SEO strategija za top pozicije v letu 2024

Dec 9, 2022
Dec 9, 2022

Strategija SEO je postopek organiziranja vsebine spletnega mesta po temah, s čemer povečamo verjetnost pojavljanja v rezultatih iskanja. V osnovi gre za nek ponovljiv proces, katerega končni cilj je čim večje pridobivanja organskega prometa iz iskalnikov.

Ključne točke:

  • SEO strategija je podroben načrt za izboljšanje uvrstitve spletnega mesta v iskalnikih in pridobivanje več prometa.
  • SEO po novejših študijah lahko zagotavlja tudi do 20-krat več klikov in 150 % višjo donosnost naložbe kot plačano oglaševanje.
  • Eden največjih izzivov, s katerimi se soočajo velika podjetja pri razvoju SEO strategije, je skalabilnost (ang. “scalability”).

Ena glavnih prednosti uspešne trženjske SEO strategije je to, da vašo blagovno znamko predstavi iskalcem na vseh stopnjah poti stranke. Posledično postane vaše podjetje zaupanja vreden in poznan vir za potrošnike ne glede na njihovo stopnjo v nakupovalnem toku.

Poglejmo si kako narediti vrhunsko strategijo, ki vam bo dala največ možnosti za top pozicije v prihodnjem letu!

SEO strategija v 8 korakih

V nadaljevanju si bomo pogledali 8 specifičnih korakov, s katerimi lahko vsak lastnik spletnega mesta razvije svojo vrhunsko SEO strategijo.

Naredite seznam glavnih tem

V koliko še ne veste – ključne besede so osrčje SEO optimizacije, ki (morda presenetljivo) niso več prvi korak pri doseganju organske rasti. To mesto zaseda seznam tem, ji bi jih želeli pokriti z vašim spletnim mestom.

Za začetek lahko začnete z naborom 10-15, ki so povezane z vašimi izdelki ali storitvami. Na tej točki je priporočljivo uporabiti različna SEO orodja, kot so Google Ads (brezplačno), Ahrefs (plačljivo), SEMrush (plačljivo). Ta orodja vam bodo pomagala pri raziskovanju ključnih besed in njihovi variaciji, ter količini iskanja.

Variacije ključnih besed so pomembne, saj se vežejo na neko izbrano temo in so zelo relevantne – imejte pa v mislih, da ne boste individualno delali nove podstrani/objave za čisto ključne besede in njihove variacije.

Kreiranje seznama glavnih tem

Poglejmo si primer: ste parketarna in ena od vaših storitev je parketarstvo. Parketarstvo samo po sebi ima npr. 2000 mesečnih iskanj in predstavlja osredno temo, o kateri boste pisali. SEO orodja vam pomagajo identificirati sorodnje ključne besede, kot je “parketarstvo cena” v našem primeru. Za pojem “parketarstvo cena” verjetno ne bomo odpirali nove podstrani, ampak bomo vključili kot vsebinsko sekcijo na podstrani “parketarstvo”. S tem zajamemo dodatne uvrstitve tudi za več besed, kako pa samo “parketarstvo”.

Akcijski korak: Pripravite seznam 10–15 kratkih ključnih besed, ki so pomembne za vaše podjetje in jih išče vaše ciljno občinstvo. Nato ta seznam razvrstite glede na mesečni obseg iskanja.

Naredite seznam dolgorepih ključnih besed, vezan na glavne teme

V tem koraku pričnete z optimizacijo vaših strani oz. podstrani za specifične ključne besede. Za vsako glavno temo (1. korak), ki ste jo identificirali, uporabite SEO orodje za identifikacijo vsaj 5 dolgorepih ključnih besedah, ki se fokusirajo na specifičen del vaše glavne teme.

Poglejmo si primer SEO optimizacije. Z pojem “SEO” se je zelo težko urvstiti na prva mesta za takšno popularno ključno besedo – zlasti če se probamo uvrstiti samo z glavno besedo (SEO), brez kakršno koli variance ali dolgorepe ključne besede. Tak pristop nam tudi lahko hitro povzroči t.i. kanibalizacijo, do katere pride, ko imamo več podstrano optimiziranih na isto ključno besedo.

S tem ko dodamo v besedilo tudi variacije in sorodne ključne besede, gradimo poglobljen članek, ki obravnava temo ne samo površinsko, ampak tudi globinsko. Za primer SEO – sorodnji pojmi, ki spadajo skupaj so: kaj je seo, onsite optimizacije, offsite optimizacija, SEO izrazi,…

Tu je zelo kratek, a hkrati izjemno informativen video, ki pojasnjuje zgornji koncept:

Akcijski korak: Uporabite dolgorepe ključne besede (vsaj 5) za vašo izbrano glavno temo. ki pojasnjujejo določene aspekte teme znotraj glavne teme, ki ste jo izbrali.

Za vsako krovno temo naredite svojo podstran

V današnjem času se je izjemno težko z eno samo stranjo uvrščati visoko za večjo količino ključnih besed. Je pa zelo efektivna metoda vzpostavitve glavne teme in ostalih, podpornih podtem.

Izberite ta pristop da ustvarite eno “glavno” stran (ang. pillar content) za neko temo, ki bo služila kot neke vrste pregled za vse dolgorepe ključne besede (izbrane v prejšnjem koraku). Te glavne strani bodo služile kot neke vrste poglobljeno kazalo, kjer boste v čim večje detajle opisali glavni temo, ter zraven še vključili krajše odseke ostalih aspektov teme, ki jih pa globje obdelate v ločenih člankih (dolgorepe teme).

Primer našega članka, ki spada kot uvod v neko krovno temo: Kaj je SEO?

Število teh glavnih oz. stebrnih podstrani naj sovpada z vašimi poslovnimi potrebami oz naj se veže na izdelke in storitve, ki jih prodajate. Tako vas bodo vaši potencialni kupci in stranke veliko lažje našli na Googlu – ne glede na to, katere ključne besede uporabljajo.

Akcijski korak: Prvo naredite podstrani za glavno temo – na tej točki se še ne fokusirati na vsebino za dolgorepe ključne besede, ampak jih zgolj imejte v mislih.

Začnite pisati blog

Pisanje bloga je neverjeten način za rangiranje ključnih besed in privabljanje uporabnikov vašega spletnega mesta. Navsezadnje je vsaka objava v vašem spletnem mestu na koncu dneva dodatna priložnost za uvrstitev v Googlu. Če vaše podjetje še nima bloga, vam toplo priporočamo, da ga naredite.

Pisanje bloga

Pripravljamo nekaj smernic za pisanje objav znotraj bloga in vzpostavitve vsebinskih sklopov:

  • Ne vključujte dolgorepe ključne besede več kot 3-4x skozi vsebino članka, saj Google temu ne daje več tolikšne teže (na natančna ujemanja dolgorepih ključnih besed) kot je to delal včasih. Če gremo še korak dlje – prepogosto vključevanje dolgorepih ključnih besed je celo lahko indikator Googlu. da poskušate sistem prelisičiti in velikokrat sledi kazen.
  • Poskrbite, da vedno naredite povezave do krovnega (pillar content) članka za neko izbrano temo. To najhitreje uredite z osnovnim anchor tekst-om znotraj vsebine.
  • Ko objavite novi članek nujno naredite tudi povezavo iz stebrnega/krovnega članka na novi članek. Namreč če ju povežete na ta način, Googlu sporočate, da obstaja povezava med dolgorepo ključno besedo in glavno temo, za katero se poskušate uvrstiti.

Akcijski korak: Napišite prvo vsebino za glavno temo, ki jo objavite na svoji podstrani (prejšnji korak). V kolikor bo vaša glavna tema tudi članek (in ne kategorija izdelka, storitev,…), pa prvo napišite ta glavni članek in šele nato podporne članke, vezane na dolgorepe ključne besede.

Ustvarite urnik za objavljanje vsebine

Ni nujno, da čisto vsak članek ali nova podstran, ki jo ustvarite, pripada tematski skupini. Prav tako je koristno pisati o nekih splošnih temah, ki bi zanimale vaše stranke – s tem tudi pripomorete k grajenju avtoriteto v očeh Googla.

Če damo en primer: Ste npr. čistilni servis, ki ima storitve različnih vrst čiščenja. Napišete lahko tudi članek na temo kako lahko nekdo sam očisti doma kavč, brez posebnih čistil. Tak članek ne bo spadal v noben vsebinski sklop znotraj vaše ponudbe, je pa to vseeno vsebina, ki bi zanimala nekoga, ki išče čistilne servise in ga zanima čiščenje.

urnik za objavljanje vsebine v sklopu SEO strategije

Kar se pa tiče pogostosti objavljanja – vsaj 1x tedensko objavite novi blog članek. Ne pozabite, da blog pišete predvsem za svoje občinstvo, ne zgolj za iskalnike, zato preučite svoj ciljni trg in pišite o stvareh, ki bi jih zanimale.

Akcijski korak: Izberite si (vsaj) en dan v tednu, ki bo vaš dan za pisanje vsebine. Določite nek časovni okvir (npr. 2 ure, od 11h-13h) in začnite pisati. Zapišite to tudi v koledar, saj bo s tem več verjetnosti, da se boste dosedno držali svojega urnika.

