Vodič po Google Analitiki 4

Avg 4, 2021
Avg 4, 2021

Čeprav obstajajo številni dejavniki, ki pripomorejo h gradnji močne, uspešne spletne prisotnosti za vaše podjetje, je najverjetneje ena izmed najbolj pomembnih kosov sestavljanke bogat paket podatkov iz spletne analitike, ki vam omogoča, da zberete dragocene informacije obiskovalcev vaše strani. Brez teh podatkov bi leteli “na slepo” in samo ugibali katere so prednosti in slabosti vašega spletnega mesta.

Vprašanje, ki si ga trenutno zastavljajo številni podjetniki ter marketingaši je; ali naj svojo spletno stran nadgradim na Google Analytics 4 (GA4)? Na to vprašanje ni enoznačnega odgovora, vse pa je odvisno od tipa spletne strani, primarnih KPI-jev in drugih tehničnih detajlov.

Torej, za trenutek stopimo korak nazaj. Google je novo orodje Google Analytics 4 lansiral oktobra 2020. Pozicionirajo ga kot nov, sodoben pristop k analizi spletnih strani in aplikacij. In če boste želeli nadgraditi svoj Analytics, ne bo dovolj le klik na gumb, ki bi poskrbel za samodejne nastavitve.

V kolikor že uporabljate Universal Analytics oz. Google Analytics, bo večina od vas opazila neka odstopanja v podatkih in nova poimenovanja. Da pa bo tranzicija na to novo orodje potekala čim bolj gladko, smo v nadaljevanju članka povzeli bistvene lastnosti, nove funkcije ter korake za nastavitev nove spletne analitike.

Kaj je Google Analytics 4 (GA4)?

Vesela stranka

Gre za povsem nov sistem, ki je ločen od Universal Analytics ali krajše UA (pogosto imenovan tudi Google Analytics), zato ne gre zares za nadgradnjo. Pravzaprav gre za novo orodje, ki deluje (zaenkrat) poleg UA.

GA4, prej znan kot “App + Web”, je Googlova platforma naslednje generacije za spletno analitiko, ki zajema tako spletna mesta kot tudi mobilne aplikacije. Ponuja poglobljen vpogled v analitiko za pomoč podjetjem pri analizi in izboljšanju njihovih tržnih strategij.

Pomemben napredek v storitvi Google Analytics 4 je učinkovita in napredna uporaba umetne inteligence in strojnega učenja. Ne glede na odobritev/privolitev piškotkov, je glavni atribut GA4 zbiranje podrobnih informacij kupcev.

Številni analitiki verjamejo, da bo to orodje prava revolucija, ob upoštevanju natančnosti in preglednosti rezultatov, pridobljenih s spletnih strani, v primerjavi s prejšnjim modelom spletnega sledenja/analitike Universal Analytics.

V čem se Google Analytics 4 razlikuje od Universal Analytics?

GA4 glavni pogled

Milijoni podjetij in spletnih mest uporablja Google Analytics za sledenje interakcij obiskovalcev spletnih domen, mobilnih aplikacij in API-jev brez povezave. Večina podjetij to platformo pozna kot orodje, ki jim pomaga slediti količini prejetega spletnega prometa, pomembne tržne kanale in meriti svoje ključne KPI. Zdaj pa Google Analytics 4 ponuja novo različico, ki se zelo razlikuje od tradicionalne “univerzalne” analitike.

Med njima je veliko razlik v zbiranju podatkov – zlasti v tem, kako so podatki definirani in kako se imenujejo elementi podatkov:

  • Dogodki (Events): so interakcije obiskovalcev s spletnim mestom ali aplikacijo – na primer ogledi strani, kliki gumbov in podobna dejanja. Za razliko od prej, dogodki ne zahtevajo dodajanja prilagojene kode za sledenje in nekateri dogodki se avtomatično merijo (privzete nastavitve).
  • Parametri: so dodatni biti informacij, ki dajejo kontekst vsakemu dogodku. Parametre lahko na primer uporabite za opis vrednosti nakupa ali za podajanje konteksta, kje, kako in zakaj je bil dogodek zabeležen. Sem lahko spadajo naslovi strani, ID-ji člankov itd. – ti so najbolj podobni številnim “dimenzijam”, ki so bile prej na voljo.
  • Uporabniška lastnost (user property): atributi ali demografske informacije o uporabniku.
  • User ID: se uporablja za sledenje uporabnikom med različnimi platformami.

