozitivno čustvo, bo verjetno imela veliko boljši učinek kot preprosta fotografija, ki kaže vaš izdelek ali storitve.

19. Zanemarjanje vaše skupnosti

Facebook je eno najboljših mest za ustvarjanje skupnosti. Od Facebook skupin do prenosov v živo, obstaja veliko načinov za interakcijo z vašim občinstvom. Z zanimivimi in doslednimi vsebinami boste lažje pritegnili prave ljudi in pridobili zveste sledilce. Ne zaradi deljenja promocijske vsebine, temveč zaradi doslednih in pristnih interakcij.

?? Ko boste svojo Facebook stran vzeli kot orodje za ustvarjanje skupnosti in temu primerno prilagodili svojo strategijo, boste začeli opažati rezultate.

20. Ignoriranje konkurence

Eno najpriročnejših orodij na Facebooku je možnost, da se naučite več o svojih konkurentih na nadzorni plošči za analitiko. Na podlagi podatkov vsebin, ki ste jih že delili, lahko Facebook sestavi seznam predlaganih konkurentov in vam pove, kako ste uspešni v primerjavi z njimi.

?? To vam lahko nato služi kot merilo uspešnosti, da vidite, kako dobro vam gre in kako poteka razvoj vašega profila.

Premišljeno upravljanje družbenih omrežij prinaša rezultate

V kolikor je vaš cilj povečati prisotnost ter vidnost na spletu, je ustvarjanje vsebin na socialnih omrežjih odličen način, da hitreje dosežete te cilje. Seveda boste tu in tam zagotovo delali napake, a bolj, ko se jih zavedate, manjša je verjetnost, da jih boste ponovili. Z izogibanjem zgornjim pogostim napakam na družabnih omrežjih bo vaše podjetje lahko pridobilo in ohranilo pristne sledilce, spodbudilo zvestobo blagovni znamki, povečalo prepoznavnost ter bilo korak pred konkurenco.

Želite ugotoviti med katerimi družbenimi omrežji lahko izbirate, da bo vaše podjetje imelo največ uspeha s skrbno pripravljeno strategijo? Naredite naslednji korak na področju marketinga na družbenih omrežjih in stopite v stik z našo ekipo. Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si.

Uspešno!

Vaš Spletnik

5/5 - (1 vote)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.