Naredite konkreten načrt za gradnjo povratnih povezav

Ne glede kar vam kdorkoli reče – kvalitetne povratne povezave so bile (in tudi bodo) pomemben faktor za višje uvrstitve v Googlu.

Na kratko povedano – gre za proces privabljanja t.i. vhodnih povezav (imenovanih tudi povratne povezave) na vaše spletno mesto iz nekih drugih, zunanjih spletnih strani. Torej ko neka tuja spletna stran naredi povezavo (ang. link) ki vodi na vaše spletno mesto = povratna povezava.

Potrebno se je pa zavedati da je zelo pomembna tudi kvaliteta povratne povezave, saj ni enako če dobite link iz npr. portala 24ur, ali pa neke neznane strani, za katero ni še nihče slišal. Splošno pravilo je, da več ko ima ena stran (ki “Linka” nazaj na vaše spletno mesto) avtoritete, večji vpliv bo taka povratna povezava imela na vašo uvrstitev.

Posvetite nekaj časa razmišljanju o vseh različnih načinih, kako lahko ki lahko pridobili čim več povratnih povezav. Ideje in razne metode lahko najdete v našem članku: https://spletnik.si/blog/kako-pridobiti-seo-backlinke/

Akcijski korak: Raziščite različne vrste gradnje povratnih povezav, za začetek izberite eno in se jo čim hitreje lotite. Če vidite, da po nekaj časa ni rezultatov pa poskusite s kakšno drugo.

Redno raziskujte in odpravljajte tehnične SEO težave

Tehnični SEO je postopek optimizacije vašega spletnega mesta na način, ki iskalnikom pomaga najti, razumeti in indeksirati vaše strani.

Čim lažji boste iskalnikom, kot je Google, omogočili dostop do vaše vsebine, večja je možnost, da se uvrstite višje (in hitreje). Ampak tehnični SEO ni samo iskanje po vsebini in indeksiranje. Če želite izboljšati vidik tehnične optimizacije svojega spletnega mesta, morate upoštevati druge dejavnike, kot so:

  • XML zemljevid spletnega mesta
  • Arhitektura spletne strani
  • URL struktura
  • Strukturirani podatki
  • Podvojena vsebina
  • 404 strani
  • Preusmeritve
  • itd…
tehnične težave seo

Za tehnično optimizacijo si lahko največ pomagate z brezplačnim orodjem – Google search console. Imejte pa v mislih, da ta SEO aspekt ni najbolj prijazen za začetnike in kdo ne ve kaj počne, lahko hitro kaj pokvari. Tehnične SEO napake so običajno precej napredne, zato boste morda potrebovali pomoč vašega razvijalca spletne, da odpravite težave.

Gre pa tu za zelo obsežno temo in zato priporočamo, da si na tej točki preberete vodič za tehnično optimizacijo strani, kjer imate mnogo več informacij.

Analizirajte in redno posodobite vašo SEO strategijo

Ko enkrat začnete s SEO optimizacijo boste hitro ugotovili, da gre za neprestano “žongliranje” – svoje trude boste usmerili v ključno besedo A, vmes bo pa ključna beseda B začela padati.

To je sicer zelo posplošen primer, vendar izpostavlja eno glavno stvar – nobena SEO strategija oz. kampanja ni nikoli v celoti zaključena, ampak zgolj ciklična.

Potrebno bo pogosto kontroliranje rezultatov in ovrednotenje vašega dela – poleg tega boste pa vedno našli nove priložnosti za še višjo rast.

Več o tem, kako spremljati svojo SEO strategijo si lahko preberete v našem prispevku: https://spletnik.si/blog/kako-preveriti-ali-vasa-seo-strategija-deluje/

Redno posodabljanje tudi vsebine

Vsak mesec si absolutno vzemite nekaj časa za posodobitev stare vsebine z najnovejšimi informacijami – to vam bo povišalo možnosti za boljše uvrstitve na Googlu. Istočano so to idealne prilike za ponoven pregled vaših podstrani/člankov, ki ji posodabljate – marsikdaj se zgodi, da najdete kakšno izboljšavo, ki ste jo prvič spregledali (napačna H struktura, alt opisi slik, meta podatki, itd.)

Vsake toliko časa preverite namen iskanja

Namen iskanja (ang. search intent) je eden izmed pogostokrat spregledanih, vendar izjemno pomembnih faktorjev SEO optimizacije. V osnovi gre za to, kaj obiskovalci pričakujejo od Googlovih zadetkov, ko vpišejo nek iskalni pojem. Vsake par mesecev spremljajte kako vaši članki in podstrani napredujejo v pozicijah – če zazante konkreten padec imejte v mislih, da je ed od razlogov lahko sprememba namena iskanja.

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.