8 avtomatiziranih e-sporočil za večjo prodajo in manj dela v spletni trgovin

Maj 22, 2024
Maj 22, 2024

Eno izmed najmočnejših orodij, ki trgovcem na spletu omogoča doseganje ciljev, je vsekakor tudi avtomatizacija e-poštnih sporočil. 

Ta pristop ne samo da prihrani čas, ampak tudi omogoča natančno ciljanje in komunikacijo z vašimi strankami v kritičnih trenutkih njihove nakupne poti. 

V tem članku raziskujemo osnovne koncepte avtomatizacije sporočil in predstavljamo ključne strategije, ki jih lahko implementirate za povečanje učinkovitosti vaših aktivnosti. 

Dodali pa smo tudi praktične primere, ki jih lahko uporabite takoj. 

Kaj je avtomatizacija e-sporočil

Avtomatizacija e-sporočil za spletne trgovine so samodejna sporočila, ki so poslana ob določenih “akcijah” na poti, ki jo opravi obiskovalec/kupec v spletni trgovini. 

Omogočajo vam, da kontaktirate stranke takrat, ko vas najbolj potrebujejo, kar povečuje prodajo, izboljša uporabniško izkušnjo in gradi zaupanje. 

Prednost avtomatiziranih sporočil je v tem, da jih nastavite enkrat in je to to. Ko ustvarite avtomatizacijo, ta samodejno izvede “akcijo” ob vsakem sprožilcu, ne glede na to, ali gre za desetega ali stotega kupca.

Kako deluje avtomatizacija

Bistvo vsake avtomatizacije so sprožilci — dogodki ali pogoji, ki sprožijo določeno akcijo ali serijo akcij. Ti sprožilci so lahko različni: od določenega vedenja uporabnika na spletni trgovini, kot je izpolnjevanje obrazca za povpraševanje, do doseženih mejnikov, kot je opravljen nakup ali le zapuščena košarica. 

Ko je sprožilec aktiviran, sistem samodejno izvede nastavljene naloge, v obliki e-sporočil. 

8 avtomatizirani e-sporočil, ki jih morate imeti

Predstavljamo vam 8 vrst avtomatiziranih sporočil, katere bodo v korist prav vsem, ki imate spletno trgovino. 

1. Sporočilo dobrodošlice

Vsaka spletna trgovina potrebuje sporočilo dobrodošlice. To je prvo sporočilo, ki ga pošljete, ko se nekdo prijavi na vaš e-mail seznam prejemnikov e-novic in zagotavlja, da potencialne stranke začnejo svojo nakupovalno pot v vaši spletni trgovini. 

Vsebina dobrodošlice naj vključuje: 

  • ključne informacije o vaši  blagovni znamki
  • povezave do vaših najbolj priljubljenih/prodajanih izdelkov.
  • Pojasnilo kakšne vsebine lahko pričakujejo v vaših e-novicah

Izpostavite, kaj vašo znamko dela posebno, drugačno od konkurence

Nekatere spletne trgovine novim naročnikom ponudijo tudi spodbudo v obliki popusta za prvo naročilo. Če se odločite za to marketinško strategijo, vključite kodo za popust v to sporočilo. 

Primer: 

sporočilo dobrodošlice

2. Sporočilo po opravljenem nakupu 

Sporočila po opravljenem nakupu so sporočila, ki jih pošljete, ko nekdo opravi nakup v vaši trgovini. Obstaja več vrst takih sporočil in sicer: 

  • potrditveno sporočilo o prejetem naročilu 
  • sporočilo o datumu dostave 
  • sporočila v obliki vprašalnikov in anket

Vsebina sporočila po prodaji je odvisna od vašega izdelka in znamke. Razmislite, katere informacije bi bile koristne za nove stranke in jih vključite.

Tako sporočilo lahko vključuje:

  • navodila za uporabo izdelka
  • vabilo v skupino zadovoljnih uporabnikov
  • informacije o programu zvestobe
  • vabilo za sledenje na družbenih omrežjih

Vedite, da vam ni treba uporabiti samo enega avtomatiziranega sporočila — lahko ustvarite tudi zaporedje sporočil (sekvenca), ki jih pošljete po določenem času, ko je stranka opravila nakup. 

sporočilo po opravljenem nakupu

Primer “sekvence” po opravljenem nakupu

Takoj po nakupu: Video ali članek, ki prikazuje delovanje izdelka.

Tri dni kasneje: Vodič za uporabo/primer dobre prakse uporabe izdelka

Teden dni kasneje: Koristne vsebine, povezane z izdelkom, na primer recepti, ki jih lahko pripravite s sokovnikom, navodila za uporabo SPF kreme… 

Po tednu dni: Koristne vsebine povezane z izdelkom – na tej točki pridejo v poštev blog članki, ki jih objavljate in pošiljate v tedenskih/mesečnih e-novicah. 

3. Sporočilo o zapuščeni košarici 

Najbolj pomembno sporočilo od vseh! 

To sporočilo se (avtomatsko) pošlje, ko obiskovalec spletne trgovine obišče stran za plačilo, vendar ne zaključi nakupa.

Sporočilo jih spomne, naj dokončajo nakup. To je ena najučinkovitejših metod za spodbujanje prodaje, saj je namenjena ljudem, ki so že blizu nakupa, ampak jih je pri dokončanju nakupa “nekaj ustavilo”.

Pri ustvarjanju sporočila za zapuščeno košarico ohranite osredotočenost na konverzijo s preprosto vsebino.

Vključite samo:

  • naslov, ki pojasnjuje namen e-pošte
  • sliko izdelka, ki so ga pustili v košarici 
  • opis in ceno izdelka
  • povezavo, ki vodi nazaj v košarico 
Primer zapuščene košarice Notisno.si

Kdaj poslati sporočilo o zapuščeni košarici? 

Obstaja časovno zaporedje, ki v praksi preizkušeno deluje in sicer: 

Eno uro po zapustitvi košarice: To sporočilo opozarja stranke na izdelke, ki so jih pustili v košarici. Hitra reakcija lahko poveča verjetnost, da se bo kupec vrnil in dokončal nakup.

24 ur po zapustitvi košarice: Če prvo sporočilo ne prinese rezultatov, je smiselno poslati drugo sporočilo naslednji dan. To sporočilo lahko vključuje dodatne informacije o izdelkih ali celo manjši popust/darilo, ki spodbudi nakup.

48 ali 72 ur po zapustitvi košarice: Tretje sporočilo lahko pošljete dva ali tri dni po zapustitvi košarice, če prejšnji dve sporočili nista bili učinkoviti. To sporočilo lahko ponovno vključuje posebno ponudbo ali opozorilo, da je izdelek morda skoraj razprodan, kar ustvari občutek nujnosti.

4. Sporočila glede na pretekle nakupe 

To so avtomatizirana sporočila, ki predstavljajo izdelke glede na zgodovino nakupov stranke. Za ta tip sporočila potrebujete sprožilec, ki se navezuje na izdelek, ki ga je stranka že kupila.

Tukaj sta dva primera, kako lahko to naredite vi za svojo trgovino:

  • Športna trgovina bi lahko uporabila sprožilec “nakupi iz določene kategorije” za promocijo golf opreme ljudem, ki so že kupili golf pripomočke.
  • Knjigarna bi lahko uporabila sprožilec ‘nakup določenega izdelka’ za predlaganje nadaljevanj ali del istega avtorja strankam, ki so kupile prvi del knjižne serije istega avtorja.

Časovni razmik je pomemben dejavnik pri priporočanju izdelkov. Pustite nekaj časa med nakupom stranke in priporočanjem novih izdelkov, da stranki omogočite uživanje v prvotnem nakupu.

5. Sporočila na podlagi vedenja kupcev 

Nakupi niso edini sprožilec, ki ga lahko uporabite za priporočanje izdelka. Druga možnost je sledenje klikom na povezave v e-novicah, da ugotovite, kaj zanima stranke in nato pošiljate priporočila za izdelke za točno določene teme.

Notionway uporablja tak način, saj pošilja sporočila o temah, povezanih z izdelki, ki jih prodaja. Ko nekdo klikne na relevantno povezavo, to uporabi kot znak, da je stranka zainteresirana za izdelek in nato pošlje dodatne informacije o točno tem izdelku. 

sporočila glede na vedenje kupca

Tak način deluje zato, ker prejemniki dobijo sporočila o izdelkih, ki jih dejansko zanimajo – saj so s klikom na povezavo izrazili zanimanje. In stopnja konverzije je v tem primeru višja, kot če bi pošiljali “generična” sporočila. 

Drugi način za priporočanje relevantnih izdelkov je uporaba anket ali kvizov za odkrivanje interesov, nato pa pošiljanje ustreznih vsebin na podlagi njihovih odgovorov. 

Na primer, blagovna znamka, ki prodaja kozmetiko, stranke povpraša o njihovih potrebah po negi kože in nato pošlje ustrezne izdelke glede na njihove odgovore.

6. Sporočilo za oceno/mnenje o izdelku

Avtomatizirana e-sporočila niso namenjena samo spodbujanju prodaje. Eden od najkoristnejših sporočil, poleg obvestila o zapuščeni košarici, je prošnja za oceno izdelka, mnenje o izdelku

V teh sporočilih prosite ljudi, ki so nedavno kupili vaš izdelek od vas, da pustijo oceno na izbrani platform – lahko je to spletna trgovina, Google My Bussines ali Facebook stran. 

Primer: 

ocena/mnenje o izdelku

7. Sporočilo ob rojstnem dnevu

Uporabite to vrsto sporočil, da svojim naročnikom pošljete voščilo za rojstni dan in popust, da jih spodbudite k nakupu.

Preden lahko pošljete čestitko za rojstni dan, morate seveda vedeti rojstni datum prejemnika. Te podatke lahko pridobite tako, da dodate polje za rojstni dan v obrazec za prijavo na e-novice ali pa pošljete anketo, v kateri ljudi prosite, da vpišejo svoj rojstni dan v zameno, da prejmejo popuste na ta poseben dan.

Primer: 

sporočilo za rojstni dan

8. Sporočila za ponovno angažiranje kupcev 

To so sporočila, ki jih pošljete osebam, ki niso bile aktivne pri interakciji z vašimi prejšnjimi e-sporočili. To so običajno osebe, ki so v preteklosti kupovale v vaši spletni trgovini, nato pa izgubile zanimanje za vašo blagovno znamko.

Ta sporočila pritegnejo prejemnika z zanimivo, izstopajočo vsebino. Pogosti načini za to vključujejo popuste ali uporabo njihovega imena v zadevi sporočila.

Spletni trgovec voščilnic MoonPig je v svoji kampanji za ponovno angažiranje uporabil preprosto strategijo. E-sporočilo ima naslov “15% popusta, ker vas pogrešamo”, vsebina pa vključuje omembo novih voščilnic in kodo za popust.

ponovno angažiranje kupcev

Tak tip sporočil vam sicer ne bo prinesel veliko, saj bo stopnja odprtih e-sporočil nižja kot običajno, kar je seveda logično, saj gre za bazo “neaktivnih” prejemnikov, a ne obupajte. 

Če tudi boste s pomočjo teh sporočil vzpostavili interakcijo z manjšim številom prejemnikov, ste naredili veliko. Vsak na novo obujen kupcec je dobrodošel. 

4 načini kako najbolje izkoristite avtomatizirana sporočila 

  1. Grafična predloga za večkratno uporabo 

Priprava avtomatiziranih e-sporočil pogosto vzame precej časa. Zato vam priporočamo, da oblikujete univerzalno predlogo, ki jo lahko enostavno prilagodite za različne namene.

grafične predloge za e-novice
  1. A/B testiranje različnih elementov v sporočilih 

V sklopu A/B testiranja je priporočljivo, da testirate: 

  • različne naslove e-sporočil 
  • Vsebino (kratka, dolga) 
  • različne pozive k akciji 

Več kot boste testirali, več boste imeli podatkov in bolje boste razumeli kaj najbolje deluje in tako prišli do najboljše različice svojih avtomatiziranih e-sporočil. 

  1. Personalizirajte e-sporočila 

Uporabite podatke o strankah za pošiljanje personaliziranih e-poštnih sporočil, ki ustrezajo njihovim potrebam. Enostaven način za to je uporaba informacij, ki jih že imate o stranki, kot je npr. njihovo ime. 

Večino teh podatkov zbirate skozi nakupni proces, ki ga stranka opravi. 

Prav tako lahko uporabite splošnejše informacije, kot so njihova zanimanja ali pretekli nakupi, za ustvarjanje e-poštnih sporočil, ki ciljajo na njihove potrebe.

  1. Sledite rezultatom 

Povežite svojo spletno trgovino z orodje, ki za vas izvaja avtomatizacijo, da lahko spremljate, kako vsako od poslanih e-sporočil vpliva na prodajo v spletni trgovini. Videli boste lahko natančno število prodaj in metrike, kot je skupni prihodek, ki ga je prinesla posamezna avtomatizacija.

Zaključek

Avtomatizirana sporočila za spletno trgovino vam omogočajo, da maksimalno izkoristite digitalni marketing z minimalnim naporom. 

Z učinkovitimi orodji, kot je MailerLite, lahko enkrat nastavite e-poštne kampanje, ki nato samodejno delujejo v vašem imenu, povečujejo prodajo in izboljšujejo odnose s strankami.

Od pozdravnih e-poštnih sporočil, ki spodbujajo obiskovalce spletnih strani, da postanejo kupci, do e-poštnih sporočil za ponovno angažiranje za povečanje zadrževanja strank – možnosti so praktično neskončne.

Personalizacija sporočil in sledenje rezultatom vaših kampanj vam omogočata, da nenehno optimizirate svoje strategije in tako zagotavljate, da so vaša sporočila vedno relevantna in učinkovita. 

Uporabite avtomatizirana sporočila, da ne samo prihranite čas, temveč tudi izboljšate celotno izkušnjo vaših strank in si zagotovite trajnostno rast vašega podjetja.

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran