Zbiranje Facebook Oboževalcev – všečkaj, deli in komentiraj!

Jun 25, 2013
Jun 25, 2013

Posodobljeno 15. 04. 2024

V naši državi Facebook uporablja že več kot 760.000 ljudi. Če ste eden izmed teh oseb, se boste zagotovo prepoznali v naslednji zgodbi.
Ob vpisu v vaš Facebook račun vas ob pogledu na vaš zid pričaka fotografija izdelka XY, ki ga je na vaš zid prilepila vaša prijateljica in pravi “Prosim te za uslugo. Všečkaj stran XY, pod to fotografijo zapiši komentar in deli naprej z drugimi”. Po možnosti je takšen komentar zapisala neka stara prijateljica ali sošolka iz srednje šole, ki jo niste videli že več let. Na tej fotografiji je po možnosti nek izdelek ki vas ne zanima in je ta komentar le še ena smet na vašem profilu.
Drugi prijatelj pa vam na zid prilepi fotografijo novega iPhone 5, kakega drugega Apple izdelka ali zadnjega modela Samsung Galaxy pametnega telefona in spodaj napiše komentar “Delil”, v opisu fotografije pa mamljivo piše “Všečkaj, Deli in Komentiraj in zimed vseh bomo izbrali enega ki prejme nov iPhone5!” . Seveda takega ne spregledate, kajti kdo si nebi želel zastonj prejeti nov MacBook Air ali iPhone 5. Naivno padete na ”foro” in všečkate neko stran, za katero sploh ne veste kaj predstavlja in zaman čakate ali boste prejeli sanjski izdelek. Po možnosti še posmetite drugim prijateljem, kajti za sodelovanje morate deliti to fotografijo vsaj petim prijateljem. Nadaljnji komentarji niso potrebni…
Zaradi takšnih primerov imam na svojem osebnem profilu takšne nastavitve, da mi nihče ne more več pisati komentarjev na zid, vsi tisti, ki so z menoj delili takšne “nagradne igre” pa niso več moji Facebook prijatelji.
Ob tej priložnosti poglejmo vidik lastnikov Facebook strani. Tovrstno izvajanje nagradnih iger je v naši in sosednjih državah postalo osrednje orodje za pridobivanje oboževalcev na Facebook straneh. Dnevno opazim vsaj 10 nesrečnih primerov, ki na takšen način zbirajo nove oboževalce. Zadnje čase opažam tudi inovativne prijeme v stilu “Všečkaj, deli, komentiraj in ko dosežemo 5.000 oboževalcev podelimo supermegaodličneoenkratnoohinsploh nagrado”.
blog like share comment
Ste se kdaj vprašali kaj imetniki Facebook strani dosežejo s takšnimi “nagradnimi igrami”? Sam se sprašujem ali sploh takšni lastniki vedo zakaj imajo Facebook stran in kaj želijo z njo doseči? Na svoji strani povečajo število oboževalcev, vendar ali so njihovi oboževalci sploh pravi oboževalci? Ali ti oboževalci resnično sploh vedo s čim se imetnik strani ukvarja in kaj ponuja? Ali se bodo še kdaj po nagradni igri vrnili na to Facebook stran? Imetnik Facebook strani se velikokrat sploh ne zavedajo da obstaja izjemno dobro organizirana, kot jo sam rad imenujem, “Facebook mafija”, ki s pomočjo tisočih neresničnih profilov sodeluje v takšnih nagradnih igrah in pobira večino nagrad. Imam izkušnje, ko smo v nagradni igri s skoraj 5.000 sodelujočih imeli 2.000 neresničnih profilov! Si resnično želite takšnih oboževalcev vaših podjetij in izdelkov?
Naslednja, še večja težava je, da se imetniki Facebook strani velikokrat sploh ne zavedajo, da s takšnih izvajanjem nagradnih iger kršijo Facebook Pages Terms, ki v členu 3.E. natančno pojasnjuje na kakšen način se sme izvajati nagradne igre in promocije. Zelo izrecno prepoveduje uporabo Facebook funkcionalnosti “like, share, comment” za namen promocij. Pravila jasno opredeljujejo, da je izvajanje nagradnih iger dovoljeno v okviru zavihkov z aplikacijami ali spletnimi stranmi.
Facebook uporabniki imajo možnost fotografije, nagradne igre in druge oblike “spama” prijaviti Facebooku in imajo možnost permanentno ignorirati Facebook strani, ki s takšnimi vsebinami smetijo. Ob večkratnem prijavljanju Facebook odstrani takšne vsebine in lahko odstrani tudi samo stran. Facebook si namreč pridržuje pravico, da brez opozorila, brez preklica in obrazložitve izbriše strani, ki kršijo pravila uporabe Facebooka. Vaš “trud” je tako lahko kmalu zaman in izgubite vse kar ste gradili. V Sloveniji je odmeval primer, ko je Facebook stran znane slovenske radijske postaje, ki je bila tik pred tem da preseže magičnih 100.000 oboževalcev zaradi večkratnih kršitev čez noč izginila.
Imetnikom Facebook strani tako priporočam, da izbirajo pravilne načine za promocijo svojih strani in zbirajo prave oboževalce. Nekatere imetnike smo opozarjali na njihovo početje in velikokrat dobili tipični slovenski odgovor “Saj to vsi počnejo.” Pravilna komunikacija na Facebooku bo pripomogla k temu, da bo vaša Facebook stran dejansko nagovarjala pravo ciljno skupino, dosegala vaše cilje in pripomogla k gradnji ugleda vaše blagovne znamke oz. vašega posla. Verjamemo da si ne želite, da je prav vaša blagovna znamka tista, ki bo kriva za masovno smetenje na Facebooku.
Pri Spletniku vam za izvajanje različnih vrst Facebook nagradnih iger ponujamo zbirko aplikacij Socialpuzzle s pomočjo katerih lahko hitro in stroškovno učinkovito izvajate različne vrste nagradnih iger. Za naše aplikacije smo prejeli certifikat Facebook Prefered Developer, iz česar izhaja, da je njihovo delovanje popolnoma v skladu s Facebook pravili. Vse aplikacije razpolagajo s funkcijo Fan Gate (različen prikaz za oboževalce in tiste ki to še niso) in vam omogočajo pridobivanje novih oboževalcev in zbiranje njihovih podatkov. Kampanje lahko izvajate popolnoma sami ali za vas to izvedemo mi. Za več informacij izpolnite kontaktni obrazec.
Poskrbite za to, da se na Facebook obnašate odgovorno in ne postanite naslednji veliki “Spamer”.
Dejan Davidović

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran