Posodobljeno 18. 11. 2024
V SEO svetu se velikokrat omeni besedo “anchor tekst” oz. sidrno besedilo. Gre za pomemben element SEO optimizacije, na katerega pa veliko ljudi žal ne pozna tako dobro.
Da lahko temo bolj podrobno odpremo, pa moramo prvo odgovoriti kaj sploh je anchor tekst?
Na kratko – anchor tekst je tisti del teksta, ki ga znotraj neke vsebine lahko kliknemo in nas vodi na neko drugo stran – našega ali tujega spletnega mesta. Lahko bi rekli, da gre za nek vidni del povezave in preko katerega lahko s klikom dostopamo do ciljne strani.
Omenjeno besedilo iskalniku in uporabnikom ponazarja kakšno vsebino nosi ciljna stran. Posledično povezava cilnji strani doda vrednost za frazo, ki je bila uporabljena v anchor tekstu.
Kazalo
Kaj je anchor text?
Enega izmeg glavnih aspektov kreiranja povezav predstavlja besedilo v povezavah ali drugače rečeno “anchor text”. To je besedilo, ki predstavlja vidni del povezave in preko katerega lahko s klikom dostopamo do ciljne strani.
Omenjeno besedilo iskalniku in uporabnikom ponazarja kakšno vsebino nosi ciljna stran. Posledično povezava cilnji strani doda vrednost za frazo, ki je bila uporabljena v anchor tekstu.
Različne vrste anchor tekstov
Poznamo več vrst različnih anchor tekstov – za najboljše razumevanje bomo pokazali kar na primeru. Recimo, da želimo s ciljno stranjo rangirati z besedo “SEO optimizacija”. Poglejmo si, na kakšne načine lahko uporabimo anchor tekste (ta del bomo podebelili).
- Natančno ujemanje: v tem primeru se sidrno besedilo natančno ujema s ključno beseda ali fraza, za katero se želimo uvrstiti. On site SEO optimizacija je dosti bolj kompleksen proces, kakor je bila pred leti.
- Frazno ujemanje: sidrno besedilo vsebuje ključno frazo, za katero se želimo uvrstiti. On site SEO optimizacija je dosti bolj kompleksen proces, kakor je bila pred leti.
- Delno ujemanje: sidrno besedilo vsebuje vse besede v poizvedbi, vendar ne kot natančen izraz. On page ali on site optimizacija za iskalnike SEO je dosti bolj kompleksen proces, kakor je bila pred leti.
- Blagovna znamka: sidrno besedilo je ime naše blagovne znamke. Spletnik v sklopu optimizacije izvaja tudi on site SEO optimizacijo.
- Goli URL: sidrno besedilo je neobdelani, “goli” URL (tj. kot bi bil prikazan v brskalniku). On page ali on site optimizacija (https://spletnik.si/blog/on-site-optimizacija-spletnih-strani/) za iskalnike SEO je dosti bolj kompleksen proces, kakor je bila pred leti.
- Naključno: sidrno besedilo je nespecifična, splošna fraza, ki ne vključuje naše ciljne ključne besede (npr. »kliknite tukaj«, »če preverite tu«, »ta članek« itd.). On page ali on site optimizacija za iskalnike SEO je dosti bolj kompleksen proces, kakor je bila pred leti – bolj podrobno preverite v tem blog zapisu.
Vpliv anchor teksta na SEO optimizacijo
Google uporablja sidrno besedilo, da lažje razume o čem govori vaša stran in hkrati za katere ključne besede naj se uvrsti. Kako to vemo? Vse je zapisano v Googloven originalnem papirju o algoritmih.
Če bi se npr. povezal na stran iz tega članka z frazo “mačji briketi” kot sidrnim besedilom, bi to Googlu pomenilo, da je povezana stran verjetno povezana z mačjo hrano.
Če drugi ljudje storijo enako, potem bo to povečalo Googlovo zaupanje, da bi se zadevna stran lahko uvrstila med strani, ki govorijo o mačji hrani. Konec koncev, kakšne so možnosti, da se dve ali več nepovezanih spletnih mest poveže na isto spletno stran z istim sidrnim besedilom, če stran nima nič skupnega s z mačjimi briketi/hrano? Precej nizke.
Na tej točki upamo, da je malo bolj razumljivo zakaj anchor text (sidrno besedilo) spada pod enega izmed faktorjev rangiranja na Googlu. Seveda je zgornji primer zelo poenostavljen – dandanes so v ozadju še mnogi logaritmi in načini s katerimi Google prepreči potencialno manipulacijo iz tega naslova.
Navodila uporabe anchor texta
Pri kreiranju povezav z anchor tekstu, pa je potrebno upoštevati nekaj navodil:
- Uporaba enih in istih anchor tekstov meji na uporabo “grey” in “black hat” tehnik SEO optimizacije strani. To so tehnike namenjene manipulaciji iskalnikov, ki jih le te kaznujejo. V očeh iskalnikov morajo povezave izgledati čim bolj naravno. Ali bi vi verjeli, da so vsi ljudje, ki so kreirali povezavo do neke spletne strani, za besedilo v povezavi uporabili isto frazo?
- Nekateri ustvarijo več povezav iz ene na drugo stran in pri tem uporabijo različna besedila v povezavi. Tako razmišljanje je zmotno, iskalniki namreč v kalkulacije vzamejo le prvo povezavo v HTML kodi, kar so dokazali opravljeni testi priznanih SEO podjetij. Naknadno je rezultate raziskav potrdil tudi Matt Cutts, ki je zaposlen v podjetju Goolgle in deluje na področju optimizacije za iskalnike. Če več povezav iz ene strani na drugo stran ne doprinese nobenih bonusov, pa je s tem nekoliko drugače pri kreiranju povezav do ene strani iz večih strani iste domene. Zadeva ni pretirano “močna”, vendar iskalnikom nazorno pokaže, katera stran vsebuje informacije za uporabljen anchor tekst.
- Veliko bolje kot pri prejšnji točki, se odrežejo povezave z istim besedilom v povezavah, ki prihajajo iz več različnih domen, v zadnjem času celo različnih IP naslovov. Zadeva je čisto logična in jo lahko preprosto ponazorimo.
Prvi primer:
Prijatelj vam 10x pove, da morate kupiti in probati novo pijačo, ker je odličnega okusa.
Drugi primer:
Deset različnih prijateljev vam 1x pove, da morate kupiti in probati novo pijačo, ker je odličnega okusa.
Kateri od navedenih primerov ima za vas večjo težo? Verjamem, da je to drugi primer in po enakem principu delujejo tudi iskalniki. Več povezav iz razlčnih domen in IP-jev pomeni večjo vrednost. Pregled tovrstnih povezav lahko hitro preverite z nekaterimi SEO orodji, - Nekateri “optimizatorji” so mnenja, da je potrebno anchor tekste menjati, saj tako povečajo moč optimizacije za določeno ključno besedo. To prepričanje ni čisto pravilno. Menjavanje anchor tekstov se uporablja izključno zaradi želje po različnosti le teh, saj se s tem izognemo kazni iskalnikov zaradi uporabe black hat tehnik optimizacije. Seveda je v tem primeru kot besedilo v povezavi dobro uporabiti sorodne fraze.
- Notranje linkanje z anchor tekstom je učinkovtio, vendar le v majhni količini. Zato ne priporočam zamudnega opravila kreiranja točno določenih besedil v povezavah in prilagajanje teksta le tem. Besedilo naj izlgeda čim bolj naravno, v primeru, da se ponudi možnost uporabe želenega anchor teksta, pa ni nobenega razloga, da ga ne bi uporabili.
- V primeru, da za povezavo uporabite sliko, besedila v povezavi ni možno zapisati. V tem primeru morate vpisati alt atribut. Iskalniki lahko ta atribut nato tretirajo kot anchor tekst.
- Rezultati nekaterih testiranj so privedli do naslednjega spoznanja. Tekst okoli slikovnih povezav in povezav brez anchor teksta JE pomemben. Pomemben je tudi pri povezavah z anchor tekstom vendar ima še večjo težo pri predhodno omenjenih primerih. Iskalniki namreč preverjajo tekst okoli slike in povezave, ter na podlagi besedila določijo njegovo moč. Zato se pogosto dogaja, da imajo nekatere visoko rangirane strani iz naše perspektive slabo stopnjo optimizacije povezav.
Zaključne misli
Anchor text je izjemno pomemben del optimizacije internetnih strani, ki pa je žal velikokrat spregledan ali pa celo napačno uporabljen. Googlu in uporabniku omogoča boljše razumevanje kam bodo prišli, če bodo kliknili povezavo. Pravilna uporaba Anchor teksta oz. besedila v povezavah ni samo estetski popravek – dostikrat vas bo Google tudi lepo nagradil z višjimi pozicijami.
V Spletniku se vsekakor zavedamo pomembnosti Anchor texta in njegove pravilne uporabe. V kolikor potrebujete karkšen koli nasvet, storitev, ali pa imate morda še kakšno vprašanje iz področja digitalnega marketinga? Pišite nam na oglasevanje@splenik.si, z veseljem vam bomo pomagali.
Nasvete s pridom izkoristite pri nadaljnjih prizadevanjih kreiranja povezav.
Uspešno,
Spletnik
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023