AB testiranje za večjo prodajno učinkovitost strani

Maj 17, 2016
Maj 17, 2016

Posodobljeno 15. 12. 2022

A/B testiranje v praksi pomeni, da testiramo dve različni verziji spletne strani, da vidimo katera deluje bolje. Med seboj primerjamo dve različici spletne strani, tako, da prikazjemo obiskovalcem obe verziji (verzijo A in verzijo B) ob enakem času. In tista verzija, ki prinese več konverzij, zmaga!

Vse spletne strani na internetu imajo svoj cilj – namen, zakaj so in kaj želijo doseči.

  • prodajne spletne strani želijo od obiskovalcev, da kupijo/naročijo produkte
  • spletne strani z novicami in medijsko vsebino želijo, da obiskovalci klikajo na oglase ali se prijavijo na plačljive vsebine

Vsako podjetje, ki deluje na internetu si želi čim več obiskovalcev. A na koncu dneva si želimo, da bi vsi obiskovalci postali naši kupci. Če ne danes pa jutri. In metrika, ki nam pove koliko ljudi se iz obiskovalca pretvorijo v kupca/naročnika je stopnja konverzije. Merjenje uspešnosti verzije A in B nam pove, koliko obiskovalcev se je pretvorilo v kupce/naročnike, koliko jih je doseglo cilj, ki smo ga zastavili.

Zakaj bi A/B testirali spletno stran?

A/B testiranje spletne strani

Z AB testiranjem želimo ugotoviti, katera različica spletne strani je bolj uspešna pri prodaji. Na sliki je primer, ko je A variacija strani bolj uspešna od B variacije strani.


A/B testiranje vam omogoča, da iz obiskovalcev na spletni strani naredite več kot le to, da ostanejo zgolj obiskovalci. Med tem, ko je cena za plačljiv obisk relativno visoka, je cena za zvišanje konverzije minimalna.

Kaj lahko A/B testirate

Skoraj čisto vse elemente na spletni je smiselno testirati v sklopu A/B testiranja. Med njimi so:

  • naslovi
  • pod naslovi
  • odstavki
  • tekst na gumbu “klic k akciji”
  • gumb “klic k akciji”
  • povezave
  • slike… testirate lahko tudi cenike, cenovno strukturo, elemente za pospeševanje prodaje, brezplačno poštnino, in še in še.

 Proces A/B testiranja

Da bo proces A/B testiranja čim bolj učinkovit je ključno, da sledite vsem opornim točkam, ki vas vodijo skozi raziskavo in analizo podatkov, ki jih skozi testiranje dobite.
1. Zastavite si vprašanje: zakaj je stopnja odboja (bounce rate) na moji spletni strani višja kot na drugih spletnih straneh v enaki panogi?
2. Raziskave v ozadju: razumeti morate obnašanje svojih obiskovalcev, kar vam omogoča napredna analiza Google Analyitcs. Zaradi analize lahko ugotovite, kako se obiskovalci na spletni strani obnašajo – od kod pridejo, koliko časa so na spletni strani, kjer spletno stran zapustijo, katere podstrani si pogledajo …
3. Postavite hipotezo: če v nogo spletne strani dodamo več povezav (na druge podstrani) bomo zmanjšali stopnjo odboja na spletni strani “domov”.
4. Izračunajte, koliko obiskovalcev dnevno potrebujete, da lahko začnete z A/B testiranjem. Pomagate si lahko s kalkulatorjem tukaj.
5. Testirajte hipotezo: po opravljenem A/B testu primerjajte rezultate s hipotezo, ki ste jo določili in kritično presodite, če so rezultati testiranja to hipotezo potrdili ali ovrgli.
6. Analizirajte podatke in pripravite končne sklepe. Če se je zaradi dodatnih povezav v nogi stopnja odboja zmanjšala, potem lahko potrdite, da je število dodatnih povezav v nogi vplivalo na stopnjo odboja na spletni strani. Če pa po A/B testiranju ni bistvene spremembe v stopnji odboja, potem se vrnite na točko tri in postavite novo hipotezo za novo testiranje.

Vaše prvo A/B testiranje

Mi za A/B testiranje uporabljamo Visual Website Optimizer, saj je testiranje s tem orodjem preprosto, celoten postopek lahko zaključite v 4 korakih.
1. Vstavite kodo za merjenje v spletno stran
ab testiranje
2. Izmerite elemente na spletni strani, ki jih želite testirati
testiranje spletne strani A-B
3. Določite cilje A/B testiranja
Izberite cilje, katerim želite povečati stopnjo konverzije. Cilje je lahko eden, lahko pa jih je tudi več. Cilj je lahko izpolnjen kontaktni obrazec, prijava na e-novice, prenos brezplačnega priročnika … Tisto, kar vam v tem trenutku največ pomeni.
cilj testiranja spletnih strani
4. Začnite in merite rezultate
Orodje za izvajanje A/B testiranja vam omogoča, da vidite rezultate trenutne statistike, saj se bo merjenje začelo takoj, ko bodo na spletno stran prišli prvi obiskovalci.
A/B test graf
Če si želite tudi vi povečati stopnjo konverzije, potem je najbolje, da nas pokličete na 01 600 99 30, nam pišete na info@spletnik.si ali izpolnite kontaktni obrazec.
Srečno.
Andreja Ogrinc

5/5 - (1 glas)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 glas)