Kako preveriti, ali vaša SEO strategija deluje?

Nov 26, 2022
Nov 26, 2022

Posodobljeno 16. 01. 2023

SEO ali optimizacija iskalnikov je eden najboljših načinov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani z rezultati iskalnikov, tako da vas potencialne stranke/obiskovalci lažje najdejo na spletu.

Vendar se proces (in rezultati) SEO ne zgodijo čez noč in v današnjem hitrem tempu lastniki podjetij želijo rezultate videti takoj.

Ob tem se seveda poraja glavno vprašanje – kako preveriti, ali vaša SEO strategija deluje?

Čeprav so različna analitična orodja najboljši način za ugotovitev, ali SEO deluje, je točen uspeh še vedno težko določiti. V tem članku bomo raziskali ovire, zaradi katerih je težko slediti rezultatom, in dejavnike, ki vam lahko dajo predstavo o vašem uspehu SEO. Predsatavili bomo tudi nekaj orodij, s katerimi lahko že danes preverite uspeh svoje SEO strategije.

4 orodja za preverjanje SEO rezultatov

Da bi razumeli kako SEO vpliva na vaše spletno mesto, boste vsekakor morali uporabiti analitična orodja za zbiranje podatkov o spletnem mestu. Brez kakrnega koli sistema merjenja boste drugače težko ovrednotili  v katero smer se premikate.

Poznamo veliko vrst SEO orodij, v tem članku se bomo pa fokusirali le na tisti, ki najbolj služijo preverjanju rezultatov. Spustili bomo takšna, ki pomagajo iskati ključne besede ipd. Če vas pa to področje bolj zanima, predlagamo naš drugi članek na temo SEO orodij.

Google analitika / Google Analytics

Google Analytics (skrajšano GA) je eno izmed najboljših orodij za pridobitev vpogleda v vaše spletno mesto – ponuja vam tudi mnogo več kakor samo informacije za sledenje prometa oy. obiska na spletnem mestu.

Za vas smo tudi že pripravili in napisali vodič po Google Analitiki 4.

GA lahko uporabite za sledenje številnim metrikam, kot so npr. koliko časa uporabniki običajno preživijo na določeni strani, kolikšen odstotek zapustitve strani in koliko konverzij ustvari posamezna stran.

Ahrefs

Preden uporabite Ahrefs orodje za sledenje uvrstitvi ključnih besed, morate v svojo vsebino najprej vključiti vaše izbrane ključne besede. Za raziskovanje ključnih besed lahko uporabite orodja, kot sta Moz’s Keyword Explorer ali Keywordtool.io.

Ko imate vsebino enkrat pripravljeno in napisano, pa boste hitro ugotovili, da je Ahrefs neprecenljivo orodje za sledenje uvrstitvi vaših ključnih besed.

V iskalno vrstico vnesite svoj URL in videli boste podatke o organskih ključnih besedah te izbrane strani, povratne povezave in še obilico ostalih uporabnih informacij.

Če si želite preveriti vaše uvrstitve preprosto kliknete modro številko »Organic keyword«, ki prikazuje vaše število neplačanih ključnih besed , za katere se uvrščate izbrani podstrani.

Ahrefs organske besede

Od tam naprej lahko vidite ključne besede za katere se vaše spletno mesto uvršča, koliko iskanj prejme posamezna beseda na mesec, kako težko se je uvrstiti za posamezno ključno besedo in podobne uporabne informacije.

Vse to zelo koristne informacije, če želite dobiti vploged v to kako uspešna je vaša SEO strategija – če za veliko besed po nekaj časa bolje uvrščeni kakor ste bili na začetku potem veste, da je vaša strategija na pravi poti.

SEMrush

SEMrush ponuja nekaj ključnega vpogleda v to, kako vaša SEO kampanja deluje. Orodje vam priskrbi podatke, kot so organski iskalni promet, plačani iskalni promet, število povratnih povezav, in število organskih ključnih besed za katere se uvrščate.

S temi informacijami lahko lahko htiro pridete do zaključka, ali vaša prizadevanja za SEO optimizacijo delujejo ali je.

Eden od ciljev SEO je na primer povečati povratne povezave do vašega spletnega mesta. Če vidite, da vaše povratne povezave naraščajo, potem se premikate v pravo smer.

Raven tools

To orodje je bolj osredotočeno na preverjanje rezultatov vaše off site optimizacije.

Z Raven Tools lahko pridobite vpogled v vse povratne povezave, ki jih pridobite. Vidite lahko kako se le-te skozi čas spreminjajo, kar vam pomaga razumeti vašo uspešnost strategije ustvarjanja povezav, ki vodijo na vaše spletno mesto.

Orodje ima tudi sekcijo za analitiko, kjer med drogim dobite vpogled o ključnih besedah in konkurentih. S temi informacijami da boste na kateri koli točki vedeli, kako uspešne so vaše ključne besede v primerjavi s tekmeci.

Zakaj je včasih težko ugotovit SEO napredek

Obstajajo trije glavni dejavniki, zaradi katerih je težko ugotoviti, ali SEO sploh deluje. Vsi ti trije dejavniki so izven vašega nadzora, zato se jim je potrebno prilagoditi če želimo uspešno navigirati mimo njih

Spremembe Google algoritma

Google nenehno posodablja svoj iskalni algoritem.

Te spremembe algoritma so izven vašega nadzora, vendar izboljšajo rezultate iskanja za Googlove uporabnike. Do sedaj smo imeli že celo vrsto razičnih posodobitev – med drugim posodobitev za borbo proti piratstvu, povečanje pomen prijaznosti do mobilnih naprav, razvrednotenje slabih povezav, večji poudarek na uporabniški izkušnji ipd.

Google povečini oznani samo svoje največje posodobitve, imenovane Google core updates. Nihče ne ve točno kdaj bodo prišle – te posodobitve se naznani šele ko se zgodijo. Takrat se načeloma opazi največ sprememb na SEO rezultatih.

Google ponuje seznam preteklih sprememb algoritma, kjer lahko vidite kaj vse je bilo ovrednoteno.

Konkurenca

Konkurenca se vedno spreminja Če si s SEO optimizacijo prizadevate boljše urvstitve morate imeti v mislih, da vaša konkurenca verjetno počne enako. Vsi si želijo najvišjega položaja v Googlu za svojo ciljno ključno besedo – v kolikor ste v branži, ki je nasičena, se bo tudi toliko težje prebiti na samo vrh.

Vse skupaj lahko vpliva tudi na hitrost stopnje vaše rast, saj lahko vaši konkurenti v danem trenutku izboljšajo svoj SEO.

Ko vaši konkurenti spremenijo svoj SEO pristop, bo veliko verjetno to vplivalo tudi na vas.

Sprememba namena iskalnega pojma

Dobri SEO rezultati so povezani  tudi s tem, kako se uporabniki iskalnikov kot je Google obnašajo na spletu. Google upošteva način interakcije uporabnikov z vašim spletnim mestom.

Spletna stran ki obiskovalcu ponudi vse koristne in pričakovane informacije so običajno uvrščena višje od spletnih mest, ki tega ne izpolnjujejo. To pomeni, da lahko kakršno koli nihanje v vedenju iskalca vpliva na to, kako ste uvrščeni.

Lahko se zgodi, da je kupec 2 leti nazaj z iskalnim pojmom »polaganje parketa« iskal samo podjetja, ki opravljajo to storitev. Danes pa če vpišete ta iskalni pojem so na prvem mestu članki, ki opisujejo kako se polaga parket. Takšnih sprememb velikokrat ne moremo predvideti in moramo neprestano analizirati naše ključne besede v povezavi z iskalnim namenom (ang. Search intent) potencialnega obiskovalca.

Ali še zmeraj ne veste, če vaša SEO strategija deluje?

Pri Spletniku  imamo vsa orodja in znanje, ki ga potrebujete, da ugotovite, ali vaša strategija SEO prinaša rezultate (ali ne).

Imamo celotno ekipo, posvečeno optimizaciji spletnih strani in analitiki, ter ogromno uspešnih projektov za sabo. V kolikor potrebujete pomoč pri optimizaciji ali pa samo nasvet, smo vedno na voljo!

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran