6 arhaičnih funkcionalnosti na spletni strani

Maj 21, 2013
Maj 21, 2013

Posodobljeno 15. 04. 2024

Splet je od svojega komercialnega začetka davnega leta 1991, doživel nekaj drastičnih preobrazb na področjih vsebine, dizajna, navigacije in tudi programskih jezikov, ki ga ustvarjajo. V dobrih dveh desetletjih je se je spletni prostor precej razvil.
Še zmeraj nisem prepričan ali me oblije nostalgija ali ogorčenje, ko naletim na spletno stran, pri kateri dobim občutek, da sem potoval nazaj skozi čas. Ja, včasih so bili utripajoči, florescentni pozivi k dejanju običajni in zaželeni elementi spletne strani, v letu 2013 pa se je spletna »moda« zasukala v smeri minimalizma.
Ostanite v trendu tudi vi in se poizkusite izogniti nekaterim funkcionalnostim, ki v letu 2013 ne sodijo več na splet. Pripravil sem seznam:
1.   Flash
Flash animacije so bile na začetku zabavne saj so pritegnile pozornost in so tudi potrjevale, da lahko splet preseže zgolj tekstovne vsebine. Flash tehnologija pa spletno stran opočasnjuje, hkrati pa flash vsebin spletni iskalniki ne indeksirajo, se pravi, vaše spletne strani ne znajo prebrati, kar predstavlja zelo slabo izhodišče iz SEO perspektive.
2.   Flash/HTML verzije
Ne mislim kazati s prstom, ampak zadnjič sem na presenečenje naletel na spletno mesto, ki mi je ponudilo katero verzijo spletne strani si želim ogledati: flash ali HTML, česar že dolgo časa nisem zasledil. Zastopim, da želijo razvijalci čimveč tipom uporabnikov in naprav približati vsebine, ampak spraševal sem se, zakaj moram karkoli sploh narediti oziroma izbrati, še preden se naloži spletna stran? Ko obiščem spletno mesto pričakujem, da se vsebine naložijo takoj in da ne rabim razmišljati o tem, da moram še nekaj izbrati preden se spletna stran naloži. Kako se šele počuti tista generacija, ki ne pozna razlike med flash in HTML tehnologijo?
3.   Slaba navigacija
Nekatera “pravila” enostavno ne zastarajo. Mislim, da smo se uporabniki spletna navadili zagledati navigacijo na vrhu, včasih tudi na levi strani spletnega mesta. Navigacije je pravzaprav neke vrste naslov, ki ne bi smela biti skrita. Doživel sem že marsikatero “domiselno” navigacijo, ki se je mora tisti trenutek izdelovalcu verjetno zdela domiselna, v realnosti pa je iz uporabniškega stališča delovala zmedeno.
4.   Glasba
Glasba na spletni strani je v večina primerov zelo moteča funkcionalnost na spletnem mestu, saj se običajno samodejno zažene ob vstopu na spletno stran in vašim sodelavcem v pisarni da vedeti, da namesto da bi opravljali delo, brskate po spletu 🙂 Malo za šalo, malo za res. Redke spletne strani, ki naj ponujajo glasbo bi morale biti tiste strani, ki glasbo tudi prodajajo.
5.   Domača stran brez tekstovne vsebine
V današnji poplavi informacij na spletu, je bistvenega pomena to, da vaše sporočilo obiskovalcem prenesete jasno in jedrnato. Domača stran, kot vstopna točka naj služi kot prvi vir verodostojnosti in informacij. V obiskovalcu mora zbuditi globje zanimanje, da se ta na vaši spletni strani zadrži toliko časa, dokler se ne informacijsko ne poteši. V nasprotnem primeru, boste izgubili dragoceni obisk.
6.   Stran ki ne deluje v različnih brskalnikih
Mimo so časi, ko je pri uporabnikih prevladoval zgolj en iskalnik. Ob vse večji veljavi Googlovega Chrome brskalnika in ob visokem odstotku uporabnikov iskalnika Firefox, se je potrebno zavedati, da ti brskalniki uporabljajo različne “motorje”, ki jih poganjajo in določene vsebine prikazujejo drugače. Pri izdelavi spletne strani si morate vzeti kar nekaj časa in delovanje spletne strani potestirati v vseh razširjeni brskalniških okoljih.
Namen spletne strani je običajno ta, da vašim obiskovalcem pomagate rešiti določen problem. Rešitve podajte na eleganten in verodostojen način – brez zvočnih efektov in bliskajočih animacij, ki obiskovalčevo pozornost odvrnejo od bistva.
Za izdelavo sodobne spletne strani, ki bo služila svojemu namenu, se lahko obrnete tudi na naše strokovnjake, ki so vam na razpolago in vam tudi z veseljem ponudijo koristen nasvet pri načrtovanju in izdelavi vaše spletne podobe. Kontaktirajte nas!
Za vas sem pisal,
Damjan Avsec

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran