Posodobljeno 03. 01. 2024
Digitalni marketing oz. digitalno oglaševanje je širok izraz za opis nabora tržnih strategij, ki uporabljajo digitalne kanale za promocijo vaših izdelkov ali storitev, od platform socialnih medijev do televizijskih oglasov.
Za razliko od spletnega marketinga, digitalni marketing ni omejen samo na splet. Z drugimi besedami – nanaša se na marketinške kampanije, ki se prikažejo na vašem telefonu, tablici, računalniku, ali drugi napravi.
V članku pred vami preberite vse o digitalnem marketingu in njegovih različnih kamalih!
Kazalo
Katere so prednosti digitalnega marketinga?
Digitalno oglaševanje je čedalje bolj pomemben in izjemno koristen način oglaševanja, saj z njim lahko dosežemo dosti več potencialnih kupcev za naše izdeleke ali storitve, kakor bi jih z nekim tradicionalnim marketinškim pristopom. Poglejmo si par ključnih prednosti uporabe digitalnega marketinga:
- Večja stroškovna učinkovitost in boljša donosnost oglasov napram klasičnemu marketingu – praktično na vsakem koraku lahko preverimo učinkovitost naših kampanij, opravimo potrebne prilagoditve (če so potrebne) ali hitro in enostavno izklopimo tisto skupino oglasov ali kanal, ki ne deluje.
- Merljivi rezultati – ne rabimo se več spraševati kako dobro nek oglas deluje, ali je dosegel željeno reakcijo, koliko ljudi ga je videlo in podobno. Rezultati so kvantificirani in dostopni takoj.
- Visoka stopnja presonalizacije oglasov oz. prilagajanje oglasov vaši ciljni stranki – digitalni marketing nam med drugim omogoča, da lahko oglase priredimo glede na profil kupca in kje v prodajnem lijaku se le-ta trenutno nahaja.
Kanali digitalnega marketinga:
Online marketing | Offline marketing |
|
|
1. Optimizacija spletne strani (SEO)
SEO optimizacija iskalnikov (ang. Search engine optimization) je strategija, ki se osredotoča na izboljšanje vaše uvrstitve v organskih rezultatih iskanja, s čimer boste lažje usmerili ustreznejši promet na svojo stran.
Ogromno ljudi vsak dan poizveduje v iskalnikih (oseba v povprečju opravi 3-4 iskanja na dan), zato je vlaganje v SEO ključnega pomena. Tako boste lažje dosegli najbolj primerne potencialne stranke in obkljukali enega izmed najpomembnejših elementov za uspešen digitalni marketing.
Tu je nekaj ključnih sestavnih delov priprave učinkovite SEO strategije:
- Vključevanje ustreznih ključnih izrazov: Ključne besede sprožijo prikaz vašega spletne strani v rezultatih iskanja. Če želite doseči ljudi, ki iščejo vaše podjetje, morate izbrati prave ključne besede, specifične za panogo, ki bodo spodbujale promet. Vključiti boste morali tudi ključne besede z dolgim repom, ki vsebujejo tri ali več besed. Tako boste zagotovili da bodo stranke, ki jih zanima vaše podjetje, našle tudi vašo spletno stran.
- Izboljšajte čas nalaganja spletne strani: Uporabniki želijo informacije hitro, iskalniki pa jim jih želijo hitro dostaviti. Če želite izboljšati čas nalaganja spletne strani, preverite Google PageSpeed Insights, da vidite, kako hitro se naloži in kje ga lahko izboljšate. Prav tako lahko najamete strokovnjaka za optimizacijo spletne strani, da se bo hitreje nalagalo (če za optimizacijo najamete agencijo za digitalni marketing, ta navadno že ima strokovnjake, ki odpravijo tudi vaše tehnične težave).
- Naj bo vaše spletno mesto prijazno do mobilnih naprav: Odkar se je Google premaknil k indeksiranju, ki temelji na mobilnih napravah (glede na to se v iskalnikih uvršča tudi vaša spletna stran), mora biti spletno mesto mobilnikom prijazno. S pomočjo Google testa prijaznosti ugotovite, ali je vsebina vaših spletnih strani prijazna mobilnim napravam. V nasprotnem primeru ga lahko ustvarite z odzivnim dizajnom. Popolno prilagajanje vaše spletne strani mobilnim napravam je ključno za celoten digitalni marketing.
Še za konec – preden se odločimo za optimizacijo spletnih strani, ne smemo pozabiti na orodja, kot je google analytics. Slednji nam pomaga, da lahko korektno spremljamo rezultate in izboljšave skozi čas.
2. Oglaševanje s plačilom na klik (PPC)
Druga strategija digitalnega marketinga je oglaševanje s plačilom na klik (PPC). Google oglasi (včasih poznani pod Google Adwords, danes Google Ads) se prikažejo na vrhu rezultatov iskanja in imajo oznako z besedo “ad” oz. “oglas”.
Oglasi PPC vam bodo pomagali pridobiti bolj kvalificirane potencialne stranke, ki bodo izvedle konverzijo. Ker je za »plačane« obiskovalce vaše spletne strani povprečno 50 % večja verjetnost za konverzijo kot za organske obiskovalce, je to odlična strategija za digitalni marketing in rast vašega posla.
Facebook in Google ads sta dve trenutno najbolj popularni platformi oglaševalskih kampanj.
Tu je nekaj ključnih sestavnih delov vodenja uspešne PPC kampanje:
- Izberite ustrezne ključne besede: Tako kot pri SEO optimizaciji, tudi v tem primeru vaše ključne besede določajo, kje se bo vaš oglas prikazal v rezultatih iskanja. Tudi tukaj boste želeli optimizirati za ključne besede z dolgim repom, ker ohranjajo nizko ceno na klik (CPC) in vam pomagajo privabiti bolj primerne potencialne stranke. Zapomnite si, da digitalni marketing ni nujno drag, če ga le izvajate pametno.
- Prilagodite svojo stran: Pristajalna stran po meri vam bo pomagala doseči boljše rezultate s plačljivimi oglasi. Zagotoviti želite, da se vaša ciljna stran ujema z vsebino oglasa, da bodo potencialni kupci vedeli, kaj pričakovati. Torej, če se vaša vsebina oglasa osredotoča na poletne obleke, se mora vaša ciljna stran osredotočati samo na poletne obleke. Digitalni marketing ima to prednost, da so kanali izjemno prilagodljivi, kar npr. ni lastnost tradicionalnega marketinga.
- Uporabite razširitve oglasov: Razširitve oglasov bodo vaš oglas in posledično vaš celoten digitalni marketing dvignile na višjo raven. Te komponente vam lahko pomagajo dodati dodatne informacije v oglas za privabljanje občinstva, da na oglas klikne.
3. Vsebinski marketing
Vsebinsko trženje je postopek izmenjave vašega znanja z vašo ciljno publiko z namenom, da jo pripelje na vašo spletno stran.
Vsebina je na voljo v številnih oblikah, med drugim kot:
- blogi
- video posnetki
- infografika
- podcasti
- vodniki itd.
Dobra vsebina je zelo pomembna za digitalno trženje, saj vam omogoča, da si ustvarite položaj avtoritete na svojem področju, usmerite promet na svojo stran in povečate prepoznavnost blagovne znamke.
V Spletniku predlagamo, da se držite ključnih komponent za ustvarjanje strategije vsebinskega marketinga:
- Uporabite koledar vsebine: Vsebina zahteva nenehno ustvarjanje in objavljanje, tako da se med postopkom lahko izgubite ali zmedete. Z uporabo koledarja vsebin lahko svojemu podjetju pomagate, da ostane organizirano in ve, kdaj objavljate katero vsebino. Digitalni marketing zahteva ogromno organizacije, še posebej, če ga izvajate sami (ker v tem primeru to najbrž ni vaše primarno delo). Ker imamo več družbenih omrežij je smisleno vsebine objavljati na vseh, kjer smo prisotni.
- Poskusite z različnimi formati: Redno boste želeli biti v koraku s svojimi blog objavami, vendar je pomembno tudi, da uporabljate tudi druge metode sporočanja vsebine. Preizkusite se v videoposnetkih in infografikah ter bodite sveži in zanimivi. Tak način vam pomaga pritegniti več ljudi v vaši ciljni publiki, na primer ljudi, ki ne marajo branja blogov, a radi gledajo videoposnetke. Digitalni marketing je odvisen tudi od vaše kreativnosti in smisla za estetiko, tako da poskrbite, da v kolikor sami te žilice nimate, to prepustite kreativnemu, iznajdljivemu izvajalcu.
- Osredotočite se na teme vaše panoge: Če popularna tema ni povezana z vašo panogo, se ji raje izognite. Teme, ki niso povezane z vašo panogo, lahko seveda spodbujajo promet, vendar ne bodo usmerjale tistega ustreznega prometa, ki bi ga zanimalo vaše podjetje. Osredotočanje na panožne teme vam bo pomagalo pritegniti pravo množico. Seveda pa digitalni marketing omogoča veliko “kreativne interpretacije”, tako da tudi, če aktualna tema ni direktno povezana z vašim poslom, morda vseeno lahko najdete način, da se nanjo “priklopite” – če le gre za splošnejše teme, ki zanimajo večino prebivalstva in ne nakazujejo na neskladje z vašo ciljno publiko.
4. E-mail marketing
E-poštno trženje vam omogoča pošiljanje vsebine neposredno zainteresiranim potencialnim strankam. Od promocijskih e-poštnih sporočil do povezav do blog zapisov – občinstvu lahko pošljete različne vsebine. Ta strategija je ključnega pomena za negovanje potencialnih konverzij. To je ena redkih metod, ki vam omogoča neposredno povezavo z občinstvom, njim pa zagotavlja vsebine, ki jih zanimajo.
Če želite videti uspeh pri e-mail marketingu, sledite tem najboljšim praksam:
- Prilagodite svoje e-poštne kampanje: Strategija prilagojenih e-poštnih kampanj vam bo pomagala doseči uspeh. Prilagojene e-poštne kampanje presegajo zgolj vključitev imena uporabnika v e-poštno sporočilo. Personalizacija izboljša stopnjo odprtosti sporočil za 41,8 %!
- Izogibajte se plačevanju za naročnike: Čeprav je to morda preprost način, da dobite seznam naročnikov, tak način ni učinkovit. Številnih ljudi na tem seznamu namreč ne bo zanimalo vaše podjetje, zato bodo vaša e-poštna sporočila na koncu neželena ali pa vas bodo uporabniki blokirali. Namesto tega se zanesite na pridobivanje e-mailov z organskimi sredstvi, kot je npr. obrazec na vašem spletnem mestu.
- Ustvarite temo, vredno klika: Polovica »bitke« je dobljena, ko naročniki odprejo vašo e-pošto. Če želite uspešno tržiti e-pošto, morate ustvariti vabljivo vrstico z zadevo, zaradi katere bodo naročniki e-pošto tudi odprli. Preizkusite lahko taktike, kot je uporaba emotikonov, dodajanje imena naročnika ipd.
Ali digitalni marketing deluje za vsa podjetja?
Na kratko – seveda! Ne glede na to v kateri panogi se nahajate, kakšen izdelek oz. storitev prodajate, vam digitalni marketing lahko ponudi izjemno priložnost. V vsakem primeru boste graditi idealne profile svojega kupca, iskali njihove potrebe, ter jih izobraževali s kvalitetnimi vsebinami – vendar dosti ceneje in bolj merljivo kakor bi to drugače storili po neki tradicionalni poti. Za podjetja je končni cilj jasen – da se poveča prodajo.
Je pa seveda pomembno imeti v glavi, da ne obstaja neka enotna digitalna strategija, ki deluje za vsa podjetja enako dobro. Imate pa v tem sklopu zelo veliko orodij na razpolago, s pomočjo katerih lahko hitro najdete dobro strategijo, ki bo delovala za vas. Pomembno vlogo pri tem procesu pa zagotovo igra tudi vprašanje, kdo je vaš kupec – podjetja ali posamezniki:
- B2B digitalni marketing – v kolikor so vaši končni kupci podjetja, se bodo vaši cilji v prvi meri vrteli okoli pridobivanja potencialnih poslovnih strank (ie. leads). S pravilno digitalno strategijo boste iskali ter pridobili najkakovostnejše leade, ki bodo peljali v kontakt s prodajalcem in od tam naprej do sklenitve posla.
S postavitvijo spletne strani, implementacijo kontaktnega obrazca in oglaševanjem na kanalih digitalnega marketinga (predvsem LinkedIn!) boste tako poskrbeli vsaj za neko osnovno digitalno prisotnost na trgu, s katero pa boste daleč pred konkurenco, ki se tega ne posložuje. - B2C digitalni marketing – v kolikor prodajate izdelke ali storitve nekim končnim kupcem, se bo strategija digitalnega marketinga vrtela okoli privabljanja ljudi na vašo spletno stran s končnim ciljem, da jih pretvorite v stranke. V tem primeru bo izkušnja kupca na spletni strani malce bolj pomembna kakor pri B2B, kar se bo tudi odražalo v uporabljenih orodjih in izbiro kanalov digitalnega marketinga. Pri slednjem boste verjetno dosti prej tržili na družbenih omrežjih kot so Facebook in Instagram, kakor pa na LinkedIn.
Kako se lotili digitalnega marketinga?
Znanja za digitalni marketing (oz. njegovo celotno izvedbo), je potrebno veliko. V nadaljevanju smo pripravili nekaj glavnih smernic, ki služijo kot dobro izhodišče.
- Definirajte vaše cilje
Najpomembnejša in zato tudi prva točka, definicija ciljev. Zakaj? Ker se digitalne strategije ogromno razlikujejo glede na cilje in v kolikor ta korak izpustimo, se lahko hitro znajdemo v situaciji, kjer naše kampanije ne delujejo kakor bi si želeli ali pa merimo stvari, ki nam niso niti najbolj relevantne.
- Identificirajte vaše ciljno občinstvo
Kot smo navedli že na začetku, je ena izmed prednosti digitalnega marketinga vsekakor presonalizacija in možnost ciljanja oglasov glede na interese. Vendar pa tega velikega plusa ne morete izkoristit, v kolikor nimate jasno določenega profila ciljnega kupca, njegove interese, kje kupuje, demografija in podobno. Pravilna identifikacija ciljnega občinstva bo prav tako vplivala na katerih kanalih so bolj odzivni in kam se vam posledično bolj splača vlagati čas in trud.
- Določite proračun za vsak digitalni kanal
To je popolnoma odvisno od tega na kateri aspekt spletnega oglaševanja se mislite osredotočiti. Nekateri kanali, kot so SEO, email oglaševanje, objave na družbenih omrežjih, boste načeloma potrebovali majhen proračun. Tu bo šlo večinoma za vložek časa pri pisanju kvalitetnih vsebin za obiskovalce. Pri ostalih vrstah, kot je oglaševanje na Googlu in Facebooku pa znajo biti denarni vložki zelo veliki in je zato dobro določiti s koliko denarja razpolagamo na mesečni ravni za digitalni marketing. Temu primerno razdelimo ta proračun s poudarkom na aktivnosti, ki so za nas najbolj pomembne.
- Najdite pravi razmerje med plačljivimi in neplačljivimi digitalnimi kanali
Dobra celostna strategija za digitalni marketing zajema tako plačljive, kot brezplačne kanale, saj se zelo lepo prepletajo med seboj in vodijo do višje skupne efektivnosti. Zelo smiselno je graditi tako organsko, kot tudi plačljivo oglaševanje. Na dolgi rok bomo največ profitirali s SEO optimizacijo in rednim objavljanjem kakovostne vsebine. Na kratek rok nam pa plačljivo oglaševanje prinese takojšnje rezultate. Oba aspekta sta pomemben cel naše celotne strategije za spletno oglaševanje.
- Čim bolj redno ustvarjajte privlačno vsebino
To so lahko blog objave, sponzorirani oglasi, objave na naših družbenih medijih, PPC oglasi etc. Vsebina mora biti privlačna in zanimiva za uporabnika.
- Optimizirajte za mobilne telefone
Vse več ljudi dostopa do digitalnih vsebin preko pametnih telefonov – zato je zelo pomembno, da so tako naša spletna stran (odziven dizajn), kot tudi dimenzije oglasov in napisane vsebine telefonom prijaznne. Skratka poskrbite, da se vse pravilno naloži tudi na telefonih in ne samo na računalnikih.
- Raziščite ključne besede za vašo panogo/izdelke
Kot smo na začetku že spoznali je glavni cilj strategije digitalnega oglaševanja doseganje ciljnega občistva, idealno s presonalizirano vsebino. Vse to in še več nam omogočajo ravno ključne besede. Pravilen izbor ključnih besed nam bo med drugim pomagal pri SEO optimizaciji spletne strani, odkrivanju novih prodajnih priložnosti in optimiziranju plačljivih oglasov.
- Spremljajte rezultate in ponovite celoten proces, kjer je potrebno
Spremljanje rezultatov je ključnega pomena za dolgoročno strategijo digitalnega marketinga. Le z rednim in sprotnim pregledom stanja bomo lahko optimizirali porabo našega proračuna, odkrili kateri marketinški kanali najbolj delujejo za našo panogo, preverili katere vsebine imajo naši bralci najraje in odpravili to, kar ne deluje.
Trendi za digitalni marketing v letu 2022
Najboljši odgovor na to vprašanje nam ponujajo velika podjetja in njihovi načini razporejajanja svojih marketinških proračunov. Večina proračunov za digitalno oglaševanje se porabi za komponente spletnega trženja.
Najpomembnejše ugotovitve na področju digitalnega marketinga
- Proračuni za digitalni marketing predstavljajo 12 % celotnih prihodkov podjetja in naj bi se še povečali.
- Digitalni marketing predstavlja 14 % celotne marketinške porabe.
- 50 % dejavnosti digitalnega marketinga je oddanih zunanjim izvajalcem, ki imajo vso potrebno znanje.
- Najpomembnejše dejavnosti digitalnega marketinga so: prisotnost na spletu (spletna stran), digitalno poslovanje in digitalno oglaševanje. Spletne trgovine postajajo norme.
- Najboljše naložbe na področju digitalnega marketinga bodo namenjene e-trgovini, trženju na družabnih omrežjih, ustvarjanju vsebin in mobilnem trženju.
Če potrebujete pri zastavljanju ali izvajanju vaše strategije za spletni marketing pomoč ali nasvet, smo vam kot vedno na voljo na info@spletnik.si.
Uspešno,
Spletnik
- 8 načinov za izboljšanje Facebook oglasov in vpogled v oglase konkurence - 20. 11. 2024
- Učinkovitost offline marketinga v kombinaciji z online marketingom - 13. 11. 2024
- 91 nasvetov za optimizacijo pristajalne strani - 23. 10. 2024