Ali AI vsebine ogrožajo vašo SEO strategijo?

Maj 8, 2024
Maj 8, 2024

Umetna inteligenca (AI) je postala velik del našega življenja, saj se neopazno vključuje v vse aspekte našega vsakdana. Z vsakim dnem se področje umetne inteligence hitro širi in razvija v vse smeri, zlasti na področju vsebine – že samo v zadnjem letu je AI kreirana vsebina toliko napredovala, da jo že zelo blizu človeško ustvarjene vsebine. Ob tem pojavu pa čedalje bolj v ospredje prihajata dve glavni vprašanji:

Ali Google lahko odkrije vsebine napisane z AI in ali je zaradi tega vaša SEO strategija lahko ogrožena? 

V tem članku bomo predstavili področje zaznavanja umetne inteligence in predstavili meje, ki obstajajo med vsebino, ki jo ustvarjajo ljudje, in vsebino, ki jo ustvarja umetna inteligenca. 

Odgovor na vprašanje “ali AI vsebine ogrožajo vašo SEO strategijo” pa boste našli v primeru iz prakse, ki smo ga ravno zato začeli izvajati, ko se je pojavila umetna intiligenca, saj nas je s prve roke zanimalo, kako se bo Google skozi čas odzval na umetno ustvarjene vsebine. 

seo vsebina in umetna intiligenca


Kakšno vsebino lahko ustvari AI?

Vsebina, ki jo ustvari umetna intilgenca, se nanaša na katero koli vsebino, ki jo ustvarijo ali proizvedejo sistemi umetne inteligence (namesto ljudi). 

AI vsebino čedalje pogosteje najdemo na različnih platformah, vključno s socialnimi omrežji, blogi in med opisi izdelkov v spletnih trgovinah. V osnovi lahko AI hitro posega v velik del SEO strategije, ko je govora o optimzirani vsebini za iskalnike. 

Ta vsebina lahko vključuje:

  • besedila, 
  • slike, 
  • videoposnetke, 
  • članke, 
  • opise izdelkov in kategorij in ostalo. 

Čeprav je vsebina, ki jo ustvari AI, lahko dragocena z vidika učinkovitosti in hitrosti (z drugimi besedami – prihrani lahko ogromno časa in stroškov), pa, prav tako sproža pomisleke glede zanesljivosti in kakovosti.

SEO strategija ni nujno ogrožena zaradi vsebin umetne inteligence (AI), vendar pa lahko le-te vplivajo na način njihove implementacije.

AI lahko ekstremno hitro ustvari ogromno količino vsebine, kar pa na koncu lahko vpliva na večjo konkurenčnost v iskalnikih, zlasti če gre za manj konkurenčno nišo. Čeprav se pa takšna vsebina na prvo oko morda zdi relevantna, pa je istočasno lahko tudi manj relevantna ali celo neustrezna za ciljno občinstvo in Googlove algoritme.

Kakšno vsebino želi Google prikazovati na svojem iskalniku? 

Da bi se izognili morebitnim negativnim vplivom umetno ustvarjene vsebin na SEO strategijo, je pomembno, da ostanete osredotočeni na ustvarjanje: 

  • visokokakovostne, 
  • relevantne in 
  • uporabniku usmerjene vsebine.

Google v vsebinah namreč išče edinstvenost in vrednost za uporabnika – če tega ni, potem vam AI vsebina hitro lahko prinese več škode kakor koristi.

Poleg tega je pomembno, da se zavedate razvoja tehnologije umetne inteligence in se prilagajate skupaj s spreminjajočimi se trendi v digitalnem prostoru, zlasti na področju SEO optimizacije spletnih strani.

To lahko vključuje spremljanje algoritmov iskalnikov, prilagajanje strategij vsebine in uporabo ustrezne analitike za merjenje uspeha vsebin. S pravilnim pristopom in sledenjem najboljšim praksam lahko  še naprej uspešno izvajate svojo SEO strategije, ne glede na napredek umetne inteligenci. 

Ali lahko Google zazna vsebino, ki jo ustvari AI?

Google ima sposobnost zaznati vsebino, ki jo ustvari umetna inteligenca (AI), še posebej v primerih, ko je to pomembno za upoštevanje smernic in pravil, kot so avtorske pravice, pristnost vsebine ali varnost uporabnikov. V zadnjih letih so se sicer orodja za prepoznavanje AI ustvarjene vsebine, kot so besedila, slike in videoposnetki, znatno izboljšala, vendar pa še zmeraj niso ekstremno zanesljiva – tudi če ste “pretentali” orodje (zlasti s slovenščino, ki jo veliko teh orodij niti ne prepozna) se ne zanašajte, da boste s tem pretentali tudi Google; seveda ob predpostavki, da je vsebina večinsko generirana in kopirana direktno iz AI..

vsebina, ki jo napiše umetna intiligenca

Na katere načine in kako Google zazna AI vsebino?

Google uporablja različne algoritme in tehnike za zaznavanje vsebine, ki jo ustvari AI, ter za razlikovanje te od vsebine, ki jo ustvarijo ljudje. Eden od pristopov je analiza jezikovnih vzorcev in sintakse, uporabljene v besedilu. Vsebina, ki jo ustvari AI, pogosto nima subtilnosti in odtenkov, ki so običajno prisotni v človeškem pisanju.

Google prav tako preučuje semantično koherenco vsebine. Članki, ki jih ustvari AI, lahko kažejo na neskladnosti ali nelogičen tok, kar so lahko rdeče zastavice za avtomatizirano generiranje.

Poleg tega Googlovi algoritmi ocenjujejo vir in kontekst vsebine. Članki, ki jih ustvari umetna intiligenca, morda ne vsebujejo sklicevanj na zanesljive vire ali ne zagotavljajo relevantnih informacij.

Za nadaljnje prepoznavanje vsebine AI Google preiskuje tudi metapodatke in strukture kodiranja spletnih strani, saj ti lahko nakazujejo procese avtomatiziranega ustvarjanja vsebine.

Kljub tem ukrepom se tehnologija AI nenehno razvija, kar zahteva stalne posodobitve Googlovih sistemov za zaznavanje.

Spletnik case study – vpliv AI vsebine na SEO pozicije

V Spletniku radi stvari iz teorije preizkusimo v praksi, saj se le tako lahko prepričamo, kaj res deluje in kaj ne. V povezavi z AI vsebino je v zadnjih nekaj mesecih možno zaslediti zelo polarizirana mnenja o vplivu AI vsebine na SEO pozicije in možnost rangiranja takšnih vsebin na Google iskalniku. Zlasti v zadnjem času, ko je Google celo uradno prišel ven z izjavo, da AI vsebine ne penalizira oz. ga ne motijo.

Za ta namen smo naredili eksperiment, ki ga bomo na kratko predstavili v spodnji študiji primera. 

V osnovi je zadeva bila zelo enostavna – ustvarili smo novo angleško spletno stran (themedievalguide.com), kjer smo objavili kar konkretno (100+) količino AI napisanih člankov in spremljali stanje skozi mesece

Pri tem smo pazili na več faktorjev:

  • Vsebina je bila dodana postopoma in ne naenkrat
  • Vsak članek je bil dodeljen tudi v ustrezno (pod)kategorijo
  • Urejeno notranje povezovanje med sorodnimi članki znotraj kategorije (grajenje vsebinskih grozdov)
  • Vsaj 1 slika (večino je ustvarila umetna intiligenca) v članku
  • Urejena osnovna H struktura in meta naslovi
  • Izključno dolgo članki, praktično brez človeške interakcije

Z zgornjimi faktorji smo želeli imeti pokrite SEO osnove in uporabiti čim več dobrih praks oz. smernic Googla, ki pomagajo pri visokem uvrščanju na Google iskalniku. Zanimal nas je izključno vidik vpliva v celoti napisanih AI besedil, brez človeške interakcije. Namreč ravno ta pot oz. strategija je največkrat izbrana s strani lastnikov spletnih strani.

Članki so bili kreirani s pomočjo avtomatizacije, preko orodja machined.ai (potreben openAI API) – orodje je poskrbelo za pisanje dolgih člankov, H strukturo in notranje povezovanje. Slike so se na začetku dodale ročno, orodje pa sedaj omogoča avtomatizacijo tudi tega. Izbira ključnih besed je prav tako tudi narejena preko orodja machined.ai. 

Izbrali smo nekaj krovnih tematik / ključnih besed, nato pa oblikovali vsebinske grozde okoli njih (z relevantnimi podpornimi članki).

Dogajanje smo spremljali 6 mesecev – v vmesnem času je bilo kar nekaj novosti in izboljšav na področju kreacije AI vsebin. Stanje po zadnjem Google core updatu (Marec 2024) je bilo sledeče:

padec pozicij - google iskalna konzola

Od samega začetka se je strani počasi začela uvrščati na iskalniku Google, a se nekaj mesecev ni praktično nič dogajalo z njo. To je tudi skladno s pričakovanji za popolnoma novo spletno stran, ki tudi nima nobenih povratnih povezav/backlinkov.

