Posodobljeno 27. 03. 2023
V sklopu skrbništva strank sem tedensko v kontaktu z desetinami našimi Google Ads naročniki in medtem ko vprašanj na njihovi strani nikoli ne zmanjka, se ta od stranke do stranke pogosto tudi ponavljajo.
V tem članku bom malce podrobneje odgovorila na eno izmed najpogostejših: “Iskal sem se na Googlu, pa ni mojega oglasa nikjer. Kaj je narobe?”
Čeprav je vsaka kampanja unikatna, danes izpostavljam 4 najpogostejše razloge, ki so v večini primerov (med) povzročitelji današnjega vprašanja.
Kazalo
1. Kampanja se je ravno pričela
Največ skrbi je v prvih dneh po aktivaciji kampanje. Sama pogosto pravim, da je takrat kampanja “ v povojih”. Google potrebuje nekaj časa, da celotni kampanji prižge zeleno luč. Včasih ta postopek traja samo nekaj ur, včasih nekaj dni, včasih pa tudi teden ali dva. Pri naročnikih, kjer glede na dejavnost oz. vsebino oglaševanja predvidevamo, da bi postopek aktivacije znal trajati dlje, na to seveda predhodno opozorimo. Kaj pa so tisti glavni faktorji, ki jih Google pri analizi kampanje sploh upošteva?
1.1 Upoštevanje pravilnikov
Pravilniki oglaševanja so izjemno obsežni, redno pa se tudi spreminjajo, zato je potrebno z zakonitostmi biti na tekočem – v nasprotnem primeru Google oglasov preprosto ne odobri. Poleg splošnih pravil sestave in vsebinskih omejitev pa so tu še nekatere dejavnosti (npr. medicina, zaščitene blagovne znamke…) ki so zaradi strogih limitacij vedno pod drobnogledom. Tukaj je za kršitev pravilnika dovolj že ena sama besedica in včasih traja kar nekaj časa, da je verzija oglasa končno potrjena. Tudi, ko je oglas že potrjen in aktiven, obstaja možnost, da ga Google kadarkoli deaktivira.
1.2. Relevantnost spletne strani
Logika je tukaj preprosta. Relevantnejša, kot je vsebina na pristajalni strani, raje (in za manjšo ceno) bo Google vašo spletno stran ponudil iskalcem. Relevantna spletna stran pomeni, da se vsebina oglasov ujema z vsebino na spletni strani. Nemalokrat se mi namreč zgodi, da želijo stranke oglaševati neko storitev, ki je na svoji spletni strani sploh nimajo predstavljene, ali pa je ta predstavljena zelo slabo. Zapomnite si, Google ne bi bil iskalnik številka ena, če ne bi zadovoljil potreb iskalcev, torej jim nudil kvalitetnih in relevantnih rezultatov. Tega se seveda dobro zaveda, zato vašo spletno stran oceni do potankosti. Ne šteje pa samo vsebina – tu so še meta podatki, oblikovanost URL naslovov, poimenovanje slik, naslovi strani, povezave na spletno stran… Praktično vsaka aktivnost šteje.
1.3. Konukrenca in število iskanj
Bolj, kot je panoga konkurenčna, težje, počasneje in dražje se je prebiti na trg. V kolikor po enakih ključnih besedah oglašuje še npr. deset drugih podjetij, Google ne ocenjuje več samo vas, temveč tudi konkurenco in vas med seboj primerja.
Tukaj je kvalitetna in relevantna spletna stran še toliko bolj pomembna, saj je lahko odločilni faktor pri odločanju o vaši poziciji – ali boste pred konkurenco ali za njo, ali boste plačali več kot oni ali manj. Po drugi strani pa je lahko problem tudi premalo mesečnih iskanj.
Včasih ima naročnik željo po specifičnih ključnih besedah, ki so zanj sicer zelo relevantne, nimajo pa zabeleženih dovolj iskanj, da bi Google oglase zanje sploh prikazoval. V teh primerih ključne besede v kampanjo vseeno vključimo in v kolikor se v prihodnje iskanja pojavijo, se bodo zanje prikazali tudi vaši oglasi.
2. Omejen proračun
V kolikor je vaša kampanja aktivna že mesece ali leta, pa svojega oglasa še vedno ne vidite vsakič, ko iščete po svojih ključnih besedah, je tu lahko krivec primanjkljaj proračuna. Zopet je tukaj matematika preprosta.
Če dnevni proračun zadostuje za deset klikov ( potencialnih klikov, ki vodijo na vašo spletno stran), iskanj pa je tisti dan trideset, bo Google vaš oglas prikazal vsakič tretjič. Seveda to ni vedno dobesedno pravilo, ker v praksi tako lepe matematike ni, a vendar logika drži. Za stalno prisotnost bi proračun moral biti neomejen, kar pa seveda ne prakticira nihče.
Čim smo s proračunom omejeni, je treba maksimum iztržiti znotraj teh okvirov. Za nekatere to pomeni da še vedno poberejo veliko večino, za nekatere polovico, nekateri pa z danim proračunom dosežejo le peščico vseh iskanj. Da se prepričate, kolikšnega deleža pogače ste deležni vi, kontaktirajte svojega skrbnika v Spletniku in dobili boste informacijo iz prve roke.
3. Narobe iščete
Včasih je tudi proračuna dovolj, pa svojih oglasov še vedno ne zasledite. Možnih razlogov za to je več:
- Iščete po napačnih ključnih besedah. Ste prepričani, da je ključna beseda, ki ste jo vtipkali v Google, res vključena v vašo kampanjo?
- Nahajate se izven geografske lokacije. Je vaša kampanja geografsko omejena? Morda s svojo fizično lokacijo ne ustrezate kriterijem kampanje in vam zato Google ne ponudi vašega oglasa.
- Ne iščete ob pravi uri. Kampanja je lahko omejena na določene ure – morda v namene racionalizacije proračuna, morda zaradi specifike dejavnosti. Na enak način, je lahko kampanja omejena z geografsko lokacijo, zato vam priporočam, da se prepričate, ali vaše iskanje res ustreza zastavljenosti kampanje.
4. Prevečkrat iščete
Za konec pa je tukaj tudi možnost, da se preprosto “prevečkrat poiščete”. Google si zapomni vaše aktivnosti na spletu in v kolikor vam je oglas ponudil že velikokrat, vi pa nanj nikoli niste kliknili (ker si seveda niste želeli porabiti proračuna), vam ga torej neha ponujati. Kar je sicer super varovalka, da takšni posamezniki ne kvarijo statistike kampanje.
V članku sem predstavila samo nekatere izmed najpogosteje zastavljenih vprašanj, ki jih dobivam od svoji naročnikov. V kolikor med njimi ne najdeš odgovorov na svoja, nam pišite.
Uspešno,
Spletnik
- 8 načinov za izboljšanje Facebook oglasov in vpogled v oglase konkurence - 20. 11. 2024
- Učinkovitost offline marketinga v kombinaciji z online marketingom - 13. 11. 2024
- 91 nasvetov za optimizacijo pristajalne strani - 23. 10. 2024