Dogodki so temelj GA4

GA4 dogodki

Pri GA4 vse temelji na “Events”. Dogodki so temelj predstavitve podatkov. Proces strojnega učenja v novi storitvi Analytics pomeni, da orodje lahko zapolni vrzeli, kjer podjetja ne morejo razumeti celotne baze strank zaradi uporabnikov, ki onemogočijo uporabo piškotkov in zbiranje podatkov.

GA4 torej uporablja dogodke kot osnovo za zbiranje podatkov, pri čemer so mnogi nastavljeni privzeto. Zdaj je vse “dogodek”. Ogled strani? To je dogodek. Nova seja? Dogodek.

V GA4 ni več t.i. “page view hit” oz. zadetkov za ogled strani. Vsi zadetki so dogodki, zato morate za sledenje pogleda strani ustvariti dogodek in mu dati ime “page-view”. Naslov strani, URL in druge dimenzije so nastavljeni kot parametri.

Poročilo »Najpomembnejši dogodki« (“top events”) je nadomeščeno s poročilom »Vsi dogodki« in prva stvar, ki jo boste opazili pri tem poročilu je, da dogodkov ni mogoče razvrstiti v skupine. Če kliknete dogodek, se odpre posebno poročilo s podrobnostmi o tem dogodku.

Stari dogodki v primerjavi z novimi dogodki

Koncept dogodka se je spremenil v storitvi Google Analytics 4. Tu je kratek povzetek razlik:

  • Tradicionalna definicija “dogodka” je bilo katerokoli dejanje, ki bi mu želeli slediti, razen pogleda strani (klik, prikaz, oddaja obrazca, napaka itd.). Za ustvarjanje dogodkov, ste preprosto nastavili »kategorijo«, »dejanje« in »oznako«, s čimer ste določili, kako naj bodo prikazani v poročilu »Najpomembnejši dogodki«. Nato ste poljubnemu drugemu kontekstu dogodka posredovali parameter »vrednost« ali katerekoli dimenzije / meritve po meri.
  • Nova opredelitev pojma “dogodek” je širša in Google ga definira takole: “… je vsako različno dejanje, ki se zgodi ob določenem času, povezano z uporabnikom”. Za nadaljnji kontekst dogodka je bil koncept generične “kategorije”, “akcije” in “oznake” nadomeščen z imenom dogodka in seznamom glavnih vrednosti, imenovanimi “parametri”. Na spletu vsakič, ko sprožite dogodek v GA4, brskalniku naročite, naj pošlje podatke v Google Analytics (mobilne aplikacije pošiljajo dogodke v serijah, vendar je koncept enak).

GA4 dogodke razdeli v štiri kategorije

Za lažje razumevanje, kako GA4 obdeluje dogodke, so le-ti razdeljeni na več kategorij:

1. Samodejno zbrano (“Automatically collected”)

Google Analytics 4 samodejno zbira osnovne dogodke, kot so “page view”, “session start” in “scroll”. Če je vaš GA4 nastavljen, že zbirate te dogodke – zato kodiranje ni potrebno.

2. Izboljšano merjenje (“Enhanced Measurement”)

Dogodki izboljšanih meritev se prav tako samodejno zberejo (če jih ne onemogočite) in lahko tudi zberejo zelo določene parametre. Eden od primerov je dogodek “file-download”, ki bo zbral tudi parametre “file-extention”, “file-name”, “link-classes”, “link-domain”, “link-id”, “link-text” in “link-url”.

3. Priporočeno (“Recommended”)

To so dogodki, ki se ne zbirajo samodejno, vendar so pogosti/običajni v različnih panogah in primerih uporabe. Nekateri taki primeri bi bili “prijava”, “skupna raba” in “nakup”. Google je zagotovil standardizirano poimenovanje in izvajanje.

4. Po meri (“Custom”)

Če noben od zgornjih dogodkov ne deluje za vaš primer uporabe, boste želeli nastaviti dogodek po meri. Število dogodkov, ki jih lahko zberete je omejeno na število 500, zato izberite pametno!

Dogodki so bolj prilagodljivi

V GA 4 ni več standardnih parametrov “event action”, “category”, “label” in “value”, ki ste jih uporabili za dodajanje vsakemu dogodku v UA. Zdaj so dogodki veliko bolj prilagodljivi, tako da lahko vsakemu dogodku dodate do 25 parametrov in jih poimenujete, kot želite.

S standardizacijo dogodkov in avtomatskih zbiranjem le-teh (vsaj osnovnih), Google Analytics lahko bolje razume vedenje obiskovalcev na različnih platformah.

Nove metrike za analizo spletne strani

GA4 engagement overview

Kaj vse se torej spreminja z novim orodjem GA4? Sledi splošen povzetek novosti, funkcij in novih metrik:

  • Posodobljen je uporabniški vmesnik.
  • Zasnovan je tako, da deluje tudi brez piškotkov.
  • Omogočeno bo urejanje, popravljanje in natančno določanje načina sledenja dogodkom v analitiki, ne da bi morali urejati kodo na spletni strani.
  • Sledenje dogodkom je osrednji del platforme. Osnovni dogodki so vgrajeni (privzete nastavitve).
  • Nič več ciljev. Namesto tega dogodke označite kot konverzije.
  • Ni več pogledov oz. t.i. “views” (za zdaj).
  • Ni več “stopnje odboja” (angl. bounce rate) iz vaše spletne strani. Nadomestile so jih “angažirane seje” (seje, ki so trajale dlje kot 10 sekund ali so imele “dogodek konverzije”, 2 ali več ogledov zaslona ali strani) in stopnja angažiranosti.
  • Poročanje je manj osredotočeno. Google želi, da za analizo uporabljamo GA, za poročanje pa Data Studio.
  • Podatki se hranijo 14 mesecev (nasvet: privzete nastavitve zajemajo 2 meseca. Spremenite na 14 mesecev, tako da odprete Nastavitve podatkov> Hramba podatkov na zavihku Skrbnik).

Kakšne so prednosti Google Analytics 4?

Ker se GA4 precej razlikuje od vsem znane storitve Universal Analytics, se splača vanj investirati svoj čas in trud? Vsekakor. Za lažjo odločitev, je vredno preveriti seznam prednosti, ki jih prinaša implementacija nove storitve Google Analytics 4:

1. Boljše razumevanje nakupne poti

Google Analytics 4 ponuja širše razumevanje vedenja uporabnikov na številnih ravneh in na več kanalih, zahvaljujoč naprednim meritvam in integriranemu poročanju podatkov na enem mestu.

Optimizacija nakupne poti stranke in zagotavljanje ustrezne uporabniške izkušnje je poenostavljeno z enim “paketom” meritev – Izboljšano merjenje (na podlagi uporabniških dogodkov – dogodek + parameter) in integriranim poročanjem podatkov iz aplikacij in spletnih strani, vse na enem mestu.

2. Izboljšano merjenje: obsežno sledenje dogodkom

Izboljšano merjenje je skupek meritev, ki temelji na uporabniških dogodkih (dogodek + parameter) in zagotavlja učinkovitejšo izkušnjo obiskovalcev spletne strani. Zahvaljujoč izboljšanemu merjenju, z novim Google Analytics lahko obsežno sledite dogodkom v vseh tržnih kanalih.

Obojim lahko sledite samodejno (app first-open, ki pomeni odpiranje aplikacije; in-app-purchase oz. kupovanje v aplikaciji).

3. Dogodki na spletni strani

GA4 dogodek po meri

S pomočjo Google Analytics 4 lahko skoraj vsako fazo nakupne poti prilagodite vedenju obiskovalcev spletnega mesta. Zahvaljujoč namenskim dogodkom lahko sledite vsakemu koraku uporabnika v mobilni aplikaciji in na spletni strani, na enem panelu GA4.

Na t.i. “service panel” lahko določite najboljše tržne kanale za najbolj zadovoljivo konverzijo. Poleg tega, možnost analiziranja dejavnosti v mobilni aplikaciji in na spletni strani omogoča določitev števila uporabnikov, ki so v aplikaciji začeli določeno zaporedje interakcij, vendar niso izvedli želenega dejanja in so opravili nakup na spletni strani ter obratno.

4. Bolj prilagojena analitika/poročila

Poročila/analitika, ustvarjena v GA4, prepozna vedenje in število edinstvenih uporabnikov v vseh tržnih kanalih – tako na spletnih straneh kot v mobilnih aplikacijah. Vse z namenom izboljšanja vaše strategije, interakcije obiskovalcev z vašo spletno stranjo, blagovno znamko in analize kontaktnih točk.

5. Možnost “Analiza za vse”

GA4 Analize podatkov

Prejšnja funkcija “Analiza” je bila modul za poročanje, ki je bil na voljo samo uporabnikom plačljive različice Google Analytics 360. Poročanje prek analize je zdaj natančnejše in zajema več razsežnosti.

Z analizo sedaj lahko:

  • ustvarite poročila, ki analizirajo vedenje uporabnikov v določeni fazi prodajnega lijaka (“Funnel Analysis”)
  • analizirate poti za boljše razumevanje nakupne poti obiskovalcev spletne strani (“Path Analysis”)
  • analizirate potencialno prekrivanje segmentov (“Segment Overlap”)

6. Integracija z BigQuery in vzorčenje

Integracija GA4 z BigQuery, ki je oblačna storitev za analizo velike količine podatkov, je za uporabnike brezplačna. Do tedaj je bilo to namreč rezervirano le za uporabnike plačljive storitve Google Analytics 360.

Velja pa omeniti še eno prednost te integracije: to je analiza celotnega “podatkovnega paketa” brez vzorčenja. Vzorčenje, ki ga pozna GA, se pogosto uporablja za naprednejše analize. Vendar ne bodo vse dimenzije analize ustrezno ocenjene, zato bi lahko vzorčenje bilo netočno. In če ste se želeli v preteklosti »znebiti« težav z vzorčenjem, ste morali imeti plačljivo različico GA 360.

Google Analytics 4 vam omogoča, da se izognete težavam, ki nastanejo zaradi ne povsem natančnega vzorčenja, zlasti ko gre za zelo napredne analize in segmente.

Kako nastaviti GA4 za vašo spletno stran

Več načinov je, kako lahko nastavite Google Analytics za vašo spletno stran poleg obstoječe storitve Universal Analytics. Podjetja lahko v sekciji “Domena” svojih obstoječih računov nastavijo znamko (“property”) te nove različice GA.

  1. Prijavite se v račun Analytics z obstoječo znamko vašega spletnega mesta.
  2. Pomaknite se do razdelka Skrbnik (“admin”).
  3. V stolpcu “Račun” izberite račun, v katerem želite ustvariti znamko.
  4. V stolpcu “Lastnost” (oz. property) izberite želeno znamko Universal Analytics za svojo spletno stran.
  5. Če je možnost na voljo, lahko uporabniki izberejo »Nadgradi na GA4« in sledijo korakom. Ko kliknete GA4 “Setup Assistant”, ustvarite Google Analytics 4, ki zbira podatke skupaj z obstoječim Universal Analytics. Slednji ostane nespremenjen in še naprej zbira podatke – do česar lahko vedno dostopate prek “property selector” ali skrbniškega zaslona (“admin screen”).Toda v nekaterih primerih ta gumb morda ni na voljo. V tem primeru izberite »Ustvari znamko« in nato sledite korakom, da ustvarite novo lastnost za »Web + App« oz. Google Analytics 4.

Po končanem koraku bi morali imeti novo različico GA4. Toda postopek nastavitve še ni končan. Še nekaj korakov je potrebnih, preden se bodo podatki začeli pojavljati v vmesniku Google Analytics 4.

Če želite omogočiti zbiranje podatkov, obstajata dva glavna načina: povezati obstoječe podatke o sledenju iz “stare” storitve Google Analytics ali začeti z novimi oznakami, ki jih lahko na svoje spletno mesto dodate na enak način kot za starejše različice storitve Analytics. V kolikor vaše spletno mesto uporablja oznako gtag.js, boste lahko omogočili zbiranje podatkov z obstoječimi oznakami.

Znotraj GA4 lahko dodate »Podatkovne tokove« (“Data streams”), tako da v stolpcu “lastnosti” v sekciji “Admin”, izberete “Data streams”. Nato izberite »Add stream« za vrsto podatkov, ki jim želite slediti – večina podjetij bo želela izbrati »Web« za svoje spletne strani.

Nato vnesite pravilno domeno, dajte ji ime in kliknite “Create stream”. Tu boste videli »Navodila za označevanje« (“Tagging Instruction”), ki je najpomembnejša stvar za pravilno povezavo informacij o sledenju za GA4.

Torej, bi morali “nadgraditi” na GA4?

Pregled analitike

Nobenega dvoma ni, da je Google Analytics 4 prihodnost na področju analitike. V to smer bo Google usmeril svoja prizadevanja in lahko pričakujemo, da bomo od tu naprej videli izključno nove in inovativne funkcije.

Kljub temu bo trajalo še nekaj časa, da se izvede integracija in da se ljudje (ter podjetja) naučijo, kako najbolje uporabiti novo platformo. Svetujemo, da še naprej uporabljajte UA za vse (zlasti za hrambo preteklih podatkov), vendar začnite eksperimentirati z GA4.

Nastavite ga čim prej, tako da lahko začnete zbirati podatke in konfigurirati dogodke, nato pa jih primerjajte z UA. Tako se boste lažje in postopoma “poslovili” od UA, ko bo GA4 povsem zavzel mesto glavnega orodja za analitiko. Morda boste želeli uporabiti tudi Google Data Studio, če tega še niste storili!

V primeru, da bi želeli izvedeti še več informacij ali, da vam pomagamo pri vzpostavitvi merjenja z Google Analytics 4, nam pišite na blog@spletnik.si.

Uspešno!

Vaš Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.