Ob prvem core updatu novembra 2024 vidimo, da je spletna stran celo začela pridobivati na obisku in rast se je začela povečevati iz meseca v mesec. V drugi polovici decembra je bil zaznan padec, vendar zaradi praznikov – vsesplošen upad je bil značilen za skorajda vse niše in ta ni bila nobena izjema. 

Po začetku novega leta se je trend rasti nadaljeval in kmalu za tem se je stran uvrščala že za slabih 200 ključnih besed na prvih dveh straneh Googla:

padec pozicij - vsebina napisana z AI

Marca 2024 se je začel (in pred kratkim tudi končal) zadnji core update, ki pa je spletno stran praktično čez noč zradiral iz svojih iskalnikov. Čeprav v Google iskalni koznolii ni bila navedea nobena “uradna kršitev ”, pa je bila posledica oz. črna pika Googla več kot očitna. 

Iz uvrščanja 200 ključnih besed je stran na koncu pristala na 5 ključnih besedah. V roku enega dne se je naša prednost obrnila v naš največji zaviralni faktor.

Pogledali smo tudi, če je prišlo do kakšne razlike v strani, ki so v indexu. Zanimivo je to, da se je število indeksiranih člankov povečevalo, medtem ko so pozicije in obiskanost upadla za 99%

Z drugimi besedami – Google večino člankov še vedno prikaže – vendar so od zadnjega core updata porinjene čisto nekam na dno iskalnika, kjer jih praktično nihče ne najde.

padec pozicij - vsebina napisana z AI

V slabih dveh mesecih se spletna stran tekom core update-a nikakor ni opomogla in tudi teden dni po koncu, stanje ostaja enako. Na prvo oko so rezultati celo malce presenetljivi, glede na to, v katero smer se je v zadnjih nekaj mesecih razvila AI vsebina – ki pa vseeno opreznemu očesu Googla (zaenkrat) ne more pobegniti.

Sedaj si pa predstavljate, da imate zgrajen spletni posel, ki v veliki meri temelji tudi na organski rasti. AI vsebina predstavlja zelo mamljivo odskočno desko za vsakogar, ki ne vidi vrednost lastnega “ročnega” pisanja in grajenja na vsebinskem delu svoje spletne strani ali spletne trgovine. Kar na videz zgleda kakor lahka, ugodna in časovno zelo mamljiva rešitev, pa je v resnici lahko zelo tanka linija med organskim uspehom in propadom, iz katerega je pa skoraj nemogoče prilesti nazaj na zeleno vejo. 

Pri nas v Sloveniji žal še vedno prevladuje miselnost “za Google smo majhna riba in posodobitve algoritmov, ter ostale spremembe gredo velikokrat mimo nas” – ampak temu ni tako. Na koncu vedno prej ali slej tudi pri nas pristanemo na enakovrednih tleh in s tem postanemo deležni enakih sankcij (ali nagrad).

AI vsekakor ostaja in čedalje bolj pridobiva na pomenu – vendar še zmeraj v obliki podpornega kanala oz. podpornega orodja

Iz zgornje študije primera smo si lepo potrdili kaj se zgodi, v kolikor se preveč oz. v celoti opiramo samo na AI orodja, da za nas v celoti kreirajo vsebine. 

Pozabite tudi na razne t.i. “Content spinnerje” – orodij – katerih namen je preoblikovanje obstoječih stavko; tudi to strategijo Google že pozna in tudi hitro odkrije. Če obrnete stavek ali dva, se s tem niste dodatno zavarovali pred očmi Googla.

Iz zgornjega eksperimenta smo si potrdili, da na dolgi in srednji rok AI vsebina brez modifikacije iz strani človeka vsekakor ne pije vode. Kljub začetni rasti, ki je bila nedvomno prisotna, smo bili samo 1 Google core update stran od popolnega preobrata stanja in čistega zatona. In to kljub uradni izjavi Googla, da ga AI vsebine več ne motijo.

SEO strategija

Kako torej pripraviti vsebino s pomočjo AI, ki bo kvalitetna tudi v očeh Googla? 

Če razmišljate o vključitvi umetno ustvarjene vsebine v svojo SEO strategijo ali če to že počnete, obstaja nekaj najboljših praks, ki jih upoštevajte, da bi zagotovili željeno učinkovitost. Tu so nekateri ključni vidiki, ki jih morate imeti v mislih:

Poznavanje ciljne publike: Poskrbite, da jasno razumete svojo ciljno publiko, njihove potrebe in preference, saj vam bo to pomagalo pri usmerjevanju AI orodij za pisanje relevantne vsebine:

Poudarek na kakovosti: Čeprav vam lahko umetna vsebina prihrani čas, je pomembno, da sledite pravilu, da kakovost še vedno šteje. Prepričajte se, da je vaša vsebina, ustvarjena z AI dobro napisana, privlačna in informativna ter da prinaša vrednost vaši ciljni publiki.

Vsekakor dodajte še kakšen del besedila, ki ga ročno napišete sami. Zelo odsvetujemo direktno kopiranje celotne iz vašega izbranega AI orodja, brez kakršne koli dodelavi iz vaše strani – to velja zlasti za blog prispevke, ki so ponavadi daljše oblike vsebine.

Spremljanje in sprotno prilagajanje: Redno spremljajte uspešnost vaše vsebine (recimo preko orodja Google search console) in jo po potrebi prilagodite. To vam lahko pomaga identificirati področja za izboljšave in zagotoviti, da je vaša vsebina vedno aktualna in relevantna.

Spremljanje novosti na področju umetne inteligence: Ker se tehnologija AI še naprej razvija, je pomembno, da ostajate na tekočem z najnovejšimi napredki in trendi ter jih vključite v svojo SEO strategijo.

Sledenje tem najboljšim praksam vam bo omogočilo, da bo vaša uporaba umetno ustvarjene vsebine učinkovita ter vam bo pomagala doseči vaše SEO cilje. Ne pozabite pa, da če tudi vam bo AI napisala najboljšo vsebino, kar ste jih kdaj videli, jo preglejte in dodajte svoj “pečat”. Tako boste prišli do zmagovalne kombinacije. 

Trenutne omejitve AI ustvarjenih vsebin

Čeprav lahko vsebina, ustvarjena s pomočjo AI prinese številne koristi v svet SEO optimizacije, ima tudi svoj nabor omejitev. 

Tu so nekatere ključne omejitve uporabe AI-generirane vsebine za SEO:

Kakovost: Čeprav je vsebina, ustvarjena z umetno inteligenco, v zadnjih letih dosegla velik napredek, je lahko za algoritme še vedno težko ustvariti vsebino, ki je enake kakovosti kot vsebina, ki jo ustvarijo človeški pisci.

Relevantnost: Umetno ustvarjena vsebina lahko sledi določenim parametrom, vendar je lahko še vedno težko za algoritme ustvariti vsebino, ki je resnično relevantna za določeno ciljno publiko ali temo.

Originalnost: AI napisana vsebina je pogosto ustvarjena s pridobivanjem informacij izzvi za vse, ki želite ustvariti edinstveno, visokokakovostno vsebino, ki izstopa od množice.

Pomanjkanje ustvarjalnosti: Algoritmi AI so zasnovani tako, da sledijo določenim pravilom in parametrom, kar lahko omeji njihovo sposobnost, da bi bili resnično ustvarjalni. To lahko predstavlja izziv za vse, ki želite ustvariti vsebino, ki je resnično inovativna in privlačna.

Izzivi pri SEO optimizaciji: Umetno ustvarjena vsebina se lahko optimizira za iskalnike, vendar je lahko še vedno težko za algoritme ustvariti vsebino, ki je resnično optimizirana SEO potrebe, kar smo tudi lahko opazili iz zgornjega showcase-a.

Če povzamemo, čeprav lahko vsebina ustvarjena z umetno inteligenco prinese številne koristi v svet SEO, je pomembno, da se zavedamo njenih omejitev in jo uporabljamo v povezavi z drugimi strategijami ustvarjanja vsebine, da zagotovimo najboljše rezultate.

Zaključek

Google je naredil pomembne korake pri zaznavanju vsebine, ki jo ustvari AI, vendar so njegove zaznavne zmožnosti omejene. Čeprav lahko iskalnik prepozna določeno umetno napisano besedilo, obstajajo primeri, kjer ne doseže želenih rezultatov. Ker postaja tehnologija AI vedno bolj napredna, predstavlja izziv za Google, da razlikuje med avtentično vsebino, ki jo ustvarijo ljudje in umetno ustvarjeno vsebino.

Vsebina, ki jo ustvari umetna inteligenca, predstavlja hitro rastoč trend v SEO svetu in na splošno v digitalnem marketingu, ki ima potencial, da revolucionira način, kako ustvarjamo, optimiziramo in distribuiramo vsebino. Kot pri vsaki novi tehnologiji pa obstajajo tako prednosti kot omejitve, na katere je treba biti pozoren. 

Še vedno pa velja, da je tudi pri pisanju vsebine potrebna in pomembna človeška roka, kritična presoja in tisto nekaj, kar lahko doda samo človek.

Če potrebujete SEO optimzacijo svoje spletne strani nam pišite na oglasevanje@spletnik.si ali nas pokličite na 01 600 99 30.

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran