Posodobljeno 11. 04. 2024
E-mail marketing ali e-poštni marketnig je dejansko nova verzija direktnega marketinga. Klici k akciji, pasice, prodajni kuponi, vse to so tradicionalna orodja direktnega marketinga. Namesto navadne pošte, preko katere smo bili nekoč navajeni dobivati razglednice iz daljnih krajev, večina podjetij danes pošto pošilja preko orodij za masovno pošiljanje e-pošte. Kako pa se je vse skupaj začelo?
V poznih 80-ih so se najprej pojavile t.i. obvestilne table (Bulletin boards), ki so bile predhodnica spletnih forumov. Na teh forumih so se nato pojavile prve reklame, pasice, bannerji in kasneje tudi prva podjetja, ki so začela preko interneta tržiti svoje izdelke ali storitve. Večja podjetja so se na spletu prvič pojavila leta 1987. Takrat je e-mail marketing sicer že obstajal, bila pa je to zaenkrat le komunikacija znotraj samih podjetij, ki so se seveda ukvarjala s takrat še dokaj neznano tehnologijo – internetom. So si pa že pošiljala obvestila preko računalniških sistemov.
Sam se spomnim, da sem še v osnovni šoli (mislim da je bil 4. razred), nekaj časa hodil na računalniški krožek. To je bilo leta 1989, ko so bili na sceni še Spectrumi in Commodorji. Učili smo se, kako s pomočjo neke enačbe v programskem jeziku Basic narisati krog ali kvadrat. Danes ju lahko (preko touch screen telefonov) narišemo celo z zobotrebcem. Zanimivo, kako se je vse to tako hitro spremenilo…
Do leta 1995 je računalnik imelo že skoraj vsako gospodinjstvo. Tudi pri nas v Sloveniji.
Čeprav zatrjujejo, da je bilo prvo orodje ali program, s katerim je bilo možno masovno pošiljati e-pošto, ustvarjeno že leta 1982 kot odprtokodni projekt, je bila tista rešitev takrat še vedno preveč primitivna za neko komercialno uporabo. Z letom 1991 pa tudi to orodje pridobi na večjem nadzoru nad kontaktnimi seznami, statistiko pošiljanj in npr. nastavitvijo pošiljanja na določen datum v prihodnosti. Orodje je z grafičnimi dodatki postalo uporabniku prijazno, kar je seveda povzročilo masovno uporabo tudi pri povprečnih uporabnikih interneta.
Torej lahko začetek pošiljanja e-mailov postavimo v čas nekje po osamosvojitvi.
Z uporabo in razvojem pošiljanja e-mailov, so se razvila tudi mogočna orodja, s katerimi je seveda pošiljanje e-mailov danes omejeno. Zaradi povečanja števila uporabnikov, se veča tudi število t.i. spamerjev in posledično se jača tudi zaščita proti nezaželjeni pošti. Zaradi zmogljivejših računalnikov in hitrejše internetne povezave, se je odprla možnost pošiljanja e-pošte s slikami in grafiko. Poleg tega pa sedaj strežniki prenesejo tudi masovna pošiljanja, torej na več tisoč naslovov hkrati. Tega sicer ne morete početi preko Outlook expressa, Gmaila ali Yahoo-ja, lahko pa za to koristite orodja za e-mail marketing, kot je recimo Newsletter.si.
Lahko vam povem, premalo je še podjetij, poznajo prednosti e-mail marketinga in še manj jih dejansko pošilja e-novice.
Ker sami v podjetju Spletnik e-novice pošiljamo že četrto leto zapored (vsak teden), vam lahko povem, da je to lahko tudi vaša velika prednost pred konkurenti. Pri tem stalno koristimo sistem Newsletter.si, ki ga lahko preizkusite tudi brezplačno.
Če imate kakršnakoli vprašanja, ki se tičejo uporabe e-maila za kvalitetno komunikacijo z vašimi kupci, si več preberite na strani z najbolj pogostimi vprašanji ali pa nas kontaktirajte in naši svetovalci vam bodo z veseljem pomagali.
Veliko uspeha v poslu vam želim!
Uroš Bogdanović
Vodja Spletnik marketinga